Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Ik zie en lees meerdere mensen met foto's van sneeuw maar ik heb tot nu toe zelf nog geen nieuwe sneeuw gezien.

Misschien durft de sneeuw niet meer bij mij te komen, heb een beetje lelijk gedaan.. door de sneeuw van 6 weken terug heeft mijn moeder dr pols gebroken.

Van mij mag het dus weg blijven.

Ik heb ze op 1 account aangevraagd, die andere staan op inactief.

Weet nog niet of ik die andere 2 accounts hou of niet.. maar daar is geen haast bij.

Vandaag zijn ze ook op de post gegaan, gisteren was ik op mijn werk en lagen de kaarten nog thuis op tafel.
Gelukkig kan hier vandaag weer gewoon worden gefietst. Er is geen verse sneeuw bij gekomen, maar het is nog bitterkoud.

Zo eens dik ingepakt de boodschappen halen en meteen langs de brievenbus rijden. Ik mag vier interessante profielen een kaartje sturen: een tijger naar Singapore, een 'Alice' naar Indonesië, een Nouvelles Images naar Turkije en een vuurtoren naar onze oosterburen.
@Neferisis: Proficiat met je mooie cijfer voor het muziektentamen! Gisteren had ik een leuk kaartje uit Rusland in de brievenbus van Wooden Russia, een oud gedeelte van de stad waar ze woont waar nog houten gebouwen zijn. Echt heel leuk!

Er is een kaartje van mij naar Duitsland al 20 dagen onderweg, terwijl Duitsland meestal redelijk snel is. Vandaag ontving ik zelf een kaartje uit Duitsland, en bij het registreren zag ik dat dit kaartje 46 dagen onderweg was geweest!

@ Noa Lynn: Gezellig twee doerakken als huisgenootjes! Vervelend voor je moeder dat ze zes weken geleden haar pols heeft gebroken door de sneeuw.

Op postcrossing merkte ik dat je ook mailtjes krijgt als er een kaart die naar mij verstuurd is favoriet is gemaakt. Dat wist ik niet, maar toch leuk.

Hopelijk slaat het weer snel definitief om naar echt lenteweer, daar ben ik echt aan toe. Vorige week was ik zo blij toen het zulk lekker weer was, maar vanochtend werd ik wakker en er lag sneeuw (die in de loop van de dag gelukkig weer is verdwenen).
Eindelijk, eindelijk, eindelijk, ik ben eindelijk van het rijtje standaardlanden af. Had ik van het weekend al Argentinië voor het eerst, vanavond trok ik Mauritius. En geloof me als je nog geen zin had in de lente en de zon dan krijg je het daar wel van. Wat een prachtige tropische plaatjes allemaal. Ik stem ook voor flipflops en sandaaltjes.

Het is heel raar weer vind ik. Ik zat hier afwisselend op mijn balkon in het zonnetje een krantje te lezen om even later naar de sneeuw te kijken veilig vanachter het glas. Van mij mag het ook over zijn. Kou is niet leuk, glad is niet leuk en gebroken botten al helemaal niet.

@Noa_lynn: Welkom terug.

@Nepese: Je kunt zelf instellen waarvan je meldingen wilt ontvangen. Ik vind het allemaal leuk, maar ik kan me voorstellen dat je eenmaal in de duizenden kaartjes de aan jou gestuurde niet meer hoeft te zien.

@Neferisis: Goed gedaan.
Hier even een kort berichtje van mij. Vanmiddag mocht ik weer een nieuw adres aanvragen, en deze keer kreeg ik een adres in IJsland! Dit land heb ik nog nooit eerder gehad. IJsland lijkt me in het echt ook een leuk land om eens te komen.

Zij had in haar favorieten een zelfportret van Vincent van Gogh staan. Laat ik nu toevallig net een enkel kaartje met zo'n zelfportret van Vincent van Gogh hier in huis hebben!

Ik ben net terug van mijn tochtje naar de brievenbus!

Nog een fijne zondag.
Tijdje stil geweest rond mij, ivm postcrossing.

Afgelopen maandag is mn mam overleden :(
Ik kom even hoi zeggen en kijken of jullie postcrossing nog leuk vinden. Ik heb een tijdje een stuk-of-wat kaarten per week gestuurd en hier meegeschreven, maar ik ben er nu helemaal af. Misschien pak ik het over een tijdje weer op, maar dan wat rustiger

Peacy; gecondoleerd
Peacy, wat afschuwelijk. Was het onverwachts? Sterkte.
Vandaag de Amsterdamse grachten naar Mauritius gestuurd, een Viskaart naar een jochie in NL en een kat gaat naar Rusland. Zelf een Escher gehad uit Zweden. Ik krijg niet meer zoveel kaarten als vorige maand, dat was echt heel veel toen. Zal wel komen doordat ik tijdens mijn reis mijn profiel had gedeactiveerd.

@Jurk: Met een beetje doseren blijft het misschien leuker?

@Nepese: Goed hè dat gevoel als je een topkaartje hebt verstuurd?
Peacy: gecondoleerd

Hier nog iemand die ontwaakt is uit haar postcrossingwinterslaap. Heb 4 adressen aangevraagd (Rusland, Wit-Rusland, België en USA). De eerste kaarten met/op/van m'n NLse account/adres.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:lndie schreef op 17 maart 2013 @ 21:27:

Peacy, wat afschuwelijk. Was het onverwachts? Sterkte. het is heel erg onverwachts.
@Peacy: Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Heel veel kracht en sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd.

@Ouwejurknieuwejurk: neem rustig de tijd en misschien kun je t.z.t. beginnen met af en toe een kaartje aanvragen.

@Snjokorn: leuk dat je het postcrossen weer oppakt en meteen 4 nieuwe adressen hebt aangevraagd.

@Indie: Wow, Mauritius is echt een leuke bestemming. Voorlopig vind ik het nog wel leuk om alle meldingen te ontvangen. Ik ben benieuwd wat die vrouw in IJsland straks van haar Van Gogh kaartje vindt.

Vanavond mocht ik weer een nieuw adres aanvragen na een hurray uit de USA, deze keer gaat mijn nieuwe kaartje naar Taiwan.
quote:Peacy schreef op 18 maart 2013 @ 15:28:

het is heel erg onverwachts. Jeetje wat heftig. Ik hoop dat je voldoende steun hebt in je omgeving.
Dubbel
lndie wijzigde dit bericht op 18-03-2013 21:05
Reden: Het forum stottert
% gewijzigd
@Peacy > wat een verdrietig nieuws... ik wens je heel, heel veel sterkte.

@Snjokorn > long time no see. Binnenkort valt er weer van alles bij je in de bus.

Heb je nog onlangs op de PC hyves gekeken?

@Nepese > ik heb een 'Vincent van Gogh' onderweg naar China: een speeldoos uit het gelijknamige museum in Utrecht.

@OJNJ > met een lagere frequentie kan postcrossen toch ook leuk zijn?

@Indie > Mauritius klinkt heel wat aantrekkelijker dan mijn nieuwe bestemming Kirgizië. Welke kaart zal er het langst over doen?
Nu wel Neferisis (computer had veel moeite met die site vanochtend, gooide me er 2 x af)
En de hele dag dwarrelt de sneeuw naar beneden....

Gelukkig worstelde de postbezorger zich dapper door het barre voorjaarsweer en ontving ik vandaag vijf kaarten, uit Europa en Azië.

Ik merk, nu ik inmiddels zo veel kaarten heb ontvangen, dat de tekst steeds belangrijker wordt. Ik ben heel blij met een prachtige afbeelding op de voorkant, maar een persoonlijk verhaal erop maakt het pas echt interessante post.

Zelf probeer ik bij elk profiel een toepasselijk plaatje te vinden, maar zeker ook een uitgebreide toelichting erbij te schrijven. Ik word steeds bedrevener in leesbaar 'kriebel' handschrift.

Net verstuurd: klederdracht naar Polen, een kinderboek illustratie naar een landgenote, haring naar Frankrijk, een Aziatische tempel naar Oostenrijk en vogels naar Hong Kong.

@Snjokorn > mijn computer gaat momenteel met een slakkengang naar die site. Ach ja, past wel bij de snailmail.
@Neferisis: dat lijkt me ook een mooie Van Gogh kaart met de speeldoos. Ik ben nog nooit in dit museum geweest.

Een persoonlijke tekst op een kaartje vind ik ook heel leuk. En ik vind het erg leuk als mensen speciaal een kaartje uit mijn favorieten uitzoeken.

Mijn Van Gogh kaartje naar IJsland is vandaag al aangekomen en twee keer favoriet gemaakt! Nu gaat er een kaartje richting Italië, wat postcrossing betreft ook een nieuw land voor mij.
Ook ik heb weer een nieuw land: Bulgarije. Weliswaar geen Bulgaarse, maar een Turkse studente geneeskunde. Hier had ik een heel toepasselijk kaartje voor (al was het wel een wenskaart). Verder komt vandaag een boekenkaart aan in NL als het goed is.

Zelf had ik weer vier kaarten in de bus. Een mooi plaatje uit de USA, Muppets van de AH, een schattig rood poesje uit Belarus en weer een prachtig Moskous metro station (toevallig één waar ik vrijwel iedere dag kwam). Ook lekker volgeschreven en dat blijft inderdaad het leukst.

@Snjokorn: Fijn je weer terug te zien.

@Neferisis: Ik gok dat die van mij sneller gaat. Kirgizië is wel heel erg in de middle of nowhere. Toch heb ik er eerlijk gezegd wel eens aan gedacht om de zijderoute te gaan doen. Het is ook wel weer fascinerend. Maar mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar iets zonnigs, dus toch maar Mauritius. Jammer dat een adres trekken niet gelijk staat aan een reisje er naar toe (en dan niet verplicht uiteraard).
Yeeeeeeeeeej, mijn "eerste" hurray is binnen (was helaas niet zo super).
Vandaag heerlijk een eind gefietst in de zon, weliswaar nog warm aangekleed, maar toch een beetje voorjaar.

Twee officials in de bus aangetroffen, beide niet behorend tot mijn top 100 qua afbeelding. De kaart uit de V.S. was wel voorzien van een mooie ronde postzegel en een leuk praatje. Ook post ontvangen van de collect club; fraaie zegels van klederdrachten en dieren. Verder nog een aanvulling op de voorraad: postkaartenboeken van 'Alice' en kinderboekillustraties. Eigenlijk te mooi om te versturen...

@Indie > het lijkt mij eveneens fantastisch om ooit de zijderoute te gaan doen, maar voorlopig kunnen dit soort trips nog niet uitgevoerd worden. Eerst moeten mijn pubers uitgevlogen zijn en klaar met hun studie.

@Snjokorn > soms zit het mee, soms zit het tegen. Waar zal jouw "eerste" kaart straks vandaan komen...

Heb je de NL optie 'aan' staan?
Vandaag is mijn kaartje naar Italië al na twee dagen aangekomen! Nu gaat er weer een kaartje naar Finland, een stadskaartje.

Bij de post zat vandaag een mooie kaart uit Polen, met prachtige postzegels.
@Neferisis: Zo'n ronde postzegel heb ik ook gehad. Ziet er grappig uit. Die van mij heeft een wereldbol.

@Nepese: Dat is snel. Je zit lekker in het ritme als ik dat zo lees.

Doordat ik vrijwel alleen maar kaarten koop die ikzelf leuk vind gebeurt het mij ook wel eens dat ik ze uiteindelijk niet meer wil versturen omdat ik dat zonde vind. Ik kijk dan ook regelmatig naar mijn sent gallery. Niet alle kaarten zijn geweldig, vooral uit de boekjes zitten er wel eens wat mindere tussen, maar sommige kan ik iedere keer weer met plezier naar terug kijken. Ik heb zelfs twee van mijn eigen kaarten gefavoriet.

Vandaag een vuurtoren en een Wallykaart op de bus gedaan. In mijn eigen bus lag een bergmeer en een groep schapen. De vuurtoren gaat grappig genoeg terug naar zijn standplaats. De pc-er is een liefhebber en ik had deze toevallig op voorraad.
Ik moest even zoeken voor ik het topic gevonden had.

De afgelopen dagen heel bijzondere kaarten ontvangen, zowel qua afbeeldingen, tekst en postzegels.

Het paasweekeinde ga ik maar eens een vracht adressen aanvragen, lekker thuis bij de verwarming en de warme chocolademelk bij de hand. Tweede paasdag gaan we met de hele familie uitwaaien aan het strand bij Bloemendaal; dat wordt thermo-ondergoed aantrekken...

@Indie > de ronde postzegel die ik had ontvangen was eveneens voorzien van een wereldbol.

Mijn kaart naar Kirgizië heeft er 13 dagen over gedaan! Ik krijg binnenkort een bedankje in de bus. Ben benieuwd wat de afzendster voor mij uitgekozen heeft: een Yurt misschien?

@Nepese > nog postcrossing nieuws?

Hoe gaat ie hier? Ik heb al een tijdje niets met postcrossing gedaan, ben even te druk met vanalles en heb ook geen zin om het snel snel te moeten doen.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven