Gezondheid alle pijlers

Galwegkanker

27-01-2013 10:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 18 december 2011 kreeg ik te horen dat ik ga,wegkanker heb, klatskin genoemd. Maandag krijg ik voor de zesde keer 2 nieuwe stents. De oude stents worden verwijderd.

Wie heeft hier ervaring mee?
Hallo Ida, ik heb er geen ervaring mee. Alleen even sterkte wensen voor morgen!
Allereerst sterkte, maar moest wel lachen om je typfout: ga,wegkanker (hopelijk gaat ie ook echt weg!)
Geen ervaring maar heel veel sterkte morgen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hallo Ida, niet zelf, maar ik weet dat het een hele heftige agressieve kanker is en ik wens je veel sterkte
Al voor de zesde keer nieuwe stents? Via een ERCP? Of moet je open?
Geen ervaring, wel veel sterkte gewenst!
Ook geen ervaring, maar ook ik wil je in elk geval even veel sterkte wensen voor komende tijd.
Mijn vader had in 2001 een klatskin tumor. Ook hij kreeg een stent. Helaas is hij door complicaties aan nierfalen overleden.
Was het maar waar, dat ik kon zeggen: ga weg kanker, ik moest er zelf ook om lachen toen ik het terug las. De stent wisseling is goed gegaan. Ik word in het AMC behandeld door dr. Rauws. Een geweldige arts. Ik krijg eerst een roesje voordat ze aan de behandeling beginnen ( ERCP ). Aankomende vrijdag krijg ik een CT scan. Ik ben benieuwd wat hier de uitslag van is. Helaas weet ik dat al dat ze mij niet meer kunnen opereren, bestraling doet niets en met chemo kan ik mijn resterende tijd rekken. Hier begin ik niet aan, ik heb nu al een jaar op een goede manier kunnen leven. Verschillende vakanties en vooral ook mijn rust nemen. Op deze manier hoop ik het nog lang vol te houden. Ook al was mijn prognose volgens de statistieken een half tot een jaar. Daarom ook mijn vraag, wie doet het ook zo goed, en welke behandelingen zijn er wel of juist niet gedaan.
Fijn dat het goed gegaan is. Ik hoop dat het je nog lange tijd goed gaat.
Fijn dat er nog kwaliteit en tijd van leven is Ida!

Ik ken ook niemand met galwegkanker. Mijn moeder had, lang geleden alvleesklierkanker, heeft na de diagnose nog maar een paar maand erbij gekregen.

Wil je hier ook verder praten als vorm van uitlaatklep? of zoek je naar lotgenoten. Je kunt hier altijd fijn en ook anoniem "praten". Veel kanjers hier op het forum. Ik denk dat het vrij zeldzaam is, maar ik hoop dat je wat lotgenoten treft hier die je positief kunnen informeren.
Optimist tot in de kist!
Mijn vader liep in het VU Ziekenhuis. Ze vertelden dat het een zeer zeldzame tumor is en langzaam groeit. Ook mijn vader kon niet behandeld worden.
quote:Gemini6 schreef op 07 februari 2013 @ 23:38:

Mijn vader liep in het VU Ziekenhuis. Ze vertelden dat het een zeer zeldzame tumor is en langzaam groeit. Ook mijn vader kon niet behandeld worden.duurt het dan ook extra lang voordat er een diagnose komt?
Afgelopen vrijdag heb ik een ct scan gehad,. Vorig jaar was er binnen 1 week bekend dat het galwegkanker was.

Over 2 weken krijg ik meer te horen of de tumor gegroeid is. Ik ben erg benieuwd.

Gemini6 hoe gaat het nu met je vader? Ik hoop net zo goed als met mij.
ida, ik wil je even een knuffel geven en wens je heel veel kracht en een waardevolle, leefbare tijd toe waarin je die k**kanker nog flink van Jetje kunt geven zodat je zijn 'werk' nog lang kunt onderdrukken! Wens je ookveel goede tips hier op het forum. Sterkte!
Ik kom je ook even een knuffel brengen, en sterkte wensen want wachten is rot vooral op dit soort uitslagen. Hoop dat je de komende weken een beetje door kunt komen.
Optimist tot in de kist!
Het is bij mijn vader in 2001 ontdekt. Ze zagen in zijn bloed dat er stuwing was en dat zijn ze gaan onderzoeken. In eerste instantie dachten ze aan een ontsteking of aan galstenen. Na verder onderzoek bleek het om een kladskin tumor te gaan. Een paar maanden later is mijn vader aan complicaties overleden.
Aan welke complicaties is je vader overleden? Over de laatste periode bij deze vorm van kanker, kan ik niets vinden. Of zou het voor ieder anders zijn.
De nieren van mijn vader waren al niet zo best meer en tijdens het plaatsen van een stent hebben ze waarschijnlijk te veel "roesje" gedaan waardoor zijn nieren het helemaal hadden begeven. Mijn vader vond het plaatsen van een stent zo vervelend dat hij een sterker roesje wilde hebben.
Heel veel sterkte....*hug*
Veel sterktee!!
Wauw Ida, als ik het zo lees ben jij een hele sterke vrouw! Ik wens je veel sterkte en hoop dat je nog zo lang mogelijk mag genieten van dit mooie leven .
Bedankt voor de knuffels en de sterkte wensen. Lila01 ik hoor regelmatig dat ik een sterke vrouw ben, maar bij de pakken neer gaan zitten heeft ook geen zin. Daar is het leven te mooi voor. Ik ben net terug van de wintersport in Kirchberg. Wat heb ik genoten van het skiën met mijn man ( John) familie en vrienden. John heeft de hele week mijn ski's lopen sjouwen naar en van de piste en skihutten. Ook werd ik de bergen opgeduwd op voorgetrokken als ik niet genoeg vaart had gemaakt. want het zelf met je skistokken voorduwen is best vermoeiend. door deze hulp werd het skiën minder vermoeiend. Deze vakantie was fantastisch, de hele week waren de bomen besneeuwd, super veel sneeuw en ook nog een paar dagen zon. Een ochtend ziek geweest bij het opstaan maar dat weer houd mij er niet van om niet te gaan skiën. Ik ben er van overtuigd dat hoe je er zelf instaat tijdens deze ziekte je ook kan helpen om langer te blijven leven. Maar ja, ik weet ook dat het voor mij ook ineens anders kan zijn. Maar geldt dit niet voor iedereen. Dinsdag krijg ik de uitslag van ct scan ik ben benieuwd, sinds dat ik thuis van vakantie ben ik er wel weer erg mee bezig. . .
Gemini6, mijn nieren zijn nagekeken voor de ERCP, er was niets mee aan de hand. Ik vroeg mij al af, waarom hierna gekeken werd. Nu begrijp ik het.

Het is al weer 12 jaar geleden dat je vader is overleden. Fijn dat je toch reageert op mijn vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven