Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Maat, er is een trucje voor om voorraad op te bouwen sochtends als minimaatje heeft gedronken en half uur na de voeding kolven, en dan bedoel ik even een half uurtje cluster kolven.. Je zult zien dat je binnen no time sochtend altijd melk over houd, als je maar structureel blijft kolven rond die tijd. Je lichaam gaat de vraag aanpassen. Ik heb nu bijvoorbeeld overdag veel meer melk in mn borsten dan snachts, omdat Rammeltje dan veel minder drinkt.

En als minimaat straks 6 mnd is en er is nood aan de man en je hebt er zelf geen probleem mee kan je er heus een fles kv in mikken alleen weet ik niet of je productie dan al sterk genoeg is om op pijl te blijven.. Je zukt dan toch de gemiste voeding moeten kolven.

Ik begrijp je gevoel echt heeeeeeel goed! Maar als ik nu terug kijk naar afgelopen maandag dan denk ik, jemig ik ben blij dat ik doorgezet heb

En nu Rammeltje serieus gaat eten drinkt ze ook rustiger, om nou te stellen dat ze honger had, nee dat geloof ik niet, haar groei is juist de laatste paar weken beter dan daarvoor, maar ze was absoluut toe aan meer dan alleen maar de borst!

Succes meissie! Niet te streng voor jezelf
Ow jee chrys wat is dat toch met jullie meisje

Toevoeging: ik weet nog chrys dat toen de oudste zo ziek was de sonde heel veel rust bracht en we na een week weer op het goede pad zaten. Misschien is het wel even goed!
Lizliz, inmiddels gaat de BV weer prima... Geen idee wat er mis ging maar het is opgelost

Sjemig ik weet niet wat ik met mn tijd moet ik slinger Rammeltje op mn rug als ze moe is, ik ga stofzuigen of rommelen en mevr is vertrokken. Heerlijk!
Gebruikt iemand van de BV dames hier medela en dan die calma speen!? Ik heb ze over
Pap geprobeerd, ging aardig. Maat direct daarna was het oorverdovend krijsen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Shit chrys dat arme kind verrekt van de pijn! Arme mini krijgt ze nou verder nog medicijnen? Gaan ze onderzoeken doen?
Sterkte Chrys! Hoop zo voor je dat meisje snel opknapt en ze wat tegen de pijn kunnen doen!

Rammel wat loop jij relaxed rond met mini (fb)

Maat drinkt mini 1 of 2 borsten per voeding? Dan kun je ook de minst lege borst of de borst waar hij niet uit dronk leegkolven. Ik heb sochtends de meeste melk, kolf dan voordat mini wakker word anderhalve borst en de rest drinkt ze leeg.

Fijn dat je lekker hebt geslapen! Voel je je nu ook beter?
Ze krijgt nog geen medicijnen. De kinderarts vindt het vreemd dat ze soms slapend wel wat kan drinken, want volgens haar zou ze dan ook pijn moeten hebben. Klinkt aannemelijk, maar ze gilt toch niet voor niets zo?
Jee Chryssa wat erg allemaal! Ik hoop zo dat snel beter met haar gaat!

Wat heb ik nog meer gelezen.. Ben nog niet helemaal wakker. Ik slaap twee nachten in een hotel bij Rammel in de buurt. Gisteravond eh nacht een bedrijfsfeestje gehad. Was erg gezellig! (Braaf nuchter gebleven)

Ik werd gister gebeld door de pijnpoli. Ik kan aanstaande dinsdagochtend terecht. Hmm kunnen ze dat niet eerder plannen? Moet iemand hebben die rijdt en oppas voor mini. Is wel gelukt hoor. Maar wel een beetje kort dag. En als ik nu niet zou kunnen moet ik een maand wachten.
Meisje had net bloed in haar luier. Omdat ze wel wat pap heeft gegeten vanmiddag is het volgens de verpleging niet direct reden tot paniek. Ze was net wrl wat apathisch en slaapt nu.
chryssa maak me wel zorgen om jou en je mini.. Hoop zo dat het snel weer beter gaat.

Liefs beppe
Potje groenten ging net wel goed. Opnieuw rood/oranje afscheiding in de luier, waarbij de verpleegster wel enigszins bedenkelijk begon te kijken. Bij het in bed leggen begon ze weer te gillen, maar viel uiteindelijk toch in slaap. Straks weer een fles proberen. Dat spul in de luiers baart me wel zorgen.
* breekt weer even in, sorry meiden *

Chryssa, is er wel een arts in de buurt die dit heel goed in de gaten houdt??? Het klinkt echt niet goed, en ik zou denken dat het hoog tijd is om in te grijpen. Waarom zorgen ze nog niet dat er vocht wordt toegediend? En wat betreft het wel drinken in haar slaap, misschien slaapt ze gewoon net te diep om de pijnprikkels op te merken?
Alles wordt een paar keer per dag met de kinderartsen doorgesproken. Verpleegster is met de luier weg gegaan om te overleggen.
Ok dat is goed om te horen, heel veel sterkte!
Chrys wat klinkt het naar allemaal meid.. Veel sterkte hoor, ik denk heel veel aan je
Heel heel veel sterkte Chrys! Hang in there! voor jullie

Do idd raar dat die poli last minute is. Vooral als je dan nog es een maand zou moeten wachten!

Beter dat je opvang voor mini hebt, hoop dat deze behandeling aanslaat en je er dan vanaf bent!

Toet hoe lukt het met verhuizen?

En bij jou Ziv?
Hier een meelezer. Chryssa; hier zoontje met kma. Ook opgenomen geweest met o.a. Bloed in ontlasting. Meteen op Neocate voeding gezet. Die is nog verknipter dan Pepti. Hielp hier goed. momenteel weer tijd op Pepti, en dat gaat goed. En misschien vragen om een echo van haar maag, darmen, enz.? Deden ze hier meteen bij opname. Sterkte!
@ chryssa, was het bloed bij de ontlasting? Of zijn het misschien uraten omdat ze te weinig binnen krijgt? (ik doe ook maar een gooi hoor!) sterkte!
Deel van fles gedronken, toen weer gillen. In bedweer dikke paniek. Nu lijkt ze te slapen. Volgens kinderarts is spul in luier geen uratwn, maar waarschijnlijk ook geen bloed. Wat het dan wel is, weten we nog niet.
@ do, wat kort dag zeg die afspraak? Was er iemand uitgevallen ofzo? Wil fijn dat je terecht kan.

@ bub, als ik voor de voeding zou moeten kolven, moet ik vijf uur mn bed uit! Minimaatje is niet zo'n uitslaper als Minibubb.

Ik probeer 's nachts en 's ochtends meestal 1 borst te geven zodat die ander vol komt om te kolven maar dat lukt niet altijd omdat hij vaak gaat rellen aan mn linker borst. (rechts is voorkeur en kolft ook veel beter dan links)

@ rammel, cluster kolven??

Ik hoop dat het straks beter gaat als ik ook fruit ga toe voegen. Wil daar over een week mee beginnen.

Maar kan ik dan 's ochtends fruit geven en 'savonds groenten? Of moet ik eerst alleen fruit geven?
Chryss,veel sterkte. Vind het zo erg voor jullie. Moet steeds aan jullie denken.

Maat, snap je frustratie hoor. Het is af en toe ook moeilijk. Heb ook last van terugloop maar ook de mazzel van een vriezer vol, dus niet te klagen. Lijkt me niet fijn als je geen dag weg kunt.

Rammel, die medela was hier geen succes dus ligt hier ook te verstoffen.

En dit staat er nu de volgende ochtend nog, enter en ik kom later terug voor de rest
Chrys Pff wat handelen ze toch langzaam inhet ziekenhuis! Waarom geven ze haar niet een zonde om even aan te sterken en haar jongergevoel weg te nemen zodat je om het uur of om de 2 ofzo een klein flesje aan kan bieden? Ze associeert de fles met pijn en door langzaam opbouwen en proberen moet dat beter worden maar dat gaat toch zo niet werken.

Mag ik trouwens vragen waarom meisje pap kreeg/krijgt????? Voor n reflux baby is pap n hel op aarde! Pap wordt dun in de maag en stroomt daardoor sneller terug en daar heeft ze nog meer last van dan gewone melk. Beetje vreemd dat ze dat in het ziekenhuis biet weten.

Sterkte en ik hoop echt dat het snel beter gaat'
Morning!

Chryss: een hele dikke knuffel! en damn wat is dat bloed/rode spul? Wel eng allemaal... Moet veel aan je denken! Dikke kus!

Maat: pff balen van je bv.. en je werk, pff.. uwv maakt t ook niet makkelijker!

Bubb: meis, zo fijn dat de lucht weer wat geklaard is!!

Rammel: wat eet jou meisje all ekker zeg!! Hier een hapje of 10 en dan is t gebeurd... Vandaag begonnen met fruit! Geef nu 2 dagen alleen maar fruit, en dan weer 2 dgn groente...

Kwimm: je hebt zo'n sterke mama! Respect!!

Nico: heerlijk dat jou mini zovoorbeeldig is! Heeft zeker nog wat goed te maken... Haha!

Anne: ik heb over je gedroomd! Dat ik jou mini zag bij mijn gastouder! En toen zei ze ja, anne is haar moeder en is verhuist hierheen...haha!

Nou dames, wij zijn over! Tjeeezz wat een werk!! Maar heerlijk! Moet zo wennen dat ik nu naar boven moet om mini te pakken... Haha! En zat vanacht beneden op de wc.. onee, boven oo keen... Haha! Hondje is oook geen trap gewent.. dus ook grappig.. en auto voor de deur.. ohh men, ben happy!!!

En mini lijkt nu wat langer wakker te willen/kunnen zijn! Kan nu ook gewoon zichzelf 30 min vermaken in de box.. eerder was dat 5 min...
Chrys, hoe is het nu?

Maat ik heb het gewoon tegelijk gedaan, eerst twee dagen boontjes en toen twee dagen appel en toen gaan combineren. Hier wordt alles heel goed verdragen en idd als je straks 2 'vast' voedsel momenten hebt kan je rond die tijden kolven, doe ik nu ook

Op borstvoeding.com staat een fantastische uitleg voor cluster kolven, het is even investeren maar dan bouw je wel lekker een voorraadje op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven