Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Project Nim vond ik erg aangrijpend. Deze docu - van de maker van Man on Wire- vertelt het verhaal van een chimpansee die als baby bij zijn moeder wordt weggehaald om als mens te worden opgevoed. Het doel is om te zien of een chimpansee taal kan verwerven op dezelfde manier als een mens. Wat volgt is een absolute horror-story van dierenmishandeling - want uiteraard mislukt het experiment en zitten de onderzoekers uiteindelijk opgescheept met een puberende, oersterke en niet te handhaven chimpansee.

Ik heb het niet droog gehouden, zeer indrukwekkend en ook een wrang tijdsbeeld van de jaren zeventig waarin alles kon en mocht.
Even een berichtje zodat ik dit topic kan terugvinden
Grappig dat de documentaire Valentijn zo vaak genoemd word, ik ken haar, maar heb nooit de documentaire gezien!
Up.
Catfish!

Echt geweldig en bizar:

http://www.filmkrant.nl/_titelindex_C/2440

Er wordt gezegd dat het mogelijk (deels) fake is, maar is volgens mij nooit bewezen. En eerlijk gezegd, zelfs dan is het nog briljant. Echt een aanrader om te kijken. Ik geloof overigens dat het volledig echt is.

Nu ik erover schrijf, word ik weer enthousiast en ga 'm gewoon nog eens kijken :p.
Een een tvp-tje zodat ik dit topic makkelijker kan terug vinden.
Aliens of the Deep - Laatst gezien, documentaire en prachtige beelden van flora en fauna van het diepste plekken

Aliens of the Deep documentaire
quote:amarna schreef op 08 oktober 2012 @ 12:09:

De docu's van Louis Theroux vind ik allemaal heel erg goed.

Recent voor de 2e keer gezien de aflevering over de dementiepatienten. Ontroerend, respectvol en integer gefilmd.

Ook de aflevering over de autistische kinderen vond ik mooi.

Het goede van Theroux vind ik dat hij nooit (althans, bijna nooit) laat merken hoe hij er zelf over denkt. De kijker moet zelf een oordeel vormen.Ik zat toevallig vanmiddag te kijken wat er allemaal van hem op Youtube te vinden is en er blijkt een kanaal te zijn waar veel van zijn docu’s compleet op staan: http://www.youtube.com/user/Iouistheroux/videos?view=0
quote:boringbookwurm1905 schreef op 02 februari 2013 @ 21:09:

[...]

Ik zat toevallig vanmiddag te kijken wat er allemaal van hem op Youtube te vinden is en er blijkt een kanaal te zijn waar veel van zijn docu’s compleet op staan: http://www.youtube.com/user/Iouistherou ... ew=0Jammer, allemaal al gezien
Sick-O van Michael Moore heeft me aan het huilen gemaakt. Het ging over hoe de zorgverzekering in Amerika in elkaar steekt, en dat ze patiënten in het ziekenhuis soms op straat zetten omdat ze er niet voor verzekerd zijn :( . Zie je ook een vrouw , opgenomen door een beveiligingscamera , rondlopen in een ziekenhuishemd op straat. Zo dieptriest.
Some flies are too awesome for the wall
quote:jippie55 schreef op 02 februari 2013 @ 21:14:

[...]

Jammer, allemaal al gezienIk heb van deze ook de meeste gezien. Geen idee of het een officieel kanaal van hemzelf is, maar ik zie wel dat ze het net actief is. Het zou dus heel goed kunnen dat er binnenkort nog meer en ook recentere dingen worden geupload.
'VPRO's import: solo' vond ik erg indrukwekkend. Gaat over een man die in een soloreis met kano de Tasmaanse zee wil oversteken. De documentaire bestaat uit zijn eigen beelden.
Als je op Uitzendinggemist rond gaat kijken op de pagina’s van programma als Andere Tijden, Zembla, Het Uur van de Wolf en (een paar comments hierboven al genoemd) Dokument, vind je altijd wel iets dat interessant is. Ook een aanrader: het digitale kanaal Holland Doc.

Mogelijk in een topic van inmiddels 25 pagina’s al ergens genoemd: Michiel van Erp. Op dit moment is zijn serie Hollands Welvaren iedere donderdagavond op NL 1 te zien.

Hierbij een link naar een van zijn recente documentaires over transgenders: I am a woman now. Erg mooi. http://www.uitzendinggemi ... land-doc-i-am-a-woman-now
Michiel maakt inderdaad mooie docu's.
Zit nu Bully te kijken.

Heftig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb 'm gisteravond gezien. Ondanks dat dit in de VS is, komt het me pijnlijk bekend voor; met name de reactie van de scholen, de mensen die deze kinderen zouden moeten beschermen binnen hun organisatie.
Heftig inderdaad. Alhoewel wel erg Amerikaans.

En er werd ook niet bij verteld dat het overleden jongetje psychische kwalen had. (niet dat dat het minder erg maakt overigens).
Ik vond het erg dat de vader van alex vond dat alex zelf maar moest zorgen dat het pesten zou stoppen, anders zou zijn zusje ook gepest gaan worden. Die ouders hadden geen idee hoe erg het was.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Shocking afrika
quote:femselien schreef op 02 februari 2013 @ 21:26:

Sick-O van Michael Moore heeft me aan het huilen gemaakt. Het ging over hoe de zorgverzekering in Amerika in elkaar steekt, en dat ze patiënten in het ziekenhuis soms op straat zetten omdat ze er niet voor verzekerd zijn :( . Zie je ook een vrouw , opgenomen door een beveiligingscamera , rondlopen in een ziekenhuishemd op straat. Zo dieptriest.

Kwam daar ook een vrouw in voor die ontslagen was bij haar werkgever via wie ze verzekerd was en nu zelf voor haar borstkankerbehandeling op moest draaien omdat geen verzekeringsmaatschappij haar accepteerde?

Dat was zó in- en intriest.
Ik heb helaas de 8ste serie van 7up gemist (56Up), en kan hem online nergens meer vinden (op hollanddoc niet meer beschikbaar). Heeft misschien iemand een link?
Ik heb even geen zin om 25 pagina's terug te kijken oof deze al genoemd is, maar ik heb laatst de britse documentaire "the apocalypse" van Derren Brown gezien.

Erg mooi gemaakt.
Gisteravond Holland Doc gezien met Alexandra.

Triest verhaal over een justitiele jeugdinrichting. Niemand kwam er normaal uit. 1 Meisje is wel goed terecht gekomen en zij maakte een film over haar leven en dat van andere meiden in Alexandra en hoe het hun daarna verging. Indrukwekkend en onthutsend. Haar eindconclusie is dat dit systeem niet werkt. Wat dan wel werkt weet niemand.

Zeer de moeite waard om via Uitzending gemist terug te kijken.
Bedankt voor de 'Alexandra' tip!
quote:Lauraontopic schreef op 02 februari 2013 @ 16:56:

Catfish!

Echt geweldig en bizar:

http://www.filmkrant.nl/_titelindex_C/2440

Er wordt gezegd dat het mogelijk (deels) fake is, maar is volgens mij nooit bewezen. En eerlijk gezegd, zelfs dan is het nog briljant. Echt een aanrader om te kijken. Ik geloof overigens dat het volledig echt is.

Nu ik erover schrijf, word ik weer enthousiast en ga 'm gewoon nog eens kijken :p.Hier gaat toch ook een serie over komen op MTV? Ben benieuwd, zal eerst de docu eens kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven