Geld & Recht alle pijlers

huisuitzetting

23-03-2013 15:03 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst was er iets over huisuitzetting op tv en ik vind het allemaal best interessant.

Maar waar moet je dan naar toe?

Word je dan echt op straat gezet?

Wat als je niet bij je familie terecht kan?
Maar als je niet veel verdient krijg je wat extra geld hiervoor.
quote:yasuko schreef op 23 maart 2013 @ 16:38:

Ja, zo is het, I know.

We hebben hier het systeem dat je moet betalen voor je woning.We hadden wel meer systemen die er voor zorgden dat je kon betalen voor je woning, maar die werken de laatste jaren niet zo goed meer.
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 16:24:

[...]

Het ontruimen van een huis is altijd op kosten van de huurder, zeker als het eigen schuld dikke bult is, zoals een huurschuld of een wietplantage. Ook de opslag van de meubelen kost nog een hoop geld en ze hebben als huurder geen inspraak over waar hun spulletjes worden opgeslagen. Ze hebben het maar te doen met de huurprijs die van toepassing is bij het opslagbedrijf dat is uitgekozen door de deurwaarder en/of politie. Als de huurder er voor kiest de hele inboedel weg te gooien, dan moeten ze er zelf achter aan, want ze houden het in opslag tot de eigenaar er iets aan doet en dan kost het weghalen uit de opslag ook nog eens een leuk bedrag.

Ze zuigen die mensen leeg waar ze kunnen.

Nou nou nou nou nou.... het is niet bepaald zo dat je je huis uit wordt gegooid als je een dag te laat bent met huur betalen hoor! Huurders zijn heel goed beschermd in Nederland, en als het zo ver moet komen dat je uit je huurhuis wordt gegooid, dan heb je het wel echt heel bont gemaakt.

En ''die mensen uitzuigen waar ze kunnen''.....
quote:SeptemberGirl schreef op 23 maart 2013 @ 17:31:

[...]

Nou nou nou nou nou.... het is niet bepaald zo dat je je huis uit wordt gegooid als je een dag te laat bent met huur betalen hoor! Huurders zijn heel goed beschermd in Nederland, en als het zo ver moet komen dat je uit je huurhuis wordt gegooid, dan heb je het wel echt heel bont gemaakt.

En ''die mensen uitzuigen waar ze kunnen''..... Op de hei dus.............
Zit je iets dwars ofzo?
Dat mensen uit hun huis worden gezet gaat niet van de een op de andere dag. Vaak zijn er al brieven geweest, zijn er regelingen getroffen die niet worden nagekomen en zijn er nog meer gesprekken geweest. De woningbouw moet vonnis tot huisuitzetting hebben gehaald bij de kantonrechter. Daarvoor moet een dossier worden opgebouwd.

De woningbouw wijst mensen soms alleen een nieuwe woning toe met aanhangsels in het huurcontract, zoals bijvoorbeeld de oude huurschuld inlossen, verplicht financiele hulp zoeken of een tijdelijk contract voor een half jaar.

Desssyyyyy, ik zou dus maar gewoon de huur blijven betalen, heb je de minste ellende.
quote:SeptemberGirl schreef op 23 maart 2013 @ 17:36:

Zit je iets dwars ofzo?

Schrijf niet over zaken waar je geen kijk op hebt.

Mij zit niets dwars.
quote:Louba schreef op 23 maart 2013 @ 17:37:

Dat mensen uit hun huis worden gezet gaat niet van de een op de andere dag. Vaak zijn er al brieven geweest, zijn er regelingen getroffen die niet worden nagekomen en zijn er nog meer gesprekken geweest. De woningbouw moet vonnis tot huisuitzetting hebben gehaald bij de kantonrechter. Daarvoor moet een dossier worden opgebouwd.

De woningbouw wijst mensen soms alleen een nieuwe woning toe met aanhangsels in het huurcontract, zoals bijvoorbeeld de oude huurschuld inlossen, verplicht financiele hulp zoeken of een tijdelijk contract voor een half jaar.

Desssyyyyy, ik zou dus maar gewoon de huur blijven betalen, heb je de minste ellende.Die tijden zijn al heel lang voorbij. Het is echt bij 3 maanden huurschuld dat er uitzetting volgt en ja, de rechter gaat daar in mee.
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 17:38:

[...]

Schrijf niet over zaken waar je geen kijk op hebt.

Mij zit niets dwars.

Wat gek, dat je dat zo beslist voor mij.

Ik vind je reacties vervelend en op de vrouw af, en dat vind ik jammer.
quote:SeptemberGirl schreef op 23 maart 2013 @ 17:40:

[...]

Wat gek, dat je dat zo beslist voor mij.

Ik vind je reacties vervelend en op de vrouw af, en dat vind ik jammer.Je nou nou nou nou nou, zal het misschien wel geweest zijn en het is nergens op gebaseerd want je kent duidelijk de materie niet.
Vind jij de periode van drie maanden tekort, Cateautje?
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 17:40:

[...]

Die tijden zijn al heel lang voorbij. Het is echt bij 3 maanden huurschuld dat er uitzetting volgt en ja, de rechter gaat daar in mee.Beroepsmatig kom ik dit nog heel vaak tegen. Ik weet niet in welke regio jij woont, maar hier in het noorden is het nog vrij menselijk qua uitzettingen. vaak dat een woningbouw mij beroepsmatig belt om te vragen of ik nog iets kan doen, omdat ze anders de perso(o)n(en) moeten uitzetten en dan iedereen verliest. hier wordt nog echt naar oplossingen gezocht.
Voor de woningbouw is het ook niet bepaald prettig om tot huisuitzetting over te moeten gaan. Ze zullen daarom altijd eerst proberen om met de huurder tot een oplossing te komen. Huisuitzetting is echt de allerallerlaatste oplossing. Als je de huur niet kunt betalen, maar gewoon in gaat op de pogingen tot overleg vanuit de woningbouw, dan komt het zover niet.
quote:yasuko schreef op 23 maart 2013 @ 17:44:

Vind jij de periode van drie maanden tekort, Cateautje?Heb je wel eens uwv kunnen regelen binnen 8 weken? Of huurtoeslag? Ja dan is 3 maanden kort.
quote:Louba schreef op 23 maart 2013 @ 17:45:

[...]

Beroepsmatig kom ik dit nog heel vaak tegen. Ik weet niet in welke regio jij woont, maar hier in het noorden is het nog vrij menselijk qua uitzettingen. vaak dat een woningbouw mij beroepsmatig belt om te vragen of ik nog iets kan doen, omdat ze anders de perso(o)n(en) moeten uitzetten en dan iedereen verliest. hier wordt nog echt naar oplossingen gezocht.Ik zit in Rotterdam en hier in de hele randstad is er geen excuus meer, na 3 maanden is het exit.
quote:yasuko schreef op 23 maart 2013 @ 17:44:

Vind jij de periode van drie maanden tekort, Cateautje?Ze zijn strenger geworden om te voorkomen dat de schulden te hoog oplopen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat wijsheid is. Natuurlijk wordt het steeds moeilijker om aan die verplichtingen te voldoen als die huurschuld te hoog oploopt, maar helemaal opnieuw moeten beginnen kost ook handen vol, dus ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Poeh, harde wereld daar! De keren dat ik een moratorium heb moeten aanvragen (dat is dat je bij de kantonrechter uitstel vraagt voor 6 maanden om de boel op de rit te krijgen) heb ik nog nooit hoeven doen. Wel brieven gestuurd naar de rechtbank om de zittingsdatum naar achteren te krijgen omdat de mensen in aanvraag waren bij mij als client. en dit óók via diezelfde rechtbank moest.

Ik kom er eigenlijk altijd uit met de woningbouw of de betreffende deurwaarder gelukkig. maar goed, die mensen hebben dan ook al hulp gevraagd (weliswaar om 2 voor 12 maar goed). Als je geen hulp hebt gevraagd, is het vaak jammer maar helaas...
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 17:51:

[...]

Ik zit in Rotterdam en hier in de hele randstad is er geen excuus meer, na 3 maanden is het exit.Zelfs dat is niet zo, ook binnen de randstad zijn er corporaties die er juist heel veel aan doen om uitzetting te voorkomen.
quote:Louba schreef op 23 maart 2013 @ 17:55:

Poeh, harde wereld daar! De keren dat ik een moratorium heb moeten aanvragen (dat is dat je bij de kantonrechter uitstel vraagt voor 6 maanden om de boel op de rit te krijgen) heb ik nog nooit hoeven doen. Wel brieven gestuurd naar de rechtbank om de zittingsdatum naar achteren te krijgen omdat de mensen in aanvraag waren bij mij als client. en dit óók via diezelfde rechtbank moest.

Ik kom er eigenlijk altijd uit met de woningbouw of de betreffende deurwaarder gelukkig. maar goed, die mensen hebben dan ook al hulp gevraagd (weliswaar om 2 voor 12 maar goed). Als je geen hulp hebt gevraagd, is het vaak jammer maar helaas...Dan hebben jouw regiogenoten het goed getroffen.
quote:Saphira schreef op 23 maart 2013 @ 17:57:

[...]

Zelfs dat is niet zo, ook binnen de randstad zijn er corporaties die er juist heel veel aan doen om uitzetting te voorkomen.Nou, dat zou dan een spiksplinternieuwe regel moeten zijn, want het gaat hier al jaren zoals ik net schreef.
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 18:00:

[...]

Nou, dat zou dan een spiksplinternieuwe regel moeten zijn, want het gaat hier al jaren zoals ik net schreef.Nou, Eigen Haard voert dat beleid in ieder geval al jaren hoor
Vroegtijdige signalering schulden

Niet alleen woningcorporaties hebben te maken met stijgende betalingsachterstanden. Huurders hebben vaak ook andere schulden. De economische situatie en de huurverhogingen zullen dat voorlopig niet beter maken. Daarom is Aedes voor een gezamenlijk systeem om schulden vroegtijdig te signaleren. Al een aantal jaar pleit de vereniging voor schuldhulpverlening (NVVK) , samen met Aedes en onder meer Bureau Krediet Registratie (BKR), de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), thuiswinkelorganisaties en het Leger des Heils voor invoeren van een Vroegsignalering Index Probleemschulden (ViP). Hierover zijn zij in gesprek met staatssecretaris Klijnsma. Aedes heeft dit in een brief aan de orde gesteld bij de woordvoerders Sociale Zaken in de Tweede Kamer. Zij spreken hierover met de staatssecretaris in een Algemeen Overleg op woensdag 20 maart.

Ze zijn dus wakker aan het worden. Die 20 maart is 2013.
quote:Saphira schreef op 23 maart 2013 @ 18:03:

[...]

Nou, Eigen Haard voert dat beleid in ieder geval al jaren hoor Nooit van gehoord. We hebben hier een aantal grote coorporaties die de meeste huizen in bezit hebben en die werk(t)en toch echt zo. Zie post hierboven.
En je hebt Eropaf!

http://www.eropaf.org/huisuitzettingen/home.aspx

Huisuitzetting hoeft niet!

Eropaf! vindt voorkomen van dakloosheid belangrijk. Dit is de website van het landelijk steunpunt en kennisnetwerk voorkomen van huisuitzettingen. Stop dakloosheid.

Met medewerking van diverse woningcorporaties.
quote:Cateautje schreef op 23 maart 2013 @ 18:05:

[...]

Nooit van gehoord. We hebben hier een aantal grote coorporaties die de meeste huizen in bezit hebben en die werk(t)en toch echt zo. Zie post hierboven.Eigen Haard is een van de allegrootste corporaties in Amsterdam en dus een hele grote jongen. Woonstad Rotterdam, Vestia, Woonbron en nog 9 anderen hebben trouwens ook een convenant ondertekend waarin ze zeggen woonuitzettingen tegen te gaan in samenwerking met de gemeente.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven