Geld & Recht alle pijlers

Even een janktopic...

13-02-2013 18:34 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto geeft waarschijnlijk de geest en ik weet echt niet waar ik het geld voor een nieuwe vandaan moet halen

Ik zit op het moment heeeeel krap en ik hoopte zo dat ie het nog een tijdje uit zou houden zodat ik kan sparen.

Niet dus

En nu weet ik niet waar ik het geld voor een nieuwe auto vandaan moet halen. Zit gewoon even met de handen in het haar.

Het zal uiteindelijk wel weer goed komen maar ik weet even niet hoe.

Bah.

Dat moest ik gewoon even delen.
668, the neighbour of the Beast
quote:Shalimar schreef op 13 februari 2013 @ 18:52:

Marels, wat bálen voor je! Ik heb een ideetje, gewoon omdat het kán, als we nu met zijn allen hier op het Viva-forum bijv.1,- aan jou overmaken kom je vast een heel eind. Kijk een loterijlot kost ook geld en vaak win je niets. In dit geval echter krijg jezelf een goed gevoel en Marels krijgt een steuntje in de rug! Morgen is het ten slotte Valentijnsdag

Wie doet mee?

'Motie Marel uit de put!'

Marel, als je me mailt met jouw rek. nummer

op els be t h 20 08@ u p c m ai l .n l (aan elkaar) dan stort ik iets tnv 'Motie Marel uit de put!'

KnuffffffIk zat er al op te wachten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar zou je hem niet gewoon even na laten kijken? Het is nu een beetje op de gok. Jos Buys in Bergen op Zoom is ook betrouwbaar en niet te duur. Ging ik ook altijd naar toe. Laat gewoon een schatting maken
Voorlopig maar afwachten of ie niet gerepareerd kan worden.

En anders maar een heel goedkoop rotautootje kopen ofzo.

Uiteindelijk komt het goed.

En geloof maar dat ik er van leer, dat had ik al gedaan

Ik had gehoopt dat het alleen eerst helemaal goed zou komen voor mijn auto de geest gaf
Accepteer het toch Marels, als Viva-ers onder elkaar.

Wie doet mee?
Ik niet.
Dat is helemaal niet de opzet van dit topic Shalimar, echt niet, ik wilde gewoon even klagen.

Zonder financiële steun overleef ik het ook wel.
Waarom vind je het OV geen optie?
Ga in therapie!
Nee Shalimar, ik wil het echt niet. Niet nodig en ik wil geen profiteur zijn.

@Dubiootje; het OV stopt niet bij mijn werk. Bovendien ben ik dan minstens twee en een half uur onderweg waar ik normaal een half uur rijd.

Ik zei net al dat ik dan eventueel wel met de brommer ga rijden, maar mijn brommer ligt uit elkaar zegt ie net
In het zwart paar uurtjes bij iemand die het kan gebruiken gaan poetsen ?
En met een collega meerijden is geen optie?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Nee Soul, ik woon een heel eind uit de richting en heb ook nog andere werktijden dan de meeste collega's. Schiet dus allemaal niet op.
Kijk, in het verleden heb ik veel voor Goede Doelen gedaan. Helaas blijft er een zeer groot bedrag aan den strijkstok hangen (=de top) van vele stichtingen en verenigingen. Transparantie? No way! Daarom doe ik er niet meer aan mee en steun zoveel mogelijk in natura of, zoals nu, als het wél goed voelt!
Kun je met wat creatief denken oplossingen bedenken zodat je er geen 2 1/2 uur over doet? Dat lijkt me trouwens erg lang, dan ben je er met de fiets sneller Wie niet spaart, moet slim zijn.
Ga in therapie!
Ik vind het superlief van je Shal, echt waar, maar ik kan het niet accepteren. Dan durf ik nooit meer in de spiegel te kijken.
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 18:43:

En niet meer rijden of minder is geen optie, ik moet elke dag 45 km enkele reis naar het werk, wat ik onmogelijk met het openbaar vervoer kan doen.

Niks is onmogelijk met het OV in Nederland, zeker niet als je het combineert met een fiets oid.

Het kost je wel wat meer tijd waarschijnlijk.

(Deels) carpoolen met een collega een optie?Ik lees nu dat ze niet echt in de buurt wonen. Misschien wel in de buurt van een treinstation dat ze jou daar ophalen?
Ik wil je niet in verlegenheid brengen, sorry Marels...
Als je snel geld wilt moet je lenen. Veel opties hou je niet over aangezien alle andere opties niet haalbaar blijken.
Iemands s scooter lenen?
Maar als je zwager automonteur is kan die dan eerst niet eens gaan kijken wat er nu echt aan mankeert, en wat dat gaat kosten? Mss heeft hij wel connecties bij een sloop en ben je toch nog voor een paar centen klaar
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 18:59:

Ik zei net al dat ik dan eventueel wel met de brommer ga rijden, maar mijn brommer ligt uit elkaar zegt ie net Het weer vanaf nu wordt alleen maar beter. Schop hem naar die brommert om in elkaar te puzzelen. Dan staat die maar gebruiksklaar, als is het maar voor als de auto naar de garage is voor reparatie. EN wanneer je dan eventueel geen auto meer hebt zit het seizoen mee om brommer te rijden en heb je iets meer ruimte om te sparen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Shalimar schreef op 13 februari 2013 @ 19:04:

Ik wil je niet in verlegenheid brengen, sorry Marels...

Nee, je bent hardstikke lief zelfs

Echt waar, ik waardeer het gebaar enorm!!
Zwager is niet bereikbaar

Ik ga het morgen maar gokken en hopen dat ie niet gelijk de geest geeft.

Laten we hopen dat het met een goedkope reparatie nog even uit kunnen zingen, maar ik vrees nog.

Ik laat in elk geval weten hoe het afloopt.
Het komt hoe dan ook allemaal goed Marels.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
En voor een paar centen; daar vrezen we voor.

Het zou de krukaslager zijn, vermoed mijn vent.

En dat betekent meestal dat de krukas zelf ook naar zijn grootjes is en dát betekent dat eigenlijk je blok min of meer om zeep is.
Wat voor merk is het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven