Klacht indienen?

08-03-2013 17:05 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta met mijn zoon in de tuin, komt er een jongen van PTT binnen met een pakketje.

Hij zei helemaal niks tegen ons, praat Arabisch in zijn telefoon en duwt een pakje in mijn handen.

Omdat hij zomaar de tuin in liep in plaats van aan te bellen bij mijn voordeur. Loopt mijn hond los, wat niet gek is in onze eigen tuin.

Onze hond loopt op de PTT kerel af en terwijl deze door belt schopt hij mijn hond.

Ik spreek hem aan maar hij liep gewoon door.

Dit is toch raar?

1) ik heb een voordeur

2) wie schopt een hond? (Die dus ook nog op zijn eigen terrein loopt)

3)bellen en niks zeggen tegen de mensen bij wie je onverwacht in de tuin staat.

4) het pakketje was ook nog eens niet van mij.

Ik ben een slome muts, dis ik wordt nu pas kwaad, zouden jullie een klacht indienen?
quote:geheimtaal schreef op 08 maart 2013 @ 18:28:

[...]

Dat betwijfel ik.

Wat maakt het ook? Ik zou het ook hebben vermeld. Ook als hij Nederlands blerde door zijn mobieltje terwijl hij de post bezorgd.

Nog nooit meegemaakt dat de post/pakketbezorger was aan het telefoneren tijdens het bezorgen en dat belangrijker vond dan de klant te woord te staan. Dat kan gewoon echt niet. En die schop naar die hond al helemaal niet.
quote:orleander schreef op 08 maart 2013 @ 18:31:

Daar hoef je niet aan te twijfelen geheimtaal. Ik heb zelf een Marokkaanse achtergrond.

Dan nog zie ik niet wat er relevant aan is om te melden dan hij Araisch sprak. Je meldt ook niet dat hij een blauwe broek aan had of een groene tas bij zich had ofzo.

Maar goed.
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:29:

[...]

Punt 1 kan er niemand zomaar mijn tuin inlopen, punt 2, als ik een hond had zou ik die zo opvoeden dat ie niet zomaar naar vreemde mensen toe zou lopenOp zijn eigen terrein bij een indringer zou ik graag hebben dat mijn hond naar de indringer loopt.
quote:feeks schreef op 08 maart 2013 @ 18:31:

[...]

Nog steeds last je je treinavontuur waarbij je met iemand op de vuist wilde?

Ik geloof het wel

Maar ontopic: wat had die jongen dan WEL moeten doen volgens jullie?
quote:geheimtaal schreef op 08 maart 2013 @ 18:28:

[...]

Dat betwijfel ik.Wat een achterdocht. Nu blijkt TO ook nog eens Marokkaanse te zijn en is ze dus niet zomaar aan het discrimineren, is dat even jammer he?
Geheimtaal ik ben geen racist, stem niet op de pvv en hang ook niet de rassenleer van Hitler aan.

Ik vermeld gewoon wat die jongen aan het doen was.
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:34:

[...]

Ik geloof het wel

Maar ontopic: wat had die jongen dan WEL moeten doen volgens jullie?Nou in ieder geval had hij de hond NIET moeten trappen. En ik vind het niet meer dan normaal dat je tegen iemand zegt waarom je hem een pakje geeft. Het was het pakje van de buren ook nog eens.
quote:orleander schreef op 08 maart 2013 @ 18:35:

Geheimtaal ik ben geen racist, stem niet op de pvv en hang ook niet de rassenleer van Hitler aan.

Ik vermeld gewoon wat die jongen aan het doen was.Klopt. En ik mag mijn twijfels daar bij hebben.
Niet eens voor buren, maar echt mensen in een andere straat.
quote:geheimtaal schreef op 08 maart 2013 @ 18:35:

[...]

Nou in ieder geval had hij de hond NIET moeten trappen. En ik vind het niet meer dan normaal dat je tegen iemand zegt waarom je hem een pakje geeft. Het was het pakje van de buren ook nog eens.Ik herhaal: wat had die jongen dan WEL moeten doen
quote:Groenoog schreef op 08 maart 2013 @ 17:08:

als die bezorger al weg is, dan heb je minder kans , je zou tenminste zijn namen moeten kennen om een klacht in te dienen bij plaatselijk postkantoor

Als het goed is weten ze wie vandaag de pakketjes in die buurt bezorgde.

Je kan in ieder geval klagen dat een pakket verkeerd bezorgd is.

En dat jij niet gezegd heb dat je een pakket voor de buren wilde aannemen!
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:38:

[...]

Ik herhaal: wat had die jongen dan WEL moeten doenHij had netjes zijn telefoongesprek moeten pauzeren, normale communicatie over het pakketje met TO moeten voeren en de hond geen aandacht (trappen) moeten geven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:38:

[...]

Ik herhaal: wat had die jongen dan WEL moeten doenZeggen 'mevrouw ik heb een pakje voor de buren verderop, zou u die misschien aan willen nemen'. En dit uiteraard zonder te bellen. Als TO het aan had willen nemen had hij kunnen zeggen 'dankuwel' en normaal kunnnen weglopen zonder de hond te trappen.
quote:geheimtaal schreef op 08 maart 2013 @ 18:40:

[...]

Zeggen 'mevrouw ik heb een pakje voor de buren verderop, zou u die misschien aan willen nemen'. En dit uiteraard zonder te bellen. Als TO het aan had willen nemen had hij kunnen zeggen 'dankuwel' en normaal kunnnen weglopen zonder de hond te trappen.Maar dat kon dus niet omdat zij in de tuin was en ze elkaar blijkbaar niet konden zien. Daarnaast komt die jongen alleen dat pakje afgeven (ok verkeerd adres, erg dom!) maar eigenlijk biedt die jongen door de tuin in te lopen al meer service dan had gehoeven. Ik heb zelf een tijd post bezorgd, je wil niet wéten wat mensen allemaal te eisen en te kletsen hebben! Ik snap wel dat die postbezorgers van tegenwoordig ervoor zorgen dat ze niet meer dat geklets aan hoeven te horen. En vwb honden, m'n vingers zitten er nog aan, maar het had niet veel gescheelt.
Logisch dat je overrompeld was en niet meteen op de situatie reageerde. Wat een onbeschofte bezorger. Absoluut een klacht indienen, en dan met name het feit vermelden dat hij je hond heeft geschopt, en dat je je ongemakkelijk voelde en niet wist hoe te reageren. Mocht hij uitsluitend je tuin ingelopen zijn geweest zonder de hond aan te raken, was het denk ik een heel ander verhaal geweest.

Denken jullie dat ze na kunnen gaan om welke bezorger het gaat?
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:45:

[...]

Maar dat kon dus niet omdat zij in de tuin was en ze elkaar blijkbaar niet konden zien. Daarnaast komt die jongen alleen dat pakje afgeven (ok verkeerd adres, erg dom!) maar eigenlijk biedt die jongen door de tuin in te lopen al meer service dan had gehoeven. Ik heb zelf een tijd post bezorgd, je wil niet wéten wat mensen allemaal te eisen en te kletsen hebben! Ik snap wel dat die postbezorgers van tegenwoordig ervoor zorgen dat ze niet meer dat geklets aan hoeven te horen. En vwb honden, m'n vingers zitten er nog aan, maar het had niet veel gescheelt.Het pakketje was niet voor TO, de postbezorger mag blij zijn als ze het aan had willen nemen. Het is niet TO's zorg dat mensen pakketjes bestellen en vervolgens niet thuis zijn of allerlei eisen hebben. En hij kon haar wel zien, hij gaf haar het pakketje toch?
Ik wil helemaal niet dat het die jongen zijn baan kost, daarom twijfelde ik om een klacht in te dienen.

Wat theamuts zegt zal ook zeker waar zijn, veel postbodes zullen vaak slecht behandeld worden.

Maar dit voelde voor mij vervelend, omdat hij de hond schopte en zomaar de tuin in kwam denderen zonder wat te zeggen of me aan te kijken.

Edit, ik voel me ook al snel een zeur dus ik voel me altijd bezwaard als ik een klacht heb.
quote:orleander schreef op 08 maart 2013 @ 18:49:

Ik wil helemaal niet dat het die jongen zijn baan kost, daarom twijfelde ik om een klacht in te dienen.

Wat theamuts zegt zal ook zeker waar zijn, veel postbodes zullen vaak slecht behandeld worden.

Maar dit voelde voor mij vervelend, omdat hij de hond schopte en zomaar de tuin in kwam denderen zonder wat te zeggen of me aan te kijken.Ik kan me ook wel wat voorstellen bij jouw verhaal. Het lijkt me ook niet leuk om zomaar een vreemd iemand in mijn tuin te hebben die ook nog eens mijn lieve poepie schopt. Maar er is dus ook een andere kant van het verhaal, die jongen die weet natuurlijk niet dat jouw poepie zo'n lieverd is. Verder vindt ik sowieso mensen die in het openbaar hardop en ellenlang gaan zitten bellen ongelooflijk irritant (ik wil dat allemaal echt niet weten) maar die jongen is niet verplicht om met jou te converseren die komt gewoon een pakje afgeven. (En nee, klantvriendelijk is hij niet)
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:53:

[...]

maar die jongen is niet verplicht om met jou te converseren die komt gewoon een pakje afgeven. (En nee, klantvriendelijk is hij niet)Ja klopt. Maar dat pakje was niet voor TO, maar voor iemand anders. Dan is het niet heel erg raar als hij even vraag óf TO dat pakje wel aan wil nemen.
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:53:

[...]

Ik kan me ook wel wat voorstellen bij jouw verhaal. Het lijkt me ook niet leuk om zomaar een vreemd iemand in mijn tuin te hebben die ook nog eens mijn lieve poepie schopt. Maar er is dus ook een andere kant van het verhaal, die jongen die weet natuurlijk niet dat jouw poepie zo'n lieverd is. Verder vindt ik sowieso mensen die in het openbaar hardop en ellenlang gaan zitten bellen ongelooflijk irritant (ik wil dat allemaal echt niet weten) maar die jongen is niet verplicht om met jou te converseren die komt gewoon een pakje afgeven. (En nee, klantvriendelijk is hij niet)

Het pakje was niet eens voor TO.

Dus wat jou betreft was het ook prima geweest om alle pakjes uit de auto in de tuin van TO te flikkeren en weer te gaan zonder ook maar iets te zeggen?
@theamuts

Die bezorger gedroeg zich absoluut niet correct en daar is geen enkel excuus voor!

Zijn eventuele frustraties over andere klanten, reageert hij maar lekker af op die andere klanten! Hij kwam ongevraagd priveterrein binnen, dat is al fout, en verder stond hij TO niet fatsoenlijk te woord, gaf haar een pakje wat niet voor haar was en schopte de hond! Hoeveel kan een postbezorger fout doen bij 1 klant?!

Dat jij zo jouw ervaringen hebt, dat geloof ik gerust. Maar dat is toch geen reden om je fatsoen te laten varen?
Converseren hoeft ook niet, alleen hier is u pakje en alsjeblieft waren prima geweest.
quote:Fame schreef op 08 maart 2013 @ 18:56:

[...]

Het pakje was niet eens voor TO.

Dus wat jou betreft was het ook prima geweest om alle pakjes uit de auto in de tuin van TO te flikkeren en weer te gaan zonder ook maar iets te zeggen?

Huh? Zeg ik dat? Waar dan?

Dat gebeurt trouwens best vaak hoor dat bezorgers pakjes of brieven in de tuin gooien omdat de voordeur onbereikbaar is
quote:NummerZoveel schreef op 08 maart 2013 @ 18:56:

@theamuts

Die bezorger gedroeg zich absoluut niet correct en daar is geen enkel excuus voor!

Zijn eventuele frustraties over andere klanten, reageert hij maar lekker af op die andere klanten! Hij kwam ongevraagd priveterrein binnen, dat is al fout, en verder stond hij TO niet fatsoenlijk te woord, gaf haar een pakje wat niet voor haar was en schopte de hond! Hoeveel kan een postbezorger fout doen bij 1 klant?!

Dat jij zo jouw ervaringen hebt, dat geloof ik gerust. Maar dat is toch geen reden om je fatsoen te laten varen?Je hond op een vreemde af laten lopen vind ik onfatsoenlijk
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 18:58:

[...]

Huh? Zeg ik dat? Waar dan?

Dat gebeurt trouwens best vaak hoor dat bezorgers pakjes of brieven in de tuin gooien omdat de voordeur onbereikbaar isHij dunpt zonder enige vorm van cmmunicatie, die dus wel mogelijk was, een pakje voor een ander adres bij haar. Kan hij net zo goed alle post bij haar dumpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven