Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Julus, ik begrijp je niet, je hebt me net gevraagd of ik hem een minnares zou toestaan.. daar heb ik op geantwoord..

En nu vraag je me weer het volgende:

Maar hij heeft wel behoefte aan emotionele verbinding, neem ik aan. Dus stel; dat hij zegt, ik kom dat bij jou tekort en ik zoek dat dus bij een ander.

Wat wil je van me horen? Wederom het zelfde?

Mijn partner heeft een sterke, hele sterke behoefte aan sport.. daar kan ik hem niets in bieden.. ik ben echt niet sportief, maar hij gaat met vele anderen sporten (ook vrouwen trouwens) zelfs weekendjes weg met hem i v m toernooien en andere sport uitjes.. No problemo!

Mijn partner heeft vaker behoefte om naar de sauna te gaan, dus gaat hij wel eens met anderen.. prima No problemo!

Wat wil je nu nog van me horen?
Ik snap best dat we hier chargeren om onze eigen visie duidelijk te maken, maar nogmaals, het zal samenhangen met je karakter hoe je met zaken omgaat.

Je kunt je als lijdend voorwerp neerzetten, als je zegt slikken of stikken, maar je kunt ook van je eigen kracht uitgaan, take it or leave it. Denk je dat je het aankunt (je weet wat je keuze is) of is dit voor jou de grens en trek je je eigen plan.

In een relatie zal het beslist vaker voorkomen dat partners veranderen en op alle vlakken zul je voor keuzes komen te staan, simpelweg omdat partners zich ontwikkelen, vaak niet even snel en niet in dezelfde richting.
quote:engel68 schreef op 05 februari 2013 @ 14:20:

Ik snap best dat we hier chargeren om onze eigen visie duidelijk te maken, maar nogmaals, het zal samenhangen met je karakter hoe je met zaken omgaat.

Je kunt je als lijdend voorwerp neerzetten, als je zegt slikken of stikken, maar je kunt ook van je eigen kracht uitgaan, take it or leave it. Denk je dat je het aankunt (je weet wat je keuze is) of is dit voor jou de grens en trek je je eigen plan.

In een relatie zal het beslist vaker voorkomen dat partners veranderen en op alle vlakken zul je voor keuzes komen te staan, simpelweg omdat partners zich ontwikkelen, vaak niet even snel en niet in dezelfde richting.

Precies, dat is wat mensen verschillend laten denken over 1 en het zelfde onderwerp..

Over een bepaald item zal de een zeggen 'het glas is half leeg' en de ander zegt 'het is half vol'

Ik en ook mijn partner ervaren dit niet als iets negatiefs, zijn keuze om bij mij te blijven ook niet. Op het moment dat jullie 'slikken en stikken' gaan gebruiken komt dat op mij wel heel negatief over. En dat schetst echt een compleet verkeerd beeld..
Sense, ik lees je nu al wat langer dan vandaag. Niet alleen hier, maar ook op andere fora. Het beeld wat je toen schetste over je situatie bij het ontdekken van jouw vreemdgaan, kwam bij mij niet over als het niet negatief ervaren van jouw partner. Hoe jouw relatie op dit moment is, weet ik niet. Ik ken je verder ook niet dan wat ik nu hier van je lees. Ik kreeg toen het idee dat hij uit liefde voor jou gebleven is. Niet omdat hij dacht dat dit het beste voor jullie relatie was. Anyway, ik ben er nu wel over uitgeluld eigenlijk. Ik denk dat jij en ik op dit punt van mening blijven verschillen.

Engel, je hebt absoluut gelijk. Iedereen verandert, mensen veranderen, relaties veranderen. En het ligt inderdaad aan je eigen karakter en mogelijkheden hoe je met situaties om gaat. Maar het valt of staat bij communicatie. Alleen zolang je duidelijk communiceert over je wensen en verlangens, alleen dan kan er een gewogen beslissing gemaakt worden.
quote:SweetInez schreef op dinsdag 05 februari 2013 14:33 Sense, ik lees je nu al wat langer dan vandaag. Niet alleen hier, maar ook op andere fora. Het beeld wat je toen schetste over je situatie bij het ontdekken van jouw vreemdgaan, kwam bij mij niet over als het niet negatief ervaren van jouw partner. Hoe jouw relatie op dit moment is, weet ik niet. Ik ken je verder ook niet dan wat ik nu hier van je lees. Ik kreeg toen het idee dat hij uit liefde voor jou gebleven is. Niet omdat hij dacht dat dit het beste voor jullie relatie was. Anyway, ik ben er nu wel over uitgeluld eigenlijk. Ik denk dat jij en ik op dit punt van mening blijven verschillen.

Engel, je hebt absoluut gelijk. Iedereen verandert, mensen veranderen, relaties veranderen. En het ligt inderdaad aan je eigen karakter en mogelijkheden hoe je met situaties om gaat. Maar het valt of staat bij communicatie. Alleen zolang je duidelijk communiceert over je wensen en verlangens, alleen dan kan er een gewogen beslissing gemaakt worden.
Grrr quoten gaat waardeloos via mobiel.

Er moest dus bij:

Zo ken ik je weer Ien. En ik ben het helemaal met je eens. Alleen op die manier kan je een beslissing nemen. Hoe die uitvalt is niet te voorspellen, maar geeft je iig de mogelijkheid om dingen af te wegen. Voor het blok gezet worden -slikken of stikken- is volgens mij nooit de goede weg.
Ik heb nooit beweerd dat hij heeft staan jubelen, en ook nu beweer ik niet dat hij die situatie als positief heeft ervaren..

Echter wel de beslissing om bij me te blijven.. en dat is een groot verschil.

Waar schrijf ik dat hij dit heeft besloten omdat dat het beste zou zijn voor onze relatie?

Maakt het eigenlijk uit waarom hij die keuze gemaakt heeft? Onze situatie is anders, zoals velen hier nooit gelijk zijn aan andere situaties.. Mensen zijn verschillend, relaties zijn verschillend en keuzes die men maakt zijn verschillend, en dat dan weer om verschillende redenen.

Ik zou ook nooit kunnen zeggen dat een ander het zelfde als ik zou moeten doen, of dat iemand dezelfde keuze als mijn partner zou moeten maken.

Ik pleit er alleen wel voor dat mensen moeten oppassen met generaliseren, en dat is wat er in mijn optiek toch te vaak gebeurd... Dat kun je niet doen met zoveel verschillen..
Ja goed communiceren: daar ligt de sleutel. Maar dat blijf ik op het gebied van sexualiteit en relaties toch altijd lastig vinden. Hoe open kan en wil je zijn naar je partner? Wij praten veel, over hele diverse onderwerpen maar toch komen onderwerpen als wensen en verlangens uitsluitend naar boven nav bijvoorbeeld een tv-programma of artikel ergens. We weten van elkaar goed hoe we in elkaar zitten en waar we verschillend zijn, toch denk ik dat we beiden bewust rekening met elkaar houden door zaken niet uit te spreken. Omdat we op dat bepaalde vlakken te anders zijn en het meer twijfel zou veroorzaken dan nodig is. Het blijft hard werken, een goede relatie
Ik denk dat de frequentie van het goede gesprek niet zo belangrijk is, de intentie is veel belangrijker. Hoe eerlijk kan je zijn over wensen en grenzen, hoeveel durf je te delen.

En dat hoeft geen dagelijkse kost te zijn.

Ien, ik ben het helemaal met je eens... de gedwongen keuze. Gedwongen, ja absoluut.. als een bedrogene vooraf had mogen kiezen had hij/zijn partner nooit een minna(a)r(es) toegegooid.

Ik kan meegaan in je kiezen tussen 2 kwaden.

Maar... ook een gedwongen keuze blijft een keuze.
Roos, absoluut. Een gedwongen keuze is ook een keuze. Je hoort mij ook niet anders beweren. Maar om nu te stellen dat het 'zijn eigen vrij keuze is, het is immers geen kind', daar kan ik het gewoon niet mee eens zijn.

Sense, tuurlijk, ieders situatie is uniek. En toch, zo uniek is het ook allemaal weer niet. Want lees hier maar: geen seks/slechte seks geeft aanleiding tot vreemd gaan. Ook jij had de keuze om te stoppen met je relatie en om een relatie te zoeken die je wel volledig kan bevredigen. Je gaat immers niet alleen seksueel vreemd, ook emotioneel ondersteunt je minnaar je. Je bent niet veroordeeld tot je partner, ook dat is jouw eigen vrije keuze. Je had kunnen kiezen tussen geen seks, stiekeme seks of het bespreken van geen seks in je huwelijk en daar gezamenlijk tot een conclusie komen. Jij koos voor stiekem en niet voor bespreken. Zoveel verschilt het allemaal nu ook weer niet...
quote:engel68 schreef op 05 februari 2013 @ 14:59:

Ja goed communiceren: daar ligt de sleutel. Maar dat blijf ik op het gebied van sexualiteit en relaties toch altijd lastig vinden. Hoe open kan en wil je zijn naar je partner? Wij praten veel, over hele diverse onderwerpen maar toch komen onderwerpen als wensen en verlangens uitsluitend naar boven nav bijvoorbeeld een tv-programma of artikel ergens. We weten van elkaar goed hoe we in elkaar zitten en waar we verschillend zijn, toch denk ik dat we beiden bewust rekening met elkaar houden door zaken niet uit te spreken. Omdat we op dat bepaalde vlakken te anders zijn en het meer twijfel zou veroorzaken dan nodig is. Het blijft hard werken, een goede relatie Hoeveel risico wil je lopen tot het verknallen van je relatie? Is de angst tot praten, of tot het veroorzaken van twijfel, groter dan het besef dat je je relatie kunt verkloten door vreemd te gaan? Of is het 'wat niet ziet, bestaat niet'? Totdat het tegendeel bewezen wordt dan..
Ik val redelijk nieuw in de discussie, maar misschien is er bij Sense ook wel een andere invalshoek? Die waar de vent van Sense niet van sex houdt en Sense wel, waar daar al meerdere keren aanvaringen over geweest zijn, maar waar de vent van sense zich ook tekort voelt schieten, maar desondanks niet aan een behoefte kan voorzien. En waar het voor de vent van Sense ook een opluchting is dat over het stukje sex geen discussie meer bestaat. Misschien is het ook wel een opluchting, of een last van de schouders, dat hij voor Sense niet meer aan die behoefte hoeft te voldoen. Geen idee of dat zo is, maar het kan best een rol spelen bij de keuzes die gemaakt zijn.
quote:SweetInez schreef op 05 februari 2013 @ 15:23:

[...]

Hoeveel risico wil je lopen tot het verknallen van je relatie? Is de angst tot praten, of tot het veroorzaken van twijfel, groter dan het besef dat je je relatie kunt verkloten door vreemd te gaan? Of is het 'wat niet ziet, bestaat niet'? Totdat het tegendeel bewezen wordt dan..Nee Inez, vreemdgaan is bij ons geen issue aangezien de boel open ligt. Mijn nr1 heeft ook tijden lang een minnares gehad en ik wist dat hij bij haar iets vond bv dat ik hem gewoon niet kan geven. op sommige punten ben ik iets anders dan anderen, en mijn nr1 weet dat en kan daarmee leven. Bij zijn nr2 vond hij dat wel, en ik was oprecht blij voor hem maar dat neemt niet weg dat ik het een lastig onderwerp vind. We zwijgen het niet dood hoor, het is gewoon iets dat wij beiden geaccepteerd hebben.
quote:roque schreef op 05 februari 2013 @ 15:48:

Ik val redelijk nieuw in de discussie, maar misschien is er bij Sense ook wel een andere invalshoek? Die waar de vent van Sense niet van sex houdt en Sense wel, waar daar al meerdere keren aanvaringen over geweest zijn, maar waar de vent van sense zich ook tekort voelt schieten, maar desondanks niet aan een behoefte kan voorzien. En waar het voor de vent van Sense ook een opluchting is dat over het stukje sex geen discussie meer bestaat. Misschien is het ook wel een opluchting, of een last van de schouders, dat hij voor Sense niet meer aan die behoefte hoeft te voldoen. Geen idee of dat zo is, maar het kan best een rol spelen bij de keuzes die gemaakt zijn.

Echt,.. Als je mijn nr1 zou kennen zou je hem geen 'vent' noemen.. dat past zo niet bij hem!! hahaha (denk dat Roos wel begrijpt wat ik bedoel)

Heel grof gezegd klopt je omschrijving wel een beetje.. Er zijn behoorlijke gesprekken geweest over dit onderwerp, waarbij het voor hem altijd wel 'negatief' uitpakte.. Hij probeerde wel, maar het lukte niet om de knop om te zetten en er gewoon van te genieten en vaker zin te hebben..

Er zijn geen discussies meer over, wat niet weg neemt dat ik het nog steeds graag met hem zou willen hebben, dan zou er nooit een minnaar geweest zijn. We laten elkaar nu op dat vlak met rust..
quote:SweetInez schreef op 05 februari 2013 @ 15:19:

Ook jij had de keuze om te stoppen met je relatie en om een relatie te zoeken die je wel volledig kan bevredigen.

Sterker nog, dat heb ik ook gedaan..

Hen die mijn eerste nick zich nog kunnen herinneren, weten ook dat ik toen alleen woonde.. Ik was bij hem weg, en wel om deze reden..

Dat ik naast seksueel ook emotioneel een grote band heb met mijn minnaar weet mijn nr1 ook, en hoe vreemd dat ook mag klinken, hij moedigt dat aan.. dat heeft hij al vanaf het begin af aan gedaan. (ook nadat uitkwam dat we ook een seksuele relatie hadden) Hij weet dat mijn liefde voor beide even groot is. En hij weet ook dat ik met hem oud wil worden..
Sense, heb jij nummer 1 (die idd geen vent is ) wel eens gevraagd of er een stuk opluchting bestaat sinds het uitgekomen is? Omdat seks geen of nauwelijks meer een issue is? Of praten jullie er niet op die manier over?

Nadat het "uit" was met deFries probeerde zijn vriendin hem een andere minnares in de maag te splitsen. Het is me niet volledig duidelijk of ze bang is dat hij anders "echt vreemdgaat" of dat ze nog steeds niet 100% vol voor hem kan kiezen.

Ik vond het ehm bijzonder om te horen zeg maar.
Het is in een gesprek wel eens ter sprake gekomen, niet in die verwoording, maar hij merkte dat hij veel 'rust' had omdat mijn frustratie niet meer aanwezig is.. althans niet meer in die grote mate.. Hij heeft rust omdat ik rust heb. En het feit dat onze gesprekken niet meer over het missen van seks gaan..

Idd een bijzondere situatie, wellicht wil ze zelf een open relatie houden, en door hem maar aan een minnares te koppelen, houd ze de weg ook voor zichzelf vrij?
Mooi dat die rust er nu is.

Tja, dat is ook nog een optie. Zij heeft haar ex nog niet verteld dat het uit is en dat dF nu in beeld is. Wellicht wil ze hem als "wie weet ooit" er naast houden.

Ik snap hun relatie niet en heb hem nooit gesnapt. Maar gelukkig hoeft dat ook niet.
Nouja, vent, man, what's inthe name

Fijn dat er meer rust is sense. Voor jullie heeft deze constructie misschien wel jullie relatie gered.
Ik begrijp de discussie rondom Sense eigenlijk niet zo goed. Het beoordelen en vooral veroordelen van keuzes die anderen maken, terwijl je niet eens de hele situatie weet, stoort mij. Sense en haar nummer 1 hebben keuzes en afwegingen gemaakt die wij wellicht niet gemaakt zouden hebben of niet begrijpen. Nou en? Als zij samen er maar gelukkig bij zijn.

Uit de posts van Sense eerder deze week begrijp ik dat ze nu in een lastige periode zit, er onstaat nu een sfeer waarin Sense zichzelf moet verdedigen, en dat heeft ze wat mij betreft niet verdient.
Sorry?

Ik verschil van mening over wat het maken van een vrije keuze is. Ik beoordeel Sense niet, het zijn haar keuzes.

Ik ken de situatie van Sense. Moet ik het dan alles wat zij daar over schrijft mee eens zijn? Mag ik dan geen vragen stellen? Dat is wat je op een discussie forum doet naar mijn mening. Ik val Sense niet aan. Ik stel vragen en geef mijn mening.

Roos, huh? De ex weet nog niet dat hij ex is. En de nieuwe vlam moet ook een minnares erbij? Eh.. Tja... Als zij het maar begrijpt..
Ik voel het ook op zich niet als aanvallen (sommige reacties zijn wat vreemd in mijn ogen omdat ik daar enkele posts voor al antwoord op heb gegeven) Het is meer een discussie, waarin verschillende standpunten worden belicht.. Het op een rij zetten van standpunten, kan veroorzaken dat er voor sommige punten meer begrip ontstaat, of dat dingen verduidelijkt worden.. niet meer niet minder. Ik ga mijn situatie ook niet veranderen naar aanleiding van meningen/ideeen van anderen ;)

En dat discussieren, dat doen Ien en ik ondertussen al ruim 2 jaar :D
Zo lang alweer? Time flies...

Ik heb mij met mijn vorige nick meen ik in December 2010 geregistreerd.. En toen schreef jij toch ook al mee.. maar weet niet of ik onder die naam ook met jouw in conclaaf lag ;)
quote:vivaflamenco schreef op 05 februari 2013 @ 17:29:

Het beoordelen en vooral veroordelen van keuzes die anderen maken, terwijl je niet eens de hele situatie weet, stoort mij.

Zo ontzettend snel wordt er geroepen dat er geoordeeld en beoordeeld wordt, en zo vaak is dit niét waar. Inez stelt kritische vragen, jawel! En dat mag, sterker nog, ik vind dat zeer zinnig en leerzaam. Is dat een oordeel? Nee. Een oordeel is: jij doet dat zo en dat slecht. Dat zie ik hier niet staan, jij wel? Soms krijg je een knuffel en soms een behoorlijke spiegel. En ik vind dat juist mooi, ik lees niks dat ik disrespectvol vind.

Uit de posts van Sense eerder deze week begrijp ik dat ze nu in een lastige periode zit, er onstaat nu een sfeer waarin Sense zichzelf moet verdedigen, en dat heeft ze wat mij betreft niet verdient.

Ja, dat klopt. En daar heeft ze ook knuffels en harten onder de riem voor gehad, ook van mij, met alle liefde trouwens. Maar het één staat compleet los van het ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven