Mode & Beauty alle pijlers

Vitamine a creme.

10-02-2013 22:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van vitamine a creme tegen huidveroudering?

Ben benieuwd naar ervaringen en resultaten van mensen die het al wat langer gebruiken.

Vind op het net alleen informatie over problemen met het begin van het gebruik, en maar weinig tot niets over ervaringen van mensen die het al wat langer gebruiken.
Misschien zijn er geen mensen die het langer gebruiken als het in het begin al problemen geeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je huid moet er aan wennen. Dat is informatie die er bij gegeven wordt.

Het resultaat begint pas na enkele maanden zichtbaar te worden.
Bedoel je tretinoine?
Leest mee
was vitamine c creme niet heel goed tegen rimpels? zei dr Ozz laatst hehe
Ik gebruik het al jaren. Met goed resultaat. Bestel het via internet. Meestal gebruik ik het om de dag, dun aangebracht, altijd 's avonds.
Meer info:

http://jetskeultee.nl/200 ... ruik-van-vitamine-a-zuur/
Waar bestel je het dan, Melpomene?
InHouse Pharmacy
Tretinoine bedoel ik ja.

Welk resultaat heb je precies Melphomene? Hoe oud ben je en hoe lang gebruik je het?

Ben zelf net begonnen en erg benieuwd naar resultaten en ervaringen van andere gebruikers.
Die blog had ik ook gevonden, thanks.

Zeer informatief, maar ook vooral weer ervaringen van mensen die net begonnen zijn. Ben zo benieuwd hoe het mensen bevalt die al wat langer smeren of naar voor- en na foto's o.i.d.
Mijn huid is er erg van opgeknapt. Ik ben toen ook een ogenserum gaan gebruiken maar nu na een week krijg ik er alleen maar rimpels bij. Ik hoop dat het dus snel nog gaat werken.
quote:Eydis_ schreef op 11 februari 2013 @ 18:44:

Mijn huid is er erg van opgeknapt. Ik ben toen ook een ogenserum gaan gebruiken maar nu na een week krijg ik er alleen maar rimpels bij. Ik hoop dat het dus snel nog gaat werken.

Heb je het op/onder je ogen gebruikt? Lijkt me niet verstandig!!

Ik heb het een tijd gebruikt tegen acne. Ik kan me niet voorstellen dat het je huid goed doet bij langer gebruik.Droogt ontzettend uit.

Mijn acne werd er ook nog eens door verergerd. Heb het destijds een maand of 5 gebruikt, en ben toen gestopt omdat het te weinig resultaat had. Mijn huid is er niet van opgeknapt, en lijkt juist ouder (slapper) geworden op de plaatsen waar ik het gebruikte.

Had de 0.05% variant, ik weet niet welke voor als anti rimpel creme wordt voorgeschreven?
Hoi Eydis,

Waar krijg je nu dan die rimpels van? Van dat oogserum of van die vit a creme?

Hoezo ben je een oogserum gaan gebruiken als je huid er van opknapte dan?

Ik heb momenteel ook meer rimpels dan wanneer ik begon.. (twee weken bezig) maar dat spul droogt de boel zo uit dat er niet tegenop te smeren valt. Heb het idee dat die rimpels nu komen door uitdroging.

Is wel te hopen in elk geval...
@ blond

Het wordt niet tegen huidveroudering voorgeschreven voor zover ik weet. Maar tegen acne. En een bijwerking daarvan zou blijken te zijn dat het een huidverjongend effect heeft.
quote:februari schreef op 11 februari 2013 @ 18:27:

Tretinoine bedoel ik ja.

Welk resultaat heb je precies Melphomene? Hoe oud ben je en hoe lang gebruik je het?

Ben zelf net begonnen en erg benieuwd naar resultaten en ervaringen van andere gebruikers.

Ik ben 54, gebruik nu al een jaar of 4. Mijn huid is glad en fris, rimpels had en heb ik niet, beetje rond de ogen.

Net als van alle crèmes moet je hier geen wonderen van verwachten. Hij kan fijne rimpeltjes laten verdwijnen, maar diepe rimpels lukt hiermee ook niet.
quote:februari schreef op 11 februari 2013 @ 22:38:

Hoi Eydis,

Waar krijg je nu dan die rimpels van? Van dat oogserum of van die vit a creme?

Hoezo ben je een oogserum gaan gebruiken als je huid er van opknapte dan?

Ik heb momenteel ook meer rimpels dan wanneer ik begon.. (twee weken bezig) maar dat spul droogt de boel zo uit dat er niet tegenop te smeren valt. Heb het idee dat die rimpels nu komen door uitdroging.

Is wel te hopen in elk geval...

Heel, heel, heel, heel dun. Veel mensen gebruiken het als 'gewone crème'. Dat is veel te dik. Kleine puntjes over het hele gezicht aanbrengen, alleen op een echt helemaal droog gezicht (bij voorkeur minimaal een kwartier wachten, liever nog een half uur na het reinigen). Over het hele gezicht maar een klein 'erwtje' aanbrengen.

Hier staan nog wat tips:

http://www.drbaileyskinca ... cne-anti-aging-skin-care/

Daarnaast een goede andere gezichtsverzorging gebruiken.

Ik gebruik de ene dag een lichte lotion met BHA, daaroverheen een vitamine C-serum, en afhankelijk van de huid een crème die ik op dat moment prettig vind, soms zelfs vitamine E-olie o.i.d.

De volgende dag de vitamine A-crème, weer aangevuld met een crème of olie.
Oh, dat zijn wel goede tips, bedankt!

Ik gebruik het wel al dun, maar zo te lezen moet het nog dunner.

En ook dat het meer irriteert door vocht wist ik niet.

Ik gebruik na mijn cleaning milk altijd exfoliation lotion van Clinique en vind deze heel fijn, weet jij misschien of dat samen kan?

Ik ben zelf 40 en nagenoeg nog rimpelloos. Heb alleen fijne lijntjes rond mijn mond en het begin van een paar "krasjes" op mijn wangen die ik weg zou willen verzachten of stoppen.

Ook heb ik lachrimpels rond mijn ogen, maar die vind ik niet erg.

Momenteel worden de krasjes en de rimpeltjes alleen maar erger, naar ik vermoed door de uitdroging.

Maar heb er niet op gelet of mij gezicht wel helemaal droog was na het gebruik van de exfolierende lotion. Beetje dubbele irritatie misschien dan dus...

Vannacht heb ik het weer gebruikt en nu met een laagje vaseline er overheen wat ik een paar keer als tip tegenkwam. Het is nu wel beter gegaan voelt minder droog.

Bedankt voor je info en fijn te horen dat het voor jou zo goed werkt!
quote:februari schreef op 12 februari 2013 @ 13:44:

Ik gebruik na mijn cleaning milk altijd exfoliation lotion van Clinique en vind deze heel fijn, weet jij misschien of dat samen kan?Dat zou ik niet doen. Ik gebruik het zelf nooit na iets exfoliërends. Begin gewoon eens met twee keer in de week of zo.
Welke concentratie kan je het beste kopen? En hoeven er geen invoerrechten te worden betaald bij bestelling bij Inhousepharmacy?
quote:kwartet schreef op 12 februari 2013 @ 15:11:

Welke concentratie kan je het beste kopen? En hoeven er geen invoerrechten te worden betaald bij bestelling bij Inhousepharmacy?0,05%. Nee, ten minste: dat heb ik nog nooit hoeven doen. Past door de brievenbus, dus het blijft niet als pakketje bij de douane hangen.
Mm, misschien de lotion alleen maar in de ochtend doen dan.

Gebruik het nu twee keer per week en op zich gaat het goed.

Alleen meer rimpeltjes en droogte dan.

Maar ga er op letten dat mijn gezicht droog is, wat dunner aanbrengen en niet meer na die lotion.
Ik gebruik het ook al jaren , en ben er zeer tevreden over.

In het begin moet je huid er aan wennen je kunt het mengen met je dagcreme en dan steeds minder dagcreme.

Je moet uit de zon blijven . Ik gebruik zomer en winter beschermingsfactor 50.

Ik haal het altijd in een apotheek in Antwerpen nog geen 10 euro voor een tube. Je hebt wel een recept nodig.
Hoi Farida,

hoe oud ben je, hoe lang gebruik je het en wat zijn de resultaten precies als ik vragen mag? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven