Wat voor ras is deze kat?

12-02-2013 17:24 85 berichten
Ik MOET het gewoon weten, ik vind de kop van dit poezebeest gewoon fantastisch!

Ah Zaphod, nog steeds met Trillian? . Mooie poezenfoto's trouwens Iris :3.
Alle reacties Link kopieren
Weer te ziek voor woorden dat mensen dit fokken. Je ziet toch dat het dier geen normale poten heeft, en die ogen?

Kom op mensen...
quote:Oola schreef op 12 februari 2013 @ 17:38:

:-D ja, echt heel schattig, kan er niks aan doen..

Het is een Snowshoe, maar vanwege de kleine genenpool waar deze fokkers mee werken komen dit soort afwijkingen voor.Een Snowshoe is gekruisd met een Siamees en hebben dus ook meestal een slanke Siamezenbouw, terwijl ik de kat uit de OP juist weer erg pluizig vind. Daarom neig ik zelf meer naar Ragdoll of Heilige Birmaan, maar het maskertje is dan wel weer typisch Snowshoe, dus het kan wel.

Overigens ken ik een Snowshoe (een typische Siamees qua bouw) en die ik gelukkig kerngezond.
quote:fru1t3lla schreef op 12 februari 2013 @ 17:45:

Ah Zaphod, nog steeds met Trillian? . Mooie poezenfoto's trouwens Iris :3.Hahaha ja we hebben het nog steeds gezellig in het universum
quote:Oola schreef op 12 februari 2013 @ 17:30:

Oh, deze kat is nu een hit op het internet: "Grumpy cat" :-)

Het is een "Snowshoe Siamese", een Amerikaans "ras" dat door inteelt tot stand is gekomen (fokken met kittens die al een afwijking hebben) en daardoor lijdt aan redelijk ernstige genetische afwijkingen, onder andere aan de schedel en aan de poten, die ook misvormd zijn.

Schattig dus, maar ook een beetje zielig.Dat vind ik nog niet eens
quote:suuls schreef op 12 februari 2013 @ 17:45:

Hahahaha grumpy cat. Zie dagelijks memes voorbijkomen@ 9gag :pIk dus ook Ben 9gag verslaafd haha
Hij heeft ook een eigen facebookpagina, krijg je iedere dag van die foto's met teksten op je facebookwall. Lachend achter de computer dus!

Maar als ze echt zo doorgefokt worden vind ik het wel zielig...
http://www.grumpycats.com/about-grumpy-cat/
Dit is geen heilige birmaan..
quote:Ephina schreef op 12 februari 2013 @ 18:09:

Dit is geen heilige birmaan..

Hij lijkt me inderdaad niet langharig genoeg en het masker is anders, maar toch vind ik het dan wel weer een erg pluizige Snowshoe en dat zijn ze meestal niet.

Ik zit nu aan een jonge Ragdoll te denken, dus voordat hij helemaal langharig is. Dit klopt dan qua maskertje en qua pluizigheid.
Ragdoll zou kunnen idd. Maar een kruising is natuurlijk ook niet uitgesloten :-) .

@TO; het bekkie hoort overigens niet bij het ras.

Hier pis ik echt van in mijn tenalady!

Kijkt die kat altijd zo? Ik zag hem van de week ook al ergens voorbijkomen. Hilarisch!
quote:Ephina schreef op 12 februari 2013 @ 18:20:

Ragdoll zou kunnen idd. Maar een kruising is natuurlijk ook niet uitgesloten :-) .

@TO; het bekkie hoort overigens niet bij het ras.

Een kruising kan natuurlijk ook altijd.

Een snowshoe is al een kruising tussen een Siamees en een tweekleurige Amerikaanse korthaar (vandaar ook dat ze soms ietswat gedrongen kunnen ogen en ook een plat neusje kunnen hebben net als een Britse Korthaar), dus ik vraag me af wat voor kruising dat dan moet zijn. Heb jij enig idee?
Grumpy Cat is a nickname given to an angry looking snowshoe cat that gained online fame after its pictures were posted to Reddit on late September 2012 and went viral. The cat is also known as “Tard” which is short for Tardar (Tartar) Sauce.bron
Hij is van zeer gemengd ras, moeder was lapjeskat, vader cypers. Staat op de website.
Op zijn eigen website, dus.
quote:Melpomene schreef op 12 februari 2013 @ 18:40:

Hij is van zeer gemengd ras, moeder was lapjeskat, vader cypers. Staat op de website.

En dan toch met een typisch Snowsnoe/Ragdoll maskertje?

Dan moet er ergens in de genetische lijn iets anders zitten, want anders kunnen een lapje en een cyper nooit zo'n kat maken met blauwe ogen, een pluizige vacht en een maskertje.
quote:Yvonne77 schreef op 12 februari 2013 @ 18:30:

Grumpy Cat is a nickname given to an angry looking snowshoe cat that gained online fame after its pictures were posted to Reddit on late September 2012 and went viral. The cat is also known as “Tard” which is short for Tardar (Tartar) Sauce.bronEn toch vind ik hem te pluizig en te stevig om een Snowshoe te zijn. Ik blijf dus mijn twijfels houden...
Als dit ras idd allerlei lichamelijke afwijkingen heeft vanwege doorfok , vind ik het dieptriest dat sommige mensen in dit topic dit ras bejubelen. Ooh, zo schattig, maar met 2 jaar moet je ze wel laten in slapen omdat ze fysiek pijn hebben.

Net als te ver doorgefokte Duitse herders die niet meer normaal op hun achterhand kunnen staan.

Dierenmishandeling.
Is maf hoe dat werkt met genen. Mijn kater ziet er uit als een Europese korthaar, maar heeft het karakter van een Somali. Deel van zijn familie heeft wel de uiterlijke kenmerken, maar niet het karakter.
quote:kettle schreef op 12 februari 2013 @ 18:48:

Als dit ras idd allerlei lichamelijke afwijkingen heeft vanwege doorfok , vind ik het dieptriest dat sommige mensen in dit topic dit ras bejubelen. Ooh, zo schattig, maar met 2 jaar moet je ze wel laten in slapen omdat ze fysiek pijn hebben.

Net als te ver doorgefokte Duitse herders die niet meer normaal op hun achterhand kunnen staan.

Dierenmishandeling.Gelukkig ken ik een Snowshoe die volkomen gezond is, maar ik was inderdaad ook onaangenaam verrast door deze doorfokverhalen .
dit is een heilige birmaan volgens mij
Als mensen een ras mooi vinden en willen hebben, terwijl ze weten dat het gefokt wordt op uiterlijke eigenschappen die het welzijn van het dier in gedrang brengt, dan houden die mensen niet van dieren. Ze beweren misschien van wel, maar ze handelen er niet naar.

Mensen die van bulldoggen houden, houden niet echt van honden. En mensen die van zulke katten houden zijn vergelijkbaar.

Een dier moet gezond zijn zodat ie zichzelf kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven