Werk & Studie alle pijlers

Stakingsrecht

16-03-2013 16:29 132 berichten
Deze week werden we op de hoogte gebracht van het voorgenomen besluit van (een deel van) de AH medewerkers om te staken (dit geiniteerd door hoe kan het ook anders, de militante FNV).

http://www.telegraaf.nl/b ... _klanten_geen_last__.html

(uiteraard hebben klanten hier last van, als de schappen half leeg zijn!)

Wat vinden we nu eigenlijk van dit fenomeen, staken genoemd?

Ok, zoals het hoort doet de TS de aftrap:

Ik ben principieel tegen staken. Een arbeidsconflict is iets tussen werkgever en werknemer, dat uitvechten over de rug van je klanten is per definitie not done.
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 16:29:

Ok, zoals het hoort doet de TS de aftrap:

Ik ben principieel tegen staken. Een arbeidsconflict is iets tussen werkgever en werknemer, dat uitvechten over de rug van je klanten is per definitie not done.

Dus hierbij zeg je al dat uitzend krachten totaal geen stakingsrecht hebben, en alles maar moeten accepteren. Terwijl ze het zelfde doen voor vast personeel, en goedkoper ook nog.

Van mij mogen ze staken, laat maar weten hoe het gaat met arbeidscontracten flexwerkers en uitzendkrachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:00:

[...]

Mag dramatisch zijn maar is wel de realiteit van nu. Want als een ondernemer miljoenenverlies lijdt, gaat dat (bijna) automatisch ten koste van arbeidsplaatsen. En terecht....

Dan ga je ervan uit dat er voldoende mensen zijn die zich als werknemer aanbieden in de logistiek en bevoorrading.

Als dat zo is, dan is de werkgever alsnog veel geld kwijt aan het vervangen van werknemers.

Per saldo zal de werkgever waarschijnlijk- ik zeg waarschijnlijk- voordeliger uit zijn als hij akkoord gaat met bepaalde voorstellen van de werknemers die nu binnen de organisatie werken.

Vooralsnog is het dreigen met een staking, nog geen definitieve staking.

De werkgever heeft zelf de mogelijkheid om de voorwaarden te accepteren.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Puur op je openingspost, je kan straks rustig ademhalen, want dan bestaat al het personeel alleen uit uitzendkrachten, flexwerkers en oproepkrachten. Niemand heeft dan ergens meer recht op, ze bouwen niets op.
Waar moet je dan je opblaaspaashaasboterchocolade-eieren-met-koek-en-rollade-toe kopen?
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:04:

[...]

Dan ga je ervan uit dat er voldoende mensen zijn die zich als werknemer aanbieden in de logistiek en bevoorrading.

Als dat zo is, dan is de werkgever alsnog veel geld kwijt aan het vervangen van werknemers.

Per saldo zal de werkgever waarschijnlijk- ik zeg waarschijnlijk- voordeliger uit zijn als hij akkoord gaat met bepaalde voorstellen van de werknemers die nu binnen de organisatie werken.Nee daar ga ik zeker niet vanuit. Wel ga ik uit van voldoende damage aan bestaande bedrijfsvoering dat de klanten weglopen, er minder omzet is, minder winst dus ook, daaruit volgend minder behoefte aan werknemers --> exit ! en dus.... trekt de werknemer per definitie aan het kortste eind....
Zal eens in de kast duiken, van vorig jaar piratorarT
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:08:

[...]

Nee daar ga ik zeker niet vanuit. Wel ga ik uit van voldoende damage aan bestaande bedrijfsvoering dat de klanten weglopen, er minder omzet is, minder winst dus ook, daaruit volgend minder behoefte aan werknemers --> exit ! en dus.... trekt de werknemer per definitie aan het kortste eind....Minder logistiek expediteurs -> nog minder paashazen -> nog minder klanten -> Albert op z´n Gat.
quote:redband schreef op 16 maart 2013 @ 17:08:

Zal eens in de kast duiken, van vorig jaar piratorarT

Thanks!
[quote]Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:08:

[...]

Nee daar ga ik zeker niet vanuit. Wel ga ik uit van voldoende damage aan bestaande bedrijfsvoering dat de klanten weglopen, er minder omzet is, minder winst dus ook, daaruit volgend minder behoefte aan werknemers -->

------------------------------------------------------

Het is maar tijdelijke schade....heb je aandelen van de AH dat je je zo een zorgen maakt?

Het door de AH zelf veroorzaakte boekhoud schandaal zijn zij ook te boven gekomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het ernstig dat iemand met de denkbeelden van Naara in een OR zit.
quote:viva-amber schreef op 16 maart 2013 @ 17:11:

[quote]Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:08:

[...]

Nee daar ga ik zeker niet vanuit. Wel ga ik uit van voldoende damage aan bestaande bedrijfsvoering dat de klanten weglopen, er minder omzet is, minder winst dus ook, daaruit volgend minder behoefte aan werknemers -->

------------------------------------------------------

Het is maar tijdelijke schade....heb je aandelen van de AH dat je je zo een zorgen maakt?

Het door de AH zelf veroorzaakte boekhoud schandaal zijn zij ook te boven gekomen.Het gaat mij hier per definitie niet om AH, couldn't care less. Vraag gaat om staking als principe om je gelijk te halen als werknemer tov werkgever over de rug van je klanten. maar als jij dat niet begrijpt dan is dit topic per definitie niet iets voor jou.
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 17:13:

Ik vind het ernstig dat iemand met de denkbeelden van Naara in een OR zit.Helemaal mee eens.
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 17:13:

Ik vind het ernstig dat iemand met de denkbeelden van Naara in een OR zit.Omdat.. zij het bedrijfsbelang in gedachten heeft... zoals een OR lid betaamd?
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:16:

[...]

Omdat.. zij het bedrijfsbelang in gedachten heeft... zoals een OR lid betaamd?Een OR lid heeft tevens het werknemersbelang in gedachten, zoals een goed OR lid betaamd.
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:15:

[...]

Het gaat mij hier per definitie niet om AH, couldn't care less. Vraag gaat om staking als principe om je gelijk te halen als werknemer tov werkgever over de rug van je klanten. maar als jij dat niet begrijpt dan is dit topic per definitie niet iets voor jou.Dus ja en amen zeggen?? Hoe wil je anders dat wanpraktijken van werkgever naar buiten komen als werkgever doof en blind blijft?
Maar goed, er zijn wel meer OR-en die vuistdiep in de kont van de werkgever zitten en hierbij dus totaal voorbij gaan aan de belangen van werknemers

[...]

Het gaat mij hier per definitie niet om AH, couldn't care less. Vraag gaat om staking als principe om je gelijk te halen als werknemer tov werkgever over de rug van je klanten. maar als jij dat niet begrijpt dan is dit topic per definitie niet iets voor jou.Nu ontneem je ons ook al het recht om in je topic te antwoorden met een mening die verschilt van jouw mening.
http://www.ontslag-krijgen.nl/ontslag-lid-or.html

gevaarlijk, en dan nog even te keer gaan over de FNV.
quote:redband schreef op 16 maart 2013 @ 17:17:

[...]

Dus ja en amen zeggen?? Hoe wil je anders dat wanpraktijken van werkgever naar buiten komen als werkgever doof en blind blijft?

Wie zegt nu dat een OR lid ja en amen zegt? JIJ, maar ik zeker niet!

Goddank, bestaan er andere middelen dan staken om met een werkgever van gedachten te wisselen.. dak staken zoals hier enkelen denken...(en die ondernemingen mogen echt god op hun blote knieën danken dat DIE mensen niet in de OR zitten...)

[...]

Het gaat mij hier per definitie niet om AH, couldn't care less. Vraag gaat om staking als principe om je gelijk te halen als werknemer tov werkgever over de rug van je klanten. maar als jij dat niet begrijpt dan is dit topic per definitie niet iets voor jou.

Excuse me, dus wanneer men het niet met jou eens is, kom je niet met argumenten om aan te tonen waar je voor staat, maar val je de persoon persoonlijk aan door te zeggen dat hij op kan hoepelen en dom is?

De AH is in deze sowieso een slecht voorbeeld. Wat een goed voorbeeld is bijv. Frankrijk waar elke zomer vrijwel al het vervoer wordt plat gelegd of ambulance personeel dat staakt...mocht je de vraag ethisch scherp willen stellen is het beter wanneer je zelf eens wat beter leert nadenken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:20:

[...]

Nu ontneem je ons ook al het recht om in je topic te antwoorden met een mening die verschilt van jouw mening. Het begrip medezeggenschap staat blijkbaar niet erg hoog in het vaandel bij Naara
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:20:

[...]

Nu ontneem je ons ook al het recht om in je topic te antwoorden met een mening die verschilt van jouw mening. Nee hoor, maar ik mag toch wel met jou van mening verschillen? Of is dat ook iets wat behoort tot "de kliek"dat dat ook al niet meer mag????
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 17:21:

[...]

Het begrip medezeggenschap staat blijkbaar niet erg hoog in het vaandel bij NaaraHet is dat die OR uit meer dan één lid bestaat...
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:22:

[...]

Nee hoor, maar ik mag toch wel met jou van mening verschillen? Of is dat ook iets wat behoort tot "de kliek"dat dat ook al niet meer mag????

De kliek? Welke kliek?

Ik begin steeds minder van dit topic te begrijpen.
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:22:

[...]

Het is dat die OR uit meer dan één lid bestaat... Die gelukkig allemaal vinden dat staken meer kapot maakt dan je lief is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven