Welke auto rij jij?

04-01-2013 16:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het vrouwen achter het stuur topic en gezien we geconstateerd hebben dat hier alleen maar vrouwen schrijven die geweldig kunnen autorijden én parkeren wil ik ook wel weten: welke auto rijd jij? Ohja en ben je vrouw of man natuurlijk, en hoeveel rij je gemiddeld?

En dan zullen we zien of we die leasebakkers eruit kunnen pikken
Wij hebben net een nieuwe Mini Clubman Hatchback, lekker klein in de stad en een leuk autootje. Kilometers tot nu toe; 0 ik durf nog niet zo goed aan de linkerkant te rijden en zeker niet midden in Londen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Bladora, het is echt niet zo eng als het lijkt! Ga eerst eens buiten London rijden :-) .
quote:noppies schreef op 04 januari 2013 @ 17:27:

[...]

Haha, das zo'n vier dagen per jaar, dat krappe parkeergedoe in NL .Zie dikgedrukte, 'de pinda'
quote:Orzoo schreef op 04 januari 2013 @ 16:46:

Waarom ga je in hemelsnaam de snelweg niet op?Dat is gekomen na een verkeersongeluk, mijn concentratie vermogen is net genoeg voor in de bebouwdekom..
Mini Cooper S cabrio....ongeveer 35.000 km en vrouw :-)
Toyota Yaris, vrouw, kleine 20.000 km/jaar.
quote:trouwehondenogen schreef op 04 januari 2013 @ 17:47:

[...]

Dat is gekomen na een verkeersongeluk, mijn concentratie vermogen is net genoeg voor in de bebouwdekom..

Snelweg rijdt toch veel relaxter? Bebouwde kom moet je op álles letten: fietsers, voetgangers, zijstraten, verkeerslichten, achteruitrijdend verkeer uit parkeervakken, etc.

Lijkt me de snelweg juist heerlijk voor je concentratie!
Ik heb zelf een Dacia Logan uit 2006, daar rijd ik niet heel veel kilometers mee, ik denk zo'n 5000 per jaar.

Samen hebben we (op naam van ons bedrijf) een Toyota Prius uit 2009, daar rijden we meer mee, zo'n 25000 per jaar denk ik.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Audi S3. V, auto is van m'n vriend. Geen idee hoeveel ik rijd. Heb ruim 1,5 jaar m'n rijbewijs, geen boetes. Parkeren op hele smalle parkeerplekken is nog wel een probleem (heb ik mij vanavond bij de super nog aan geergerd). Zal wel kwestie van oefenen zijn.
Zelf geen rijbewijs, dus ook geen auto.

Vriend rijdt een prachtig en goed onderhouden rode peugeot 205 gti uit 1991.

Hij is er druk mee en zelfs lid van een liefhebbers clubje.

Ook worden we vaak aangesproken over de auto op vakantie enzo door mensen die liefhebber zijn en hem nog erg mooi eruit vinden zien.

Tja het ding is in dagwaarde niet veel meer waard maar een liefhebber zou er zeker het dubbele voor betalen ( hij heeft eens gepolst).
Een mini Clubman, dat is wat ik eigenlijk wilde. Maar ja, zo'n mooie auto..... laag op de wielen, terwijl je hier op het platteland vaak met je wielen door de bagger moet, en ik een ruim kofferbak nodig heb voor mijn honden......

Ik heb dus een Hyundai Highway, een grote flinke auto die een trailer kan trekken. Maar de volvo van mijn man kan dat ook, dus 2 zware auto's in één huishouden om een trailer te trekken werd wat te duur.

Nu is het een renault clio estate geworden. Deze is niet groot, en niet klein.
VW Polo, 400 km per week woon-werkverkeer, vrouw
Die boetes zijn inderdaad helemaal mijn eigen schuld en ook mijn goede voornemen voor 2013!

Die auto's die stuk waren niet. Ik rij ook gewoon netjes alleen soms iets te hard. De eerste auto hadden ze hitteschild niet vastgeschroefd en daardoor onherstelbare schade ontstaan. Bij de tweede ontbraken er onderdelen in de motor?! (Ja echt waar!) en de derde heb ik nooit gehoord wat daar mis mee was. Ze zijn ook alledrie terug gegaan naar de fabriek omdat het "productie fouten" waren. Was wel 8 jaar geleden hoor!
Huh. Volgens mij moet je je in de bebouwde kom toch echt beter kunnen concentreren, multitasken en anticiperen dan op de snelweg.
Leuk! Italie-Meisje, een 205! Ja, kan me voorstellen dat een liefhebber er nog wel wat voor wil betalen, mits goed onderhouden.

Met mijn ex had ik een 2CV, een feestje om mee te rijden. Hij heeft hem gehouden na de scheiding.

Herfstblad, ik dacht dat je bedoelde dat ik de TL mijn droomauto noemde, maar liever in de Pinda reed, terwijl die bijna in de TL past.
Vrouw, 30.000 privé Renault Espace

Grote bak ( geen sensoren) en parkeer hem in elk vakje

We rijden zakelijk met een ander 70.000 per jaar dat is zo'n klein eco dingetje
Audi TT Cabrio. Klein autootje, wel een snellie. En er kunnen maar heel weinig boodschappen in! 25.000 km p.j., schat ik. Vrouw
Vrouw, peugeot 207 CCm roland garros 150 pk. bouwjaar dec 2012. Met parkeerhulp sensoren en navigatie, dat is noodzaak anders kom ik nergens

ca 10.000 p/j, echt maximaal, weinig woon- werkverkeer. Zelf gekocht, geen lease.
Achteraf ben ik blij dat ik geen navigatie heb. Ik kan nu perfect kaartlezen en uit het hoofd navigeren
Man, sinds een klein jaar rij ik een 5drs Kia Picanto, daarvoor ruim 4 jaar een 5drs Toyota Aygo. Tussen de 22 en 25.000km/jaar.
Vrouw, Citroën Saxo 1.4 uit 2000, automaat Rij er ongeveer 2500km per jaar mee denk ik. Is echt een autootje voor erbij, zodat ik toch wat verder weg kan met mijn dochter. Reed altijd scooter, maar daar kan ze nog niet mee achterop dus vandaar.

Mijn man heeft een Peugeot 307 sw uit 2004. Daarmee rijden we het meest. Geen idee wat die per jaar rijdt.
Ik heb een daihatsu charade uit 1999. Niet groot, maar ook niet te klein. Ideaal voor het vervoeren van van alles. Lekker pittig dingetje/ Lief mag er ook graag in rondrijden.

Lief heeft sinds vandaag een volswagen polo station ook 1999.

Verder geen idee van pk's of wat dan ook.....
o en ik rij er ongeveer een 15000 km per jaar mee. familie woont ver weg dus dan krijg je dat.
M, Tsjechische stationwagon benzine, lease, 50.000 per jaar.
Seat arosa uit 2001 vrouw, zo'n 12000 km per jaar.

Heerlijk kleine auto die in elk gaatje te parkeren is. Als ik samen met mijn vriend wegga pakken we altijd zijn vw Polo ( 2011) die rijd wel een stuk lekkerder en is lekker stil als je erin zit. Ben dan ook altijd blij als vriendlief bier drinkt, dan mag ik rijden! Moet ik niet gelijk in m'n Seat stappen daarna, die valt dan zo tegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven