Klacht indienen?

08-03-2013 17:05 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta met mijn zoon in de tuin, komt er een jongen van PTT binnen met een pakketje.

Hij zei helemaal niks tegen ons, praat Arabisch in zijn telefoon en duwt een pakje in mijn handen.

Omdat hij zomaar de tuin in liep in plaats van aan te bellen bij mijn voordeur. Loopt mijn hond los, wat niet gek is in onze eigen tuin.

Onze hond loopt op de PTT kerel af en terwijl deze door belt schopt hij mijn hond.

Ik spreek hem aan maar hij liep gewoon door.

Dit is toch raar?

1) ik heb een voordeur

2) wie schopt een hond? (Die dus ook nog op zijn eigen terrein loopt)

3)bellen en niks zeggen tegen de mensen bij wie je onverwacht in de tuin staat.

4) het pakketje was ook nog eens niet van mij.

Ik ben een slome muts, dis ik wordt nu pas kwaad, zouden jullie een klacht indienen?
quote:orleander schreef op 09 maart 2013 @ 00:06:

We gaan nu een bord op hangen

Wij lijden aan postbode_traumatische stress

Geen toegang.

Dan blijft iedereen die een gesloten deur en algemene omgangsvormen niet begrijpt weg.

Triest.Precies. Dan is het zelfs voor mensen die niet snappen dat je niet zomaar in andermans achtertuin mag komen duidelijk. Blijkbaar is dat nodig en snappen sommige mensen niet dat je dat niet zomaar doet.
quote:ronniemitchel schreef op 09 maart 2013 @ 00:07:

[...]

Precies.Artikel 179....
quote:theamuts schreef op 09 maart 2013 @ 00:12:

[...]

Artikel 179....Joh echt, bewijs maar dat mijn hond jouw gebeten heeft niemand die het kan zien en dan kan ik je nog een paar fikse trappen verkopen ook, niemand die ziet wat er in MIJN tuin gebeurd!
quote:ronniemitchel schreef op 09 maart 2013 @ 00:13:

[...]

Joh echt, bewijs maar dat mijn hond jouw gebeten heeft niemand die het kan zien en dan kan ik je nog een paar fikse trappen verkopen ook, niemand die ziet wat er in MIJN tuin gebeurd!Tuurlijk joh, vooral doen!
quote:theamuts schreef op 09 maart 2013 @ 00:19:

[...]

Tuurlijk joh, vooral doen!

Wat doen? ik zei ik kan ik zei niet ik doe, echter heeft de persoon in kwestie geen bewijs dat het mijn hond was,en krijgt hij of zij van de politie bij aangifte onderstaande te horen.

Eigen terrein hoeft niet persé afgesloten te zijn, als uit de omstandigheden blijkt dat een terrein afgebakend is, dan hoort men te weten dat men een strafbaar feit pleegt. Althans, dat zegt de wet.

het afbakenen kan gewoon geschieden door een hekje, lint, slagboom, deur enz...
quote:ronniemitchel schreef op 09 maart 2013 @ 00:26:

[...]

Wat doen? ik zei ik kan ik zei niet ik doe, echter heeft de persoon in kwestie geen bewijs dat het mijn hond was,en krijgt hij of zij van de politie bij aangifte onderstaande te horen.

Eigen terrein hoeft niet persé afgesloten te zijn, als uit de omstandigheden blijkt dat een terrein afgebakend is, dan hoort men te weten dat men een strafbaar feit pleegt. Althans, dat zegt de wet.

het afbakenen kan gewoon geschieden door een hekje, lint, slagboom, deur enz...Ok, laatste poging: het hoeft niet persé een strafbaar feit te zijn als je op eigen terrein komt. Recht van overpad is ook over iemands eigen terrein. Punt is dat er voldoende kenbaar gemaakt moet zijn dat de eigenaar niet wil dat je op zijn terrein komt. En vanaf daar breekt de discussie los. (WAT is de definitie van voldoende kenbaar maken) Wat de één logisch vindt vindt de ander niet logisch.
Ik ga ervan uit dat ieder weldenkend mens wat enigszins opvoeding heeft genoten en het geringste weet van normen en waarden weet dat je niet zomaar iemands achtertuin binnen stapt, of daar nu een bordje "verboden toegang" hangt of niet en of er nu een metalen hek omheen staat of een schutting met poort.
Volgens mij staat er nog steeds voorstellen.
Theamuts, je maakt jezelf echt heel belachelijk met je posts hier. Je zit te zuigen en te stoken en wat wil je daar nu mee? Je gelijk halen? Ken je die grap van die spookrijders? "Ik zie er niet 1 maar wel 100!"

En het maakt ook helemaal niets uit wat je zegt, de postbode heeft gewoon niets in tuinen te zoeken. En als de postbode dat niet snapt, dan is hij ongeschikt voor zijn functie.
Jemig TeaMUTS, wat loop je te drammen.

To, goed dat je aangifte hebt gedaan.
quote:NummerZoveel schreef op 09 maart 2013 @ 07:53:

Theamuts, je maakt jezelf echt heel belachelijk met je posts hier. Je zit te zuigen en te stoken en wat wil je daar nu mee? Je gelijk halen? Ken je die grap van die spookrijders? "Ik zie er niet 1 maar wel 100!"

En het maakt ook helemaal niets uit wat je zegt, de postbode heeft gewoon niets in tuinen te zoeken. En als de postbode dat niet snapt, dan is hij ongeschikt voor zijn functie.Laat maar, bijkbaar WIL of KUN je het niet snappen. En je leest ook nog eens heel slecht.
Ik heb ook ooit een klacht ingediend over een postbezorger - duidelijk herkenbaar door zijn jas-die steeds door de tuin liep (is korter) waardoor er onbedoeld een pad ontstond. Werd teruggebeld, de man (zeker al 50 jaar oud) was er op aangesproken maar zei dat hij dat niet was... Maar dat hij het de krantenjongen had zien doen. Ik heb geen krant! Te triest voor woorden gewoon. Ik woon in een drive in ( dus op 1 hoog) en de keren dat ik thuis ben als de man post in de bus gooi en ik het hoor, ben ik constant te laat om hem aan te spreken. Wel heeft hij (volgens mijn buren) zijn looptoute aangepast sinds mijn klacht. Zo sneu, iemand anders de schuld geven als je volwassen bent. Heb dit ook tegen de klachten'service' gezegd, maar ja, slappe reactie...

Het is dat je geen keuze hebt, maar anders was ik geswitched.

Wat een treurigheid bij PostNL

Zo dat ben ik weer even kwijt :-)
Ja ja, nu weet ik het wel!
Het klopt idd wel dat ze tegenwoordig bij postnl bijna iedereen aannemen. Er zijn ook niet zoveel mensen die voor dat hongerloontje die paar uurtjes in de week willen doen.(uitbreiding met bijvoorbeeld post sorteren is niet mogelijk) Vanuit re-integratie trajecten worden ook veel mensen die kant uit geduwd die eigenlijk onbemiddelbaar zijn.Als je kijkt naar de Sand en de vroegere SelektMail bezorgers was het daar eigenlijk nog triester gesteld. En helaas, postnl doet niets met klachten, behalve doorgeven aan de bezorger. Die vervolgens daar weer niets mee doet.
quote:theamuts schreef op 09 maart 2013 @ 08:36:

[...]

Laat maar, bijkbaar WIL of KUN je het niet snappen. En je leest ook nog eens heel slecht.

Met alle respect: hier op dit topic kom jij juist over als degene die slecht leest en het slecht snapt.

Jij bent degene die steeds doorgaat over het moeten aangeven dat de tuin verboden gebied is terwijl het a) niet waar is en b) daar totaal niet over gaat.

Deze postbode deed in alle opzichten iets heel geks.

- Hij loopt de achtertuin in zonder kloppen/vragen/aankondiging

- Hij gebruikt geen enkele vorm van communicatie en sluit zich zelfs af voor enige communicatie met TO

- Hij schopt de hond die alleen aan kwam lopen

- Hij 'bezorgt' een pakket dat 3 straten verderop had moeten worden bezorgd

En de dingen die jij daarop zegt zijn oa.:

- Dat TO haar hond bij zich had moeten houden

- Dat de postbezorger het mogelijk gemaakt moet worden de post af te leveren

- Dat de postbezorger niet verplicht is met TO te converseren

- Dat TO niet duidelijk kenbaar had gemaakt dat de achtertuin verboden terrein was

Blijkbaar leven wij in een totaal andere wereld, maar in mijn wereld was het gedrag van de postbode op alle punten heel raar en onfatsoenlijk. En de punten die jij erbij haalt maken zijn gedrag op geen enkele manier ineens verklaarbaar.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:theamuts schreef op 08 maart 2013 @ 23:22:

[...]

Nee dat klopt. Er moet kenbaar gemaakt zijn dat het verboden is om daar te komen. Als er alleen een hekje staat die niet op slot is kan iedereen die dat wil het deurtje open doen en naar binnen gaan. Hoe moet iemand weten dat dat niet mag? Het staat nergens, de tuin is vrij toegankelijk. Door een ander deel van het hek heen breken is daarentegen wel verboden omdat je daar moeite voor moet doen en daardoor kenbaar is gemaakt dat je niet door dat deel van het hek mag.En ja, er bestaan echt mensen die het nodig hebben dat er een bordje staat/ slot op zit om te weten dat ze daar niet mogen komen.Nee, het moet kenbaar afgescheiden zijn. Ik heb dit niet zelf verzonnen, het komt uit jurisprudentie.
quote:theamuts schreef op 09 maart 2013 @ 09:12:

Het klopt idd wel dat ze tegenwoordig bij postnl bijna iedereen aannemen. Er zijn ook niet zoveel mensen die voor dat hongerloontje die paar uurtjes in de week willen doen.(uitbreiding met bijvoorbeeld post sorteren is niet mogelijk) Vanuit re-integratie trajecten worden ook veel mensen die kant uit geduwd die eigenlijk onbemiddelbaar zijn.Als je kijkt naar de Sand en de vroegere SelektMail bezorgers was het daar eigenlijk nog triester gesteld. En helaas, postnl doet niets met klachten, behalve doorgeven aan de bezorger. Die vervolgens daar weer niets mee doet.

Wat arrogant. Als mensen will werken voor een bepaald loon is dat aan hun, wat jij daarvan vindt is totaal niet belangrijk. Maar nee, jij doet denigrerend over postbezorgers. Alsof jij beterbent dan zij.

En je hebt rare ideeën over mensen die zomaar je huis en tuin binnen mogen stappen als je niet duidelijk op een bordje hebt aangegeven dat je dat niet wilt.
quote:geheimtaal schreef op 09 maart 2013 @ 11:52:

[...]

Wat arrogant. Als mensen will werken voor een bepaald loon is dat aan hun, wat jij daarvan vindt is totaal niet belangrijk. Maar nee, jij doet denigrerend over postbezorgers. Alsof jij beterbent dan zij.

En je hebt rare ideeën over mensen die zomaar je huis en tuin binnen mogen stappen als je niet duidelijk op een bordje hebt aangegeven dat je dat niet wilt. en zucht... Op de eerste plaats was ik niet degene die liep te klagen over postbezorgers, op de tweede plaats ben ik er zelf een tijd één geweest. (Lees maar terug, gisteren om 18:45 schreef ik dat) Ik denk dat je maar eens op begrijpend leesles moet, gaat niet zo goed hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven