Mode & Beauty alle pijlers

Wegdoen oude kleding

08-02-2013 09:31 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het opruimen en ik heb ook mijn kleding uitgezocht. Een aantal zakken gaan naar de oude kledingbak, maar ik heb ook nog een paar zakken kleding die te goed is en nog best leuk. De maat is dan alleen niet goed of het is kleding die ik toch niet meer aandoe. Iemand een idee wat ik ermee kan doen?

Verder heb ik ook nog oude dekbedovertrekken en lakens. Heb al gekeken bij het plaatselijke asiel, maar die zijn voorzien. Suggesties?
Cum non tum age
Kleding naar een inbrengwinkel brengen zodat zij het kunnen verkopen en jij er een percentage van krijgt?
Kringloop, weggeefwinkel.
In deze regio zit een winkel waar je merkkleding kan brengen, waarbij je een percentage van de opbrengst krijgt. Heb het al een paar keer gedaan, heel handig!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
ik breng het naar de voedselbank hier plaatselijk, die houden 1 keer per maand een 'kledingbank'.
Lever het in bij h&m of c&a http://www.duurzaambedrij ... -wordt-geld-waard-bij-hm/
MP, VF-prikbord.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Weggeeftopic op 't forum?
Organiseer een ruil party.
Ruilparty inderdaad! Is nog gezellig ook
De kledingbanken (steeds meer in Nederland) zijn hier erg blij mee!
Dekbedvertrekken en lakens kunnen ook naar de kringloop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of google even naar een blijf-van-mijn-lijf-huis, vrouwenopvanghuis, asielzoekerscentrum of iets dergelijks bij jou in de buurt. Daar zijn ze vaak heel blij met goede kleding!
Thanks voor de reacties. Merkkleding ga ik dan maar verkopen op MP. Zo'n ruilparty klinkt leuk, maar ik denk niet dat ik dat doe. Een vriendin van mij heeft dat een tijdje geleden wel gedaan, denk dat ik de rest van de kleding aan haar geef dan.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 08 februari 2013 @ 10:39:

Thanks voor de reacties. Merkkleding ga ik dan maar verkopen op MP. Zo'n ruilparty klinkt leuk, maar ik denk niet dat ik dat doe. Een vriendin van mij heeft dat een tijdje geleden wel gedaan, denk dat ik de rest van de kleding aan haar geef dan.Wat zegt dit over jullie vriendschap? Geef haar dan wat leuks.
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 08 februari 2013 @ 10:48:

[...]

Wat zegt dit over jullie vriendschap? Geef haar dan wat leuks.Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Cum non tum age
waarom je niet de merkkleding aan je vriendin geeft, dat is wat ze bedoelt.
Oh zo. Omdat de opbrengst van de kleding naar een goed doel gaat. Is desbetreffende vriendin ook een voorstander van. Aangezien de rest van de kleding echt oke is, wil ik dat aan haar geven voor de ruilparty. We hebben trouwens niet dezelfde maat.
Cum non tum age
ik haal de ritsen eraf, kijk of er een sjaaltje van gemaakt kan worden, of misschien een kussentje, evt patchwork (moet echt potentieel in zitten anders niet), en de rest gooi ik weg.
it's a big club and you ain't in it
Als je t naar t Leger Des Heils brengt (staan vaak wel kledingbakken voor de deur) die verkopen het dan aan mensen die het niet breed hebben voor een prikkie. Van dat geld geven ze eten en onderdak aan daklozen.

Top dat je t goed wilt besteden!
Behandel mensen zoals jezelf behandeld wilt worden
Ik zou het naar de kledingbank doen (aanvulling op de voedselbank). In mijn woonplaats kun je het dan gewoon in die kledingbakken op straat gooien, daar heeft de voedselbank een samenwerkingsverband mee.
Als iets echt kapot is maak ik er poetsdoeken van. Wat nog goed is maar waar de jongste uitgegroeid is gaat naar een kennis met kleinere kinderen. En de rest gaat naar het winkeltje voor tweedehandskleding van de GGZ.(ze verkopen ook merkkleding voor weinig) daar zijn ze erg blij mee, en wat niet verkocht wordt gaat alsnog naar Roemenië.
Ik doe het in een Humana of Leger des Heils container. Deze zie je vaak bij glasbakken staan. Als ik boodschappen doe neem ik m'n zakken met oude kleding gelijk mee en kan ze daar kwijt. Je kunt er ook (schone) verwassen en stukke kleding bij doen - hiervan maken ze weer nieuwe dingen. Zo hoef je zelden iets van textiel in de grijze container te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven