Even een janktopic...
woensdag 13 februari 2013 om 18:34
Mijn auto geeft waarschijnlijk de geest en ik weet echt niet waar ik het geld voor een nieuwe vandaan moet halen
Ik zit op het moment heeeeel krap en ik hoopte zo dat ie het nog een tijdje uit zou houden zodat ik kan sparen.
Niet dus
En nu weet ik niet waar ik het geld voor een nieuwe auto vandaan moet halen. Zit gewoon even met de handen in het haar.
Het zal uiteindelijk wel weer goed komen maar ik weet even niet hoe.
Bah.
Dat moest ik gewoon even delen.
Ik zit op het moment heeeeel krap en ik hoopte zo dat ie het nog een tijdje uit zou houden zodat ik kan sparen.
Niet dus
En nu weet ik niet waar ik het geld voor een nieuwe auto vandaan moet halen. Zit gewoon even met de handen in het haar.
Het zal uiteindelijk wel weer goed komen maar ik weet even niet hoe.
Bah.
Dat moest ik gewoon even delen.
668, the neighbour of the Beast
woensdag 13 februari 2013 om 20:37
woensdag 13 februari 2013 om 20:46
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 19:45:
Ik weet niet hoe dat hier werkt met dat voorschot vakantiegeld. Ik werk tenslotte in België en weet niet hoe ze daar zijn over dat soort zaken.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen, toch?Als je een bediendecontract hebt, zou ik het zeker vragen omdat je werkgever dan je vakantiegeld uitbetaald en er is niet echt bepaald wanneer je dat moet krijgen.
Ik weet niet hoe dat hier werkt met dat voorschot vakantiegeld. Ik werk tenslotte in België en weet niet hoe ze daar zijn over dat soort zaken.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen, toch?Als je een bediendecontract hebt, zou ik het zeker vragen omdat je werkgever dan je vakantiegeld uitbetaald en er is niet echt bepaald wanneer je dat moet krijgen.
woensdag 13 februari 2013 om 21:36
Wat ik begrijp van een collega die wat aan het handelen is in auto's dat je op Marktplaats naar de goedkopere auto's moet kijken (rond 500 euro). Vaak vinden mensen dat te goedkoop en op de een of andere manier geven ze liever wat meer uit. Hij koopt deze goedkope auto's en zet ze vervolgens duurder op Marktplaats en verkoopt ze dan heel snel. Als je een zwager hebt die verstand heeft van auto's kan die altijd mee om even te kijken of er geen gekke dingen zijn.
Ik ken een paar mensen die met een hele goedkope auto jaren rondrijden.
Ik ken een paar mensen die met een hele goedkope auto jaren rondrijden.
woensdag 13 februari 2013 om 22:38
quote:Wickivi schreef op 13 februari 2013 @ 21:36:
Wat ik begrijp van een collega die wat aan het handelen is in auto's dat je op Marktplaats naar de goedkopere auto's moet kijken (rond 500 euro). Vaak vinden mensen dat te goedkoop en op de een of andere manier geven ze liever wat meer uit. Hij koopt deze goedkope auto's en zet ze vervolgens duurder op Marktplaats en verkoopt ze dan heel snel. Als je een zwager hebt die verstand heeft van auto's kan die altijd mee om even te kijken of er geen gekke dingen zijn.
Ik ken een paar mensen die met een hele goedkope auto jaren rondrijden.Bedankt voor de tip.
Ik ken een paar mensen die met een hele goedkope auto jaren rondrijden.Bedankt voor de tip.
woensdag 13 februari 2013 om 22:39
quote:pyridine schreef op 13 februari 2013 @ 21:58:
Marels kun je geen combi fiets en ov doen? Fietsen van en naar de bushalte of trein. Doe ik ook, ik leg er meer km mee af dan jij en dat gaat echt heel prima! Spaar je meteen het milieu, en je eigen portemonnee!
Nee, helaas, de verbinding is heel slecht.
Ik woon in een gat en de verbinding die ik moet maken is zo verschrikkelijk krom, dat wordt 'm echt niet. Ook met de combi fiets is het niet te doen.
Dan kan ik beter het hele eind gaan fietsen en dat trek ik niet.
Marels kun je geen combi fiets en ov doen? Fietsen van en naar de bushalte of trein. Doe ik ook, ik leg er meer km mee af dan jij en dat gaat echt heel prima! Spaar je meteen het milieu, en je eigen portemonnee!
Ik woon in een gat en de verbinding die ik moet maken is zo verschrikkelijk krom, dat wordt 'm echt niet. Ook met de combi fiets is het niet te doen.
woensdag 13 februari 2013 om 22:39
quote:pyridine schreef op 13 februari 2013 @ 21:58:
woensdag 13 februari 2013 om 22:52
En voor degenen die denken, Marels wil geen oplossing.
Jawel.
Maar mijn werk ligt nogal afgelegen, in het bos. Het dichtsbijzijnde treinstation is 10, 15 kilometer weg (ik zou niet eens weten welke). Ik zou nog een treinstation verder weg moeten afstappen om dan een bus te pakken. Waarbij ik minstens twee keer over moet stappen en het is nog zeker een halfuur met de bus.
De treinreis zelf voert via een stad die compleet uit de richting ligt. Pure treintijd; een ruim uur. En geen gewone treinen meer, want Fyra. Dus boemeltje.
Het werkt gewoon echt niet. Dan kan ik beter met de brommer.
Jawel.
Maar mijn werk ligt nogal afgelegen, in het bos. Het dichtsbijzijnde treinstation is 10, 15 kilometer weg (ik zou niet eens weten welke). Ik zou nog een treinstation verder weg moeten afstappen om dan een bus te pakken. Waarbij ik minstens twee keer over moet stappen en het is nog zeker een halfuur met de bus.
De treinreis zelf voert via een stad die compleet uit de richting ligt. Pure treintijd; een ruim uur. En geen gewone treinen meer, want Fyra. Dus boemeltje.
Het werkt gewoon echt niet. Dan kan ik beter met de brommer.
woensdag 13 februari 2013 om 23:04
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 22:52:
Jawel.
Het werkt gewoon echt niet. Dan kan ik beter met de brommer.Maar wagt wil je dan wel horen van ons?
Jawel.
Het werkt gewoon echt niet. Dan kan ik beter met de brommer.Maar wagt wil je dan wel horen van ons?
woensdag 13 februari 2013 om 23:09
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 18:55:
Voorlopig maar afwachten of ie niet gerepareerd kan worden.
Laat eerst de diagnose stellen, vraag aan de garage wat de kosten
voor die diagnose zijn en dan rondbellen.
Geloof me, veel van mijn collega's zitten te springen om werk.
Voorlopig maar afwachten of ie niet gerepareerd kan worden.
Laat eerst de diagnose stellen, vraag aan de garage wat de kosten
voor die diagnose zijn en dan rondbellen.
Geloof me, veel van mijn collega's zitten te springen om werk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 13 februari 2013 om 23:41
quote:missverrektekoekwous schreef op 13 februari 2013 @ 23:08:
Is het een tweede auto in het gezin? Dan is het (klinkt hard) wel gewoon een luxe. Er zijn heel veel mensen die krap zitten en geen (tweede) auto kunnen betalen. Huilen helpt niet..
Nee, het is niet de tweede auto.
En het is geen luxe want mijn enige alternatief voor woon-werkverkeer.
De andere auto is al lang gereden geruimd en vriend rijdt met de motor naar zijn werk.
Huilen helpt niet, nee, maar soms mag je toch best even een topic openen als je door de bomen het bos niet meer ziet en je wilt het van je afschrijven?
Ik los het heus wel op maar op dit moment is het gewoon klote.
Is het een tweede auto in het gezin? Dan is het (klinkt hard) wel gewoon een luxe. Er zijn heel veel mensen die krap zitten en geen (tweede) auto kunnen betalen. Huilen helpt niet..
Nee, het is niet de tweede auto.
En het is geen luxe want mijn enige alternatief voor woon-werkverkeer.
De andere auto is al lang gereden geruimd en vriend rijdt met de motor naar zijn werk.
Huilen helpt niet, nee, maar soms mag je toch best even een topic openen als je door de bomen het bos niet meer ziet en je wilt het van je afschrijven?
Ik los het heus wel op maar op dit moment is het gewoon klote.
donderdag 14 februari 2013 om 14:25
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 21:02:
Dat zou idd haalbaar zijn Nastik, dus naar zulke dingen ben ik nu aan het kijken.
Tot die tijd heb ik een grote opruiming op het prikbord gezet
Ben er echt vet blij mee, kostte geen drol, is niet Moeders Mooiste, maar ik zit mooi droog en warm nu.
Succes met effe bikkelen en sparen.
Ik weet er alles van, heb sinds begin november tot vorige week moeten fietsen samen met dochterlief... Bleeeegh!
Dat zou idd haalbaar zijn Nastik, dus naar zulke dingen ben ik nu aan het kijken.
Tot die tijd heb ik een grote opruiming op het prikbord gezet
Ben er echt vet blij mee, kostte geen drol, is niet Moeders Mooiste, maar ik zit mooi droog en warm nu.
Succes met effe bikkelen en sparen.
Ik weet er alles van, heb sinds begin november tot vorige week moeten fietsen samen met dochterlief... Bleeeegh!
donderdag 14 februari 2013 om 15:14