Gezondheid alle pijlers

Slechte adem

19-03-2013 19:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje dat ik, al heel snel na het tandenpoetsen, het gevoel heb dat ik uit mijn mond ruik. Ik drink veel water, floss, gebruik speciale tandpasta tegen mondgeur, na van alles en nog wat geprobeerd te hebben, gebruik cb12 mondwater en gebruik een tongschraper. En nog na een half uur krijg ik dat gevoel weer. Nu blijkt het ook zo te zijn dat ik uit mijn mond ruik, want mijn man heeft me daar laatst diplomatiek op gewezen. Wie heeft dit ook en heeft iemand een oplossing?
Komt dan uit je maag. Wat je er aan kan doen weet ik niet zo.
Heb je last van je maag?
Nee, maar ik denk wel eens dat het komt doordat ik tot een jaar of wat geleden boulimia had, en mss daardoor iets niet goed is. Ook heb ik medicijnen en daar krijg ik een heel deoge mond van.
Kan van alles zijn, parodontitus, of t klepje van je maag sluit niet goed, suikerziekte?
Eet je nu nog steeds weinig misschien? Ik heb wel eens gehoord dat je een slechte adem kunt krijgen door te weinig (koolhydraten) eten.
Zeg maar Spijker.
Nee hoor, ik eet prima!
Ontbijt je?
Ik zou er even mee langs de huisarts gaan denk ik eigenlijk. Want al ben je dan niet ziek ervan, het is wel echt een vervelend probleem.
Zeg maar Spijker.
Heb je het idee dat het uit je keel komt?

Ik heb zelf jaren lang een vieze smaak gehad, vooral in de avond. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het vanuit mijn keel kwam en ben toen naar de dokter geweest. Gelukkig verwees de dokter mij meteen door naar de KNO-arts en ik had een chronisch onstoken amandel. Advies was om ze eruit te halen en nu eindelijk geen last meer

Dus het kan zijn dat het jouw amandelen zijn, dat daar de vieze geur/smaak vandaan komt.
Drink je voldoende?

Vervelend probleem. Ik vind de kno wel een goeie.
Amandelstenen?
Ben je zwanger?
quote:luni schreef op 19 maart 2013 @ 19:50:

Ben je zwanger?

Oeh ja, dat kan ook nog.

Ijzersmaak enzo...
Ik heb het ook maar uit andere topics vernomen hoor, geen ervaring!
Mijn moeder had dit toen ze heel veel last had van ontstoken tandvlees.
Een slechte adem komt maar zelden door een inwendig (maag) probleem. Ik zou eens langs een mondhygiëniste/tandarts gaan. Waarschijnlijk heb je een mondprobleem waar je je niet van bewust bent, bijvoorbeeld ontstoken tandvlees, een gaatje, of iets anders.
Ik lees nu net dat je vaak een droge mond hebt door medicatie. Volgens mij kun je daar makkelijker gaatjes door krijgen. En een gaatje kan ook een slechte adem veroorzaken.
Kan ook door melkproducten komen. M'n moeder had daar nogal last van. Ik heb zelf chronische keelontsteking en dat is ook niet altijd fris. De dokter wil er echter niks aan doen.
Ik herken het probleem sinds een klein jaar. Op onverklaarbare wijze heb ik een periodieke slechte adem gekregen. Soms is het min of meer 2 maanden aanwezig(met wat goede dagen tussendoor, wat zoveel betekend dat mijn adem normaal is), om dan weer een aantal weken te hebben waarin ik er nauwelijks last van heb. En het vervelende is, er is geen oorzaak voor te vinden.

Ben ervoor bij huisarts geweest, ben ervoor bij KNO arts geweest, bij de tandarts (keurig gebit) en mondhygienist (prachtig) en niemand weet het. Ik durf het huis niet meer uit zonder kauwgom.

Kan je helaas dus niet helpen Salander.
Koffie etc?
Gekruid eten..
Voldoende drinken, de hele dag door. Een droge mond/keel gaat ruiken.
Hier ben ik weer even, bedanktvoor allereacties.

Nee, ik ben niet zwanger en drink vrij veel water, omdat ik anders een droge mond krijg. Mijn gebit is perfect in orde en amandelen heb ik niet meer. Lastig hè? Ik ben wel eens bang dat het iets in mijn maag of keel is. Maar ik ga eerst naar de tandarts en zal het eens vragen wat het kan zijn.
Voor de standaard slechte adem zijn er wat tips:

- Tanden poetsen

- Tongreiniger

- Naar de tandarts voor reiniging

- Water met citroensap

- [...]

Een slechte adem kan een [...] hebben als:

- Maagzuurtekort

- Levercirrose
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2015 13:28
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven