New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Wat heb je te besteden Adeline?
Is per persoon erg verschillend wij hebben veel meer uitgegeven dan dolfje.

Waren voor het ticket ook rond de 600 kwijt maar ons hotel was 1300 euro voor 8 nachten.

Ik heb daar 1800 uitgegeven hier zat eten,hop on hop off tour,musicalkaartje,metrokaartjes en shoppen in dit was voor 1 persoon want was met een vriendin.

Wij zijn een dag naar Washington geweest en hadden een new york explorer pas gekocht hier waren we 200 voor kwijt pp.

Op die pas hebben we tors gedaan :

-woodbury commen

-top of the rock

-empire State building

-gossip girl tour

-new york by night tour

-madame tussauds

-gospel tour

Dus het is voor iedereen verschillend
Bedankt.

Wat ik te besteden heb..

Ja had nog niet echt iets in mijn hoofd maar gewoon zo goedkoop mogelijk.

Enkel alleen in het ticket kan al zo veel verschil zitten dat ik snap dat het lastig is om een goede inschatting te maken.

Als een hostel 25 dollar per nacht is dan is dat wel te doen en met eten kun je natuurlijk ook wel goed uitkijken en goedkoop uitkomen.
Wij betalen ¤ 1122.76 met Aer Lingus, is wel met een overstap in Dublin.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 12 februari 2013 @ 10:31:

Wij betalen ¤ 1122.76 met Aer Lingus, is wel met een overstap in Dublin.Is dat per persoon of voor jullie samen???
quote:dolfje schreef op 12 februari 2013 @ 16:41:

[...]

Is dat per persoon of voor jullie samen???Voor ons samen hoor, is wat veel per persoon
Oh gelukkig, ik schrok al... Dacht wat een prijsstijging...
Wij zijn er in juni 2010 geweest en omdat het de eerste keer was hebben we vooral veel "toeristische" dingen gedaan. Aanschaf van de New York Pass was super, heel veel geld bespaard en vaak gebruik kunnen maken van de express lane bij musea en bezienswaardigheden. Met de New York Pass kun je gratis gebruik maken van fietsen die je bij Battery Park en in Central Park kunt ophalen. Wij hebben ze bij Battery Park opgehaald en zijn toen over de Brooklyn Bridge gefietst. Na een fietstour door Brooklyn (op eigen houtje, met een plattegrond erbij kan het eigenlijk niet fout gaan) een heerlijk ijsje gegeten aan het water vlakbij de Brooklyn Bridge. Was echt leuk om te doen. Ook leuk: 's avonds een tijdje op de rode trappen op Times Square zitten (was om de hoek van ons hotel, we zagen de trappen zelfs vanuit onze hotelkamer) en gewoon je ogen uitkijken. Absoluut hoogtepunt was de helicoptervlucht boven Manhattan, niet goedkoop maar onvergetelijk (en wederom met een leuke korting dankzij de New York Pass). Eind juni was het al behoorlijk warm en als we het nog eens zouden moeten doen zou april-mei of september-oktober meer voor de hand liggen.
Nou wij zijn in toen in september geweest en toen was het me toch heet..
Adeline, maar is dat wat je wilt? Op je geld letten als je naar NY gaat? Volgens mij zou ik dan gewoon doorsparen, je moet niet gaan beknibbelen op eten en dergelijke als je op vakantie gaat, zeker niet bij een reis naar USA.
Je kunt anders ook wat langer sparen en dan eind sept/begin okt gaan?
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
AirBerlin heeft nu nog een aanbieding: vliegen naar NYC voor ¤428 incl alle taxes etc. Weet alleen even niet of ze ook vanaf Schiphol vliegen, ga zelf vanuit Dusseldorf maar das goed te bereizen ..

Ik ga in april 6 nachten naar NY, hebben een 4* hotel in Upper West Side (72str) en zijn pp ¤730 (vlucht+hotel) kwijt .. daar ga je nog eens voor:-)

Hebben het hotel trouwens rechtstreeks geboekt, dit scheelde ¤650 (!!!!!) met boeken via de welbekende bookingswebsites. Dus zeker wel een tip om even de website van het hotel/hostel te checken of ze wellicht goedkoper zijn.

En verder eens met de rest: je komt niet iedere dag in NY dus gewoon lekker doen waar je zin in hebt!

Er bestaat trouwens een website waar je van te voren toegangskaartjes voor alle attracties kan kopen met flinke korting. Oók voor die helicpotervlucht die Limbobimbo noemde, volgens mij vanaf ¤96 voor een toer van 12 min boven Manhattan. Ik zeg gewoon DOEN! Once in a lifetime!
Thanks voor de tip!

Als ik ga wil ik het ook zeker goed doen...en ik ga alleen dus ook juist prima in een hostel om wat mensen te ontmoeten.
Je kan in New york best goed eten voor niet al teveel geld.

De restaurantjes in 10 th street zijn goed en betaalbaar.

Zelf wil ik wel absoluut in Manhattan zitten liefst bij Pennstation.

Op de vakantie moet je inderdaad niet beknibbelen.

En er zijn genoeg dingen te doen die niet veel geld kosten.

Zo zijn we twee jaar geleden rechtstreeks van Amsterdam met Continental gevlogen voor 350.

Dit was in februarie was wel ontzettend koud....

Helaas zijn de tickets nu stuk duurder.
Iemand toevallig bekend met Bedford Stuyvesant in Brooklyn? Is dat een beetje te doen, qua bendeoorlogen en drive by shootings en zo?
Ik ken het niet, maar waar ligt het?

Ten oosten van Flatbush Avenu en Prospect Park zou ik niet doen.

Williamsburg en Dumbo zijn wel goede delen (dichtbij Manhattan) en de westelijke wijken zijn ook best oké.
Zo te zien ligt het onder Williamsburg en dus net ten Oosten van Flatbush Ave maar wel een stuk hoger. Dat park kan ik zo gauw niet vinden.
Prospect Park is in het midden van Brooklyn, het is heel groot en van dezelfde architect als dat Central Park is.

Heb je een linkje of een straatnaam?
Je kunt trouwens ook met Google Maps steetview kijken naar de wijk. Dan krijg je ook wel een indruk denk ik.
Las ergens op een forum dat het toch best wel shady is daar, dus laat deze even zitten. Ik ga zoeken naar iets goedkoops in Manhattan.
Ja, ik zou het denk ik ook niet doen. Bij Manhattan zou ik niet te noordelijk zoeken. Dat is nl Harlem en dat is ook niet echt een goede buurt. En wat centraler is sowieso handig. Ik zou niet boven Central Park gaan zoeken. (Handig he, die parken )
Zeker handig, bedankt voor de tips!
Nog 4 weken, dan gaan we! Nog iemand die bijna gaat?
Nog 6 weken en dan ga ik 5 nachten! Heb er heel veel zin in, wordt m'n derde keer New York.

Waar verheug ik me vooral op .. shoppen, hamburgers, het uitzicht vanaf top of the rock, sushi, central parc, musicals, de vibe .. het vrijheidsbeeld, wandelen over de brooklyn bridge.

En nog zooooveel meer!
Wij gaan ook 5 nachten, het is voor ons allebei de tweede keer, maar de eerste keer is wel erg lang geleden (2001). Ik heb er superveel zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven