Werk & Studie alle pijlers

Roken op het werk

19-01-2013 18:13 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje.. Ik ben werkzaam in de zorg en wij hebben in onze pauze geen overdekte rookruimte, dus gewoon in weer en wind buitenstaan. Met zo'n temp als vandaag is dat geen pretje maarja roken eigenlijk ook niet

Nu zegt mijn collega vanmorgen, ja ik ben echt van mening dat wij een overdekte, verwarmde rookruimte moeten krijgen! Nu zou dat prettig zijn maar niet noodzakelijk natuurlijk, nu zegt mijn collega weer, ja als onze leidinggevende ons geen overdekte roomruimte geeft en wij moeten buiten roken dan worden we eerder ziek, is dat wat zij wilt? Ik stond echt met mijn oren te klapperen en wist niet wat ik hoorde?! Zelf ben ik van mening dat als je rookt jij je moet aanpassen aan de omgeving(dus ook buiten staan met sneeuw). Voor de duidelijkheid; ik rook zelf ook. Maar wat vinden jullie hiervan? Het is trouwens pure interesse dat ik dit vraag..
Nou ik heb meer mijn twijfels bij haar geestelijk welzijn, dat is wat anders, buiten dat is het niet mijn vriendin maar een collega quote:redband schreef op 19 januari 2013 @ 18:30:

[...]

Je mag je collega gewoon niet, begin dan daar een topic over.
quote:elninjoo schreef op 19 januari 2013 @ 18:27:

Ik zou roken volledig verbieden, tenzij in eigen tijd. Dus alleen in de lunchpauze én buiten of waar ze ook naartoe gaan om te eten, niet tussendoor en zeker niet in 'n door de werkgever te bekostigen ruimte.Voor deze keer ben ik het met je eens.
Waar zit de any-key?
Ik zou zoiets wel voor de grap kunnen zeggen. Een verwarmde rookruimte met comfortabele fauteuils en een lekkere butler die met ontbloot sixpack drankjes komt brengen lijkt mij ook wel wat .

Maar als je collega echt gemeend zeurde heeft ze natuurlijk geen punt. En ja, ik rook ook, en ik ben nog nooit ziek geworden van buiten staan.
Zo'n rookruimte is toch heel erg smerig. Van roken ga je al stinken, maar helemaal als je in een rookhok staat. Bovendien is even buiten staan wel lekker en het is niet iets wat je elk uur doet.
quote:wcpapiertje schreef op 19 januari 2013 @ 18:43:

Zo'n rookruimte is toch heel erg smerig. Van roken ga je al stinken, maar helemaal als je in een rookhok staat. Bovendien is even buiten staan wel lekker en het is niet iets wat je elk uur doet.Precies. Ik vind het ook lekker om heel even buiten te zijn tijdens mijn rookpauze.
Bij mij op t werk roken sommigen wel echt elk uur. En mijn directe collega rookt al 2 a 3 keer voor de pauze.

Vind dit echt belachelijk. En ik maar doorwerken.

Ik rookte zelf ook, maar gestopt wegens zwangerschap.

Ik vind roken in je pauze meer als zat of 1 x extra tussendoor.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Bij mij op t werk roken sommigen wel echt elk uur. En mijn directe collega rookt al 2 a 3 keer voor de pauze.

Vind dit echt belachelijk. En ik maar doorwerken.

Ik rookte zelf ook, maar gestopt wegens zwangerschap.

Ik vind roken in je pauze meer als zat of 1 x extra tussendoor.
woepsie ik rook meestal 1x in mijn lunchpauze en nog een keer rond een uurtje of 4.

Ja, ik ga 5 min naar buiten om 4 uur op kosten van de baas. Maar eerlijk? De mensen die niet roken staan vaak nog steeds bij het koffie-apparaat als ik alweer terug kom van het roken.
Inderdaad, van roken ga je al stinken en in een rookhol helemaal, ik zou dan inderdaad ook buiten gaan staan, sneeuw of wat voor weer dan ook..!
Ik heb zelf lange tijd gerookt maar ik heb het altijd smerig gevonden als iemand binnen rookte, die geur... bleigh.. Ik kan er dan ook niet met mijn verstand bij dat iemand vrijwillig in zo'n rokershok wil zitten in die ranzige stank :S. (Heb altijd buiten gerookt, nooit binnen).

Stoppen is goedkoper voor de werkgever EN werknemer en beter voor de gezondheid, zeg dat die collega maar.
quote:mirt023 schreef op 19 januari 2013 @ 18:49:

Inderdaad, van roken ga je al stinken en in een rookhol helemaal, ik zou dan inderdaad ook buiten gaan staan, sneeuw of wat voor weer dan ook..!

Bah bah bah idd. Ik heb een opdrachtgever die sinds de bouw van de rookruimte het roken buiten heeft verboden

dikke doei, ik ga alsnog gewoon naar buiten, dan maar een blokje om.
Ik spuit heroïne en ik vind dat mijn werkgever mij een kamertje moet geven met een bed zodat ik daar rustig mijn ding kan doen en dat niet zo vernederend op de wc. Wil mijn werkgever dat ik blaasontsteking krijg ofzo? Mag ik contact opnemen met jouw collega; misschien dat we iets voor elkaar kunnen betekenen?

Voor wie het nog niet doorhad ... dit was een grapje hoor. Ik ben immuun voor blaasontstekingen!
quote:Lady-Voldemort schreef op zaterdag 19 januari 2013 18:37 Ik zou zoiets wel voor de grap kunnen zeggen. Een verwarmde rookruimte met comfortabele fauteuils en een lekkere butler die met ontbloot sixpack drankjes komt brengen lijkt mij ook wel wat .

Maar als je collega echt gemeend zeurde heeft ze natuurlijk geen punt. En ja, ik rook ook, en ik ben nog nooit ziek geworden van buiten staan. "Ik zou zoiets wel voor de grap kunnen zeggen. Een verwarmde rookruimte met comfortabele fauteuils en een lekkere butler die met ontbloot sixpack drankjes komt brengen lijkt mij ook wel wat .

Ik zou spontaan beginnen met roken als dat aangeboden wordt op het werk!
Some flies are too awesome for the wall
Hahaha, ik zal het morgen aan haar voorleggen en er nog is op terug komen. Kan niet wachten!!quote:GiB schreef op 19 januari 2013 @ 18:54:

Ik spuit heroïne en ik vind dat mijn werkgever mij een kamertje moet geven met een bed zodat ik daar rustig mijn ding kan doen en dat niet zo vernederend op de wc. Wil mijn werkgever dat ik blaasontsteking krijg ofzo? Mag ik contact opnemen met jouw collega; misschien dat we iets voor elkaar kunnen betekenen?

Voor wie het nog niet doorhad ... dit was een grapje hoor. Ik ben immuun voor blaasontstekingen!
Ik rook zelf ook maar inderdaad, het is een keus. Dus of buiten roken of niet roken.

Op mijn werk hebben we erg geluk. Een rookruimte (genaamd rookhol) binnen, compleet met kantinetafels, stoelen, een voorraad asbakken waar je u tegen zegt, verwarming, afzuiging en een groot raam.

Wij zijn ons zeer bewust dat wij onze handjes mogen dichtknijpen met deze luxe
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Nou ja als ze stopt met de rookpauzes en gewoon doorwerkt zoals de niet rokers, spaart ze de baas geld uit en daarvan kan hij dan een overdekte rokersruimte .... kopen.
quote:beelicious schreef op 19 januari 2013 @ 19:10:

Nou ja als ze stopt met de rookpauzes en gewoon doorwerkt zoals de niet rokers, spaart ze de baas geld uit en daarvan kan hij dan een overdekte rokersruimte .... kopen.

vind dat altijd zo flauw. Oke als je elk uur gaat roken vind ik ook veel. Ik rook meestal 1 keer per 2 a 3 uur.

ik heb ook niet rokende collega's die heel lang bij de koffieautomaat rondhangen, of onder werktijd internetten ed.

Zo lang je je werk afhebt denk ik dan maar.
Wij hebben binnen het gebouw een rookruimte, maar daar ga ik echt niet heen. Als je er 's morgens vijf minuten staat, ruik je dat 's avonds nog, echt vreselijk. Buiten hebben we een rooktuin met abri. Het ziet er best gezellig uit en het enige wat ontbreekt is een barretje en terrasverwarming

Ik ga trouwens hooguit twee keer per dag roken, een keer 's morgens en een keer 's middags, en ben van mening dat dat een positieve invloed heeft op de kwaliteit van mijn werk. In de periode dat ik gestopt was met roken kon ik minder goed nadenken en ik denk dat dat komt door die 5 minuten uitwaaien. Ik zou natuurlijk ook zonder sigaret een paar minuten buiten kunnen gaan staan, maar dat is het dan net niet...
Ik rook ook maar 2 sigaretten op een werkdag. Een in de lunchpauze en een rond 4 uur.

En ik heb ook geen collega's die elk uur gaan roken oid.
Die dame klinkt alsof ze het grootste deel van haar hersencellen al dood gerookt heeft...
Mijn collega kan soms toch echt veel langer buiten blijven. Dus ik loop nu ook wat vaker ff n rondje.

Nu moet ik zeggen dat dit in principe vaak ook wel kan op t werk, maar ik vind het gewoon niet netjes.
quote:woepsie schreef op 19 januari 2013 @ 22:37:

Mijn collega kan soms toch echt veel langer buiten blijven. Dus ik loop nu ook wat vaker ff n rondje.

Nu moet ik zeggen dat dit in principe vaak ook wel kan op t werk, maar ik vind het gewoon niet netjes.Ok dat vind ik wel een beetje raar. Dus omdat zij aan het slacken is doe jij het ook maar? En als je werkgever er wat van zegt wat zeg je dan?
Die collega mag blij zijn dat ze in haar pauze nog een sigaretje mag roken. Zat bedrijven waar er een algeheel verbod is, op het terrein.
Roken is heerlijk maar een rookhok is smerig. Een tijdje terug was ik Miami voor een tussenstop dus ik neem een spurtje naar buiten voor een sigaretje maar ik ben terug gestuurd want ik vervuilde de lucht. Was een beetje dubieuze opmerking als de kerosinelucht in je neus blijft plakken.
quote:waterplant schreef op 19 januari 2013 @ 22:44:

Roken is heerlijk maar een rookhok is smerig. Een tijdje terug was ik Miami voor een tussenstop dus ik neem een spurtje naar buiten voor een sigaretje maar ik ben terug gestuurd want ik vervuilde de lucht. Was een beetje dubieuze opmerking als de kerosinelucht in je neus blijft plakken.

Hahaha.

Rookhokken zijn idd smerig. Op het vliegveld in rome ben ik van de zomer met vriend zo'n hok ingelopen. We stonden binnen 10 seconden weer buiten, wat een smerigheid. Dan maar een paar uur niet roken hoor.

Ook de beter geventileerde rookhokken zijn gewoon nog smerig. Ik rook wel lekker buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven