Lijf & Lijn alle pijlers

Wegglijdende handen en voeten op yogamat, tips?

23-01-2013 17:59 33 berichten
Een paar maanden geleden ben ik met yoga begonnen, wat erg goed bevalt, op een ding na; ik glijd vaak weg met mijn handen en/of voeten! Ik dacht dat het lag aan de matjes van de yogaschool, dus sinds kort heb ik zelf een aangeschaft, helaas weer met hetzelfde resultaat.

Heeft iemand tips om dit op te lossen/ te voorkomen?
Echt?? Hoe werkt dat dan, dat hij minder glad wordt bedoel ik...quote:ipadje50 schreef op 24 januari 2013 @ 13:19:

Heb de mijne ooit gewassen met zout. Gewoon in de wasmachine, dat hielp ook!

Dat is dus ook de reden dat ik mijn eigen mat wil

quote:merano schreef op 24 januari 2013 @ 13:24:

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb laatst van die ouderwetse turnschoentjes gekocht.

Op blote voeten vind ik echt geen optie. Heb een keer een voetschimmel opgelopen, en daar kwam ik alleen door maandenlang rotpillen slikken weer vanaf, dus mooi dat me dat geen tweede keer gebeurt. Heb ook altijd slippers aan onder de docuhe in de sportschool, of ik stap bezweet in de auto en douche thuis.
Ik glijd niet met de mat weg, maar ik glijd op de mat weg Downward facing dog, is dan echt niet comfortabel :-)quote:Pumps_italiaans schreef op 24 januari 2013 @ 13:31:

Er zijn van die yogasokken met nopjes, maar de maat is vanaf 39 en dan one size. Je zou ook kunnen vragen of de oefeningen ook zittend of steunend gedaan kunnen worden.

Heb zelf dat probleem ook gehad dat ik weg gleed, maar dat was na een blessure en nu zijn mijn spieren gewoon wat sterker en heb ik meer balans. Ben daarvoor andere oefeningen gaan doen.

Maar het wordt tijd dat ik weer wat aan yoga ga doen.

Heb zelf een prima mat van de Hema voor 20 euro, maar die hebben ze waarschijnlijk niet meer. Die schuift zelfs niet op vloerbedekking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lenthes schreef op 24 januari 2013 @ 13:32:

Thanks, 4mm is mij net wat te dun en ik volg ook wel eens een Poweryoga les...

[...]

Ik doe thuis aan yoga, op vloerbedekking met daaronder nog zachte isolerend vloerplaten, dus voor mij is het genoeg.

Je moet echt een 'sticky mat' met structuur kopen. Ik glij op de mijne zelfs met zweethanden niet weg (doe ik vaak ashtanga en poweryoga).
quote:Pumps_italiaans schreef op 24 januari 2013 @ 13:31:

Er zijn van die yogasokken met nopjes, maar de maat is vanaf 39 en dan one size. Je zou ook kunnen vragen of de oefeningen ook zittend of steunend gedaan kunnen worden. Lijkt me onhandig, de zonnegroeten met downward facing dog e.d. helemaal zittend. Ik probeer het te visualiseren, maar het lukt me niet. :-)
Ik zou trouwens nooit yoga willen doen op een mat van de sportschool. Volgens mij is het met handdoek echt heel onhandig, en zonder handdoek gewoon vies.
quote:Lenthes schreef op 24 januari 2013 @ 13:29:

Heb je precies dezelfde mat als Waarbij? Want dan is het al +2 :-) Verkrampt staan om niet te glijden is voor mij geen optie, daar raak ik niet ontspannen van

[...]

Ja, ook hetzelfde merk. Tijdens de yoga heel erg verkrampt zijn omdat je bang bent dat je wegglijdt is inderdaad niet fijn. Zoals iemand anders hier al aan zei, zou ik de yogadocent en/of medeleerlingen in je groep ook om advies vragen.
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik ga kijken voor een andere mat, ook even na overleg met mijn docente :-) Ik merk dat ik yoga erg leuk en fijn vind, dus dan maar even investeren... Ik neem de mat van BBW en Waarbij ook in overweging

Melpomene, ik heb het ook nog nooit gezien. Bij mij op de yogaschool wordt wel maxi-yoga (volgens mij heet het zo) gegeven. Speciaal voor mensen die moeite hebben om in bepaalde yogahoudingen te komen door lichamelijke klachten of overgewicht. Wat ik begreep is dat zij bv wel zonnegroeten doen, maar niet downward facing dog doen. Ik ga eens vragen hoe ze het wel doen :-)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-01-2017 13:37
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven