New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Jaloers hoor op degene die nog/weer gaan!

Misschien,heel misschien dat wij volgend jaar die kant weer op gaan.

Wil het dan combineren met bv Boston(daar woont een vriendin)
Hihi juultje, vorig jaar mei dus valt nog mee
ik krijg altijd helemaal zin om terug te gaan als ik op dit forum lees!Ben er in september geweest en volgend jaar wil ik zeker terug maar dan samen met mijn man!
@viva

aha, ok, heel mooi dat het centraal ligt! Dat wil ik!

@juultje

Ja lekker he 10 dagen. We hadden zoiets van we gaan voor de 1e keer en willen zo veel mogelijk zien en doen, maar wel graag op een enigszins rustig tempo met ook nog tijd om bijvoorbeeld een middag te relaxen in Central Park ofzo. Wanneer ga jij?
Jeeejjj! Gisteravond zeer mooie vliegtickets gescoord!

Nu nog een hotel of appartement.

Wie heeft er tips voor mij?

Eisen: In een redelijke / goede omgeving in Manhattan (we willen als 2 vrouwen wel graag 's avonds met veilig gevoel over straat kunnen), géén gedeelde badkamer, geen hele kleine kamer waar je nauwelijks je kont kan keren en het liefste gratis wifi op de kamer. Budget: max zo ongeveer ¤ 160,- per nacht per kamer (op basis van logies).

We hebben al iets gevonden, maar dat is een deal die niet meer geannuleerd kan worden... dus nu nog even in discussie of we dit gaan doen ja of nee. Zo van "what if.." dat is het punt.
Was dat appartement niks? Dat leek me wel wat..
ik vertrek ...over 24 uur! Man is er al voor zijn werk en is vanaf morgen vrij om de stad te gaan verkennen.

wij zitten in Murray Hill, Eastgate Tower hotel. Is oorspronkelijk gebouwd als appartementencomplex, dus ruime kamers. Loopafstand van Times square, central terminal en empire state. Lekker centraal dus.

Voor wie binnenkort gaat houd er rekening mee dat Liberty Island en Ellis Island gesloten zijn vanwegen orkaan Sandy. Men weet niet wanneer dat weer open zal gaan, omdat er aanzienlijke schade is. Jammer, want ik heb begrepen dat met name Ellis Island indrukwekkend is. Gelukkig is er nog heeeeel veel meer te doen
Ik heb Liberty Island en Ellis Island niet gemist toen ik er was,bewust overgeslagen zelfs.Misschien een volgende keer wel als ik er meer tijd voor heb.

Veel plezier ratjetoe!
Ik heb in Harlem geslapen in een B&B, was samen met een vriendin. Heb mij geen moment onveilig gevoeld en wij vonden het juist heerlijk om in het cultuurtje te mengen en een andere kant van NYC te zien zo.

Kamer was heel groot, goedkoop en je kreeg zelfs nog lekker ontbijt. Was west 119th street, op zich nog vlakbij verschillende metro stations.

Je moest om downtown te gaan dan wel altijd met de metro, maar dat vonden wij niet erg omdat je er zoveel comfort voor terug kreeg.
ik ben dus ook niet naar liberty island en ellis island geweest! Wij zitten nu te kijken voor volgend jaar maar wil dus wel weer centraal zitten.

Zat in september eerst in het new york inn,low budget hotel wat wel gewoon comfortabel zou zijn,nou dat heb ik geweten wat een belabberd hotel,zijn de volgende dag naar een ander hotel gegaan dit was het milford hotel.

Ontzettend mooi hotel maar wel erg duur,ook geen gratis wifi dat moest je voor 15 dollar per dag bij kopen.

Voor de volgende keer wil ik het liefst dus weer naar een ander hotel maar door deze ervaring heb ik dan weer zoiets dat ik maar beter naar het goede vertrouwde kan gaan dan naar iets wat ik niet ken en misschien ook weer tegenvalt!Dit hotel is echter wel per persoon 200 duurder dus 400 voor ons twee vind dat best wel een geld bedrag!Nog eventjes verder zoeken dus!
quote:liesje_xxx schreef op 06 januari 2013 @ 22:29:

@viva

aha, ok, heel mooi dat het centraal ligt! Dat wil ik!

@juultje

Ja lekker he 10 dagen. We hadden zoiets van we gaan voor de 1e keer en willen zo veel mogelijk zien en doen, maar wel graag op een enigszins rustig tempo met ook nog tijd om bijvoorbeeld een middag te relaxen in Central Park ofzo. Wanneer ga jij?Wij gaan eind maart en zitten dus met Pasen daar. Kwam het beste uit met school van dochter, want zij en haar broertje moeten 100 km verderop uit logeren. Ze moest dus wel vrij hebben, met wat studiedagen erbij die ze dan heeft lukt dat precies.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ellis island zijn wij de vorige keer niet geweest (2001), maar wil ik nu wel heen. Tegen eind maart is het vast wel weer open
Vloerkleed, ken je de review-site tripadvisor? Het blijft natuurlijk altijd zo dat smaken verschillen maar het kan je wel de ergste ervaringen besparen (downtown inn wordt bijvoorbeeld door 12 mensen als goed beoordeeld en door 195 als verschrikkelijk (laagste score), op basis van die info zou ik dat hotel nooit boeken).
die kon ik hiervoor dus nog niet alleen op zoover gekeken daar stond ie heel slecht aangegeven maar dat waren allemaal ervaringen van 2008 en het waren er maar 8!

het reisburo zei dat het een goede optie was!

Ik ga volgende keer zeker op die site ook kijken,ik hoef niet luxe te zitten maar wel gewoon comfortabel dicht bij timesquare en niet in een ieniemienie bedje want mijn man is erg lang haha
quote:Juultje schreef op 11 januari 2013 @ 21:00:

Ellis island zijn wij de vorige keer niet geweest (2001), maar wil ik nu wel heen. Tegen eind maart is het vast wel weer open

Daar zou ik nog niet vanuit gaan. Wij zijn afgelopen woensdag terug gekomen uit NY ( was geweldig!!!), maar downtown is er nog behoorlijk schade door Sandy. Metrolijnen die nog niet rijden, kantoorwolkenkrabbers die nog geen verlichting hebben, het vrijheidsbeeld dat verlicht wordt door geleende en provisorische verlichting etc. Ze knappen eerst alles op Manhattan en de andere getroffen gedeeltes op voordat ze echt met Ellis Island en Liberty Island aan de slag gaan ( althans, dat was daar op het nieuws)

Ik denk niet dat ze dat over een goede 8 weken al klaar hebben.

Wij zaten in het Eastgate Tower Hotel. supergrote kamers, redelijk rustige straat en op loopafstand van Grand Central Terminal, Times Square en Empire State Building. Erg betaalbaar en heel centraal.
Het was natuurlijk een enorme ravage, zal inderdaad wel even duren voordat alles weer hersteld in. Ik zal er dan rekening mee houden dat het nog niet open is. Gaan we gewoon nog een keer
En weer even een upje!

April 2013 staan er weer 5 nachtjes NYC op de planning! Wordt voor mij de derde keer, vind het een geweldige stad.

Nog meer mensen die druk bezig zijn met de voorpret?

:-)
wij willen volgend jaar weer met z'n tweeen gaan een weekje ben nu al bezig met naar hotels te kijken haha wordt mijn 2e keer zijn 1e keer!
quote:peetje1984 schreef op 29 januari 2013 @ 10:31:

En weer even een upje!

April 2013 staan er weer 5 nachtjes NYC op de planning! Wordt voor mij de derde keer, vind het een geweldige stad.

Nog meer mensen die druk bezig zijn met de voorpret?

:-)Yep, nog twee maanden, dan gaan we! Zijn bezig te plannen wat we allemaal willen gaan doen en zien.
Leuk he, al die websites uitpluizen en boekjes lezen .. vind ik in ieder geval wel :-)

Voor mij wordt het de 3e keer en voor de vriendin die mee gaat de 1e keer, zij mag dus kiezen wat ze het liefst wil zien.

Het enige wat ik heeeel graag wil is met de metro naar Brooklyn en dan over de Brooklyn bridge terugwandelen. Dat vond ik destijds zo geweldig! Verder vind ik alles prima, er zijn weinig (geen..!) dingen in New York die me zijn tegengevallen.

Wat staat er op jullie lijstje?
ik ga eind april begin mei met een vriendin. Logeren bij een vriendin die in NY woont, heel leuk dus maar ook praktisch. Ze woont in Manhattan. We kunnen niet zo veel dagen ivm het thuisfront. Vrijdag heen en woendagavond terug, hebben dus zo'n 4 en halve dag. Is krap maar we gaan ervoor. Wat zouden jullie zeker gaan doen?
wij zijn half januari 5 dagen geweest. Was voor mij voldoende ( zeker voor een 1e keer) anders raak je helemaal overdonderd.

wat ik zeker zou gaan doen

X eerst naar Brooklyn en dan terug via de Brooklyn Bridge naar Manhattan lopen. Heel mooi uitzicht zo

X Sportwedstrijd ( Madison Square Garden was erg duur, dus wij zijn naar de Brooklyn Nets geweest, met de metro prima te doen, je stapt uit voor het stadion)

X Musical ( wij zijn naar een over the top musical geweest. Spiderman, helemaal geweldig!)

X Ronddraaiende bar van het Mariott Marquis op Times Square. Heerlijke cocktails en waanzinnig uitzicht

x Aerial Tram naar Roosevelt Island

Xlopen, lopen, lopen door de wijkjes en Central Park

Ik vond een bezoek aan The Strand, NY Public Library en Morgan Piermont Library echt de moeite, maar ja ben een boekenfan.

Winkelen aan Fifth vond ik verschrikkelijk, maar in SoHo veel leuker.

Have Fun!!
Bizar weer in de VS. Ook 30 cm sneeuw verwacht in new York. Zit er nu iemand van 'hier'?
Ik wil misschien in juni ongeveer voor een weekje naar NY.

Nu vraag ik mij af hoeveel ik daar voor moet rekenen aan budget?

Het is misschien al wel gevraagd hier maar heb op dit moment een laptop die niet meewerkt dus kan even niet zoeken.

Ik wil wel Low-budget reizen dus in een hostel dorm slapen, niet te duur uiteten..maar ik weet ook dat NY altijd duur is dus dat echt low budget er niet in zit.

Hoeveel zou ik ongeveer moeten rekenen voor een weekje NY met vlucht, hostel, eten, activiteiten zoals de bekende attracties?

Dan kan ik kijken of dit nog haalbaar is voor juni of dat het toch een stad in Europa gaat worden.
Wij hebben toen voor de vlucht geloof ik rond de 600euro pp betaald ( zeker niet meer) hotel was 900 dollar voor 6 nachten.

Wij hebben aan eten en attracties nog geen 1000 euro opgemaakt.

Attracties; top of the rock 2x ticket, empire State building, the intrepid, ny watertaxi hop on hop off, middag fiets gehuurd en metrokaartjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven