Geld & Recht alle pijlers

hypotheek vragen

16-03-2013 08:54 38 berichten
inmiddels zit ik er erg mee in mijn maag v alle hypotheek perikelen.

ik heb mijn polis er gisteren bijgepakt

hypotheek 214000. 191 000 levens verzekering en 23 000 aflossing vrij

nu keren de levensverzekeringen over 23 jr naar verwachting maar 135 000 euro

uit.

wat te doen met die andere 80 000 euro aan rest schuld wij kunnen

die nu niet bij elkaar sparen.
Alle reacties Link kopieren
Over 23 jaar een nieuwe hypotheek voor 80000 euro afsluiten?

De rente is dan niet meer aftrekbaar, maar dat moet dan toch wel op te brengen zijn?

Stel, de rente is dan 6%, dan betaal je 4800:12= 400 euro rente per maand. Is altijd nog goedkoper dan een huurwoning.

Overigens hebben wij er zelf voor gekozen om onze levenhypotheek na 5 jaar over te sluiten naar een bankspaarhypotheek. Onze maandelijkse lasten zijn nu wel hoger, maar we hebben wel meer zekerheid.
ah, nu komt de aap uit de mouw
life ain't a perfect story, write it while you live it
Zo veel mogelijk aflossen, scheelt ook weer in de te betalen rente, welke je weer kunt gebruiken om af te lossen enzovoorts...
layla,

maar dat is alleen rente dan toch? dan los je toch niks af?
Wie weet hoe de wereld er uit ziet over 23 jaar en wat 80.000 euro dan nog waard is?

Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk, hoewel ik in een soortgelijke 'situatie' zit.
Ja ja, nu weet ik het wel!
quote:marcaro schreef op 16 maart 2013 @ 09:09:

layla,

maar dat is alleen rente dan toch? dan los je toch niks af?Is dat dan zo'n probleem? Je huis heeft nog altijd meer waarde dan die 80.000 euro.
Probeer tussentijds af te lossen. Ook al is het maar heel weinig.

Ook gaat de rente waarschijnlijk wel weer stijgen in de tussentijd. Dus ik denk dat je wel iets minder dan 80 000 over houdt.
quote:Designed schreef op 16 maart 2013 @ 09:02:

ah, nu komt de aap uit de mouw?
quote:Liselotte4 schreef op 16 maart 2013 @ 09:13:

[...]

?Zie het vorige topic van TO.
quote:Liselotte4 schreef op 16 maart 2013 @ 09:13:

[...]

?TO heeft al meerdere topics over hypotheken geopend.
Mosterd
De rente staat nu laag, waardoor je weinig rente over je vermogen krijgt. De kans is klein dat dit de volledige 23 jaar zo blijft, over de jaren heen zijn rentes altijd gefluctueerd. En het goede nieuws is dat de rente belangrijker wordt naarmate de omvang van het bedrag groter wordt. Oftewel, laat dit gewoon even voor wat het is en kijk er over een jaar of 10-15 nog eens naar.
Je huis is toch ook geld waard, daarme betaal je de restschuld van als je t mij vraagt... Of is dat minder dan 80.000??
Zou me er ook niet zo druk om maken. Ik heb ook een aflossingsvrij deel.

Na de looptijd (bij mij over zo'n 12 jaar) kun je dan altijd kijken wat je er mee doet, of je lost het geheel of een deel direct af (dat kan dan als looptijd af loopt) net wat je dan aan spaargeld hebt.

Of je neemt over de restschuld een nieuwe hypotheek, deze kun je dan niet aftrekken van de belastingen maar je blijft dan alleen rente betalen, zal nooit zoveel zijn als dat je aan huur moet gaan betalen.

Ik ga het nu ook niet aflossen omdat het niet nodig is. Ik heb een leuk spaarbedrag op de bank staan dus ik heb het even overwogen maar je weet niet wat er gaat gebeuren, nu kan ik vrij over mijn spaargeld beschikken, als het in een hoop stenen zit kan ik er niks mee. Moet er wel belasting over betalen maar ja het zij zo, is nu eenmaal in Nederland...
@TO, na je andere topics te hebben gelezen: laat je niet gek maken door de media, banken en hypotheekverstrekkers/-tussenpersonen.

De laatsten hebben dit nodig omdat ze niks omzetten mbt huisverkopen, dus zullen je altijd een andere hypotheek aanpraten.

Relax en bekijk het op de lange termijn! Wat hier eerder gezegd is, is absoluut waar.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Wat is er precies mis met een restschuld van 40.000 pp terwijl daar dan een enorme overwaarde tegenover staat?

Wil je graag rijk sterven?

Er kan in 23 jaar nog heel veel gebeuren. Je kunt je huis verkopen, dan ben je van alles af, ook je restschuld. Je kunt uit elkaar gaan. Je kunt kinderen krijgen. Het kost allemaal heel veel geld en vergeleken hierbij is 40.000 pp niets.

Neem mijn hypotheekadvies: los 20-30% af, dan zit je in de veilige zone. Doe daarna helemaal niets meer.
Aflossingsvrij houdt toch in dat je niet HOEFT af te lossen?

Maar het MAG wel. Wij hebben ook een aflossingsvrije hypotheek en wij mogen jaarlijks 20% per jaar boetevrij aflossen. Kijk eens of je dat weg kan poetsen, scheelt enorm op de lange duur.

Ps Nu snap ik je topic van gisteren veel beter!
quote:gelderka schreef op 16 maart 2013 @ 09:17:

Je hoeft over 23 jaar niet perse op 0 uit te komen.

Er kan een restschuld overblijven die (ruim) gedekt wordt door de waarde van het huis. Daarover maak je dan met de bank afspraken. Misschien los je die laatste schuld nooit helemaal af, maar wordt dat uitgesteld tot het huis wordt verkocht.Dit dus.
je hebt dus een woekerpolis?
wij slapen nooit.
ik snap dat het huis meer waard is etc maar blijf het liefst hier

nog 45 a 50 jr zitten en betaal ik dus meer als 20 jr alleen maar rente over die schuld v 80 000

we hebben een oplichter v een hypotheek adviseur gehad, die rekende

ons voor dat we na 30 jr alleen die 23 000 over hielden

80 000 is wel wat anders. ik ga er niet vanuit dat ze de komende jaren

nog veel winst gaan maken
wat krijg je nu als je de polis afkoopt?

en kan je hem omzetten?
wij slapen nooit.
Hoe werkt zo'n levensverzekering dan als die maar 135.000 euro uitkeert?

Kan je niet een offerte opvragen wat de gevolgen zijn als jullie de hele hypotheek opnieuw afsluiten en dus 100% annuïtair aflossen?
je mag nog blij zijn met die 135.000

hier kan je checken of je zo,n woekerpolis hebt.

https://www.woekerpolisst ... Pjz6MiwgbYCFUGR3godPXkAAw
wij slapen nooit.
@marcaro

Wat een slappe hap om het op jouw adviseur af te schuiven! 7 jaar geleden stond er op elke polis heel duidelijk aangegeven dat het te verwachten resultaat slechts een rekenmethode is en geen enkele garantie biedt mbt het eindbedrag. Als jullie dat niet hebben gelezen, dan hebben jullie gewoon jullie huiswerk niet gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven