Klacht indienen?

08-03-2013 17:05 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta met mijn zoon in de tuin, komt er een jongen van PTT binnen met een pakketje.

Hij zei helemaal niks tegen ons, praat Arabisch in zijn telefoon en duwt een pakje in mijn handen.

Omdat hij zomaar de tuin in liep in plaats van aan te bellen bij mijn voordeur. Loopt mijn hond los, wat niet gek is in onze eigen tuin.

Onze hond loopt op de PTT kerel af en terwijl deze door belt schopt hij mijn hond.

Ik spreek hem aan maar hij liep gewoon door.

Dit is toch raar?

1) ik heb een voordeur

2) wie schopt een hond? (Die dus ook nog op zijn eigen terrein loopt)

3)bellen en niks zeggen tegen de mensen bij wie je onverwacht in de tuin staat.

4) het pakketje was ook nog eens niet van mij.

Ik ben een slome muts, dis ik wordt nu pas kwaad, zouden jullie een klacht indienen?
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 22:47:

[quo

Volgens mij is eerder artikel 138 van toepassing.

Artikel 138, lid 1 strafrecht:

[...]

Uit jurisprudentie over "besloten erf":

[...]

Bij een tuin met een hek(je) lijkt het me duidelijk dat het van de omgeving is afgescheiden. De postbode had er dus niets te zoeken.[/quote]

Nee dat is niet duidelijk. Iedereen kan namelijk ergens een hekje neerzetten, dat zegt niets. TO heeft namelijk niet kenbaar gemaakt dat de postbode de tuin niet mocht betreden door middel van een bord en/of sloten op het hek.Als je zo denkt moet je straks nog een bord op je voordeur doen: 'Niet betreden, eigen terrein'. Een inbreker kan anders niet weten dat hij niet naar binnen mocht
quote:geheimtaal schreef op 08 maart 2013 @ 22:49:

[...]

Als je zo denkt moet je straks nog een bord op je voordeur doen: 'Niet betreden, eigen terrein'. Een inbreker kan anders niet weten dat hij niet naar binnen mochtOp je voordeur zit een slot (of twee)
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 22:51:

[...]

Op je voordeur zit een slot (of twee)Ja en die moet je overdag dus dichtdoen als je niet wilt dat iemand ongevraagd binnenkomt?
quote:geheimtaal schreef op 08 maart 2013 @ 22:52:

[...]

Ja en die moet je overdag dus dichtdoen als je niet wilt dat iemand ongevraagd binnenkomt?De toegang moet op BLIJKBARE WIJZE door de rechthebbende verboden zijn. Dus vul maar in!
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 22:56:

[...]

De toegang moet op BLIJKBARE WIJZE door de rechthebbende verboden zijn. Dus vul maar in!

Nou ik vind dat jij er rare ideeën op nahoudt, dus ik vraag het maar.

Hij heeft gewoon uit anderman tuin te blijven.
Nog een poging:quote:Van een “besloten erf” a.b.i. art. 138 Sr is sprake indien dat erf kenbaar van de omgeving is afgescheiden (HR LJN AB5759). Het erf hoeft niet geheel afgesloten te zijn om als “besloten” aangemerkt te kunnen worden.Nergens wordt gesproken over een bordje. Sterker nog, het erf hoeft niet eens helemaal afgesloten te zijn.
Jammer dat deze postbezorger of theamuts geen pakje bij mij in de achtertuin is komen brengen, en daarbij het bordje hier woont een hond niet hebben gezien.

Eens kijken of men dan nog eens zo asociaal MIJN achtertuin binnen komen lopen.
Ach, BLIJKBARE wijze: voor de doorsnee mens vanaf een jaar of acht, is een tuinhek, schutting, haag, etc. voldoende. Je bent zeker niet verplicht om een bordje op te hangen met verboden toegang.

Iemand die een hekwerk oid niet 'blijkbaar' genoeg vindt, kan hoogstwaarschijnlijk wegens gebrek aan iq toch niet toerekeningsvatbaar verklaard worden.

Art. 461 is ook meer van toepassing bij fabrieksterreinen, bepaalde openbare ruimtes die na een bepaalde tijd niet toegankelijk zijn, speelplaatsen bij scholen, etc.
quote:Mariska76 schreef op 08 maart 2013 @ 23:09:

Nog een poging:

[...]

Nergens wordt gesproken over een bordje. Sterker nog, het erf hoeft niet eens helemaal afgesloten te zijn.Nee dat klopt. Er moet kenbaar gemaakt zijn dat het verboden is om daar te komen. Als er alleen een hekje staat die niet op slot is kan iedereen die dat wil het deurtje open doen en naar binnen gaan. Hoe moet iemand weten dat dat niet mag? Het staat nergens, de tuin is vrij toegankelijk. Door een ander deel van het hek heen breken is daarentegen wel verboden omdat je daar moeite voor moet doen en daardoor kenbaar is gemaakt dat je niet door dat deel van het hek mag.En ja, er bestaan echt mensen die het nodig hebben dat er een bordje staat/ slot op zit om te weten dat ze daar niet mogen komen.
quote:nieuwenickname schreef op 08 maart 2013 @ 23:12:

Jammer dat deze postbezorger of theamuts geen pakje bij mij in de achtertuin is komen brengen, en daarbij het bordje hier woont een hond niet hebben gezien.

Eens kijken of men dan nog eens zo asociaal MIJN achtertuin binnen komen lopen.Nounou, wat heb ik jou nou weer aangedaan??? JIJ bent blijkbaar asociaal omdat je je hond zodanig opvoedt dat ie aanvalt als er iemand met de beste bedoeling JOUW post bij je brengt.
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:29:

[...]

Punt 1 kan er niemand zomaar mijn tuin inlopen, punt 2, als ik een hond had zou ik die zo opvoeden dat ie niet zomaar naar vreemde mensen toe zou lopen
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 23:25:

[...]

Nounou, wat heb ik jou nou weer aangedaan??? JIJ bent blijkbaar asociaal omdat je je hond zodanig opvoedt dat ie aanvalt als er iemand met de beste bedoeling JOUW post bij je brengt.De post breng je aan de voordeur,niet in de tuin! en al zou die hond gebeten hebben dan is het nog eigen schuld had ie maar niet zonder toestemming in de tuin moeten komen!
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 23:22:

[...]

Nee dat klopt. Er moet kenbaar gemaakt zijn dat het verboden is om daar te komen. Als er alleen een hekje staat die niet op slot is kan iedereen die dat wil het deurtje open doen en naar binnen gaan. Hoe moet iemand weten dat dat niet mag? Het staat nergens, de tuin is vrij toegankelijk. Door een ander deel van het hek heen breken is daarentegen wel verboden omdat je daar moeite voor moet doen en daardoor kenbaar is gemaakt dat je niet door dat deel van het hek mag.En ja, er bestaan echt mensen die het nodig hebben dat er een bordje staat/ slot op zit om te weten dat ze daar niet mogen komen.Ieder normaal weldenkend mens weet dat je niet op prive terrein mag komen zonder toestemming en als je het toch doet ben je gewoon aso.
Ik heb een mooi pad naar mijn deur, met een werkende deurbel. Over het algemeen is dat de weg die mensen behoren te nemen als ze bij mij iets willen bezorgen.

Mijn achtertuin is afgesloten maar wel met een deur die met klink naar beneden kan. Ik zon bijvoorbeeld graag naakt in mijn achtertuin en zit er niet op te wachten dat mensen zomaar ineens bij mij in de tuin staan dat vind ik pas asociaal !

Ik heb dan wel een bordje met pas op voor de hond, en daarmee waarschuw ik mensen om zonder aankondiging bij mij de achtertuin binnen te lopen. Mijn hond is goed opgevoed, maar mijn hond is vrij om mensen te begroeten die bij mij komen, wanneer mensen bang zijn voor de hond kunnen ze dat gewoon zeggen en gaat deze gewoon in de kennel.

De reden dat ik ook jou naam in de vorige post noemde, is vanwege het feit dat jij het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vind om wel zo bij mensen de achtertuin binnen te lopen.
[q

De reden dat ik ook jou naam in de vorige post noemde, is vanwege het feit dat jij het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vind om wel zo bij mensen de achtertuin binnen te lopen.[/quote]

Welnee, ik reageerde vooral op de opmerking van sommige posters dat het verboden zou zijn om in haar tuin te komen. Dat weerleg ik hiermee. Eerlijk gezegd heeft dit bij mij ook tot een besef geleid, ik heb ook geen bordje of slot aan mijn hek. Bekenden mogen van mij zo doorlopen en zelfs de postbezorger als ik in de tuin ben. Maar anderen zijn uiteraard bij mij ook niet welkom. Toch maar eens een slot aanschaffen dan.
Schaf dan meteen een slot op je deur aan en een bordje. Dan weten inbrekers at ze niet welkom zijn.
quote:geheimtaal schreef op 08 maart 2013 @ 23:55:

Schaf dan meteen een slot op je deur aan en een bordje. Dan weten inbrekers at ze niet welkom zijn.Mijn deur heeft al een slot, de jouwe nog niet?
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 23:56:

[...]

Mijn deur heeft al een slot, de jouwe nog niet?Die heb ik overdag als ik thuis ben niet op slot. En toch ben ik er niet van gediend dat men binnenkomt. Volgens jouw gedachtengang moet je de deur dus overdag als je thuis bent op slot doen.
Ik heb nergens gezegd dat het verboden is mijn tuin in te komen. Ik heb gezegd dat het netjes is om dan op zijn minst te vertellen wat je komt doen.

En niet mijn hond te schoppen.
De post breng je aan de voordeur,niet in de tuin! en al zou die hond gebeten hebben dan is het nog eigen schuld had ie maar niet zonder toestemming in de tuin moeten komen![/quote]

Ja duh, wie denk je dat er aansprakelijk zal worden gesteld als jouw hond iemand bijt
quote:orleander schreef op 08 maart 2013 @ 23:58:

Ik heb nergens gezegd dat het verboden is mijn tuin in te komen. Ik heb gezegd dat het netjes is om dan op zijn minst te vertellen wat je komt doen.

En niet mijn hond te schoppen.Eens.
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 23:59:

De post breng je aan de voordeur,niet in de tuin! en al zou die hond gebeten hebben dan is het nog eigen schuld had ie maar niet zonder toestemming in de tuin moeten komen![/quote]

Ja duh, wie denk je dat er aansprakelijk zal worden gesteld als jouw hond iemand bijt Niet ik, dan had je maar niet in de tuin moeten komen, maar naar de voordeur moeten lopen.
We gaan nu een bord op hangen

Wij lijden aan postbode_traumatische stress

Geen toegang.

Dan blijft iedereen die een gesloten deur en algemene omgangsvormen niet begrijpt weg.

Triest.
Theamuts, als jij ongevraagd op mijn terrein komt, dus in mijn achtertuin en de hond bijt jou heb jij een probleem, niet ik.
quote:geheimtaal schreef op 09 maart 2013 @ 00:07:

Theamuts, als jij ongevraagd op mijn terrein komt, dus in mijn achtertuin en de hond bijt jou heb jij een probleem, niet ik.Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven