Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
soms ben ik weleens uitgekeken op het koppie rechts maar ergernis is dan een groot woord.
it's a big club and you ain't in it
quote:Summerdance schreef op 17 januari 2013 @ 21:32:

Een heel epistel over wat er allemaal niet klopt aan "meneer"

Gaat vreemd

Lieft

Steelt

Gebruikt drugs

Is alcoholist

Losse handjes

Maar ik ga niet bij hem weg want ik hou zo van hem!Ja echt he! Vaak is het ook andersom: 'Mijn vriend is zo geweldig lief en aardig en zorgzaam en de meest geweldige persoon op aarde. Er is alleen één minpuntje. Hij is seriemoordenaar. Wat moet ik nu doen?'
Mijn nr. 1 ergenis is het 'uppen' van 100 jaar oude topics....ik denk steeds goh wat een leuke gloed nieuwe topic met 20 pagina's , kom ik bij pagina 4 erachter dat ik een topic van 5 jaar oud aan het lezen ben! Wat mij betreft mag er zeker een slotje gezet worden op topics ouder dan 1 jaar of zo.
quote:Penelopeia schreef op 17 januari 2013 @ 21:35:

[...]

Ja echt he! Vaak is het ook andersom: 'Mijn vriend is zo geweldig lief en aardig en zorgzaam en de meest geweldige persoon op aarde. Er is alleen één minpuntje. Hij is seriemoordenaar. Wat moet ik nu doen?'

Het is dan toch je soulmate hè...

EN niemand is perfect toch...

Want hij kriebelt elke avond zo lekker over mijn rug...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:lorenne schreef op 17 januari 2013 @ 21:36:

Mijn nr. 1 ergenis is het 'uppen' van 100 jaar oude topics....ik denk steeds goh wat een leuke gloed nieuwe topic met 20 pagina's , kom ik bij pagina 4 erachter dat ik een topic van 5 jaar oud aan het lezen ben! Wat mij betreft mag er zeker een slotje gezet worden op topics ouder dan 1 jaar of zo.

Waarom?

Ik vind sommige topics juist hilarisch om weer eens te lezen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance, 3 minuten geleden

Gaat vreemd

Lieft

Steelt

Gebruikt drugs

Is alcoholist

Losse handjes

Maar ik ga niet bij hem weg want ik hou zo van hem!

Maar Lieft is toch juist heel erg lief???
-Spelfouten (me / m'n - jou / jouw - na / naar - etc etc)

-Mensen die iets een 'draadje' noemen. Sorry, een wat??
* mensen die te pas en te onpas roepen "je verdient een fantastische dit-of-dat" terwijl uit niets blijkt of de aangesprokene daadwerkelijk een fantastische dit-of-dat verdient of eigenlijk zelf een vervelende kwal(lin) is dit hooguit een middelmatige dit-of-dat verdient

* in dezelfde categorie: "vrienden die niet op elk moment voor jou op afroep beschikbaar zijn om al je ellende aan te horen/(vul andere godsonmogelijke eis in) zijn jou gewoon niet waard". Die hoor ik gelukkig de laatste tijd minder

* mensen die roepen dat zij als enige hun kind corrigeren en menen dat als hun engeltje bv naar tante Truus spuugt dat tante Truus daar niet zelf iets van mag zeggen tegen engeltje maar eerst de ouders moet opzoeken voor onderhandelingen over de eventuele berisping.
Vragen die je gewoon kunt weten door instansies/instelling gewoon even te bellen. IPv hier op het forum de vraag stellen.

Of zoek even op Google.
quote:Summerdance schreef op 17 januari 2013 @ 21:32:

Gaat vreemd

Lieft

Steelt

Gebruikt drugs

Is alcoholist

Losse handjes

Maar ik ga niet bij hem weg want ik hou zo van hem!

Ja of bovengenoemd lijstje en dan: ''ja maar het is dan ook een narcist.....''

Uhuh
Eigen verhalen in het onderdeel actueel zetten.

Voor jouw actueel misschien, maar niet nieuwsgerelateerd dus.
'je kan dat niet weten want je hebt het nog nooit meegemaakt" of "wacht maar tot jij/ jouw kind/ er ooit bij jou etc"
Eerst een omschrijving geven van een vreselijk vervelende relatie en als dan meerdere mensen adviseren om het uit te maken, zeggen: 'Ik ben niet iemand die zomaar opgeeft.' Of: 'Ik wil hem ook niet zomaar laten vallen.' Of: 'Iedereen verdient een tweede kans.' Ik krijg daar echt de kriebels van, dat 'kijk eens hoe vergevingsgezind en liefdevol ik ben'. En net alsof vrouwen die wel stoppen met een nare relatie dus 'zomaar' opgeven.

Ik vind het 'autist' en 'autisten' ook vaak vervelend (in plaats van mensen met autisme).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hubbie, en dat soort termen.

Nicks die beginnen met 'mamavan...'

En wat me enorm, maar dan ook enorm stoort is dat mensen niet lezen.

Iemand doet enorm zijn best om een duidelijke OP te schrijven, staan details in. Staan leeftijden in vermeld, en dan nog vragen, 'hoe oud zijn jullie?'

Of relatieduur is aangegeven in de OP: 'hoelang zijn jullie bij elkaar?'

Dan kan ik maar net op mijn handen blijven zitten, maar het liefst post ik dan iets van LEES DAN!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
De laatste tijd zie ik het niet meer zo vaak, maar het was een tijd mode om, na een lange OP, alleen te reageren met 'wet van Wuiles', dat was ook zo irritant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
'Ben ik nu zwanger?'

Me vriend,me kat

en van die ellenlange verhalen soms. Ik heb heel wat meegemaakt in mijn leven maar dat kan ik best in 10 zinnen omschrijven.
quote:alfabetsoep schreef op 17 januari 2013 @ 20:37:

De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vind dit soort topics nooit zo positief. Afgezien dat er bijna elke week wel zo`n topic her en der op internet geopend wordt en ik niet snap dat je niet in het andere (een van de 135598) topics met ergenissen kan aansluiten, heb ik ook vaak het idee dat het een beetje stoken is. Maar goed, de waarheid zal wel in het midden liggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Spininhoek schreef op 17 januari 2013 @ 21:48:

En wat me enorm, maar dan ook enorm stoort is dat mensen niet lezen.

Iemand doet enorm zijn best om een duidelijke OP te schrijven, staan details in. Staan leeftijden in vermeld, en dan nog vragen, 'hoe oud zijn jullie?'

Of relatieduur is aangegeven in de OP: 'hoelang zijn jullie bij elkaar?'

Dan kan ik maar net op mijn handen blijven zitten, maar het liefst post ik dan iets van LEES DAN!Eens. Idem met topics die na pagina 3 een geheel andere insteek krijgen, en er komt dan iemand een post plaatsen om een forummer belachelijk te maken/"terecht" te wijzen hoe hij/zij zoiets kan posten gezien de OP... Meestal ook nog bezaaid met een overkill aan emoticons.
* Het is maar een klompje cellen als het over een foetus van 7 of 8 weken gaat.

Doe je huiswerk denk ik dan.

* Aangesproken worden met meid. Is me de laatste tijd een paar keer overkomen. Op een lieve manier bedoeld, dus ik val er niet over. Maar ik merk dat ik het een gekke benaming vind. Ik ben 37, ik ben geen meid.
Waar zit de any-key?
quote:mara2 schreef op 17 januari 2013 @ 21:45:

Eigen verhalen in het onderdeel actueel zetten.

Voor jouw actueel misschien, maar niet nieuwsgerelateerd dus.
"je weet wel, daar beneden"

Noem het beestje gewoon bij de naam!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Heb jij daar een beestje zitten dan?

quote:Summerdance schreef op 17 januari 2013 @ 21:37:

[...]

Waarom?

Ik vind sommige topics juist hilarisch om weer eens te lezenIk mag geen duidelijke voorbeelden geven, maar ik heb het niet over de 'legendarische' topics die in de zoveel tijd bovenop worden gebracht, die vind ik ook leuk om te herlezen, maar over normale topics die beter begraven hadden moeten blijven.
Aan het groepje.
Een forummer huilie (of is dat met twee ll?) noemen, verschrikkelijk woord, valt wat mij betreft in de categorie hobbit, klussen etc.

En een algemene taalirritatie, maar die hier ook voor bij komt. Zeggen dat je kind 9 maand oud is, hij is niet 9 maand oud, hij is 9 maanden oud. Maar misschien is dat dus wel streekafhankelijk waar ze dat zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven