Geld & Recht alle pijlers

zorgen om dat rotgeld

27-01-2013 09:44 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door al de bezuinigingen dit jaar hebben we geen zorgtoeslag meer (60 euro), 27 euro minder loon, 32 euro minder kindsgebonden budget en ik kreeg van de belasting altijd voorlopige teruggave van 25 euro. We werken samen,man verdient 30000 en ik 13800(met overuren). Geen topinkomens en als ik dan zie wat we moeten inleveren. Ik zit de hele dag met dat domme geld in mijn kop zorgen zorgen en nog eens zorgen. En dit is niet de 1 keer dat we met minder moeten doen. 4 jaar geleden is mijn man werkeloos geworden en zijn we er ook al 300 op achteruit gegaan. We hebben 2 tieners die ook het nodige kosten, ik weet soms niet meer waar het geld vandaan te halen. Neem aan dat er meer mensen in deze situatie zitten, hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik er down van word en weinig zin meer heb om wat te doen in huis, geen zin meer om te werken.
Is het een mogelijkheid dat jij meer gaat werken en verdienen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je voldoende inzicht in de precieze uitgaven en inkomsten? Dat scheelt mij veel zorgen.
Als je al in de problemen raakt als je er 120 euro per maand achteruit gaat, dan doe je iets niet goed. Schijnbaar leef je op de max van wat mogelijk is met jullie inkomen en dat is niet handig. Je moet altijd een buffer hebben.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
jullie verdienen aardig veel lijkt me zo even snel omgerekend.
kijken naar mensen die het slechter hebben....zijn er echt miljoenen! en niet naar degenen die het beter hebben....
Is het misschien een idee om een andere baan te zoeken TO?

Ik weet niet wat hoeveel je nu werkt maar de 13800 klinkt weinig.

Ik werkte ooit bv parttime op mbo niveau en had 16000.

Wellicht is het een idee om een studie te doen zodat je uiteindelijk meer kan gaan verdienen. Dit kost wel even geld maar uiteindelijk heb je meer.

Ze zoeken veel verzorgende niv. 4 waarbij je wordt opgeleid en start met 1100 en eindigd met 1700 in je laatste jaar?

Sterkte ermee wat het is pittig geen geld hebben.
Kunnen jullie tieners een bijbaan nemen en zelf voor inkomsten zorgen? Kostgeld vragen vind ik helemaal niet gek als ze een jaar of 18 zijn.
Jullie verdienen redelijk maar ik weet niet wat jullie vaste lasten zijn. Moet zeggen dat ik de laatste tijd in mijn omgeving zie of kennissen etc die het ook eeen stuk moeilijker hebben. Veel mensen hebben het eeen stuk slechter alleen voor veel is het een taboe om erover te praten. Zou je eventueel iets meer uren kunnen draaien?
quote:Cookie-Dough schreef op 27 januari 2013 @ 09:48:

jullie verdienen aardig veel lijkt me zo even snel omgerekend.

Valt dus wel mee als je kijkt naar de gemiddelde inkomens:

Samenstelling huishouden Aantal personen Gemiddeld inkomen

Totaal particulier huishouden 2,20 ¤ 56.800

Totaal eenpersoonshuishouden 1,00 ¤ 30.900

Alleenstaande man 1,00 ¤ 34.400

Alleenstaande man, tot 65 jaar 1,00 ¤ 35.500

Alleenstaande man, 65 jaar of ouder 1,00 ¤ 29.600

Alleenstaande vrouw 1,00 ¤ 27.800

Alleenstaande vrouw, tot 65 jaar 1,00 ¤ 30.100

Alleenstaande vrouw, 65 jaar of ouder 1,00 ¤ 24.700

Totaal meerpersoonshuishouden 2,90 ¤ 71.400

Totaal paar 2,90 ¤ 74.600

Paar, zonder kinderen 2,00 ¤ 62.900

Paar, zonder kinderen, kostwinner < 65 2,00 ¤ 74.200

Paar, zonder kinderen, kostwinner >= 65 2,00 ¤ 45.200

Paar, alleen kinderen < 18 3,90 ¤ 82.400

Paar, minstens één kind >= 18 3,80 ¤ 96.600

Totaal eenoudergezin 2,50 ¤ 43.600

Eenoudergezin, alleen kinderen < 18 2,50 ¤ 34.500

Eenoudergezin, minstens één kind >= 18 2,50 ¤ 54.300

Overig meerpersoonshuishouden 3,90 ¤ 76.500
Evelyn, als je gewoon een modaal salaris hebt is 120 toch gewoon veel geld?!? Ik kan me prima voorstellen dat dit erop achteruit gaan niet makkelijk is.

TO: dat van die uitgaven. Heb je een kasboek? En doe je al de boodschappen met geld in envelop?

Niet leuk
Hoe oud zijn je kinderen? Tieners kunnen ook een bijbaan zoeken, afhankelijk van der leeftijd. Verder uren uitbreiden bij jezelf als het kan.
In mijn ogen verdienen jullie veel. Ik denk dat je wellicht op te grote voet leeft. Ga na waar je op kunt bezuinigen!
Evelyn82, ben het met je eens dat het handig is eeen buffer te hebben maar sommige mensen hebben nu eenmaal die buffer niet meer en snap dat er dan mensen zijn die best in de stress zitten. Geldzorgen is nooit leuk natuurlijk.
kier, ik kan mij herinneren dat wij thuis ook altijd maar rond de 24000 hadden hoor. Dus dan omgerekend 3650? Vind ik erg veel hoor. Dan moet je toch heel duur leven lijkt me?
Idd goeie tip, kunnen jullie kinderen geen bijbaantje nemen? Dat ze in ieder geval zelf wat geld verdienen?
Nou dan zitten wij aardig onder modaal als dit de modale inkomens zijn.

En ook wij redden het, zelfs nog geld over om te sparen.

Misschien eens kijken naar waar precies het geld naar toe gaat en bijvoorbeeld overbodige abonnementen de deur uit.

Loterijen en tijdschriften doen wij niet aan bijvoorbeeld. Wij hebben alleen een goedkoop abonnement voor internet en tv. Verder doe ik niet aan een sportschool. Ik wandel veel met onze kleine en verder doe ik aan hardlopen. Verder gaan we gewoon maar 1 keer per jaar op vakantie, en dan goedkoop kamperen.
To, zijn de salarissen die je noemt bruto of netto? Wat zijn jullie vaste lasten en valt daarin te schrappen / schaven?
Jullie hebben net een rotloon. Wij hebben ook een tijdje iets meer dan dat loon gehad (nu werk ik weer parttime, dus zitten we een stuk hoger). Het is netto helemaal niet zoveel, maar bruto val je buiten de boot.

Eigenlijk konden wij prima rondkomen met dat loon. Wij hebben een peuter ipv puberdochter. We hebben geen duur tv abonnement, alleen basis, geen supersnel internet. We kunnen alleen bellen met onze mobiel. Betalen ¤ 3,00 per maand per telefoon. En hebben een simlock vrije telefoon. We hebben geen abonnement op de sportschool oid. Geen tijdschriften. Vakantie, is met een kleine ook makkelijk. Buiten schoolvakanties naar een bungalowpark. Uitjes zijn altijd budgetuitjes. Uiteten gaan we zelden.
Cookie dough, ligt eraan wat de vaste lasten zijn misschien liggen die erg hoog. Als ik dit zo lees, denk ik niet dat ze verder heel veel geld uitgeven aan luxe dingen.
Maar wat raar dat je geen zorgtoeslag krijgt? Ik dacht dat je dat zoieso krijgt, als je niet super veel verdient.
quote:Cookie-Dough schreef op 27 januari 2013 @ 09:53:

kier, ik kan mij herinneren dat wij thuis ook altijd maar rond de 24000 hadden hoor. Dus dan omgerekend 3650? Vind ik erg veel hoor. Dan moet je toch heel duur leven lijkt me?

Ik neem aan dat de bedragen waarover TO schrijft, bruto bedragen zijn....

En dan nog vind ik dat niet veel wanneer je daar een gezin van moet onderhouden

het is geen armoede maar kan me voorstellen met opgroeiende kinderen dat het niet veel is.

TO zal meer moeten gaan werken dan, lijkt me
quote:Suze02 schreef op 27 januari 2013 @ 09:51:

Evelyn, als je gewoon een modaal salaris hebt is 120 toch gewoon veel geld?!? Ik kan me prima voorstellen dat dit erop achteruit gaan niet makkelijk is.

Modaal is 33.000. Dit is 10.000 meer.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

3650 per maand is inderdaad niet bepaald onder de armoedegrens. Waar zitten die grote kostenposten, TO?
ja bij ons ook. Wij hadden wel gewoon een erg goedkoop huurhuis, scheelde een boel maar dus ook 2 tieners in huis en deden t altijd met minder. Dus vandaar dat ik dan denk wow zoveel en niet rondkomen maar ik kan inderdaad hun kosten niet in zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven