Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
zeg mop, je hebt de start wel staan in de table, nu dus 97.

AU! ik heb een uur spinning gedaan, dat is echt zwaar! Mijnkruis en kont zijn helemaal beurs...ben benieuwd of ik morgen nog lopen kan.
Volgens mij zijn jullie lekker bezig, meiden!

Roque, ik vind het wel grappig, we gaan echt enorm gelijk op qua gewicht. Elke keer als jij hier je gewicht neerzet zit ik daar hooguit 2 ons vanaf (ook bij mij dus een beetje de verkeerde kant op. Nou ja, ik roep maar dat het spieren zijn, van al dat sporten!)
-
Ik heb asperges besteld, rechtstreeks bij een aspergeboer,

geschild en al! Is dat wat!
Dreamer, ik heb ze met de kaasschaaf geschild onder het tv-kijken. En we hadden geen harde stukjes asperge, dus blijkbaar heb ik het goed gedaan.

Ik was gister in mijn lijstje nog aardbeien bij de lunch vergeten trouwens.

Wow Bent, spinning. Dat wil ik ook nog steeds een keer proberen. Bij ons in de sportschool geven ze die lessen ook. Ik ben al wéken niet geweest trouwens. Slecht. Ik moet me er echt weer een keer heen slepen, dan komt het wel goed.
Spinning is heel lekker. Ik ging alleen indertijd bijna van mn stokje na zo'n 20 minuten, maar ik kan me voorstellen dat je op den duur het hele programma meedoet en dat dat enorm kicken is!

Ik hoop dat je spierpijn meevalt Bentetje.

Ik heb dunschillers, waar je in principe heel goed mee zou kunnen schillen, maaarjaaa.. wel pokkewerk

Ik was vanmorgen 69,5 kg! Heerlijk hoor.

Verder mis ik Madootje nog, maar ik ga 'm maar plaatsen, die tabel.

toedels
Later is nu
Ja, maar van asperges moet best veel af, dus vandaar de kaasschaaf. Dunschillers heb ik ook wel.

Wow, vanmorgen weer lichter Dream, kanjer!!! Ik hoop jouw voorbeeld te volgen. (Duurt alleen wel even, ik kom van ver...)
Gaan we nu elke dag weguh Dreamer?

Hier vanmorgen 74.0, het gaat heeeeeel goed hier.

Ik probeer al vanaf maandag mijn begeleiding te bereiken

omdat ik vaanf afgelopen dinsdag geen excellijsten meer heb om

in te vullen en ze zijn op datum. Knippen+plakken wil ook niet.

Ik had dr wel ff willen laten schrikken met mij -1,9 kg eraf!

Anderhalfjaar geleden voor de kerst heb ik een keer 2 uur gespint...kon het goed volhouden maar ik lag daarna heel misselijk in bed. Op de sportschool deed ik dus; 5 kwartier krachttraining+buikspieroefeningen daarna 1 x 33 minuten lighometrainer (is zwaarder als je ligt) als er was, en dat was er 3 x per week 45 minuten spinning en dan daarna nog ff 33 minuten de crosstrainer... beetje erg veel, ik weet het. Maar geen grammetje afgevallen na een jaar. En ik was 5 - 6 dagen per week op de sportschool en op zondag had ik dan skitraining.
Nee, in principe weeg ik niet elke dag, maar omdat ik gisteren op de wc ineens heel goed ging, wilde ik ff checke

Kan het ook zijn dat je toen in verhouding niet genoeg at, Sandra? Ik heb daar eens aan zitten denken, namelijk, omdat je dit al eerder noemde.

Een normale vrouw, gemiddeld, heeft 2000 kcal nodig om gewoon te leven. Wil je afvallen, dan neem je 1500- 1800 kcal. Maar als je ook nog zoveel sport als jij deed, dan verbruik je in die 2 uur natuurlijk ruim 1000 kcal. Als je dan op een dieet van 1800 kcal gaat, schiet je lichaam volgens mij alsnog in de spaarstand, omdat je gewoon het dubbele verbruikt van wat je binnenkrijgt.

Ik gebruik mijn dunschiller ook wel voor de kaas, Meave, als de kaasschaaf in de vaatwasser zit, dus daarmee gaat er toch nog vrij veel af, denk ik

heb net even crosstrainer gedaan, om schouder los te krijgen. Die gaat vastzitten van typen in verkeerde houding achter laptop.
Later is nu
Ik liep toen nota bene bij een sportdietiste en ik moest er vooral omdenken dat wat je er zgn 'afsport' aan calorieen, hooguit 1 broodje extra was wat ik mocht per dag. Dus ja, ook al zag ik op de meters dat ik meer dan 1000 calorieen had verbruikt dan bleef ik dat ene brodje extra eraan overhouden.

Je zou toch zweren dat een sportdietiste weet wat ze voorschrijft? Rest was hetzelfde als van voedingscentrum.nl.

Zelf denk ik nu dat een en ander te maken kan hebben gehad met de overgang.

Verder heb ik ook wel vaker gehoord/gelezen dat wat je er af sport zgn op de meters je er niet zomaar aan voedsel weer ongestraft bij kunt gaan eten.

Maargoed wat at ik toen...

plakje of 7-8-9-10 volkoren brood + beleg en boter

2 stuks fruit

4-6 aardappelen

100 gram vlees

jus

groente

1/2 ltr zuivel

s avonds rode wijn, stukje kaas en dat was dan niet voorgeschreven hihi.

Als ik tussendoor echt trek kreeg nam ik gewoon een plak brood + beleg en boter.
En voor die tijd...heb ik dus ruim 2 jaar ook een periode 'zonder koolh' geleefd. Alleen toen op eigen kracht en met eigen ideeen. Totaal anders dan dat ik het nu doe. Maar daar ging ik op den duur van groeien ( je wil ook niet weten hoeveel witte wiujn ik toen dronk hoor) en ben toen eerst hier naar een dieetclubje gegaan om brood en aardappelen etc weer te leren eten. Toen viel ik af als een gek natuurlijk. Ik sportte toen net en kreeg maar 3 plakjes brood op een dag (ja ok en de rest maar dat was ook heel weinig zoals 1 aardappen etc). Toen zijn we een week op vakantie gegaan en heb ik normaal gegeten en gedronken, daar kwam ik dus 4 kg van aan! Hallo, das de bedoeling niet zei ik tegen mn man. En daarom ben ik toen direct van dat clubje afgegaan en naar een sportdietiste gegaan. Ik heb me daar een jaar voor gegeven en als dan het resultaat 0,0 kg afvallen is ben ik verder gaan kijken en vond dus eerst nix, ja ik kwam 7 kg aan van de winter door de overgang. Toen heb ik me zwaar down gevoeld hoor als je groeit van wat je normaal eet, heel erg frusti. Maar gaandeweg dit jaar kom ik weer uit op zo min mogelijk koolh maar dan wel volgens boekje nu en met begeleiding. Hier geef ik me ook een jaar voor om te kijken of het bij me past en tot nogtoe gaat het heel goed. Ach en op den duur mag ik best eens een wijntje in het weekend.
Streefgewicht: 72 kilo. Of ben ik hier nu al te laat mee?

Wat grappig Moon! Ik woog vanmorgen 75,6, jij ?
Jij wint :-) 76,4 hier
-
Nou, 7-10 boterhammen is in elk geval een stuk meer dan het voedingscentrum voorschrijft, dus je zult toch wel meer/genoeg gegeten hebben dan.

wat een afvalhistorie zeg

ja Roque, je was te laat maar ik zet het er vast in voor de volgende x
Later is nu
He Dreamer, je hebt ingevuld dat ik deze week 77,1 weeg, maar dat was 76,4 he

(Net de tabel geupdate en dacht: huh?)
Echt wel een hele geschiedenis, maar vanaf sept 2006 dus he. Daarvoor als ik er ff op lette dan vloog het eraf en zonder koolh deed ik destijds niet om t afvallen dat ging toen wel een poosje vanzelf. Ik was toen rond de 70 kg.

Het gaat me dr nu om om weer rond de 70 te komen en te blijven. Nah, ben al een heel eind op weg tenminste dat had ik vd winter echt niet durven dromen.

Oh ja heb ook nog een lipo gehad vorig jaar eind aug, dat was omdat ik toen een jaar gesport had en er dus weinig tot nix was veranderd. Ja, lekkur bezig he.
Ja heb nog ruim een uur vlot gewandeld gisteravond! (heb nu een blaar op mijn hiel...) daarna nog het laatste beetje van mijn cranberry-mix opgegeten (het gaat al beter, ik haal hem vrijdag en meestal is ie zaterdag al op!) en vanmorgen was ik gewoon weer 74.0. Hopelijk kan ik me nu beter gedragen...

Lijstje voor vandaag:

O: bak havermoutpap

T: 2 nectarines en cappuccino

L: toscaanse salade van de Lidl en 2 crakers met makreel en een klein blokje chocolade.

T: weet nog niet, denk iets van een smoothie ofzo...smoothie van 2 sinasappels+2 kiwis+yoghurt.

A: witlof met ham en ovenaardappeltjes denk ik

Vanavond weer hardlopen, dus weer een lekker dagje, als ik het zo volhoud als ik gepland heb...

sandra, je hebt op zijn zachtst gezegd nogal een andere kijk op lijnen en afvallen dan ik, maar ik vind het wel leuk, om ook eens heel andere verhalen te lezen. En dat het anders ook lukt blijkbaar.

Bentetje, nog last van het spinnen van gisteren? Heb het ook een hele poos gedaan, ben er nu sinds ongeveer een jaar mee gestopt omdat het niet combineerde met hardlopen. Mis het af en toe nog wel, misschien begin ik wel weer eens..
Dankje meis.
Het gaat wederom goed vandaag.

o: 1 br met eh... 20+ kaas met mosterd

t: yoghurtbananenshake

l: 3 br, sanwspread, filet am en gest.muisjes

t: cracker met sanwspread

Zometeen

a: bruin broodje met kipfiletsaté-recept van Sonja Bakker en 1 of 2 kommen aspergesoep.
Het is 1 bak soep geworden en het broodje à la Sonja was erg lekker, ga ik vaker eten. Ik heb nog 1 fruit en 1 zuivel over vandaag. Misschien maak ik nog wel een fruityoghurtdinges vanavond. Maar voor nu zit ik vol zat.
goed meave!!! Je gaat de goede kant weer op volgens mij, knap hoor!

Hier ook goed, tot nu toe nog geen speirpijn, verwacht dus eigenlijk niet dat het nog vreselijk gaat worden. Wel vanmorgen echt een zere gat (en kruis) met zitten, mijn collega`s hebben me uitgelachen!

Vanmorgen was er een feestelijke koffie ivm afscheid van een collega, de tafel stond vol met brownies, roze koeken, bokkepoten, zeevruchten, andere chocolaatjes, reuzekrakelingen en chocolat chip cookies. Ik heb er echt serieus over na zitten denken, het zag er allemaal zo heerlijk uit. Ik ben begonnen met mijn appel en heb toen nog meer nagedacht, en nog meer, en....uiteindelijk niet genomen! Ben daar best erg trots op eigenlijk. Zeker aangezien ze er vanmiddag nog stonden (weliswaar niet meer zoveel keus, maar toch!)

O: bak yoghurt met cruesli

T: appel

L: 3 boterhammen, water, kiwi

T: niets

D: bamisoep, sla, 1 pannenkoek met stroop (de kinderen aten pannenkoeken).

Zat toen echt wel vol, maar heb het idee dat ik straks nog wel trek ga krijgen, het was namelijk nogal licht verteerbaar. Dan maak ik denk ik nog yoghurt, ect met beetje cruesli of fruit.
Bentetje, ik ben plaatsvervangend trots op je! Super van je, echt!
Ik ben ook hartstikke trots op je Bentetje!!

O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: yoghurt en appel (paar nootjes)

L: 3 stukken poffert (die is weer op)

T: handjevol noten met cranberrys en .. eh.. nectarine

A: vegetarische taco's .. van vegetarisch gehakt dus met wat sla, tomaatjes en olijven, tacodip en guacemole

straks ws nog wel yoghurt.

vanmorgen op crosstrainer geweest en zojuist een uur gewandeld.
Later is nu
ik vind dat we trots mogen zijn op ons allemaal!!! inderdaad nog yoghurt met cruesli genomen net.
Zo, ik mag elke dag 100 gram aardbeien toevoegen.

Jammmmmiiiiiiiiieeeeeeeeee.

Dan schakel ik de flan ff uit pffffffff, wel lekker hoor

maar beetje gedoe elke keer voor 4 dagen in 1 x maken.

Alhoewel..... tis best lekker eten. Maar voor morgen heb

ik er dus niet op gerekend.

Ga ik morgen eerst voor t werk aan aarbeien halen en snel

100 gram afwegen in de winkel.Wat een gedoe he.

Oh en thuis ff slagroom kloppen voor droverheen.....
anoniem_18317 wijzigde dit bericht op 22-05-2008 20:26
Reden: toevoeging
% gewijzigd
En ik ben ook trots op jullie allemaal! (en ook een beetje op mezelf, want heb inderdaad gerend en niet al te veel gesnoept. (wel een beetje dus))

Iemand nog tips om het weekend een beetje verantwoord door te komen? Ik heb het op vrije dagen altijd veel moeilijker dan op werkdagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven