Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
och chrys Ik vind dat de verpleegster NU naar de kinderarts moet gaan en ook op haar strepen moet gaan staan. Mini moet eens even helemaal van top tot teen nagekeken worden.

Arme jullie!!
En evt een ander ziekenhuis chrys!! film anders een met je mobiel het gedrag van mini en mail het naar een andere kinderarts??
***breekt in***

alleen even om Chryssa een virtuele knuffel te geven!

maak me net als de rest zorgen!

sterkte!!!

***breek uit***
o chryssa, dit klinkt niet goed!!! Zoals beppe al zegt: waarom Forlax geven als ze niks binnen krijgt aan eten? Waarom niet nu een sonde inbrengen? Heel veel sterkte en ik denk aan je.
Chryss dit kan zo niet meer hoor. Is die arts nou helemaal besodemieterd. Jezus wordt gewoon woest als ik dit lees. Zeg t maar hoor en ik kom eraan om die arts eens ff een trap onder z'n reet te geven. Snap nl heel goed dat dat.voor jou misschien moeilijk is omdat hij de arts van jou meisje is. Hele dikke knuffel voor jou.
***breekt ook in met een hele dikke knuffel voor Chryssa!!! Ik maak me ook al weken zorgen. ***

Chryssa, je komt op mij over als een lieve vrouw met veel vertrouwen in artsen. Niks mis mee, maar vertrouw ook maar op je gevoel als je het idee hebt dat het niet goed gaat. En als dat niet genoeg is: er zijn er een heleboel hier die net als jij vinden dat het niet goed is zoals ze je meisje (niet) behandelen. Je mag je in mijn ogen best wat harder opstellen. Je zag wat het effect was op de ha

***breekt weer uit***
Damn Chrys ik ben ook pissed nu hoor op die artsen! Ik sluit me aan bij de rest, ga op je strepen staan of vraag anders backup aan je man of ouders als je er zelf de kracht niet voor hebt!

Kun je anders geen second opinion vragen? Of kan dat alleen bij diagnose....

Sterkte meid
Ach lieve chryssa, wat een gelul allemaal!

Sluit me aan bij de rest hoor, ga op je strepen staan meid! En inderdaad des noods naar een ander ziekenhuis.

Meisje komt nu zo veel voedings stoffen te kort, dit kan toch niet langer?!
Fijn dat je even je hart kon luchten bij de zuster chryssa. Ik hoop dat ze er ook iets mee gaat doen. Dit heeft nu al lang genoeg geduurd. Hoeveel heeft je dochter nu gedronken sinds ze in het ziekenhuis ligt? Waarschijnlijk nog niet eens 500 ml. Dat kan niet hoor, en haar luiers klinken ook niet goed. Ik hoop dat jij en je man wel gehoord worden. Sterkte!! Xx
Grrrrrrr Chrys ik zit hier ook met de tranen in mijn ogen, laat ze verdomme nou s wat gaan doen daar!!!!!!! *heledikkeknuffel*
Idd lekker stomme actie, vloer ligt er half uit in nwe huis en ik kom daar de hele dag niet. Mij te link, van balk naar balk springen of er onderdoor kruipen. Mja, op t laatst wilde ik iets hebben wat in de vensterbank lag daar, dus dacht eeeeeeven gauw pakken. Stap ik mis, pleur 70cm naar beneden. Das niet fijn met die wiebelige gewrichten van mij. Alle klussen van zowel projekten als nwe huis uitbesteed/ga ik uitbesteden. Dan eerst maar ff geen nwe badkamer en bad op onze slaapkamer, het moet af!!!!! Haha

Hoop met iedereen alles ok, bubb heb wat op sub gezet nog. Maar knuf voor gezeik met uwv! Belachelijk!! Rammel ik duim voor deze lijn door te zetten!! Mart, vind t idd ook knap!! (wat je op sub gezet hebt). Kwim jouw mama is een bikkel!!!!!

Bep hoe ist nou??? Toet fijn dat je over bent meid!! Liz jeminee ik vind het al balen dat meid tegenwoordig weer regelmatig 3 of 5u wakker is en dan 7u weer, maar heb makkelijk praten dan... Gaat verder dus wel helemaal goed met voeding etc??

Kroos sterkte met operatie. Hoe je t ook went of keert, je wilt je kind geen pijn/ongemak zien lijden.

Chryssa, nogmaals, ik hoop dat er gauw actie en verbetering komt!!

Met ladies hier verder alles ok trouwens hoor, ietwat halfjes/snotterig en mini wat last van tandjes maar niet heel erg. Verder groeit mini ineens heel behoorlijk volgens mij, zowel in lengte als breedte, eens kijken wanneer we weer cb hebben!!

O boy, serieuze kak-luier hiero, ieuw
Inmiddels gesprek gehad met arts, nadat ik en hysterische schreeuwbui ten toon gespreid heb. Die verzekerde me dat er echt naar allle kanten van de zaak gekeken wordt en dat er heus ingegrepen gaat worden als ze uitdroogt, maar dat dat nu nog niet het geval is. En dat ze niet ook nog eens de hongerprikkel willen wegnemen door er een sonde in te hangen. En dat ze bovendien zonder duidelijke i.fixatie van wat er aan de hand is geen ingrijpende onderzoeken willen gaan doen. Ik heb gezegd dat hun communicatie welbuutengewoon belabberd is en dat ik me erg weg gezetvoel als ouder.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Chryssa - ik log net in om weer eens bij te lezen en kom met jouw nieuws binnen hier...

ten eerste: hug! je kind zien lijden, niks is erger. jawel, te zien lijden en niet weten waarom!! en er geen vertrouwen in hebben dat er wordt gekeken naar waarom...

Ten tweede; bloedprikken is zo gedaan (ingrijpend onderzoek?? tssss!) en hoeft geen pijn te doen, ik zou het zeker eisen ivm kijken of er iets in beeld komt. een infectie hoeft niet met koorts te komen als je kind neutropenie heeft bijvoorbeeld. urineweg infectie ook op zoeken idd. was de rare ontlasting nog onderzocht (onder microscoop ofzo?)

ik weet niet in welk ziekenhuis je zit dus kan er verder niks nuttigs aan toevoegen. wel denk ik aan jou en je meisje, ik vind het ronduit schandalig dat je daar zo langt zit al, zonder enige hulp voor meis (pijnstillers, maagzuurremmers, bloedprikken..) écht schandalig!! ik zou woest zijn.

en wij krijgen tijdens zwangerschap gaviscon tegen maagzuur, een baby zou dat dan niet mogen? hou op wàt een flauwekul. bah. komt je man nog langs vanavond? wellicht dat die er meer schot in krijgt (vreselijk dat, maar soms helpt dat; "moeders" is overbezorgd als papa begint te klagen en actie eisen, kan dat soms ineens wel...grrrr.)

later meer, kids moeten zo eten...sorrie dames voor de korte boodschap, alleen aan chryssa gericht, denk ook aan jullie hoor!
Ow Chrys dat is dus nog steeds hetzelfde als wat ze eerder zeiden... Wat een gedoe allemaal joh!

Neem je hier nu genoegen of ga je toch meer eisen?

Zoals ik het allemaal lees zet het voor je meisje geen zoden aan de dijk... Hoe reageerde de arts op jouw suggesties? Valt er uberhaupt over te praten of is de arts echt een autoriteit die heus niet naar een moeder luistert?

Leef erg met je mee meid en baal ervan dat ik niks daadwerkelijks voor je kan doen!

Hier zijn de wortels geen succes. Morgen maar is stukken aanbieden ipv prakje.

Via google een stuk op borstvoeding.com gelezen over bijvoeding. Krijg echt kippenvel van die site...

Wat een oogklepgelul, alsof iedereen die het niet precies zo doet als hun voorschrijven ontaarde ouders zijn...

Ziv dat klinkt erg pijnlijk hoe jij bent gevallen! Goed dat je de boel hebt uitbesteed! Zit nu niks anders op dan met je been omhoog denk ik?

Amandine hoe is het met jou?

Hoe gaat het met de rest van de ladiesss? Verdacht rustig hier vandaag
@ bubb. Ik ben er wel hoor. Maar voelt eem beetje raar om over mijn loze dingen te hebben als chryssa met dr zieke moppie in het ziekenhuis zit.

Hier juist vandaag een stuk wortel gegeven. Dat vond hij maar raar en vies. (wel weer een leuke foto)

@ zivaa, met je pootje omhoog nu dus?

@ amandine!! Ben heel benieuwd hoe het met jou is!
Ja Maat dat is ook zo hoor!

Ik zat ook te twijfelen of ik zou posten ofniet...

Bep hoe is het met jou gegaan vandaag?

** Billendoekjes Etos huismerk in de aanbieding, 6 voor ¤6 **
Chryssa met alle respect maar dit is gewoon belachelijk! Ik zit hier echt kwaad te wezen. Hoezo ingrijpende onderzoeken?! Bloed, urine is zo gedaan en ook maagzuurremmers worden zoveel voorgeschreven dat is echt gelul wat die arts verkondigd!

Kom op zeg!

Ze drinkt niet, eet niet, poept en plast niet! Hoe lang gaan ze hiermee door? Zonder onderzoek kom je toch geen steek verder?

En een baby van nog geen 6 mnd kan toch niet helemaal over op vast voedsel?!

Op je strepen staan hoor! Echt want dit os ronduit belachelijk! Succes en sterkte!
Chryssa, knuffel voor jou! Ik snap wel dat ze niet een infuus of sonde erin willen jassen als dat nog niet nodig is, want dat is ook best ingrijpend en zal de oorzaak waarschijnlijk ook niet oplossen. Maar ik kan niet opmaken uit je bericht wat ze dan wel willen doen. Alleen maar afwachten??!! Wat is hun plan? Wat onderzoeken ze nu en hoe? Hoe willen ze ingrijpen? De communicatie is inderdaad om te huilen, goed dat je heel duidelijk hebt gemaakt! Sterkte ermee!

@Bub en Maat: bij Minico duurde het wel zo'n 8 keer voordat hij z'n groentehapjes ging waarderen. Gewoon blijven aanbieden dus, dan komt het vanzelf. Afgelopen dagen heeft hij gesmuld van het pompoenhapje. Toen het op was (bijna 100 gram) had hij nog wel meer gewild. Dat had ik me 2 weken geleden nog niet kunnen voorstellen, toen kreeg ik er net een theelepel in en was het alleen maar vieze gezichten trekken en lippen stijf op elkaar.

@Zivaa: sterkte met de drukte en met je enkel!

@Amandine: zwaai!
Mart wat bedoelde de verpleegkundige met vervellen kweken?

4x 210 is namelijk minder dan 5 x 180 en dat mag toch ook zonder gezeik?

Er is ook geen enkel onderzoek wat te vinden is die dit aantoont.

Ben wel erg benieuwd namelijk!
Tja, ze willen tot woensdag observeren. Dan kont er een gesprek met de artsen over wat zij denken te zien en wat het vervolgolan is.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Bub ik zou ipv van een stuk geven het eens glad maken met de staafmixer. Waarschijnlijk vind ze de stukjes niet zin succes.

Ik maakte het steeds iets grover. En nu gaat het prima
Sorry chryssa maar n week lang observeren? Terwijl ze pijn heeft en bijna geen voeding en daar door dis ook geen voedingsstoffen binnen krijgt?? Dit kan toch niet. Tsjonge jonge je treft het ook niet met die artsen.
Jeetje Chrys tot woensdag

Wat denken ze dan nog te gaan zien wat de afgelopen dagen nog niet naar voren is gekomen?? Hooguit dus verergering van waar meisje nu last van heeft!

Sterkte meid, hoop zo dat je een andere arts treft die wel actie onderneemt!!

Ann ja dat kan ik idd nog proberen! Heb alleen geen staafmixer dus die zal ik morgen es aanschaffen.
quote:annepann schreef op 28 januari 2013 @ 20:07:

4x 210 is namelijk minder dan 5 x 180 en dat mag toch ook zonder gezeik?

Volgens mij is het issue niet de hoeveelheid per dag maar de hoeveelheid per keer ivm mogelijk oprekken van de maag. Dat is bij mij de reden waarom ik geen 210+7 flessen geef.

Nou moet ik zeggen dat ik inderdaad ook geen officiële onderzoeken aangetroffen heb waarin werd aangetoond dat het echt slecht zou zijn. Alleen op internetfora. Maar andersom ben ik ook niet tegengekomen dat het prima zou kunnen, dus het is meer het zekere voor het onzekere nemen. Minico is al flink aan de maat en er wel aangetoond is dat overgewicht in de eerste levensjaren een grote kans geeft op overgewicht in het latere leven. Dus dan loop ik liever geen onnodige risico's.

En hij doet het prima op 5x180, als hij honger had dan zou ik het echt wel merken, dus blijkbaar heeft hij niet meer nodig. Hij heeft wel regelmatig dat hij verontwaardigd is als de fles leeg is en dat hij nog wel meer zou lusten, maar als we hem dan een knuffel geven dan is het prima en duurt het weer zo'n 3 tot 4 uur voordat hij weer aangeeft honger te hebben. Dus ik denk dat Minico wel de neiging heeft om door te drinken als in feite z'n honger al gestild is. Dat hij omdat hij het zo lekker vindt door zou drinken totdat hij geen pap meer kan zeggen.

Ik reken wel eens om naar wat het voor mij zou betekenen. Onze mini's zijn zo'n 10x lichter dan wijzelf (in gewicht), dus 180+6 (= ruim 200 in totaal) zou voor ons zo'n 2 liter zijn. Nou, dan zit mijn maag echt propvol. Ik denk dat de vergelijking een beetje mank gaat, want z'n maag is vast niet precies 10x zo klein als die van mij, maar het gaat denk ik wel in die richting.

Wij gaan nu hij wat meer van z'n groente gaat eten wel kijken of we nu naar 4x 180 over kunnen stappen. Dan geven we de 4e fles een tijdje later en vervalt de late avondfles.
Oprekken van de maag is na de eerste weken niet meer aan de orda. Dat is dis niet een reden.

Mini hier heeft te weinig aan 4 x 180

5 x 180 krijg ik er niet in in de uren tussen opstaan en naar bed gaan. Want dan moet ze om de 3 uur 180 gaan drinken of terug naar 5 x 150 maar ook dat hoeft ze niet. 3 uur tussen de voedingen is te kort voor haar om weer honger te hebben.

Ze krijgt nu alleen de laatste fles 210 en de ene x drinkt ze m leeg de andere x niet. Mini geeft altijd zelf aan als ze klaar m wel wil of niet.

Ik ga ook niet haar eerder van bed halen of later naar bed doen om toch 5 flessen te kunnen geven. Mini is prima op gewicht en lengte en volgt netjes de lijn.

Ik pas me volledig op haar aan. En dit is waar zij het het beste op doet.

Ik eet de ene dag ook meer dan de ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven