Van Diane naar Mirena
zaterdag 9 maart 2013 om 13:16
Ik ga a.s maandag een spiraaltje laten plaatsen. Hiervoor heb ik 4 jaar de Diane pil geslikt. Van de Diane ben ik het eerste jaar 8 kilo aangekomen. Ik had in die periode heel veel last van acne, vooral in mijn gezicht. Dat was na een maand volledig weg en behalve af en toe een puistje tijdens mijn menstruatie heb ik er nooit meer last van gehad. Mijn menstruatie is altijd redelijk zwaar, ik heb twee dagen ervoor ook last van hormonale migraine. Nu vraag ik me een aantal dingen af over het overstappen van de Diane op de Mirena:
- Wat is de invloed op je gewicht. Ik hoor dat veel mensen die een spiraal plaatsen flink aankomen. Aan de andere kant ben ik al aangekomen van de pil, scheelt dit?
- Is er een kans dat de acne terugkomt (ik was toen 16 en nu 20)
- Wordt de menstruatie echt minder heftig?
- Wat is de invloed op je gewicht. Ik hoor dat veel mensen die een spiraal plaatsen flink aankomen. Aan de andere kant ben ik al aangekomen van de pil, scheelt dit?
- Is er een kans dat de acne terugkomt (ik was toen 16 en nu 20)
- Wordt de menstruatie echt minder heftig?

zaterdag 9 maart 2013 om 13:24
Van jongs af aan is mijn menstruatie ook heel heftig. 3 weken bloeden, een paar dagen weinig tot niks, en vervolgens weer de hele riedel van vooraf aan. Op mijn 17e ben ik aan de Microgynon 30 gegaan waardoor ik het kon reguleren.
Na m'n bevalling heb ik een Mirena laten plaatsen, heb nu inmiddels de derde en hij bevalt mij echt heel erg goed!
-ben er niet extra van aangekomen
-had niet bijzonder veel last van acné, dus weet niet of dit weer bij je terug gaat komen
-mijn menstruatie is praktisch weg, op heel soms wat spotting na
Succes!
Na m'n bevalling heb ik een Mirena laten plaatsen, heb nu inmiddels de derde en hij bevalt mij echt heel erg goed!
-ben er niet extra van aangekomen
-had niet bijzonder veel last van acné, dus weet niet of dit weer bij je terug gaat komen
-mijn menstruatie is praktisch weg, op heel soms wat spotting na
Succes!

zaterdag 9 maart 2013 om 14:06
Ik heb door de mirena best wel veel pukkels gekregen, terwijl ik die voorheen niet had. Mijn spiraal zit er bijna een jaar in. Nu zitten er standaard nog een stuk of 5 pukkels op m'n voorhoofd, terwijl die zelfs in de pubertijd er nooit hebben gezeten. Ik ben denk ik 2 kg aangekomen maar dat komt door mijn eetpatroon en niet door de spiraal denk ik. Na 3 maand spiraal was mijn voorhoofd een slagveld, gelukkig nu niet meer zo erg
anoniem_175074 wijzigde dit bericht op 09-03-2013 14:07
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd

zaterdag 9 maart 2013 om 14:09
Ik heb dezelfde overstap gemaakt. Heb veel vriendinnen die m ook hebben en heb eigenlijk nooit iets gehoord over gewichtstoename, dus daar zou ik me niet druk om maken. Ik heb nu wat vaker een pukkeltje, maar niet vergelijkbaar met toen ik nog geen Diane slikte. Mijn huis is dus lang niet zo slecht als vroeger, maar ook niet zo perzik glad als bij de Diane. Dit maakt mij verder niet zoveel uit, want ik word nooit meer ongesteld met de Mirena en da's toch wel het lekkerste! Heel af en toe een beetje spatting and that's it. Je hoeft nooit meer aan anticonceptie te denken, veel minder hormonen dus lekkerder in je vel. Kortom: ik ben alleen maar blij dat ik de overstap gemaakt heb (nu ruim 4 jaar geleden).

zaterdag 9 maart 2013 om 15:15
Ik kreeg er acne en haaruitval van. Daarnaast nog stemmingswisselingen, gewichtstoename en heel dikke vingers door het vasthouden van vocht
Heb het een jaar aangekeken, maar toen heb ik het kreng laten verwijderen.
De Mirena bevat veel minder hormonen, maar door de gerichte wijze van toedienen worden er relatief veel in het bloed opgenomen en kun je dus echt wel bijwerkingen krijgen (mijn arts riep steeds dat dat onzin was bij zo'n lage dosis).
De bloedingen namen niet af in sterkte.
Maar het is heel persoonlijk, dat lees je hier ook. En je kunt hem altijd weer laten verwijderen.
Ik heb daarvoor 25 jaar probleemloos de Diane geslikt zonder één enkele bijwerking, dus ik ging er zelf van uit, dat ik van de Mirena geen last zou hebben. Dat was dus een tegenvaller.
Heb het een jaar aangekeken, maar toen heb ik het kreng laten verwijderen.
De Mirena bevat veel minder hormonen, maar door de gerichte wijze van toedienen worden er relatief veel in het bloed opgenomen en kun je dus echt wel bijwerkingen krijgen (mijn arts riep steeds dat dat onzin was bij zo'n lage dosis).
De bloedingen namen niet af in sterkte.
Maar het is heel persoonlijk, dat lees je hier ook. En je kunt hem altijd weer laten verwijderen.
Ik heb daarvoor 25 jaar probleemloos de Diane geslikt zonder één enkele bijwerking, dus ik ging er zelf van uit, dat ik van de Mirena geen last zou hebben. Dat was dus een tegenvaller.
zaterdag 9 maart 2013 om 15:19
Ik heb inmiddels een jaar mijn tweede mirena, maar ook ik heb haaruitval. Bij föhnen gegarandeerd overal haar in de badkamer en ook in de wasmachine ligt altijd een pluk. Het is vooral bij mijn scheiding goed te zien, het is net of ie breder is geworden. Zit er nu aan te denken om over te stappen, maar heb nog geen idee waarop. Verder ongeveer 10 kilo aangekomen, voor ik ongesteld moet worden zeer gevoelige borsten.. Enige voordeel is dat ik bijna niet meer ongesteld ben.
Melpomene, is je haar goed teruggekomen?
Melpomene, is je haar goed teruggekomen?
zaterdag 9 maart 2013 om 15:22
zaterdag 9 maart 2013 om 15:31
zaterdag 9 maart 2013 om 15:52
Ik heb sinds januari de mirena spiraal en moet zeggen dat ik van bovenstaande dingen allemaal 'nog' geen last heb.
Wel soms wat last van acne, maar dat had ik zonder de pil ook...
Menstruatie is wel bijna helemaal verdwenen (hoeraaaa)
Succes met het plaatsen, ik vond het meevallen. Tip van flip: naproxen en paracetamolletje innemen!
Wel soms wat last van acne, maar dat had ik zonder de pil ook...
Menstruatie is wel bijna helemaal verdwenen (hoeraaaa)
Succes met het plaatsen, ik vond het meevallen. Tip van flip: naproxen en paracetamolletje innemen!