De vis gaat dood!

17-02-2013 13:38 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren ligt hij/zij bij voorkeur ondersteboven boven in de kom. Als ik even tegen de kom aan tik gaat hij/zij weer zwemmen.

Ik heb niks met vissen. Ik vind ze lelijk en ze stinken, maar toch vind ik het zielig.

Je gaat natuurlijk niet met een goudvis naar de dierenarts om hem/haar te laten inslapen, maar nogmaals; ik vind het zo zielig.
Duss....
quote:fashionvictim schreef op 17 februari 2013 @ 13:51:

Die van ons gingen inderdaad dood als ze dat gingen doen. Niet lachen, maar ik heb toen op een of ander vissenforum gelezen dat je de lucht uit hun zwemblaas moest zien te krijgen en dat je vissen kon masseren, en domme ik heeft dat nog echt geprobeerd ook. Ook die doperwten: zie je zo in de weer FV.
Als een vis echt niet te redden is kun je kruidnagelolie in het water doen. eerst een beetje, dat verdooft. Dan wat meer, gaat hij pijnloos dood.
TO, heb je al eens gesproken met een goudvissengedragstherapeut?
Hallo?!
quote:xanluca schreef op 17 februari 2013 @ 13:55:

Als een vis echt niet te redden is kun je kruidnagelolie in het water doen. eerst een beetje, dat verdooft. Dan wat meer, gaat hij pijnloos dood.Ik neem aan dat vis niet alleen is, toch?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik vind het gewoon zielig. Het is verder echt niet zo dat ik vervolgens een week in de rouw ben hoor als ie daadwerkelijk dood gaat.
Duss....
quote:_Doortje_ schreef op 17 februari 2013 @ 13:56:

TO, heb je al eens gesproken met een goudvissengedragstherapeut? +1. Mijn idee.
En waar haal je tegenwoordig kruidnagelolie?? En op zondag ook nog??
Even naar een dierenspeciaalzaak gaan, hebben ze voor veel vissenkwaaltjes wel iets voor. Kost een vermogen maar je doet er erg lang mee .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:_Doortje_ schreef op 17 februari 2013 @ 13:56:

TO, heb je al eens gesproken met een goudvissengedragstherapeut?

Ik ga morgen gelijk bellen.

Duss....
quote:xanluca schreef op 17 februari 2013 @ 13:55:

Als een vis echt niet te redden is kun je kruidnagelolie in het water doen. eerst een beetje, dat verdooft. Dan wat meer, gaat hij pijnloos dood.Dit doet me eraan denken dat ik ook al op dat vissenforum had gelezen dat je ze ook in de vriezer kon mieteren, dan slapen ze heel vredig in. (Echt, hoor, why the fuck heb ik het over vredig inslapen icm vissen? Needless to say dat ik stiekem toch een grotere softie was dan verwacht, ik vond het net als TO heel zielig voor Bluppie dus ik wilde euthanaseren. Maar Bluppie in de vriezer ging zelfs mij te ver.)
Am Yisrael Chai!
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 februari 2013 @ 13:59:

Even naar een dierenspeciaalzaak gaan, hebben ze voor veel vissenkwaaltjes wel iets voor. Kost een vermogen maar je doet er erg lang mee .En wat kost een goudvis tegenwoordig?
Och, wie weet heeft de buurman wel slangen of een kat..
quote:Eindeloos schreef op 17 februari 2013 @ 13:51:

Sowieso zou ik even het water verschonen, echter geen ijsklonten erin.Ik ben geen vissenexpert maar ik weet niet beter of vissen mogen niet zoveel warmte/koud verschil hebben, dat hebben ze mij tenminste ooit wijs gemaakt. Dus ik zou die ijsklonten ook niet doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:fashionvictim schreef op 17 februari 2013 @ 14:00:

[...]

Dit doet me eraan denken dat ik ook al op dat vissenforum had gelezen dat je ze ook in de vriezer kon mieteren, dan slapen ze heel vredig in. (Echt, hoor, why the fuck heb ik het over vredig inslapen icm vissen? Needless to say dat ik stiekem toch een grotere softie was dan verwacht, ik vond het net als TO heel zielig voor Bluppie dus ik wilde euthanaseren. Maar Bluppie in de vriezer ging zelfs mij te ver.)Precies. Dat is mijn ding. Ik vind het gewoon zielig voor het beestje. That's it.
Duss....
Maak even foto van het diertje, kunnen de kinderen straks waardig afscheid nemen van bluppie.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 februari 2013 @ 13:59:

Even naar een dierenspeciaalzaak gaan, hebben ze voor veel vissenkwaaltjes wel iets voor. Kost een vermogen maar je doet er erg lang mee .Goudvis zelf kost maar 1,25, dus ik zou gaan voor een nieuwe en deze kostenloos uit zijn lijden verlossen. Maar dat heb ik hier eerder gezegd over een hamster van vijf euro en toen kreeg ik het halve forum over me heen. Ik weet ook niet hoe je een vis snel uit zijn lijden verlost, maar zou er geen uren naar gaan zitten kijken hoe hij dood ging, dan zou ik men liever even op het droge leggen. Is vast ook een nare dood, maar wel sneller dan een halve dag op apengapen in zijn kom hangen.
quote:belaaitafelt schreef op 17 februari 2013 @ 14:02:

[...]

Precies. Dat is mijn ding. Ik vind het gewoon zielig voor het beestje. That's it.Je moet maar zo denken, binnen eentiende van een seconde is ie alweer vergeten dat ie zich kut voelt.
Am Yisrael Chai!
quote:sandt schreef op 17 februari 2013 @ 14:03:

[...]

Goudvis zelf kost maar 1,25, dus ik zou gaan voor een nieuwe en deze kostenloos uit zijn lijden verlossen. Maar dat heb ik hier eerder gezegd over een hamster van vijf euro en toen kreeg ik het halve forum over me heen. Ik weet ook niet hoe je een vis snel uit zijn lijden verlost, maar zou er geen uren naar gaan zitten kijken hoe hij dood ging, dan zou ik men liever even op het droge leggen. Is vast ook een nare dood, maar wel sneller dan een halve dag op apengapen in zijn kom hangen.Halve dag? Onze Bluppie was een stervende zwaan in 80 bedrijven, die heeft wel twee weken zo in de kom gehangen. Ben er nog getraumatiseerd van, we hebben nooit meer vissen genomen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 17 februari 2013 @ 14:03:

[...]

Je moet maar zo denken, binnen eentiende van een seconde is ie alweer vergeten dat ie zich kut voelt.

Dat is waar.

Duss....
quote:sandt schreef op 17 februari 2013 @ 14:03:

[...]

Goudvis zelf kost maar 1,25, dus ik zou gaan voor een nieuwe en deze kostenloos uit zijn lijden verlossen. Maar dat heb ik hier eerder gezegd over een hamster van vijf euro en toen kreeg ik het halve forum over me heen. Ik weet ook niet hoe je een vis snel uit zijn lijden verlost, maar zou er geen uren naar gaan zitten kijken hoe hij dood ging, dan zou ik men liever even op het droge leggen. Is vast ook een nare dood, maar wel sneller dan een halve dag op apengapen in zijn kom hangen.Het gaat hier om de emotionele waarde...
Bij goudvissen met huidproblemen Of zwemblaasproblemen wil het nogal eens helpen om de vis een aantal dagen in zout water te laten zwemmen. Tip van mijn aquarium speciaalzaak meneer en staat ook op vissenfora. Als je er even op googled kom je tegen hoe het werkt en hoeveel zout op hoeveel liter water. Ik heb menig vis er met dit simpele middel weer bovenop gekregen als hij echt op sterven na dood leek. Het kan geen kwaad en ze hebben er geen last van. Aquarium meneer zei dat zijn goudvissen zelfs altijd met zout in de bak zwemmen omdat het veel problemen voorkomt. Hij raadde me aan dit ook te doen, omdat ik regelmatig de planten vervang en die ook ziekte mee kunnen nemen.
quote:belaaitafelt schreef op 17 februari 2013 @ 13:59:

[...]

Ik ga morgen gelijk bellen.

Misschien is ie gewoon ff dwars
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 februari 2013 @ 14:01:

[...]

Ik ben geen vissenexpert maar ik weet niet beter of vissen mogen niet zoveel warmte/koud verschil hebben, dat hebben ze mij tenminste ooit wijs gemaakt. Dus ik zou die ijsklonten ook niet doen.

Klopt, ik heb er gisteren een gekocht en thuis de kom gevuld met kraan water, het zakje met vis en water in het water gehangen en dat zo een paar uur laten staan. Dan komen de temperaturen langzaam gelijk en dan de vis pas in de kom gedaan.

Toen ik zelf nog een vis had zette ik ook altijd een emmertje water uren van te voren klaar, als ik de kom ging schoonmaken. Zo was het oude en het nieuwe water gelijk van temperatuur. Eerste goudvis is 12 jaar geworden, waren met twee, maar de een heeft de ander doodgejaagd en toen was hij alleen.
Mag ik hiervoor de dierenpolitie bellen? Vind het zo zielug voor die goudvis..
quote:luni schreef op 17 februari 2013 @ 14:06:

[...]

Het gaat hier om de emotionele waarde...Weet ik, maar ik blijf dan wel nuchter en ga geen 20 euro uitgeven om de vis te proberen te redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven