Wat vinden we van de Jumbo?
woensdag 13 maart 2013 om 10:55
Bij mij om de hoek is de c1000 getransformeerd in een Jumbo.
Ik dacht; ik ga er straks eens heen.
Wat is jullie ervaring met Jumbo? Ik ben 1x in mijn leven in een Jumbo geweest, en daar was het heel netjes en iedereen erg vriendelijk. Is dat onderdeel van de formule dat het personeel aardig doet of had ik gewoon geluk?
Mijn vraag is eigenlijk omdat bij de C1000 hier veel medewerkers nogal lomp waren en zo onvriendelijk dat ik er liever niet heen ging. Ik dacht, eens even peilen of een cursus klantvriendelijkheid bij de Jumbo hoort, of dat dat toevallig die Jumbo was waar ik was.
Ik dacht; ik ga er straks eens heen.
Wat is jullie ervaring met Jumbo? Ik ben 1x in mijn leven in een Jumbo geweest, en daar was het heel netjes en iedereen erg vriendelijk. Is dat onderdeel van de formule dat het personeel aardig doet of had ik gewoon geluk?
Mijn vraag is eigenlijk omdat bij de C1000 hier veel medewerkers nogal lomp waren en zo onvriendelijk dat ik er liever niet heen ging. Ik dacht, eens even peilen of een cursus klantvriendelijkheid bij de Jumbo hoort, of dat dat toevallig die Jumbo was waar ik was.
woensdag 13 maart 2013 om 17:29
Ik was geen Jumbofan, hier is het onmogelijk om met een kinderwagen de winkel door te gaan door een vreemde betonnen pilaar midden in de winkel. En het fruit was erg vaak beschimmeld.
Maar sinds kort weet ik dat ik coeliakie heb en Jumbo heeft een behoorlijk assortiment glutenvrij en betaalbare glutenvrije pasta en daar ben ik heel blij mee. Nu ga ik dus regelmatig naar de Jumbo (en de AH en de Aldi, Liddl en de Coop, omdat iedere winkel wat glutenvrij heeft).
Maar sinds kort weet ik dat ik coeliakie heb en Jumbo heeft een behoorlijk assortiment glutenvrij en betaalbare glutenvrije pasta en daar ben ik heel blij mee. Nu ga ik dus regelmatig naar de Jumbo (en de AH en de Aldi, Liddl en de Coop, omdat iedere winkel wat glutenvrij heeft).
woensdag 13 maart 2013 om 19:47
quote:honeyboo schreef op 13 maart 2013 @ 15:03:
Ik hou enorm van grote supermarkten! Die mis ik hier een beetje.
Ik zou wel een Carrefour willen! En dan met Lidl prijzen Zo goedkoop is de lidl niet , als je de prijzen met appie vergelijkt ben je vaak zelfs goedkoper bij Appie uit dan de lidl, nog een voordeel is dat je bij de appie zelf het merk kan kiezen en bij de lidl niet.
Ik hou enorm van grote supermarkten! Die mis ik hier een beetje.
Ik zou wel een Carrefour willen! En dan met Lidl prijzen Zo goedkoop is de lidl niet , als je de prijzen met appie vergelijkt ben je vaak zelfs goedkoper bij Appie uit dan de lidl, nog een voordeel is dat je bij de appie zelf het merk kan kiezen en bij de lidl niet.
woensdag 13 maart 2013 om 21:59
quote:Fleurtje39 schreef op 13 maart 2013 @ 12:09:
Ik snap niet dat sommigen hier zeggen dat AH goedkoper is dan Jumbo want uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt iedere keer weer dat AH een van de duurste supermarkten is en Jumbo behoort momenteel dacht ik in de middenmoot. Ligt er aan wat je koopt denk ik. Vroeger deed ik altijd boodschappen bij de Jumbo maar ik heb wel het idee dat ze duurder geworden zijn.
Verder vind ik fruit/groente/bloemen vaak erg tegenvallen bij AH bij mij in de buurt. Je kunt het weliswaar altijd terugbrengen, maar het blijft wel irritant.
De meeste boodschappen haal ik tegenwoordig bij Deka of Deen. Met name Deka is goedkoop, maar helaas is het assortiment niet zo uitgebreid (ook wel weer een voordeel, want dan koop ik niet zoveel).AH heeft wel de beste aanbiedingen en dat kan ik van de Jumbo niet zeggen. Groente, fruit en vlees vind ik er erg duur. Ik kom er nooit meer.
Ik snap niet dat sommigen hier zeggen dat AH goedkoper is dan Jumbo want uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt iedere keer weer dat AH een van de duurste supermarkten is en Jumbo behoort momenteel dacht ik in de middenmoot. Ligt er aan wat je koopt denk ik. Vroeger deed ik altijd boodschappen bij de Jumbo maar ik heb wel het idee dat ze duurder geworden zijn.
Verder vind ik fruit/groente/bloemen vaak erg tegenvallen bij AH bij mij in de buurt. Je kunt het weliswaar altijd terugbrengen, maar het blijft wel irritant.
De meeste boodschappen haal ik tegenwoordig bij Deka of Deen. Met name Deka is goedkoop, maar helaas is het assortiment niet zo uitgebreid (ook wel weer een voordeel, want dan koop ik niet zoveel).AH heeft wel de beste aanbiedingen en dat kan ik van de Jumbo niet zeggen. Groente, fruit en vlees vind ik er erg duur. Ik kom er nooit meer.
woensdag 13 maart 2013 om 22:01
donderdag 14 maart 2013 om 00:38
quote:SeptemberGirl schreef op 13 maart 2013 @ 22:01:
[...]
Nou liever niet, een paar uitzonderingen daargelaten vind ik Lidl duur.
Ben bij AH goedkoper uit.
Ik koop bij de ah bijna alleen maar Euroshopper. Groente en fruit is goedkoper en lekkerder bij de Lidl (of markt). Noten zijn er ook goedkoper. En ze hebben ook goede aanbiedingen, Maarja, de ah is op 5 minuten loopafstand en de Lidl vlakbij waar ikstudeer, dus ik ga eens per week na college.
Jumbo vind ik te ver. Waar mijn ouders wonen is de Jumbo trouwens heel groot en ruime gangpaden. Een tweede winkel is geopend waar eerst dus ook een C1000 zat
[...]
Nou liever niet, een paar uitzonderingen daargelaten vind ik Lidl duur.
Ben bij AH goedkoper uit.
Ik koop bij de ah bijna alleen maar Euroshopper. Groente en fruit is goedkoper en lekkerder bij de Lidl (of markt). Noten zijn er ook goedkoper. En ze hebben ook goede aanbiedingen, Maarja, de ah is op 5 minuten loopafstand en de Lidl vlakbij waar ikstudeer, dus ik ga eens per week na college.
Jumbo vind ik te ver. Waar mijn ouders wonen is de Jumbo trouwens heel groot en ruime gangpaden. Een tweede winkel is geopend waar eerst dus ook een C1000 zat
donderdag 14 maart 2013 om 01:31
De AH is vooral goedkoop omdat het stunt met veel producten (hamsteren, bonus, axiestickers). Maar dat wordt nooit meegenomen in een vergelijkend warenonderzoek. Dan vergelijken ze de niet-reclame items. Maar juist al die reclames, bonus en hamsterdingen maken voor mij de AH regelmatig goedkoper dan de Lidl of Aldi. Ik sla dan ook groot in.
donderdag 14 maart 2013 om 01:52
Qua assortiment heeft elke supermarkt wel dingen die me meer of minder aanspreken, maar ik heb wel het idee dat de Jumbo meer tijd steekt in het opleiden van personeel.
Vooral bij de AH weet het personeel vaak niet eens wat je bedoelt als je iets zoekt (laatst nog wist een medewerker niet dat creme fraiche een zuivelprodukt is, laat staan waar het stond)
Bij de Jumbo weet over het algemeen elke vakkenvuller wat waar staat, en welke dingen ze wel of niet hebben.
Vooral bij de AH weet het personeel vaak niet eens wat je bedoelt als je iets zoekt (laatst nog wist een medewerker niet dat creme fraiche een zuivelprodukt is, laat staan waar het stond)
Bij de Jumbo weet over het algemeen elke vakkenvuller wat waar staat, en welke dingen ze wel of niet hebben.
donderdag 14 maart 2013 om 02:01
Hier in Leiden is de Jumbo maar mwaahhh. De Hoogvliet en de AH hebben een groter assortiment (bij Jumbo hebben ze hier niet eens kidneybeans!!). Volgens mij heeft AH ook veel meer biologische producten. Het brood daar is vies, de broodjes zijn heel lekker.
Ook is de winkel onwijs onlogich ingedeeld; je blijft zoeken. En met de verbouwing van de winkels/kassa's zijn ze echt ontzettend dom geweest; hierdoor staan er op drukke tijden rijen van 10-20 minuten. Als ik rond etenstijd van de uni kom rijd ik erlangs, maar kan ik beter omrijden naar een andere winkel omdat dat minder lang duurt dan daar in de rij staan.
Maar de Jumbo bij mijn ouders is echt prachtig; de beste supernarkt in de wijk.
Ook is de winkel onwijs onlogich ingedeeld; je blijft zoeken. En met de verbouwing van de winkels/kassa's zijn ze echt ontzettend dom geweest; hierdoor staan er op drukke tijden rijen van 10-20 minuten. Als ik rond etenstijd van de uni kom rijd ik erlangs, maar kan ik beter omrijden naar een andere winkel omdat dat minder lang duurt dan daar in de rij staan.
Maar de Jumbo bij mijn ouders is echt prachtig; de beste supernarkt in de wijk.
Liever elitair dan een pauper!
donderdag 14 maart 2013 om 02:33
quote:newkitten schreef op 13 maart 2013 @ 11:20:
Jumbo is een prima winkel. Maar ik let wel altijd extra op de houdbaarheidsdatum, te vaak dingen gekocht die over de datum waren. En te veel dingen in de schappen gezien die over de datum zijn.
Weet je dan niet dat als je bij de Jumbo iets aantreft dat over de datum is, je gratis eenzelfde product meekrijgt (dat uiteraard wèl vers is)?
Mijn scherpe blik heeft zo al aardig wat gratis artikelen opgeleverd.
Jumbo is een prima winkel. Maar ik let wel altijd extra op de houdbaarheidsdatum, te vaak dingen gekocht die over de datum waren. En te veel dingen in de schappen gezien die over de datum zijn.
Weet je dan niet dat als je bij de Jumbo iets aantreft dat over de datum is, je gratis eenzelfde product meekrijgt (dat uiteraard wèl vers is)?
Mijn scherpe blik heeft zo al aardig wat gratis artikelen opgeleverd.
donderdag 14 maart 2013 om 02:35
Ik ben ook niet echt een Jumbo fan.. Het enige dat ik er haal is frisdrank omdat beide merken bij andere supermarkten niet te krijgen zijn. Verder als er van een A merk iets in de aanbieding is (laatst pizza's) dan ga ik erheen. Verder kan ik er mijn draai niet zo vinden. Ik slaag altijd stukken beter bij de AH waar ze wel mijn favo kaas, pindaflips, fairtrade woksaus en lekkerdere vleesvervangers hebben.
donderdag 14 maart 2013 om 03:15
donderdag 14 maart 2013 om 10:18
Net als elke AH vestiging verschillend is, is dat bij de Jumbo ook zo. Dus de ene zal goed zijn, de ander niet. Het is net hoe goed de manager is.
Ik kan niet aarden bij de Jumbo. Ik vind de indeling onlogisch. Ook merk ik dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt met de AH. Het is afhankelijk van wat je koopt.
Ik kan niet aarden bij de Jumbo. Ik vind de indeling onlogisch. Ook merk ik dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt met de AH. Het is afhankelijk van wat je koopt.
donderdag 14 maart 2013 om 10:20
Ik ga het liefste naar de Lidl, moet ik helaas wel 8 kilometer voor rijden. Veel groente, ook biologisch.
Voor de aanvulling ga ik dan nog even de Appie binnen (bijvoorbeeld Calvé pindakaas).
Wel een Jumbo in de buurt, maar ik heb gemerkt dat ze zich niet aan hun "policy" houden. Als ik geen Bruggemans gist kan vinden, dan horen ze me aan te bieden het voor me te bestellen. Hier wordt gezegd dat het er niet is, evenals meel van de molen in Kropswolde.
Jumbo Euroborg Groningen is fantastisch, en de Jumbo in Hoogezand was ik ook altijd heel tevreden over. Die zat (zit ?) naast de Aldi, best of both worlds.
Voor de aanvulling ga ik dan nog even de Appie binnen (bijvoorbeeld Calvé pindakaas).
Wel een Jumbo in de buurt, maar ik heb gemerkt dat ze zich niet aan hun "policy" houden. Als ik geen Bruggemans gist kan vinden, dan horen ze me aan te bieden het voor me te bestellen. Hier wordt gezegd dat het er niet is, evenals meel van de molen in Kropswolde.
Jumbo Euroborg Groningen is fantastisch, en de Jumbo in Hoogezand was ik ook altijd heel tevreden over. Die zat (zit ?) naast de Aldi, best of both worlds.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 14 maart 2013 om 10:24
Ik vind de jumbo verschrikkelijk en ben er altijd maar dan ook altijd duurder uit. Ik koop eigenlijk nooit a merken, tenzij in de aanbieding of bunus bij de ah. Als je dan het van de eigen of budget merken moet hebben is de jumbo vele malen duurder. Het kan wel tot 30 euro duurder zijn op een volle kar weekend boodschappen. Voor mij geen jumbo meer. Laat mij maar lekker naar de ah gaan.
donderdag 14 maart 2013 om 10:28
En die domme regels worden ook per filiaal aangepast. Zo ben ik al tig keer 4-de in rij geweest, tegen de tijd dat je dit kunt melden is de drukte uiteraard al opgelost. Of ze zeggen dat het niet klopt, dat je te laat was, dat er nog niet alle kassa's open waren, of juist wel. Telkens een ander verhaal. Heb eens over een rij mensen heen geschreeuwd dat ik vierde was en alle andere kassa's ook vol stonden. Geen sjoege. En toen ze mij eenmaal wel hoorde waren alle rijen alweer geslonken. Ze kunnen de klere krijgen daar. Net als die slogan: ergens anders gordkoper, dan bij ons het product gratis. Nou dus niet. Elk filiaal heeft daar weer zijn eigen variant op. Ik vind de jumbo echt de afschuwelijkste supermarkt die er is. Ga nog tig keer liever naar de aldi.
donderdag 14 maart 2013 om 10:35
Bij ah hamster ik altijd enorm, en verder voor mij alleen euRoshopper of ah merk. Tenzij er dus een goede aanbieding is. Als je op die manier vergelijkt is de ah 1000 keer goedkoper dan de jumbo, of zelfs de lidl. Vergelijk euroshopper maar eens met een gewoon product van de lidl. Is de euroshopper nog altijd goedkoper. En ik vind euroshopper helemaal prima te doe . Het is alleen geen porum al dat rood wit in de kast
donderdag 14 maart 2013 om 10:51
Ik vind de bio wijn van de ah voortreffelijk. Daar kan de 5 euro wijn van de jumbo niet tegen op. Ook de liter flessen rose van ah huismerk vind ik zalig. en er zijn bijna elke week goede wijn aanbiedingen. Verder ga ik naar de hema voor wijn. Daar hebben ze volgens een of andere test de beste wijnen. Lidl heeft ook fijne wijn voor weinig. Ik betaal uit principe nooit meer dan 4 euro voor een fles. Nooit. En liever nog minder.
donderdag 14 maart 2013 om 10:57
donderdag 14 maart 2013 om 11:04
quote:Snoesje666 schreef op 14 maart 2013 @ 10:57:
[...]
+1
Of zo'n Franse CORA met 37 kassa's.
Jaaaaaa!!
Ik vind Jumbo een prettige winkel, vooral omdat ze een mooi buitenlands assortiment hebben. Zowel Indonesisch als Thais, Japans, Midden Oosters, Pools en Amerikaans. Alles is er te vinden! De prijzen van A merken liggen bij Jumbo lager dan AH, maar het huismerk is bij AH weer voordeliger. Zo wissel ik dus nogal eens tussen deze twee supermarkten, afhankelijk van wat er op mijn boodschappenbriefje staat. Bij sommige producten scheelt het ruim 10%.
Vlees koop ik bijna niet en groente/fruit haal ik vaak op de markt, dus die neem ik in mijn vergelijking niet mee.
[...]
+1
Of zo'n Franse CORA met 37 kassa's.
Jaaaaaa!!
Ik vind Jumbo een prettige winkel, vooral omdat ze een mooi buitenlands assortiment hebben. Zowel Indonesisch als Thais, Japans, Midden Oosters, Pools en Amerikaans. Alles is er te vinden! De prijzen van A merken liggen bij Jumbo lager dan AH, maar het huismerk is bij AH weer voordeliger. Zo wissel ik dus nogal eens tussen deze twee supermarkten, afhankelijk van wat er op mijn boodschappenbriefje staat. Bij sommige producten scheelt het ruim 10%.
Vlees koop ik bijna niet en groente/fruit haal ik vaak op de markt, dus die neem ik in mijn vergelijking niet mee.
donderdag 14 maart 2013 om 20:39
Nou ik ben net geweest hoor, nu er niet honderden mensen in de rij staan (wat een mens al niet voor gratis gebak )
De winkel is gigantisch, volgens mij zijn er wat omliggende winkels bij getrokken ofzo. Echt meters en meters van bv pasta.
Maar niet van alles een Euroshopperachtige variant. Dat vond ik wel jammer, het is een beetje te duur.
Ik ben vegetarier, ze hebben wel vega van de vegetarische slager (kost wel 4,50 per pakje maar dan heb je wel wat).
Al met al, wel heel erg uitgebreid maar toch wel duur.
Mijn vertrouwde personeel was er weer en ze waren weer allemaal aan het beppen en klieren, dus qua klantvriendelijkheid zijn we er niet op vooruit gegaan vrees ik.
De winkel is gigantisch, volgens mij zijn er wat omliggende winkels bij getrokken ofzo. Echt meters en meters van bv pasta.
Maar niet van alles een Euroshopperachtige variant. Dat vond ik wel jammer, het is een beetje te duur.
Ik ben vegetarier, ze hebben wel vega van de vegetarische slager (kost wel 4,50 per pakje maar dan heb je wel wat).
Al met al, wel heel erg uitgebreid maar toch wel duur.
Mijn vertrouwde personeel was er weer en ze waren weer allemaal aan het beppen en klieren, dus qua klantvriendelijkheid zijn we er niet op vooruit gegaan vrees ik.