:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Zoooo, ben dr weer! :-)

Eigenlijk niet zoveel te melden/ toe te voegen.......

Dan ga ik nu mijn favo spelletje naar weer even spelen; candy crush!
Tjee nel, had me nooit gerealiseerd dat jij het zo lang zo zwaar hebt gehad. Ook jullie verhalen disc en maedl, maken dat ik het me minder persoonlijk ga aantrekken. Ik bedacht me vandaag ook dat hij niet ongelukkig is, want hij is wel heeeel blij als ik hem op haalo het kdv, of we zijn met hem aan het spelen. Ok, ik zal het me minder aantrekken.

Gisteren zijn we uiteindelijk na alle reanimatiepogingen maar gewoon zelf gaan slapen. Genant: wij weten allebei niet wanneer rare zoon is opgwhpuden met gillen omdat we eerder in slaap gevallen zijn... Rare man heeft hem vandaag op zijn vrije dag ook maar gewoon laten huilen en toen is het wel gelukt. Zijn puders waren op bezoek en schoonmama wilde er meteen bij zitten, troosten enz, maar dat werkte natuurlijk niet. Daarom is het ook niet handig om hem te laten logeren denk ik. Zij gaat hem echt niet laten huilen, dus het wordt allemaal nog minder duidelijk voor hem. We proberen het og even. Hij is trouwens rond 23:45 in slaap gevallen denkik en is s nachts iet meer wakker geworden.

Ik kan het mijn beste vriendinnetje echt niet aan doen een gillend kind terwijl ze er zelf drie heeft en geen kamer over. Andere vriendinnen hebben geen kinderen en zou ik er niet lastig mee willen vallen.

We redden het zeg maar nog net allemaal, maar het oeft og maar iets te verergeren en we tuimelen over het randje heen. Hoop dus dat het nieuwe "laat maar huilen" regime snel zijn vruchten gaat afwerpen. Voor de rest zullen we zo rechtlijnig ogelijk proberen te zijn. Vandaag was hij weer erg veolijk zei rare man. Hij zit nu ook lief in bad en heeft gegeten zonder filmpje er bij. Wel wat duploblokjes en het opstarten duurde even, maar goed.

Jullie horen wel weer van me hoe de rest van de avond gaat

Zo, even ego!
Ik duim dat rare zoon het langzaam gaat snappen. dat laten huilen is ook echt niet leuk, voor niemand van jullie :-S
Nee laten huilen doet pijn, ook bij niet zwangere mama's. Woonden we maar wat dichter bij elkaar, zodat we af en toe op elkaars kinderen konden passen

Maedl in nl krijgen kindjes bij 11 maanden de 4e dktp hib en hepB prik. Die kreeg bij afgelopen maandag.
We gaan nu voor de laten huilen tactiek. Hij houdt het al 25 minuten vol :-S
En nu? Is hij stil?
Ja, hij slaapt! Vijftig minuten... Laten we hopen dat hij vannacht doorslaapt en het vanaf nu minder lang gaat duren...
Goed zo!nu lekker zelf gaan slapen. Je weet de goude regels he....

Niet blijven staan als je kan zitten,

Niet blijven zitten als je kan liggen....

En niet zomaar blijven liggen als je kan slapen

Goede nacht!
Of logeren gaat juist heel goed. Vreemde ogen dwingen......bij mijn mdr slapen de kinderen altijd beter en langer. Likydr ligt hier bijna iedere nacht tussen ons in, bij mijn moeder is dat nog nooit nodig geweest.....

Mijn beide kids slapen als roosjes. Maar de afgelopen nachten werd lilykl steeds huilend wakker....denk doordat hij naar school gaat na de vakantie. Misschien toch onrustig.....
# morgen meer op de rest reageren. Gaan zo naar bed en weinig tijd gehad. Kpn monteur en poppen spelen de hele dag.

Gyn. Was positief dus hebben weer groen licht :-) eerste primoluutpil en foliumzuur zijn een feit.

Als menstruatie begint bellen voor echo op dag 10. Bij de derde menstruatiedag beginnen idd met clomid Marloes.

Whaa kan t nog niet echt bevatten dat we dus nu al direct weer in het fertaliteitstraject mochten. Whiee hihi spannend maar toch sta ik er wat relaxter in dan de eerste keer met thomgirl.
Top thomassen! Goed nieuws!!!

Vergeet helemaal te vertellen dat mijn beste vriendin vandaag is bevallen...,.hoera!

En ik kom niet door dat kl*te level van candy crush.......ik stop ermee voor vandaag.....zooooooo verslavend!
@Thomassen; gefeliciteerd met groen licht! fijn zeg.

@Raar; hoe is het nu?

@lilly; leuk, vertel even op H wat het is geworden en de naam. Vind ik altijd leuk om te horen.

Vandaag een dagje samen met Jodaman. Jodaatje gaat naar de oppas en wij een dagje uit. We hebben een uitjes bon voor aviodrom in Lelystad. (iets met vliegtuigen). Niet echt mijn ding, maar maakt niet uit.
Lieve dames,

Ik was even 'out off order'. Zit sinds vrijdag in Meadl-land en het is behoorlijk druk. Anderzijds ook heerlijk, want we zitten in een heerlijk hotel met warm zwembad en skiën. Eten is halfpension en zeer goed; wat wil een mens nog meer!

Maar Raar, om even met jou te beginnen, HERKENNING!!! Alles wat jij beschrijft hebben wij ook gehad. Jufzoon begon alleen om 4 uur 's ochtends te gillen. Even kijken- checken- oké- dan laten huilen beleid heeft hier ook gewerkt! Dus volhouden.

Ook hier duurde de -ik plak je achter het behang periode- een half jaar. Ook hier lijkt hij opeens een reuze sprong gemaakt te hebben. We krijgen doorgaans antwoord, hij snapt wat we zeggen, hij is humoristisch, hij met met meer woorden in een zin. Mijn moeder heeft me ook echt geleerd met bij alles te betrekken en dat was deels de sleutel. Hij wil zo graag imiteren.

Gisteren ben ik het nog helemaal zat het zwembad uit gelopen. Hij bleef maar huilen en wilde lopen van bad naar bad. Naar jufman lijkt hij dan ook beter te luisteren, maar hij had hem het eerste half uur en ik het tweede. Bij mij dus strijd.

Gek dat je bij een kind zo gaat twijfelen aan jezelf en wat een herkenning. Ik dacht dat ik inmiddels volwassen was en heel goed mijn competenties kende en zelfverzekerd was. NOT!

Daarnaast ga ik in mijn zwakke toestand altijd wraakzuchtig denken richting jufman...heel slecht! Erfenisje van de hormonen .

Lieve meid, het komt allemaal goed. Hier komen janken, schelden en uitrazen. Wij zullen er altijd voor je zijn!

Joda, tof al die dingen die je zo goedkoop voor elkaar krijgt. Ben je nu nog druk met de naaimachine?

Lily,2 dozen! Jij bent ook een deadline werker . Even inplannen helpt mij altijd; dan heb ik tussen-deadlines .

Choc, tanden zijn klote. Idem voor Marloes. Jullie mannen worden ook groot zeg. Al die leuke pics op FB!

Thomassen; Heerlijk dat je lekker kan beginnen en de druk is er inderdaad af door de kleine diva. Mooi toch!

Meadl, wat een heerlijk land heb je toch! Wanneer begint je nieuwe baan? Hier ook een zeer lief kind op het KDV...totdat hij daar bij mij een driftbui kreeg... De leidster zei; zo kennen we hem helemaal niet! Nee......nou ik wel!

Meest irritante dat jufman mij pest...met dat heeft hij van jou. Ik was een kind met een behoorlijk karakter...

Ik zit nu op jufzoon en jufneef (3 maanden) te passen. Net spitsuur......Het bewijs dat voor mij nog voorlopig 'twee is nee' blijft.... Ik durf na te denken over een tweede maar realistische plannen zie ik voorlopig niet zitten... Jufman ook niet.
Een zoon!
o, bericht van Juf doet me denken aan onze sterilisatie-procedure. Wij hebben een hele hippe 'mail-spreekuur-dokter'. Jodaman heeft dus via mail gevraagd of hij gelijk een doorverwijzing kan krijgen. Dit kan dus niet. We/hij moet eerst langs de huisarts, die legt de procedure uit en daarna krijgt hij een doorverwijzing voor de sterilisatie. (dus geen verplichte wachttijd.......weet niet meer wie het daar over had)
ben er nog, telefoon nog steeds niet gemaakt-moest opgestuurd dus duurt weer langer grmbl. Alles ok hier, hoop gauw weer meer mee te kunnen lezen. xxx
Joh, hang in there!

Vannacht om 5:15 wakker geworden, gechecked, terug gelegd, 45 min gehuil aangehoord, toen er uit gehaald en in bed geomen. Doen we anders nooit, maar het duurde gewoon te lang. Zo nog anderhalf a twee uur geslapen. Stiekem vond ik het heel knus, maar verstandigis het vast niet. Niet dat we goed hebben geslapen, hij wel

Nu zijn we weer vijf minuten met gehuil op de achtergrond aan het wachten. En zet ik de mol maar op.
Wat check je dan om 5:15?

Is het huilen alweer opgehouden?
Is trouwens een hele oprechte vraag. Nu ik hem zo terug lees komt die wat bot en lullig over. Maar ik snap echt niet wat je checked om 5:15.

Moet erbij zeggen dat ik een camera-babyphone heb. Dusmisschien doe je hetzelfde als ik,effe kijken of hij zijn speen ofzo nog heeft?
Nou, een speen heeft hij al sinds hij drie maanden is niet meer

Nee, checken of hij niet wakker wordt in zijn eigen braaksel, of een poepluier heeft, of klem ligt tussen de spijltjes, of over de rand is geklommen of of of...

Het huilen heeft nu een half uur geduurd, dat is twintig minuten vooruitgang tegenover gisteren. Nog steeds niet leuk, maar ok. Nu moeten we weer zwlf meteen naar bed zodat we zo veel ogelijk slapen voor hij weer wakker wordt.

Joda, bedoel je eigenlijk ook te zeggen dat jij hem om 5:15 niet zou checken maar gewoon laten huilen?
Nee, dat gedoel ik niet te zeggen. Ik vroeg me gewoon af waar je naar kijkt. Want, ik neem aan dat je zijn huiltjes kent. Je hoort welk huiltje het is. Paniek, wakker, knuffel kwijt........tenminste, ik hoor verschillende huiltjes. Als ik hoor 'doekje kwijt', dan breng ik het doekje en ga weer weg. Als ik hoor 'Ik schrik wakker' dan laat ik haar huilen.

Maar nogmaals, ik heb een camera, dus ik zie letterlijk of er wat aan de hand is ( hoofd tussen spijlen ofzo)

Ik leef erg met je mee en probeer me voor te stellen hoe het voelt, wat je doet enz. Want ik heb heel makkelijk kletsen met mijn 'laten huilen', want ik maak het zelf niet mee. Daarom misschien de stomme vragen. En wij kijken inderdaad niet 's nachts bij een huiltje, maar dat is in ons geval ook niet nodig. Ik weet dus ook niet wanneer het wel nodig zou zijn, of wanneer ik wel die drang zou voelen. *telt nogmaals haar zegeningen*

Fijn dat het huilen nu een stuk korter was. Snel zelf gaan slapen! Goede nacht.
Nee joh joda, zijn geen stomme vragen. Rare zoon heeft gewoon maar een huil snachts en eigenlijk betekent die altijd: ik schrik wakker en nu wil ik naar jullie. Gillen, brullen, krijsen. Dus zou ik hem gewoon moeten laten liggen. Maar stel het is een keer iets anders... Dan lig ik niet lekker meer.

Vannacht om half 2 weer huilen, maar laten liggen, want het was niet heel paniekerig. Alleen omdat ik een ur later rare man niet meer in bed vond en het idee had dat hij toch al een uur aan het huilen was benik eens gaan kijken. Toen bleek dat mijn hoofd spelletjes met me speelt en ij helemaal niet had gehuild maar net wakker werd doorat ik naar hem toe ging. Grmbl. Vervolgens week rare man af van de methode door een uur bij hem te gaan zitten tot hij sliep. Werkt niet! Uiteindelijk iedereen weer in eigen bed en wacen tot het gehuil over was. Om 4 uur... Toen tot 8 u geslapen voor hij weer wakker werd.

Rare man gemaand zich voortaan aan de deal te houden en we zien wel weer verder vannacht.

Ik klets alleen maar over mezelf he... Het is niet anders

Nog drie weken werken iig. Dan kan ik drie dagen per week overdag bijslapen, jeuj!
nog maar drie weken, jeeeeuh! de vraag is alleen, kom je dan echt aan bijslapen toe?? Maedlzoon slaapt smiddags wel anderthalf uur, maar de rest van de dag zuigt hij zo veel energie dat ik liever ga werken moet ik zeggen.

overigens, ik ga morgen waarschijnlijk ook een dagje skien, een uurtje hier vandaan. Heb er wel veel zin in, maar vind het ook wel eng moet ik zeggen.

ik ga snachts altijd kijken als hij huilt, ik vind hem negeren in dit geval niet fijn. In jouw geval is het wat anders Raar, hij probeert duidelijk uit hoe ver hij kan gaan. Maar het is ook lastig, hij heeft blijkbaar de intimiteit van jullie nodig. Mischien ook wel omdat hij weet dat hij binnenkort niet meer alleen is.

hopelijkis je telefoon snel weer gemaakt Joh!

oh ja Juf, daarop wacht ik ook steeds dat maedlzoon een driftaanval krijgt als ik hem van de onthaalmoeder ophaal. Heb haar al gezegd dat ik het wel een keer zal proberen te filmen

Ja, mooi is het hier he. Hebben julliue ook een beetje zon? hier is het maar triest, wil eindelijk lente!

02 April gaat mijn 30 uurs contract in. kijk er al best naar uit moet ik zeggen.

hoe was je dagje uit met Jodaman?
Hallo allemaal!

Hehe, ik zit even.....heerlijk! Rare nacht met overgevende lilydr......2 x een kleine golf, maar helemaal overstuur.....sneu!

Nu ligt ie lekker te slapen, likykl kijkt een dvd....dus me time!

Zal zo ff op h zetten hoe en wat met de vriendins baby!

Bijslapen overdag is lastig idd in je verlof, maar je kunt wel lekker je rust pakken dat rarezoon naar het kdv is! Dus ik denk dat ze dat bedoeld meadl.....

Ik moet nog ruim 8 weken werken tot verlof, bijna sleutel van ons nieuwe huis.....en ik ruik de lente al!

Iemand nog widm gezien? Ik ga zo ff kijken, had opgenomen, want ik had een vriendin op de koffie.

Oh ja, misschien straks weer ff 2 dozen inpakken
@Raar; Waarom schaf je niet een camera-babyphone aan? je hebt ze ook voor 2 babyphones. Volgens mij lig je dan een heel stuk rustiger. Je kan dan gewoon zien dat er niets aan de hand is.

vandaag een dagje met mijn vriendin in Amsterdam geweest. Vroeger gingen we heel vaak, maar afgelopen jaar niet geweest (wel elkaar gezien, maar gewoon thuis). Moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal ontwend was. Alleen al met de trein was een beleving!! waar zijn de coupes gebleven?? alles is 1 grote ruimte.......wauw.....

en in Amsterdam zelf. Die snelheid, die drukte, mensen die maar doen........ppffff. Ik moest wel lachen hoor. 'Vroeger' hoorde ik daar helemaal bij, maar nu voelde ik me toch echt 'anders' ofzo. Meer moeder dan student, meer kakker dan werelds

Ben wel weer heeeeel blij. Vette deal gescoord op marktplaats. 1 jumpsuit (echt superschattig, beetje retro) en 2 3kwart spijkerbroekjes. Voor Jodaatje dan he, echt superschattig! en dat voor 10 euro inclusief verzendkosten. hahahahahah en vette merk

Ben sowieso blij! volgens meneer de belasting krijgen we geld terug, dus mijn nieuwe tuin komt nu echt in zicht.

Man, wat kan ik gelukkig worden van geld.......en het vooruitzicht op zon!!

o, wel heeeel erg ego weer.

@juf; fijne vakantie!!

@Maedl; kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt om 30 uur te werken. Meadlzoon is pittig!

@lilly; widm heb ik ook opgenomen. Hopelijk heb ik er tijd voor komend dagen, anders maar niet. Ik hou toch niet zo van die uitzending........kan de spanning niet aan. Donderdag de ontknoping. Ik zit al, vrij lang, op ........bagger, naam kwijt, die vrouw dus. He, hoe heet ze nou.........

(ik moet nog steeds lachen om haar opmerking 'ik voel het gewoon in mijn kut'..........hahahaha naar aanleiding van het bungyjumpen)
nou, ik heb dè oplossing gevonden voor zijn driftaanvallen. De camera erop! hihi!, hij houd er meteen mee op

oh leuk, dagje amsterdam. Ik wil er ook echt nog een keer heen met Maedlman, die is er namelijk nog nooit geweest.

oh dat is leuk Joda, zo'n deal op marktplaats. maak je een foto van Jodaatje in Jumpsuit? lijkt me super schattig.

hoe gaat het nu met Lillydr? 2 keer overgeven klingt niet fijn.

ach ja, en je hebt gelijk, rare zoon gaart natuurlijk naar het kdv, dat is dan inderdaad wel even genieten en bijslapen.

maedlman is onze slaapkamer halen, die we besteld hadden. zal alleen nog wel even duren voordat maedlman tjd heeft om alleen af en op te bouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven