Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Lady blue eyes, doen jullie de lunges met de stang?

Wij doen die ook met losse gewichten Dan kan je alleen kiezen voor 2.5, 5 of 10 kg in onze sportschool. Denk dat van 5 naar 10 best een grote stap is of niet? Met de stang zou je dan bv nog 7.5 kunnen nemen. Ik geloof dat ik de lunges en squats liever met de stang doe dan.

De smartbar ziet er "smart" uit! Maar eerlijk gezegd vind ik de "ouderwetse" barbel ook prima.Het maakt mij niet zoveel uit om zo'n ring-klem ding te gebruiken Misschien zou het wel handig zijn als je op een los gewicht een ander gewicht zou kunnen klikken Dat je lunges met losse gewichten kan doen in de zwaarte die je wenst.
quote:Sophiepapa schreef op 22 januari 2013 @ 23:14:

Vanavond heb ik voor het eerst met Less Mills Grit Strength (link met filmpje) meegedaan.

Het ziet er erg zwaar uit, had je veel spierpijn?

Ik ben gisterenochtend naar Balance geweest, het ging erg goed maar wel wat spierpijn nu.

Cxworx lijkt me ook wel wat maar wordt bij ons niet gegeven, heeft iemand dat weleens gedaan?
CXworx is echt heerlijk! Lekker voor de buikspieren! En de muziek van deze release is ook zooo heerlijk! (http://www.workoutwithdi.com/cxworx-9-playlist/).

Dat vind ik trouwens ook van de nieuwe XCO, maar dat is niet van lessmils
Gisteren heb ik s ochtends gepumpt. Dat viel tegen! Ik had 2 kilo aan elke kant bij de triceps maar lukte niet om mee te komen. Biceps ging ook niet zo goed. Vorige keren ging dat wel oké.

Vandaag sla ik even over, morgenochtend ga ik sporten voor ik naar m'n werk ga.

Balance heb ik nog niet geprobeerd, misschien ga ik vanaf deze week ook eens bodystep proberen.
.
quote:luni schreef op 27 januari 2013 @ 08:07:

[...]

Ik ben gisterenochtend naar Balance geweest, het ging erg goed maar wel wat spierpijn nu.

Cxworx lijkt me ook wel wat maar wordt bij ons niet gegeven, heeft iemand dat weleens gedaan?Ziet er gaaf uit. Mijn sportschool heeft het (nog) niet.
.
quote:Juicy_ schreef op 27 januari 2013 @ 14:09:

[...]

Ziet er gaaf uit. Mijn sportschool heeft het (nog) niet.

Mijn sportschool heeft het ook niet maar een andere in de buurt wel, maar om nou weer 35¤ neer te leggen voor een abo... Misschien eens een weekje op proef poberen daar, ze hebben nog meer leuke lessen en duren steeds (maar) een half uur, mooi om eens uit te proberen

Carolien91, ja voor de buikspieren idd, de muziek krijg ik niet op de iPad te horen, zal de laptop eens aanslingeren :-)
Ja het zijn de buik en rug spieren. Ik betaal zelf 42 euro voor een abonnement, en dat is een studentenprijs bij ons, want als je gewoon lid wil worden zonder dat je student bent betaal je 52 euro. Mijn sportschool heeft dan ook wel een zwembad, bubbelbad, turksstoombad en sauna erbij. Verder goeie begeleiding, veel groepslessen. Vind het zeker mijn geld waard, ook al ben ik dus student en heb ik het ook niet super breed. Het is ook net welke eisen je zelf stelt en hoe je je geld het liefst uit geeft.
Ik betaal al 47¤ voor mn all-in abo bij mn eigen sportschool
Ooh kijk, dus je bedoelde niet het wisselen van sportschool maar een 2de abbo ofzo? dat zou ik zeker niet doen!
Idd , eentje erbij. Op zich kan het wel maar alleen als het leuk genoeg is
quote:luni schreef op 27 januari 2013 @ 08:07:

[...]

Cxworx lijkt me ook wel wat maar wordt bij ons niet gegeven, heeft iemand dat weleens gedaan?Na de eerste keer niet. Na de tweede keer een dag er na wel. Ik ben die week dinsdag en donderdag naar Grid Strength geweest. Wel fijne spierpijn. Niet heel veel spierpijn.
quote:kapiteinprop schreef op 26 januari 2013 @ 23:10:

Lady blue eyes, doen jullie de lunges met de stang?

Wij doen die ook met losse gewichten Dan kan je alleen kiezen voor 2.5, 5 of 10 kg in onze sportschool. Denk dat van 5 naar 10 best een grote stap is of niet? Met de stang zou je dan bv nog 7.5 kunnen nemen. Ik geloof dat ik de lunges en squats liever met de stang doe dan.Wij doen alles met de stang. Alleen de triceps op t eind met een losse schijf en de schouders een gedeelte met losse schijven. Hoe doe je dat dan? Lunches en squats met losse gewichten? En wat let je om toch een stang te pakken in overleg met de instructeur. Zo hoort t officieel ook volgens mij...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel gewicht jullie pakken bij de versch. nummers van pump...
De vorige release deden we wel met de stang, maar deze het blokje lunges en squats met losse gewichten. Bij de lunges houd je ze vast en laat je je armen hangen. Bij de squats hou je je onderarmen tegen je lichaam met je handen onder je kin zeg maar.

En de biceps doen jullie ook niet met losse gewichten? Hmmmm wat gek dat er zo'n verschil in uitvoering van deze release is.
quote:lady-blue-eyes schreef op 28 januari 2013 @ 22:44:

[...]

Wij doen alles met de stang. Alleen de triceps op t eind met een losse schijf en de schouders een gedeelte met losse schijven. Hoe doe je dat dan? Lunches en squats met losse gewichten? En wat let je om toch een stang te pakken in overleg met de instructeur. Zo hoort t officieel ook volgens mij...Zo doen wij het ook
Straks weer pump, ben benieuwd hoe het dit keer gaat. Moet zeggen dat ik nu niet heeeeel veel zin heb maar als ik er ben vind ik het toch wel leuk dus ik ga me er gewoon heen schoppen.

Maar het regent.. ;)
Ik heb mezelf ook heen geschopt, wind tegen, regen striemend in mn gezicht maar toch een uurtje fitness gedaan, daarna mezelf beloond met de zonnebank. Ben blij dat ik gegaan ben! :-)

De drempel was wel hoog vandaag...
Kun je onder de zonnebank na t sporten of douchen jullie dan eerst? Wil ook een keer, maar voor t sporten lijkt me niks en na t sporten is zo zweterig...
Ik ga altijd erna. De cabines zitten naast de kleedruimte en meestal sla ik een grote handdoek om na het zonnebanken en bundel mn sportkleding, kun je gelijk de douche in( ik douche altijd daar)

Ik maak wel de zb altijd schoon erna, voor de volgende :-)
Vandaag weer gepumpt. Het is met een nieuwe release altijd even een paar keer proberen voordat je weer overal de juiste gewichten te pakken hebt, maar ik heb hem nu wel door voor deze release. Ook nog een uurtje gecardiood, dus heb mijn sporten voor vandaag wel weer gehad. Morgen rustdag. Mijn gewichten zijn trouwens

Squat: 5+2,5+1,25+1

Borst en rug: 5 + 1,25

Triceps: 2,5 + 1,25+ 1

Biceps: 2,5 + 1,25 (deze release is pittig! normaal kan ik hier hetzelfde als met de triceps, maar dat red ik nu echt niet)

Lunges: 5 + 2,5 + 1,25 (ik zou op zich wel squat gewicht kunnen halen maar vind de techniek lastiger, ik sta niet altijd even stabiel)

Schouders: ik doe alles met dumbbels van 3 kilo (geen stang dus)

Buik: geen extra gewichten.
Nou, ben blij dat ik gegaan ben Was leuk.

Mijn gewichten per kant (had al gewaarschuwd dat het nog babygewicht is he!)

warming-up: 2,5

squat: 5

borst en rug: 3.5

triceps: 2.5 (ging al wel iets beter dan de vorige keer maar dit en de schouders blijf ik zwaar vinden)

biceps: 2.5

schouders: 2.5

Denk dat ik het de volgende keer nog zo houd en de keer erop in ieder geval het squat gewicht met een kilo per kant kan verhogen, borst en rug denk ik ook en biceps misschien...

Vind het biceps nr erg leuk trouwens!
Ik ga morgenochtend weer sporten, dus zo maar naar bed.

Mijn gewichten:

warming-up: 5 kilo

Squat: 5+5

triceps: 5

biceps: 5

lunges: 5+5+1.25

Schouders: stang 5 en losse schijven 2.5

rug en borst: 5 + 1.25
quote:luni schreef op 29 januari 2013 @ 21:26:

Ik ga altijd erna. De cabines zitten naast de kleedruimte en meestal sla ik een grote handdoek om na het zonnebanken en bundel mn sportkleding, kun je gelijk de douche in( ik douche altijd daar)

Ik maak wel de zb altijd schoon erna, voor de volgende :-)Goed idee. Bedankt voor de tips...
Ik heb geattackt vandaag, fijn!

Mijn pumpgewicht;

WU 4,5

Squat 15

Borst 7

Rug 7,5

Triceps 5 stang, 3 kickbacks

Biceps 5 stang

Schouders 2,5, stang 5.

Ik denk dat ik de rug kan verhogen naar 8,5 maar pump helaas maar 1x p week momenteel. Zou dat liever doen als ik vaak genoeg train. Maar vind attack even leuker nu en op handiger tijdstippen.

Morgenmiddag balance.
quote:lady-blue-eyes schreef op 29 januari 2013 @ 22:31:

[...]

Goed idee. Bedankt voor de tips...

Graag gedaan hoor. De eerste keer zonnebanken is misschien een beetje eng/ onwennig als je ertussen ligt..

Gobs, werk jij onregelmatig dat je 's middsags gaat? Lekker zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven