Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Goedenavond..

vanuit hier ook als eerste de beste wensen voor iedereen. En moge het een succesvol "studie"jaar worden.

Hier vandaag de 1e les van dit jaar gehad, en wat kan men zich vervelen tijdens de les. Het enige wat er gedaan is is op feedback van de docent wachten en daarna een taakverdeling opstellen.

Maar goed de docent wilde een toets geven die 50% van het eindcijfer is en volgens de uitleg de laatste les nergens bij zou meetellen. Dus iedereen gelijk in protest. Uiteindelijk de toets kunnen verplaatsen naar 4 weken verder.

Verder, eind van de maand komen de tentamens en heb nog niks gedaan dus moet nog wel aan de slag.
Kalli, Heel erg bedankt. Ik 'zie' de structuur nu een stuk beter! Ik heb het dus gelezen ;) wat er bij mij misging is dat ik een soort van dicht sloeg door al die namen en stromingen door elkaar. Voor mijn gevoel stond het er zo chaotisch! Maar bedankt voor het opstapje, nu hard aanpoten om de rest te gaan doen.

Wat een heavy day vandaag! Veel colleges (en lange colleges) en laat thuis. Moest ook nog boodschappen doen en kwam gewoon met buikpijn van de honger thuis. Dat is nu opgelost en heb mijn uurtje ontspanning ook gehad. Zo even mijn tas uitpakken en nog even filosoferen want daarna slaap ik zo lekker
Ik denk dat de structuur ook best ingewikkeld is. Want het gaat om de eigenschappen van de natuurwetenschap, die afgezet worden tegen de tradities Middeleeuwen, die ontstaan zijn uit Aristoteles, die X en Y en Z geloofde, en ook uit Galenus, die weer iets anders deed, en ook Ptomelaeus, maar toch niet helemaal.

Daarom raad ik je zo'n grote en kleine samenvatting aan. De kleine is voor de structuur een de grote is voor de inhoud.

Roep het maar als je hulp nodig hebt!
Liever elitair dan een pauper!
Trouwens..

Hebben jullie ervaring met een e-reader? Ik dacht dat het misschien een goeie investering was. Voor al die artikelen die ik anders moet printen en meeslepen etc. Als ik er een aanschaf wil ik natuurlijk ook boeken erop lezen ;) iemand een tip voor een type e-reader?? Of is een i-pad beter? En e-books..hoe kom ik daaraan?
Ik ben een totale papierjunkie. Print zo goed als alles uit. Dus aan mij heb je niks.
haha ja ik ook tot nu toe en wil er ook een waarin je kan markeren en aantekeningen kan maken. Dus misschien is het helemaal niks voor mij maar al die papieren...ben niet heel milieubewust ofzo maar dat geprint vind ik eigenlijk wel zonde van t milieu (en van mijn portemonnee)
@niekchic

Is het mischien niet makkelijker om een laptop of netbook te zoeken die niet al te zwaar is. Want dan kan je continu verder werken ook als er geen werkplek is.

En van heel veel boeken kan je PDF's vinden of laten maken, want bij meerdere plaatsen kan je boeken laten inscannen. Samenvattingen zijn zoweiso meestal digitaal te vinden. En je kan er ook gewoon docuemnten op verwerken ed.

een i-pad achtig iets is natuurlijk ook wel handig, alleen zit beperkt kwa geheugen dus als je op bijv. de x aantal GB die het ding heeft zit, kan je niet snel een usb stick aansluiten..

Zelf print alleen dingen uit voor tentamens omdat ik teorie beter leer van papier, maar de samenvattingen die ik maak typ ik altijd ipv. shcrijven
Wat stil hier...blijkbaar heeft iedereen het super druk.

Hier dus ook eigenlijk..heb super veel te doen..en heb het gevoel dat ik het niet allemaal ga halen. Dus ga vanaf vandaag een lijstje maken, met alles t/m de tentamens over 2 weken.

1 vak ga ik niet halen..maar ga wel naar de les om te oefenen.

verder alvast begonnen met samenvatten voor een tentamen over 2 weken, maar ik heb het gevoel dat ik te veel moet doen in te korte tijd. Dus ga eerst proberen overzicht voor mezelf te scheppen...
Het is inderdaad druk, maar op een goede manier, ik heb er namelijk alle vertrouwen in! Ik heb deze week nog kunnen regelen dat ik een aantal dagen vrij was en heb toen mijn artikel kunnen schrijven dat ik morgen in moet leveren. Al zeg ik het zelf, het is een mooi stuk geworden!

Waarom ga je er eigenlijk vanuit dat je het niet gaat halen? Ik probeer, ondanks dat ik het soms niet positief in zie als het gaat om papers of tentamens, altijd te denken dat ik het wel gewoon haal
Ik weet ook wel dat ik het best kan halen, maar omdat mijn motivatie tijdelijk laag ligt. Zorgt dat ervoor dat mijn gevoel zegt van laat maar, is veel te veel werk en lukt dus niet..

Maar ik hakkel en struikel door en weet dat ik het best kan halen..
ik ben deze week heel erg druk geweest met studie. En heb ook best veel goede dingen gedaan helaas was deze week zo druk met nieuwe dingen waardoor ik niks heb kunnen doen aan hertentamens leren. Heb echt van vroeg tot laat iedere dag zitten typen. Komende weken wordt ook nog zo. Dus het studeren voor de herkansingen komt op de weekenden neer. Ik ga zo dus weer met frisse tegenzin naar de bieb. Wie heeft ook studeerplannen vandaag?
Kom op strawberry, je kan het!

Vandaag wil ik echt een paar dingen gedaan hebben. Ff een afstreeplijstje maken:

- Commissiewerk

- Werk

- Planning volgend semester
@Niekchic

Fijn dat je zo goed bezig bent!

@Kalipe

Lukt het ee beetje??

@hier

Ik ben bezig, heb net 3 kleine dingetjes afgerond. En we hebben nog 2 weken voor een project en o wat ben ik blij als ik van dat project af ben. Ik zit namelijk met een projectlid die even een weekje extra vakantie nam, en blijkbaar dus ergens in een skioord zit met langzaam internet waardoor hij zijn taken niet op tijd afkrijgt.

Maar nu ben ik dus bezig voor een ander vak, wat een heel lastig iets is, maar niet moeilijk heel erg gedetailleerd wel.
Nou, ik heb taak 1 zo goed als af.

Waren wat tegenslagen, dus dat duurde langer dan gepland. Morgen nog ff doorlezen en dan ben ik wel tevreden. Vanavond wellicht nog ff die planning maken.
Hallo allemaal,

Mag ik ook meeschrijven? Ik doe geen thuisstudie, maar zit in het laatste jaar van mijn studie en heb gigantische moeite om mij aan een planning te houden met als gevolg dat ik stress krijg!

Ik had afgelopen week een gedeelte van mijn scriptie en stageverslag moeten schrijven, maar mijn relatie is uitgegaan, dus mijn hoofd stond er echt niet naar!

Morgen ga ik het weer oppakken. Wat ga ik doen?

Gedeelte van mijn scriptie schrijven en morgen mijn stageverslag afronden!
@caafje

welkom! Tuurlijk mag je meeschrijven. Wel spannend hoor, scriptie.

@Kalioppe

Jammer dat het langer duurde dan verwacht, maar fijn dat je het bijna af hebt.

@hier

Tja, niet al te veel gedaan. Wel voor 1 vak bijna alles afgerond. Moet namelijk 4 teksten in het engels schrijven en heb pas mijn concepten terug gekregen waarbij 1 niet echt helemaal ok was, maar die ben ik nu aan het herschrijven en verbeteren en heb hem bijna helemaal af, moet hem nog nalezen en conclusie schrijven. En de andere teksten zijn puur spel en typfouten.

En als ik die eruit haal ben ik klaar voor dit vak :D en kan ik me op de lastigere vakken richten.Want dit vak in het engels is best makkelijk eigenlijk...
ok even kort ik ben blij!! ik heb mijn herkansing gehaald met een 7 :D
Ik zei toch dat je het kon ;)
quote:_strawberry_ schreef op 14 januari 2013 @ 10:46:

ok even kort ik ben blij!! ik heb mijn herkansing gehaald met een 7 :D

Wat goed zeg!

Ik ben inmiddels begonnen met het afronden van mijn stageverslag en het moet echt af vandaag! Deze week heb ik ook mijn eindgesprek.
quote:delmikra schreef op 14 januari 2013 @ 10:54:

Ik zei toch dat je het kon ;)

Ik moet gewoon vaker naar jou luisteren :P

@Caafje

Succes met je verslag! Je kan het wel!

@hier

Sinds 11.30 aan de zelfstudie, samenvatten voor een tentamen over 2 weken en heb 1 heel hoofdstuk gedaan, waardoor ik nog maar 75 pagina's moet. En dat neerkomt op 9 dagen 9 pagina's..moet wel te doen zijn.

Vanmiddag blijf ik ook wat langer...heb les tot 15.50 maar blijf tot ongeveer 16.45 op school, of aan de samenvatting of een praktishc vak verder werken.

Nu even wat warms drinken en daarna richting de les
Jeej, een 6 voor mijn paper uit december! Toch weer mooi meegenomen
quote:delmikra schreef op 14 januari 2013 @ 23:09:

Jeej, een 6 voor mijn paper uit december! Toch weer mooi meegenomen

Goed!

Mijn stageverslag is inmiddels ingeleverd en vandaag doe ik eventjes niks.
Hoera, de voldoendes stromen dit topic binnen.

Ik heb gister ein-de-lijk mijn to-dolijstje afgemaakt en ga nu aan nummer 1 van de 4 essays werken.
@Delmikra

Yeey een 6 :D

@Kalioppe

Wat fijn! NU lekker rustig aan de essays.

@hier

Genoeg te doen, morgen ga ik maar om half 10 richting school om van 11 tot half 1 te studeren voor tentamen. En daarna afgesproken om aan een groepsopdracht te werken met mijn groepsgenootje.

En dan donderdag wil ik aan opdrachten werken, en vrijdag ga ik weer eerder richting school, en volgende week ook de hele week
Wow goed bezig girls!

Zie ik nou allemaal voldoendes voorbij komen?!?!

Vandaag een proef opgesteld met groepsgenoten die we morgen moeten afnemen. We kregen die opdracht pas gisteren dus t is een heel gejakker. Best balen want met zoveel stress kun je er niet echt iets leuks van maken! Net klaar dus nu richting bed :-) eerst ontspannen met mijn nieuwe e-reader

Succes morgen allemaal met werken/studeren/...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven