Geld & Recht alle pijlers

Even een janktopic...

13-02-2013 18:34 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto geeft waarschijnlijk de geest en ik weet echt niet waar ik het geld voor een nieuwe vandaan moet halen

Ik zit op het moment heeeeel krap en ik hoopte zo dat ie het nog een tijdje uit zou houden zodat ik kan sparen.

Niet dus

En nu weet ik niet waar ik het geld voor een nieuwe auto vandaan moet halen. Zit gewoon even met de handen in het haar.

Het zal uiteindelijk wel weer goed komen maar ik weet even niet hoe.

Bah.

Dat moest ik gewoon even delen.
668, the neighbour of the Beast
Het lijkt dat het nog repareerbaar is en dat het meevalt.

Maar goed, mijn autootje heeft 263.000 km gedraaid en mag op zich best met autopensioen.

Ik ga zaterdag voor een ander autootje kijken wat nogal meevalt in prijs. Deze reparatie ga ik wel doen, nog, aan mijn auto, maar daarna ga ik hem zo snel mogelijk verkopen, nu ik er nog iets voor kan krijgen.

Dan hoop ik er meer voor terug te krijgen dan ik in eerste instantie gedacht had en dan zien we het verder wel. Met het geld van het oude autootje wil ik dan het nieuwe weer uit de schuld sleuren, zeg maar.

Hoop ik
Marels, kijk je goed en slaap er misschien een nachtje over voordat je de auto koopt.

Als ik terugkijk kocht je een paar weken geleden een bank die je achteraf niet zo mooi vond, daarna die doeken voor over de bank die je achteraf toch niet mooi vond. Een aantal keren via vakantieveilingen sauna bonnen die je weggeeft.

Het lijkt me dat het allemaal impulsaankopen zijn. Dat geld had je beter als buffer kunnen gebruiken voor situaties als deze.
Neem je je zwager mee zaterdag?

Top dat t lijkt mee te vallen!!!
@Prada; wat een lekker oordeel zeg, over situaties die je niet kent! Beetje sneu weer. Je weet totaal niet hoe de situatie hier in elkaar zit.

Maar goed, ik moet me niet verdedigen, maar toch maar.

Mijn bankstel was tot op de draad versleten. We zijn al jaren aan het wikken, wegen, dubben en kijken voor iets nieuws.

We hebben een nieuw bankstel gekocht voor welgeteld 100 euro, een driezits en twee fauteuils. We wisten niet of het echt leer of nep was, wist de verkoper ook niet.

Ik heb nergens gesteld dat ik de bank niet mooi vond, wel dat ik als ik iets nieuw en voor meer geld gekocht had, ik misschien een andere kleur gekozen had. Maar dit kwam voor deze prijs op mijn pad, dus ja.

Thuis bleken het nepleren banken te zijn (geeft niks, voor dat geld, ze zijn verder zo goed als nieuw) en nepleer is niet zo katproof.

Dus er moest iets over.

In overleg met vriend heb ik toen die grand foulards gekocht. Die hebben er een week over gelegen, en ik vind ze WEL mooi (weer een verkeerd oordeel dus), maar ze verschuiven als een gek en bovendien zijn ze vrij dun en zet de poes zich er nog keihard in af. Dus de doeken maar weg en nu fleecedekentjes over de banken voor als wij er niet zijn.

Zonde van het geld, ja, maar kan gebeuren. Ik kan ze moeilijk gebruikt terug brengen.

Die vakantieveilingen bonnen heb ik bewust gekocht om weg te geven hier aan mensen die zich een dagje uit niet kunnen veroorloven. Dat staat compleet los van mijn banken bijvoorbeeld, en dat is al allemaal minimaal een half jaar tot een jaar geleden geweest.

De laatste maanden heb ik zulke dingen helaas niet meer kunnen betalen en doe ik dat dus ook niet meer.

Je oordeelt over een situatie die je niet kent en je gaat er daarom maar vanuit dat ik in een impuls maar een brik ga kopen?

1. Mijn bank was tot op de draad versleten.

2. De nieuwe bank (3-1-1) heeft ons samen welgeteld 100 euro gekost.
quote:missy_Acy schreef op 14 februari 2013 @ 19:40:

Neem je je zwager mee zaterdag?

Top dat t lijkt mee te vallen!!!

Zwager gaat zaterdag mijn eigen auto verkoopklaar maken. Maar mijn vriend gaat mee en die heeft er ook wel kijk op, dus het komt wel goed.

En is het niks is het niks, en dan overhaasten we niks

Er komt heus wel weer iets.

Deze is nu zo goedkoop dat ik hem niet laat schieten als het een mooi autootje is, maar anders verkoop ik eerst mijn eigen auto en ga k dan pas voor iets anders kijken.
Jeetje, ik denk dat Prada het juist goed bedoelde en niet als zie je nou wel. Jammer dat je zo fel reageert. Er zit toch wel een kern in want je had die fleecedekens er ook gewoon gelijk op kunnen leggen en dan later die doeken kunnen kopen. Het zijn alleen maar adviezen, iedereen moet zelf weten hoe zijn/haar geld te besteden/sparen.
Jeetje Marels, zo zie je maar hoe letters verkeerd kunnen overkomen.

Lees het nog eens en interpeteer het eens zoals Katrientje het leest.

Zo was het namelijki bedoelt, dacht dat je me ondertussen wel lang genoeg kende.
Prada stelt dat ik altijd maar impulsaankopen doe dus dan zal ik dat ook wel doen.

En ja, dat met die fleecedekens had ik al. Ik koop alleen in overleg met vriend die kleden, vriend vindt ze niet geweldig maar zegt laat ze er maar op liggen.

En dan een week later, als de verpakkingen weg zijn en de kleden al onder de kattenharen zitten, vindt ie het toch ineens niets. Tja.

Tel dat op bij het feit dat bleek dat poes zich veel lekkerder af kan zetten in die kleden dan gewoon op de bank én dat ze veel meer schuiven en uit model gaan dan ik gedacht had, en ja, dan haal je ze er maar af.

En dat is jammer, en zonde van het geld, ja. Miskoop.

Maar ben ik dan gelijk iemand die altijd maar impulsaankopen doet en alle geld dat ze ook voor haar nieuwe auto had kunnen sparen uit geeft aan rommel?
Nog eens gelezen en op dezelfde manier geïnterpreteerd.

En ik dacht ook dat je me wel beter kende dan zo te oordelen, ja.
quote:prada schreef op 14 februari 2013 @ 19:29:

Marels, kijk je goed en slaap er misschien een nachtje over voordat je de auto koopt.

Als ik terugkijk kocht je een paar weken geleden een bank die je achteraf niet zo mooi vond, daarna die doeken voor over de bank die je achteraf toch niet mooi vond. Een aantal keren via vakantieveilingen sauna bonnen die je weggeeft.

Het lijkt me dat het allemaal impulsaankopen zijn. Dat geld had je beter als buffer kunnen gebruiken voor situaties als deze.Dat komt op mij niet over als een vasstaand feit, dat is echt hoe jij het opvat.
Naja, ik snap wel wat Marels bedoeld. Ik las het iig zoals zij t las. Maar dat kan inderdaad het risico van geschreven woord zijn.

Nu weet ze dat t niet zo bedoeld is.

Geloof niet dat ik de discussie aan ga als je het alleen op die manier wilt lezen. Succes met je nieuwe aankoop.
En sowieso, ik vind t best een doordachte koop. Ook al vind je de bank niet mooi, hij is goedkoop en je kan voorlopig zitten. En doorsparen voor een nieuwe. Slim!
Hij is wél mooi missy_Acy! Dat is het mooiste. Het is een mooie bank, én heel goedkoop.

Alleen ik vond mijn donkere bank nog net iets mooier, maar hey, een kniesoor die daar op let!
O joh! Dan is t helemaal een goede koop!!
En Marels ik reageer alleen maar op wat jij schrijft. Je schrijft dat je heeeeeeel krap zit maar begin deze maand zit je er nog over te denken om concertkaartjes te kopen.

Dus was mijn idee dat je misschien je prioriteiten anders zou kunnen stellen.

Simpel adviesje en daar hoef je niet zo van leer voor te trekken als dat niet zo zou zijn.
Of je trekt je killerheels even uit en doet niet zo neerbuigend....zeg maar
Een concertkaartje kopen is wat anders dan een complete nieuwe auto.

En ik heb in dit topic al eerder toegegeven dat ik in veel dingen te makkelijk ben, en ik bén ook hard aan het bezuinigen. Maar om dan maar te roepen dat ik allerlei impulsaankopen doe en er de aanschaf van mijn nieuwe bank die hard nodig was bij te halen, dat vind ik gewoon een beetje sneu.
Dit is geen discussie meer, dit is alleen maar verwijten.

Ik wilde alleen maar zeggen dat het misschien beter is om er een nachtje over te slapen.

Goed dat je aan het bezuinigen bent.
dubbel
Kom eens kijken op het vrekkentopic Marels. Dat is verslavend! Ook jij kan het, echt! Met een beetje support van ons zeker!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ben het toch wel eens met Prada en vindt dat je op diverse vlakken de laatste tijd best fel reageert Marels. Sterkte met auto
Ik wil best vrekken, lijkt me leuk, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ben al begonnen met bij alles drie keer nadenken. Elke euro is er één en elke euro kan naar de nieuwe auto.

En ik wil al mijn kosten gaan opschrijven.
Kom meelezen en de vrekacties meedoen op het vrekkentopic, dat is een goed begin! Kom nou! Ik heb vandaag 140 euro verdiend en er niets om geminderd! Kom lezen joh!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik budgetteer. Werkt best goed. Ben begonnen met potjes, letterlijk.

Eerst een +/- bestand gemaakt. Inkomsten en vaste lasten. Daarna gekeken naar welke vaste lasten ik omlaag kon brengen.

Daarna de rest verdeeld over potjes. Op die potjes stond waar het voor diende. Alles wat overbleef in een potje ging naar spaar, plus een vast bedrag per maand. Ik mocht met de potjes onderling wel wat wisselen. Dus bv uit beauty/verzorging wat halen voor food. Maar niet uit het spaargeld, tenzij er bv een aankoop als wasmachine gedaan moest worden.

Nu is t een gewoonte geworden, budgetteren. Of vrekken zoals je wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven