Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Even snel... Ik ben weer van het bankje af :(

Yezka, hoe was het?

Emma, succes weer morgen! Fijn dat je kunt deze ronde!

Houston, alles weer helemaal goed met jou en je lief? En verder?

Wondertje, succes met alle afspraken!

Lizzy, op naar de 20 wekenecho... jee, al op de helft... gaat snel!

Tessado, hoe gaat het met je?

Iedereen succes weer...

Hopelijk weer wat zwangeren er deze ronde bij :-)
Oh en Houston, op je vraag.. voor ik mijn zoon kreeg was ik 3 dagen licht ongesteld en wel erg onregelmatig.. bv om de 3 weken dan weer weer 4 maanden niet., na die zwangerschap ben ik nu 6a7 dagen ongesteld, waarvan 4 erg zwaar. ik persoonlijk d3nk niet dat het uitmaakt, maar ja, ik ben geen dokter.. :-)
Houston, ik denk ook dat het niks zegt hoe zwaar je ongesteld bent. Zelf verlies ik aardig wat bloed altijd en de menstruatie is ook haast altijd hetzelfde.

Is het weer goedgemaakt tussen jou en je vriend?

Wondertje, ik snap je heel goed, want ICSI/IVF voelt een beetje als laatste redmiddel. Heb jij al eens een HSG-onderzoek gehad?

Mevrouwr, jammer dat je van het bankje bent gevallen. Sterkte!!

Tessado, we missen je hier!
@MevrouwR: wat vervelend nou weer. Verwen je zelf maar goed.

@Emma, MevrouwR, en Wondertje: ik bedoel eigenlijk nog niet eens zozeer qua vruchtbaarheid, maar meer of mijn baarmoeder wel geschikt is voor innesteling. Ik denk dan maar zo dat hoe meer bloed, hoe krachtiger de baarmoederwand en hoe beter voor de innesteling. Met weinig bloed denk ik aan weinig opbouw en dus minder geschikt voor innesteling. Maar goed, ben geen arts.

Hier trouwens erg emotioneel. Ik had gewoon al 20 weken zwanger kunnen zijn als het allemaal goed was gegaan.

Vannacht gedroomd dat ik bevallen was van een meisje. Ik gaf borstvoeding en lag alleen maar te staren naar het kindje. Zo levensecht. En toen was ze ineens weg. Ik kon haar nergens meer vinden. En toen werd ik ook nog eens wakker. En was er helemaal niks meer.

@Yezka: hoe was het gesprek gister.

@Emma: succes straks.
Waar zit de any-key?
Emma, is het weer gelukt vandaag?

Lizzy alweer bijna 20 weken... Wat gaat dat snel zeg.

En Houston, om die zelfde reden:

Kl*te hè. Mijn eerste kindje zou volgende maand 1 moeten worden.

En Wondertje ook:

Sterre, hoe gaat het nu bij jou?

En Houston, wat betreft je menstruatievraag:

Tijdens je menstruatie wordt je endometrium afgestoten. Dat zie je terug als slijmerige bloedklontjes. Al dat andere (dunne) bloed komt uit de baarmoederwand, omdat de bloedvaatjes die het endometrium hebben gevoed niet allemaal gelijk sluiten. Dus de grote verschillen in bloedverlies zitten vooral daarin. De een bloed sterker uit die vaatjes dan de ander.

Ik neem aan dat je in dit proces wel eens ergens een echo hebt gehad. Dan wordt er gekeken hoe dik je endometrium is op dat moment. Na je ovulatie hoort het ongeveer 7 mm dit te zijn. Als er niets over gezegd is, dan zag het er normaal uit voor dat moment in je cyclus. Mocht je je er toch zorgen over maken, vraag er dan bij je volgende inseminatie naar.

En MevrouwR ook weer van het bankje gevallen... Balen hoor.

En mijn gesprek is goed gegaan gisteren. Ik had een hele lijst met vragen gemaakt en ik heb op allemaal wel een bevredigend antwoord gekregen. Zij vinden 9 follikels, 5 eicellen waarvan 4 rijp en bevrucht, 1 terugplaatsing gezien mijn leeftijd (k*t, kl*te, typh*s leeftijd!) een prachtige score. Dus we gaan de volgende ronde weer op dezelfde manier doen.

Ik heb bijna alle medicijnen alweer klaar liggen en hoop over anderhalve week te kunnen starten met de tweede ronde.
Een goede vriendin is altijd heel erg licht ongesteld geweest. Ze heeft het zelfs laten uitzoeken maar was na 2x zwanger. Andere is juist heel zwaar ongesteld en was in een keer zwanger. Bij mijn echo's voor de IUI was mijn BMSV altijd rond de 10-12. Nu begreep ik van het MCK dat het ook netjes meegroeide. Hoe dik het was, heb ik niet gevraagd toen. Trouwens als je het niet vertrouwd, je BMSV opbouw, kun je altijd extra progesteron vragen aan je gynaecoloog. Bij mij was dat geen probleem en werd voorgeschreven. Zelfs vergoedt gekregen via de verzekering.

MevrouwR, wat balen zeg! Lekker chocolade eten en weer door dikke het blijft rot!

Emma, hopelijk is alles goed gegaan vandaag en zit je weer stevig op het bankje! Ik duim zo dat dit voor jou de laatste keer is. Geen ovulatietesten stress meer en gewoon lekker zwanger! Heel veel succes!

Sterre, hoe houdt je lichaam het? Nog steeds niets van niets??

Yezka, fijn dat het gesprek goed ging en dat je goede antwoorden op je vragen hebt gehad en wel zo fijn dat er eigenlijk niets veranderd wordt aan je protocol. Nog anderhalve week en het wordt weer tijd om een nieuwe tas te kopen
Even kort een berichtje van mij. Nu geen energie en tijd om op iedereen te reageren, sorry!

Vandaag m'n echo gehad en het is helaas weer niet goed. Het beeld is vrijwel hetzelfde als vorige week en te klein voor 8,5 week zwangerschap. Afgelopen week regelmatig wat oud bloed gezien dus was er al bang voor dat het niet goed zou zijn. Nu kiezen of afwachten of curretage, weet het nog even niet. Voor nu afwachten maar weet niet hoe lang ik dat vol houd met al m'n zwangerschapskwalen, want ben nog steeds veel misselijk en pijnlijke borsten. Zwanger worden is blijkbaar bij mij het probleem niet, maar zwanger blijven.... Dit is zo KUT!
Ach Mila...
quote:tammywynet schreef op 14 maart 2013 @ 15:34:

Trouwens als je het niet vertrouwd je BMSV opbouw kun je altijd extra progesteron nemen na de IUI. Dat doe ik al een jaar. Eerst op eigen initiatief via internet en gekocht in Spanje later gekregen via mijn gyn.

Lieverd, ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik vind het geen goed idee om mensen aan te raden zelf medicijnen in het buitenland te gaan bestellen. Dit geldt voor alle medicijnen, maar zeker hormonen zou ik nooit zonder overleg met een arts gebruiken of aanraden.
@Mila
Oh Mila, wat verschikkelijk

Houston en mevrouwr: Ook voor jullie een

Hier nog steeds niks te zien. Heb morgen een afspraak bij de huisarts, die schijnt gevoeligere testen te hebben dus ik zou morgen hoe dan ook duidelijkheid moeten hebben. Heel spannend. Ik ben zo bang morgen nog harder te vallen en moet daarna gelijk door naar m'n werk.
Mila
Waar zit de any-key?
Mila, sterkte me je beslissing nu! Ik weet even niet wat te zeggen! :( heb je iemand om je heen voor een verdiende uithuil knuffel?
Mila, wat vreselijk nieuws! Heel veel sterkte meid.
Sterre, hopelijk doet je huisarts (of de Star) een bloedtest. Die is het betrouwbaarst.
Mila wat vreselijk voor je!!

Komt je "minnaar" straks nog langs voor wat steun?

Heb je de vorige keer een curettage gehad of kwam het vanzelf?

Knuffel van mij en heel veel sterkte
Sterre, succes morgen!

Yezka, wat spannend dat je over anderhalve week weer gaat beginnen met spuiten.

Bij mij ging de inseminatie voor de eerste keer heel snel. Het slangetje gaat er altijd moeilijk in, maar nu niet. Dit keer 9 miljoen zwemmers.

Maar ik wil er de komende 2 weken zo min mogelijk mee bezig zijn. Dus ook niet temperaturen.
voor Mila, sterkte!

Duimen draaien voor Emma, fijn dat je alsnog een positieve ovulatietest had!
Mila
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Oh Mila, wat verschrikkelijk voor je. Sterkte met de keuzes die je moet maken.

Emma, ik heb inderdaad een hsg gehad 2 rondes geleden. Het zag er allemaal perfect uit. De vloeistof gleed er zo doorheen. Mijn slijm is altijd mooi en heb iedere maand een eisprong. Niets vreemd te zien zullen we maar zeggen, maar toch... ja het slaagt niet. 9 miljoen zwemmers voor jou, dat is een mooi aantal!! Bij mij was het de laatste keer net zo, het rietje was er zo in, terwijl het normaal nooit wil, omdat er een knik in zit bij mij.

Yezka, fijn dat je weer verder mag binnenkort en dat ze hebben aangegeven dat het goed zat de afgelopen keer. Ga echt keihard voor je duimen!!
Zal ik het nummer vragen van haar ONS?

zwanger na one night stand ik wil dit niet houden
Yezka, ja dat zou leuk zijn! :-):-) en dat na 1x.... wat een verschil met alle moeite die wij moeten doen he....
Ja, ongelofelijk hè.

Al die topics die ook geopend worden met de vraag: kan ik zwanger zijn?

Ik wil altijd antwoorden: Dat ligt eraan of je het graag wil of niet. In het eerste geval niet, in het tweede waarschijnlijk wel...
Oh, die topics word ik echt getikt van... soms denk ik echt, hoe dom ben je nou... en dan te bedenken dat het voor sommige zo moeilijk is, en andere gaan er zo licht mee om.. dat snap ik soms echt niet!!

Ik ontdekte trouwens dat mn zoon zwaar aan t puberen is, stiekem hoop ik dat hij een teenager from hell word voor zn vader... :-) maar dat is vast gemeen van mij... :-) al probeer ik het los te laten, dit soort nieuwtjes blijven toch in mn hoofd spoken...
Ik word vooral boos van Elninjoo, die het zelfs een mogelijk zwangere van 20 weken nog aanraadt er wat aan te laten doen.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven