Geld & Recht alle pijlers

Even een janktopic...

13-02-2013 18:34 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto geeft waarschijnlijk de geest en ik weet echt niet waar ik het geld voor een nieuwe vandaan moet halen

Ik zit op het moment heeeeel krap en ik hoopte zo dat ie het nog een tijdje uit zou houden zodat ik kan sparen.

Niet dus

En nu weet ik niet waar ik het geld voor een nieuwe auto vandaan moet halen. Zit gewoon even met de handen in het haar.

Het zal uiteindelijk wel weer goed komen maar ik weet even niet hoe.

Bah.

Dat moest ik gewoon even delen.
668, the neighbour of the Beast
Zoek een sugardaddy

Komt allemaal goed schatje
Vriend zegt niet verder rijden, maak je alleen maar meer schade.

Klopt dat ratelen bij krukaslager.

Hij vraagt welk jaar de Twingo is.

Als je reparatie wil kan je het best een ander blok op de sloop halen en dan misschien je zwagert lief aankijken??

Wij wonen te ver, Haarlem.

Sterkte!
Ik heb een Twingootje gekocht met een jaar APK voor........ 475 euro..

Is zoiets haalbaar voor je?
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 19:45:

Ik weet niet hoe dat hier werkt met dat voorschot vakantiegeld. Ik werk tenslotte in België en weet niet hoe ze daar zijn over dat soort zaken.

Maar nee heb je, ja kun je krijgen, toch?Als je een bediendecontract hebt, zou ik het zeker vragen omdat je werkgever dan je vakantiegeld uitbetaald en er is niet echt bepaald wanneer je dat moet krijgen.
Dat zou idd haalbaar zijn Nastik, dus naar zulke dingen ben ik nu aan het kijken.

Tot die tijd heb ik een grote opruiming op het prikbord gezet
Of nou ja, haalbaar, met wat kunst en vliegwerk toch
Wat ik begrijp van een collega die wat aan het handelen is in auto's dat je op Marktplaats naar de goedkopere auto's moet kijken (rond 500 euro). Vaak vinden mensen dat te goedkoop en op de een of andere manier geven ze liever wat meer uit. Hij koopt deze goedkope auto's en zet ze vervolgens duurder op Marktplaats en verkoopt ze dan heel snel. Als je een zwager hebt die verstand heeft van auto's kan die altijd mee om even te kijken of er geen gekke dingen zijn.

Ik ken een paar mensen die met een hele goedkope auto jaren rondrijden.
quote:Nouschi schreef op 13 februari 2013 @ 18:54:

[...]

Ik zat er al op te wachten.Ik zat er ook al op te wachten.
Krijg je reiskosten w/w vergoed?

Misschien kan je een voorschot vragen.
Marels kun je geen combi fiets en ov doen? Fietsen van en naar de bushalte of trein. Doe ik ook, ik leg er meer km mee af dan jij en dat gaat echt heel prima! Spaar je meteen het milieu, en je eigen portemonnee!
quote:Wickivi schreef op 13 februari 2013 @ 21:36:

Wat ik begrijp van een collega die wat aan het handelen is in auto's dat je op Marktplaats naar de goedkopere auto's moet kijken (rond 500 euro). Vaak vinden mensen dat te goedkoop en op de een of andere manier geven ze liever wat meer uit. Hij koopt deze goedkope auto's en zet ze vervolgens duurder op Marktplaats en verkoopt ze dan heel snel. Als je een zwager hebt die verstand heeft van auto's kan die altijd mee om even te kijken of er geen gekke dingen zijn.

Ik ken een paar mensen die met een hele goedkope auto jaren rondrijden.Bedankt voor de tip.
quote:pyridine schreef op 13 februari 2013 @ 21:58:

Marels kun je geen combi fiets en ov doen? Fietsen van en naar de bushalte of trein. Doe ik ook, ik leg er meer km mee af dan jij en dat gaat echt heel prima! Spaar je meteen het milieu, en je eigen portemonnee!

Nee, helaas, de verbinding is heel slecht.

Ik woon in een gat en de verbinding die ik moet maken is zo verschrikkelijk krom, dat wordt 'm echt niet. Ook met de combi fiets is het niet te doen.

Dan kan ik beter het hele eind gaan fietsen en dat trek ik niet.
quote:pyridine schreef op 13 februari 2013 @ 21:58:

Nee, helaas, de verbinding is heel slecht.

Ik woon in een gat en de verbinding die ik moet maken is zo verschrikkelijk krom, dat wordt 'm echt niet. Ook met de combi fiets is het niet te doen.

Dan kan ik beter het hele eind gaan fietsen en dat trek ik niet.
En voor degenen die denken, Marels wil geen oplossing.

Jawel.

Maar mijn werk ligt nogal afgelegen, in het bos. Het dichtsbijzijnde treinstation is 10, 15 kilometer weg (ik zou niet eens weten welke). Ik zou nog een treinstation verder weg moeten afstappen om dan een bus te pakken. Waarbij ik minstens twee keer over moet stappen en het is nog zeker een halfuur met de bus.

De treinreis zelf voert via een stad die compleet uit de richting ligt. Pure treintijd; een ruim uur. En geen gewone treinen meer, want Fyra. Dus boemeltje.

Het werkt gewoon echt niet. Dan kan ik beter met de brommer.
Ja dat heb je soms inderdaad en ov is ook nog prijzig hoor. Denk ik dat je inderdaad beter de brommer kan pakken.
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 22:52:

En voor degenen die denken, Marels wil geen oplossing.

Jawel.

Maar mijn werk ligt nogal afgelegen, in het bos. Het dichtsbijzijnde treinstation is 10, 15 kilometer weg (ik zou niet eens weten welke). Ik zou nog een treinstation verder weg moeten afstappen om dan een bus te pakken. Waarbij ik minstens twee keer over moet stappen en het is nog zeker een halfuur met de bus.

De treinreis zelf voert via een stad die compleet uit de richting ligt. Pure treintijd; een ruim uur. En geen gewone treinen meer, want Fyra. Dus boemeltje.

Het werkt gewoon echt niet. Dan kan ik beter met de brommer.Maar wagt wil je dan wel horen van ons?
Occasion kan je tegenwoordig ook op afbetaling doen?

zo heb ik mijn auto ook gekocht omdat mijn oude kapot was
you being you, makes you special.
Is het een tweede auto in het gezin? Dan is het (klinkt hard) wel gewoon een luxe. Er zijn heel veel mensen die krap zitten en geen (tweede) auto kunnen betalen. Huilen helpt niet..
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 18:55:

Voorlopig maar afwachten of ie niet gerepareerd kan worden.

Laat eerst de diagnose stellen, vraag aan de garage wat de kosten

voor die diagnose zijn en dan rondbellen.

Geloof me, veel van mijn collega's zitten te springen om werk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:missverrektekoekwous schreef op 13 februari 2013 @ 23:08:

Is het een tweede auto in het gezin? Dan is het (klinkt hard) wel gewoon een luxe. Er zijn heel veel mensen die krap zitten en geen (tweede) auto kunnen betalen. Huilen helpt niet..

Nee, het is niet de tweede auto.

En het is geen luxe want mijn enige alternatief voor woon-werkverkeer.

De andere auto is al lang gereden geruimd en vriend rijdt met de motor naar zijn werk.

Huilen helpt niet, nee, maar soms mag je toch best even een topic openen als je door de bomen het bos niet meer ziet en je wilt het van je afschrijven?

Ik los het heus wel op maar op dit moment is het gewoon klote.
Autootje is weg richting zwager de automonteur, maar ik ga er geen 400 euro meer in steken natuurlijk.
Jeetje Marels, wat klote.

Hier laatst ook zoiets aan de hand gehad, gelukkig konden mijn ouders toen voorschieten want vriend heeft zonder auto geen baan. Was ook een duur geintje maar het viel iig nog te repareren.

Hopelijk kan je zwager er wat mee.
Marels, je mag best even huilie!
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 21:02:

Dat zou idd haalbaar zijn Nastik, dus naar zulke dingen ben ik nu aan het kijken.

Tot die tijd heb ik een grote opruiming op het prikbord gezet

Ben er echt vet blij mee, kostte geen drol, is niet Moeders Mooiste, maar ik zit mooi droog en warm nu.

Succes met effe bikkelen en sparen.

Ik weet er alles van, heb sinds begin november tot vorige week moeten fietsen samen met dochterlief... Bleeeegh!
Heb je nog oud goud, brengt nu heel veel op.

CD's en DVD's naar Used Products brengen. Oude mobiele telefoons verkopen. Kan ook bij Used Products en Saturn.

Kadobonnen die je misschien kunt verkopen?

Straks in het voorjaar ergens op een rommelmarkt een kraam huren.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven