:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Sterkte Marloes......

@teepje

Hartstikke logisch toch je je zo voelt.. Zwanger zijn is niet niks en jij hebt er gewoon 2 in je buik.

Lekker lamlendig zijn........

@lily

Iets kleins is vaak juist het leukst.

Ik zag op www.welke.nl laatst ook leuke simpele dingen voorbij komen. Heb ze opgeslagen voor als ik later eens iets wil maken.

Hoe gaat het met jullie nieuwe huis? Schiet het al op?

Ik vind de buggy ook handiger dan onze Mutsy.

Ben er ook niet tevreden over en ben er al achteraan geweest maar heb helaas een aankoopbewijs nodig voor ze me kunnen helpen.

Iemand hier toevallig een kassabon van een Mutsy 4-rider single spoke waar nog garantie op zit?

Een kopie zal waarschijnlijk al genoeg zijn.

De wielen zwabberen enorm en daardoor rijd ie vaak alles behalve soepel.

Verder vind ik het wel een fijne wagen, maar die wielen zijn een grote ergernis.

Lees veel klachten daarover op internet, vaak ligt het aan het onderstel.

Chocboy ligt lekker te slapen en ik heb net het boekje baby's eerste jaar even weer bijgeschreven en terug gelezen.

Ook mijn zwangerschapsboekje doorgelezen, wat gaat de tijd toch snel.

Maar leuk om het allemaal terug te lezen, je zou sommige dingen echt vergeten als je ze niet opschrijft.
@maedl

Hoe is het nu? Heb je veel last (gehad)?
She did it again! We hebben een potjespoepert. We lachen ons helemaal rot hier
Hoera voor poepert! :-)

En voor grote jongens in kermisattracties!

En voor broodjes voor verhuizers en klussers!

En voor de eieren van thom!

En voor de groeispurt van de meisjes!

En voor bas die wel zijn avondeten eet!

En alvast voor emygirl! (want volgende week vergeet ik het vast )

Hier teleurgestelde hormonen... Wilde graag samen met rare man de laatste gaatjes boren zodat de kamers af zijn, maar het is ons niet gegund met harde muren en niet zo harde boortjes. Nu moet rare opa komen, maar die kan pas over tweeweken...

Had ik al gezwgd datik blij ben met het geboortekaartje?

Vandaag op baby ezoem geweest, jongetje is al weer drie maanden oud, maar o zoklein weer!
@Mads, je moet zelf weten of je wat voor de leidsters meeneemt, maar weet zeker dat het wel gewaardeerd zal worden.

Ik doe het altijd wel (ook omdat ik in de branche werk en gewerkt heb weet ik dat het leuk is als er aan/om ze gedacht wordt)

Anders doosje Nijntje koekjes ofzo voor de kids?

Ik had vorig jaar bellenblazen gekocht en rozijntjes voor de kinderen en wij hadden nog een halve taart over van de bakker en die heb ik toen aan hun gegeven

Wij hebben ook een buggy hoor, handig!

Je kan hem ook een lepeltje geven om mee te "spelen" en ondertussen lepel jij zijn eten naar binnen?

Hier gaat het vaak nog steeds zo, zij eet "zelf" en ondertussen lepelen wij de rest naar binnen..

Applaus voor Jodaatje!! Wat goed zeg...

Scheelt weer wat ranzige luiers etc.

Emygirl is het ook weer aan het oppakken (ze heeft ff paar maanden verzaakt haha)

Beterschap voor Lilydr.!

Lekker aan toegeven Teep als jij het zo letterlijk en figuurlijk voelt zat dat best zo zijn toch?!
Haha Joda knap hoor! Was dus geen toeval!

@raar

He balen... Is er niet ff een handige buurman of vriend van raarman ofzo die zo'n ding te leen heeft of het even wil doen.

Tja als we nu dichtbij woonde kon je die van ons lenen :-)

#traktatie

Denk dat als het zover is ik de gastouder ook wel ff iets geef en de kindjes daar.. Kost haast niks maar is wel leuk natuurlijk.
Nou de rest van de week wordt het natuurlijk weer noets omdat we dan pas savonds thuis zijn en ik niet voor rare zoons slaap ga boren. Ach, ik moet er maar mee zien te leven.

Ben ondertussen heel moe. Vannacht echt bagger geslapen. Lg maar te draaien, nachtmerrie gehad en vanaf 04:30 wakker, bah. Dus ik ga zo ook maar naar bed. Het zijn niet echt spannende avonden in huize raar :-S
Zijn wij de enigen zonder buggy dan? Alleen met vakanties is het echt een onding, maar verder vind ik he prima. Zit nog wel te twijfelen hoe we twee kinders gaan vervoeren... Rare zoon loopt toch nog echt te weinig. En altijd regelrecht de straat op... Hm.
Oh dat is balen Raar dat bagger slapen...

Doet Rare zoon het niet meer (??) ga je het zelf doen

Meerijd plankje (zijn ook zitjes van) voor op de kinderwagen? Is wel ons plan tzt.

Ik gebruik (als ik dat nog doe) ook liever de kinderwagen dan de buggy hoor..

Jammer van de gaatjes!! Irritant is dat...
We hebben een zindelijke poepert

Gewone wagen is al aan kant hier, dus alleen de buggy beschikbaar. Maar moet zeggen dat we hem weinig gebruiken. Discboy loopt zo goed en luistert redelijk, dus hij gaat vaak lopend mee. Opvang is bijvoorbeeld ook prima lopend te doen.

Hij liep laat, maar hij liep wel meteen goed, daar hebben we nu dus profijt van.

Mads, hier ook het eerste jaar een pak danoontjes afgegeven, lekker makkelijk en altijd een succes bij de kindjes. Zelfs de peuters zouden het nog lekker vinden. En de leidsters zijn ook al blij met een doos merci.

Zou persoonlijk wel een traktatie doen, leidsters proberen er toch vaak een klein feestje van te maken inclusief muts, zingen en kadootje (tenminste volgens mij op de meeste kdv's).

Raar, hoop op een ontspannen nacht voor je.
Vandaag weer prut met eten van Bas. Hij heeft alleen een bordje yoghurt op. Zelfs zijn liga wilde hij niet. Met het avondeten weigerde hij weer, maar toen hebben we toch een beetje lopen dwingen en hebben we er gelukkig een paar hapjes in kunnen krijgen. Hij is natuurlijk ook zo dun. Het is wel echt heel moeilijk om niet te stressen! Kleine dondersteen! Hoop dat als de sprong voorbij is, deze niet-eten-fase ook snel voorbij is.

@Emy, vanavond geprobeerd om hem een lepel te geven en zelf daarnaast de rest naar binnen lepelen. Helaas ziet Bas zijn lepel als speelgoed en niet als gereedschap om eten naar binnen te werken. Maar we blijven proberen, wie weet heeft hij het binnenkort een keer door!

@Buggy.. hmm, ik ben dus spuit 11 :-) Had iemand mij dat dan niet even kunnen vertellen? :-)

@Choc, ons huis staat nu sinds augustus te koop, maar hebben nog geen kijkers gehad. Willen heeeel graag naar een eengezinswoning. Willen deze alleen pas kopen wanneer ons eigen huis verkocht is. Kan nog wel een hele tijd duren!

Hahaha, dat herken ik met Bas.. nee zeggen, aankijken en dan heeeel snel verder schuiven om er toch bij te komen!

@Disc, weet ik! Door jou en Choc ben ik ook aangestoken door de Toet Toet collectie Maar vind het erg leuk om te horen dat het nog steeds een succes is!!

Wat leuk dat jullie nu met z’n drietjes naar de kermis zijn geweest! Kan me voorstellen dat je emotioneel werd van zijn achtbaan ritje. Dan worden ze opeens weer zo groot!

@Marloes, nieuws gelezen op H. Jeetje zeg, wat heftig. Sterkte!!

@Lily en @Emy, fijn om te lezen hoe jullie er vanuit jullie achtergrond in staan met betrekking tot traktatie. Dat heeft me doen besluiten om toch te trakteren. Ik denk bij traktatie alleen aan hele spectaculaire dingen om iedereen af te troeven… maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig. Kan inderdaad ook heel simpel! Denk dat het Teep haar danoontjes of Emy haar Nijntjekoekjes gaan worden…. En daarnaast dan iets lekkers voor de leidsters, cake of koek. Zo.. heb ik dat zomaar even in 5 minuten bedacht.. en ik denken dat ik daar 4 weken mee bezig zou zijn :-)

@Teep, zou zou maar kunnen dat de energie uit je wordt getrokken! Je maakt ook gewoon 2 mensjes he!! En je begint nu steeds verder in je zwangerschap te komen!

@Joda, joehoeee, nog een keer gepoept op het potje!! Nou, nu is het geen toeval meer hoor, Jodaatje snapt het gewoon!

@Raar, ooh dat is inderdaad balen.. dat je graag iets wil afronden, maar erachter komt dat dat niet gaat. Bah!

Zo.. ik ga even kijken of er nog wat op het kijkbuisje is.. helaas geen Divorce meer
Ik wil graag een draagzak raar, baby daarin en lilydr in de wagen. Als lilyman thuis is kunnen we idd buggy en wagen gebruiken. Buggy ligt standaard in de auto bij ons......

Huis, zie fb! Schiet al lekker op! :-)
Raar, ik heb een buggyboard van Lascal gekocht voor achter de wagen. Dat is voor teepzoon denk ik wel genoeg want hij loopt al best goed. Daarnaast stimuleren we nu erg zijn loopfiets zodat hij ook zelfstandig mee kan binnen de wijk enzo. En voor een dagje weg hebben we voor hem nog de buggy, dan ben ik toch samen met teepman (als we dat überhaupt doen de komende tijd....)
Effe gauw, ga zo slapen.

De gouden potjes tip!

Leg onderin het potje een keukenpapiertje, zakdoekje, wcpapiertje oid. De poep valt daarop en in 1 beweging in de prullenbak wc te mikken. Anders plakt de poep aan het potje. [syep....ervaring ;-)][/s]
Poep de prullenbak in? Waarom niet de wc?

Wel een handige tip, ik onthou hem!
bedoel wc natuurlijk
#later meer...

eerst even goed nieuws brengen.

2 eicellen rechts 1 van 12 mm en links 1 van 14 mm. Clomid heeft dus zijn werk gedaan. Woensdag weer terug en dan waarschijnlijk konijnen hahaha

Nu op naar het werk. Lange dag vandaag, Kussss
Goedzo Thomassen! En links of rechts gaat dus deze week springen? Wat ontzettend spannend zeg!
dat is zeker goed nieuws Thom. wat is de normale grote voor een ei?

Ik dacht dat de ene maand rechts springt en de volgende maand links......ooit gehoord volgens mij. Zal dus wel niet waar zijn. En klopt het dus ook niet dat je altijd maar 1 ei hebt?
@joda

Je hebt in de meeste gevallen 1 ei, maar soms 2 toch? *denkt aan 2 eiige tweelingen*

@thomassen

Super! Wat een goede start zeg zo! Spannend! Succes met werken vandaag....

Heeft er trouwens iemand van jullie ook een zitzak van Sit & joy?

Lijkt ons ideaal voor chocboy, wanneer hij dan een beetje kan lopen kan hij daar lekker op zitten bij de salontafel/tv.
@Choc; wij hebben geen zitzak, maar gewoon een stoeltje. Een zitzak klinkt heerlijk, maar lijkt me eerlijk gezegd niet ideaal. Ze willen lekker opstaan, zitten, opstaan, zitten........en dat gaat lastig met een zitzak. Lekker blijven zitten/hangen doen ze wel bij mama op de bank.

*gaat zich verdiepen in eieren ;-)*
Het is een zitzak in de vorm van een stoel joda.

Kijken of de link werkt:

www.baby-dump.nl/index.ph ... &merk=17297&groep_id=1384
Ik had in ieder geval twee eitjes een maand of 7 geleden

Ik vind de zitzak wel leuk maar ik denk dat ik het simpele ikea stoeltje toch leuker vindt. Teepzoon sleept er lekker mee rond en schuift zo lekker aan bij bv onze salontafel of ergens anders ofzo.

Ik ben me aan het verdiepen in de newborn set van tripp trapp. Hij is erg duur en bij Teepzoon vond ik het onzin. Maar nu met twee lijkt het me ideaal dat ik ze straks aan tafel kan zetten tijdens het avondeten, en ook de eerste hapjes op deze manier synchroon kan geven. Het is zo'n stoel voor 0-6 maanden. Iemand ervaring?
@choc; heel leuk, maar qua handigheid is het hem 'nog net niet'.......moet ik nog steeds eerlijk zeggen. Over 1 jaartje is die prima, voor nu 'te slap'. Ik denk niet dat die stoel-zitzak handig is om in te gaan zitten. Een klein stoeltje kan je makkelijker via alle kanten op gaan zitten.

wij hebben zoiets

(toen ze net kon lopen was de stoel nog tegroot om zelf op te gaan zitten, we moesten haar erop zetten)

@Teep; ideaal!!! lijkt me echt heel handig!
Geen ervaring met de newbornset.. Voor chocboy alleen vond ik het onzin maar in jullie situatie zou ik er ook over denken..

Tafel met stoeltje van ikea willen we ook sowieso in een hoekje zetten bij zijn speelgoed, hebben hem ook cadeau gegeven aan m'n nichtje toen ze 1 werd maar uiteindelijk toen ze bijna 2 was kon ze er wat mee..

De zitzak lijkt me juist handig voor de tussenleeftijd.. Als ie dan valt valt ie wat zachter en minder hoog.

Maar hoor graag jullie ervaringen, ben benieuwd of iemand van jullie hem ook heeft...

Ik wacht tot chocboy wakker is, zo ff eten en dan lopen we naar het centrum met oma.. Zonnetje schijnt hier nu lekker, hopelijk blijft dat even zo..

Had laatst een ontzettend leuke polo gezien voor chocboy bij de wibra, maar twijfelde over de maat.

Hoop dat ze hem nog hebben, was maar 6 euro en echt heel mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven