Mode & Beauty alle pijlers

Voetverzorging

19-02-2013 15:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn voeten gaan verzorging, maar eerlijk is eerlijk:ik heb dat nog nooit eerder gedaan

Om te beginnen heb ik bij de drogist zojuist een eeltvijl en nagellak gekocht. Ik heb weinig eelt, maar toch zou ik zelfs dat kleine beetje ook weg willen hebben zodat ik echt zachte voetjes heb. Maarrrr, hoe doen ik dat?! Gewoon met dat ding over het eelt rossen, of is daar een tactiek voor?

Verder dan eelt verwijderen, nagels knippen en nagels lakken kwam ik eigenlijk niet. Iemand nog andere ideetjes?
Mijn lieverd masseert 3x per week ongeveer met een heerlijke voetencreme/scrub van Rituals.

Heerlijk om te ontspannen en hij vind het niet erg om te doen. En vind het fijn dat zijn neus open gaat haha!

En na het douchen goed afdrogen en smeer ik ze in met een voetencreme van Vichy.

Heb zelf geen eelt dus wat je daar mee moet doen geen idee! Ik denk als het eelt straks weg is en je, je voetjes bij houdt dat ze wel zacht blijven!
Neem een voetbad, met een voetbadgel of iets anders. Daarna vijlen, dan incremen.
Ga een keertje naar de pedicure, kijk wat zij precies doet, en vraag haar om tips!
Even de tijdschriften in de gaten houden. Het voorjaar komt eraan, en dus ook weer het compete stappenplan voor de voetverzorging. Elk jaar zijn er minstens 3 tijdschriften die je precies vertellen hoe het moet.
Na douchen ruwste delen vijlen. Voetenscrub vind ik fijn, je kunt speciale kopen, gewone scrub voor je lichaam gebruiken of zelf een scrub met zout of suiker met olie of creme mixen. Nagels vijlen, nagelriemen terugduwen en felle kleuren lakken over een basecoat! Je teennagels groeien niet zo snel en na bepaalde lakkleurtjes kun je gele, groenige of paarsige nagels overhouden.... Kan dan lang duren voordat je dat niet meer ziet.

Oh en smeer je voeten als de lak droog is lekker in. Voetencremes met urea verminderen ook nog eens eelt. Beste werkt dit om regelmatig te doen, bij voorkeur voor het slapen gaan en sokken erover. (Sexy!)
Bedankt allemaal! Vanavond dus maar eens beginnen met een lekker voetenbadje Opeens lijkt het ook niet meer zo'n straf om dit te moeten doen hihi.
Eelt is uitgedroogd. Smeer je voeten vaak in dan blijft eelt weg.

Geniet ervan!
Ik neem om de zoveel weken een voetbad met dode zeezout van zo'n bekende natuurwinkel (er bestaan overigens veel producten die geen dode zeezout bevatten terwijl dat wel op de verpakking staat dus goed opletten met wat je koopt). Mijn voeten worden er heerlijk zacht van en ik heb ook niet meer zoveel last van kwaaltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven