moestuin met/voor kinderen

11-03-2013 21:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben de tuin veranderd en nu hebben we 6 bakken ( van 60x 30) over en ik dacht dat het wel leuk was om samen met dochter hier groente en fruit in te gaan verbouwen.

Maar waar begin ik?? Wat zijn nou leuke groentes voor een kind van 3? denk aan een snel en leuk resultaat?

dacht zelf aan radijsjes, snijsla, aarbeien maar wat is nog meer leuk?
Leuk idee. Mijn zoon vond er echt niets aan. Zelfs de aardbeien niet.

Geen geduld voor. Dus zet er vooral in wat jij wilt.
Zonnebloemen (laten staan, leuk voor van de winter, dan eten de vogels de zaadjes er uit), tomaten, boontjes, sla.. het groeit allemaal snel en dat lijkt me leuk voor een kind.

Bij de Action heb je nu trouwens 3 bakjes met bloembollen (dahlia's, lelies en nog wat) voor 1,59 ofzo. En bloemen die groeien is ook leuk om te zien: zouden ze al bloemen hebben?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn kinderen zijn gek op de tomaatjes in de tuin van mijn moeder!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zoon van twee vond tuinkers in de vensterbank erg leuk. En vorig jaar de aardbeienplant, kerstomaatjesplant ook!
Peultjes, zijn leuke klimplantjes met mooie bloemen en na een week of 6 te oogsten.
In onze een vierkante meter tuin: waterkers, munt, sla, wortels, tomaten (die gaan de hoogte in, dus nemen niet zoveel plek in beslag) en bonen.

Of er ook iets daadwerkelijk gaat groeien... Het geheel staat nu in een mini-tuinkas, maar zoontje is erg royaal met water.
Wortels, tomaat, sla, courgettes, boontjes. Pompoen als het seizoen is.

Mijn zoon eet graag basilicum en peterselie zo van de plant af.

Hij is er gek op, ik krijg het ook niet afgeleerd. In de tuin stonden ook frambozen maar die zijn weg vanwege de vlekken!
Wij hebben een hele grote moestuin. Langs de randen staan frambozenstruiken, dat is erg leuk voor kinderen. Thuis hebben we nog bramen en druiven in de tuin, ook altijd leuk.

De kinderen hebben zelf ook een stukje en daar laten ze worteltjes, aardbeien, boontjes, sla, komkommers en tomaten in groeien. Voor een appelboomtje of zo heb je waarschijnlijk niet genoeg ruimte, anders zou dat ook leuk zijn.
Snooepkomkommers
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven