Onopvallend
dinsdag 8 januari 2013 om 19:50
Ik haat kleding maar ik ben er wel heel erg mee bezig/ op gefocust. Als ik iets nieuws koop en de kaartjes eraf knip, ben ik er na een dag alweer onzeker over en wil ik het niet aan. Ik geef daarom veel weg aan naasten met een smoes. Ik weet niet wat ik leuk vindt en wat mijn stijl is en ik kan niet combineren. Ik doe nu zomaar wat, onopvallend, basic maar dan voel ik me onzeker. Zeker als ik naar anderen kijk. Ik vind dat ik er nooit leuk uitzie wat ik ook koop of draag. Heeft iemand tips voor mij?
dinsdag 8 januari 2013 om 19:53
Heb je een vriendin of familielid die je 'vertrouwt' en van wie je vindt dat ze er leuk uitziet? Misschien zou je haar kunnen vragen om tips. Ik kan me voorstellen dat het lastig is je op deze manier kwetsbaar op te stellen, maar ik denk dat het voor de vrouw in kwestie juist leuk is als je haar vraagt.
Mijn nichtje vroeg me ooit iets soortgelijks en ik voelde me nogal vereerd. Ben met haar gaan winkelen en heb haar wat combinaties laten zien die ze zelf niet zo snel zou kiezen. Toch was ze blij verrast.
Mijn nichtje vroeg me ooit iets soortgelijks en ik voelde me nogal vereerd. Ben met haar gaan winkelen en heb haar wat combinaties laten zien die ze zelf niet zo snel zou kiezen. Toch was ze blij verrast.
dinsdag 8 januari 2013 om 20:06
Je kunt wat voorzichtiger beginnen. Als je normaal een spijkerbroek en een simpel shirt draagt, zou je nu eens een spijkerbroek en zo'n kraagje met studs kunnen dragen. Je hoeft niet gelijk jezelf een compleet andere stijl aan te meten, je kunt toch voorzichtig eens iets nieuws proberen?
Ik denk dat je in een vicieuze cirkel zit. Je bent wat te onzeker om andere kleding aan te doen, maar je vindt je huidige kleding eigenlijk niet zo leuk. Daardoor word je alleen maar weer meer onzeker, waardoor je geen andere kleren durft aan te trekken.
Ik denk dat je in een vicieuze cirkel zit. Je bent wat te onzeker om andere kleding aan te doen, maar je vindt je huidige kleding eigenlijk niet zo leuk. Daardoor word je alleen maar weer meer onzeker, waardoor je geen andere kleren durft aan te trekken.
dinsdag 8 januari 2013 om 20:07
dinsdag 8 januari 2013 om 20:09
Neem een stapel bladen en maak 'n moodbord. Niet alleen plaatjes knippen van outfits, maar ook van meubels, landschappen, kapsels enz. Kijk of je een beeld krijgt van wat je mooi vindt. Klassiek? Vintage? Gedurfd? Meisjesachtig?
Omschrijf je ontdekte stijl in wat steekwonden. Log in op Pinterest. Zoek op je steekwoorden (bijvoorbeeld Navy outfit, of retro dress) en inspiratie opdoen maar!!
Omschrijf je ontdekte stijl in wat steekwonden. Log in op Pinterest. Zoek op je steekwoorden (bijvoorbeeld Navy outfit, of retro dress) en inspiratie opdoen maar!!
dinsdag 8 januari 2013 om 20:24
quote:Ster_ schreef op 08 januari 2013 @ 20:07:
Het is wel herkenbaar voor mij hoor..
Er zijn dagen dat ik de hele ochtend op Lookbook.nu zit te kijken en iets leuks probeer na te doen en dan uiteindelijk weer met hetzelfde de deur uit ga als altijd maar ik heb de laatste tijd meer 'schijt' aan wat anderen van me zullen denken.Wat een leuke site!
Het is wel herkenbaar voor mij hoor..
Er zijn dagen dat ik de hele ochtend op Lookbook.nu zit te kijken en iets leuks probeer na te doen en dan uiteindelijk weer met hetzelfde de deur uit ga als altijd maar ik heb de laatste tijd meer 'schijt' aan wat anderen van me zullen denken.Wat een leuke site!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
dinsdag 8 januari 2013 om 22:22
Weet je zeker dat het de kleding is die je haat?
Het klinkt meer alsof je een hekel hebt aan het gevoel dat kleding je geeft (onzekerheid, zelfbewustheid). Dat gaat niet weg door steeds weer kleding te kopen, maar door aan je zelfbeeld te werken.Focus op wat je mooi vindt aan jezelf, zorg goed voor jezelf (lichaam en geest).
Neem kleine stapjes, maar bedenk dat het vooral een kwestie is van gewoon doen.
Het klinkt meer alsof je een hekel hebt aan het gevoel dat kleding je geeft (onzekerheid, zelfbewustheid). Dat gaat niet weg door steeds weer kleding te kopen, maar door aan je zelfbeeld te werken.Focus op wat je mooi vindt aan jezelf, zorg goed voor jezelf (lichaam en geest).
Neem kleine stapjes, maar bedenk dat het vooral een kwestie is van gewoon doen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.