Inbraken
dinsdag 26 maart 2013 om 15:49
Sorry, maar moet even mijn frustratie kwijt...
Ik woon in Azië, in een "gated community" zoals dat zo mooi heet. Prachtig land, prachtige natuur en je zou zeggen: veilig wonen want bewakers en een hek om het minidorpje.
Momenteel is er een groep actief van inbrekers die eweld niet schuwen. Eerst in andere delen van het park, vlak bij de jungle. Maar dinds gistereen dus in mijn wijkje. Vier inbraken op 30 huizen in twee dagen, en ze krijgen de daders niet te pakken.
Hoewel ik nooit bang ben geweest hier, schijt ik nu in mijn broek. Mijn kinderen slapen vannacht bij ons op de kamer.
I heb het nog geen enkele keer eerder gezegd of gedacht, maar nu... ik wil terug naar Nederland
(en ik moet nu dlapen, maar denk maar niet dat dat gaat gebeuren...)
Ik woon in Azië, in een "gated community" zoals dat zo mooi heet. Prachtig land, prachtige natuur en je zou zeggen: veilig wonen want bewakers en een hek om het minidorpje.
Momenteel is er een groep actief van inbrekers die eweld niet schuwen. Eerst in andere delen van het park, vlak bij de jungle. Maar dinds gistereen dus in mijn wijkje. Vier inbraken op 30 huizen in twee dagen, en ze krijgen de daders niet te pakken.
Hoewel ik nooit bang ben geweest hier, schijt ik nu in mijn broek. Mijn kinderen slapen vannacht bij ons op de kamer.
I heb het nog geen enkele keer eerder gezegd of gedacht, maar nu... ik wil terug naar Nederland
(en ik moet nu dlapen, maar denk maar niet dat dat gaat gebeuren...)
dinsdag 26 maart 2013 om 15:58
We hebben lichten aan, de bewakers komen elk uur hun rondje oen en we hebben spijlen voor de deur. Net (om negen uur savonds) is er twee deuren verder ingebroken. Vannacht om vier uur bij een 7-maanden zwangere vrouw die alleen thuis was. Ze heeft ze betrapt en haar hebben ze geslagen en geschopt. Ze heeft het huis kunnen ontvluchten en is gasn schreeuwen. Mijn vriendin (die ertegenover woont) heeft haar gehoord en de bewakers gebeld.
Andere buren hebben ze vastgebonden.
Andere buren hebben ze vastgebonden.
dinsdag 26 maart 2013 om 16:07
Getver, wat eng! Kan me voorstellen dat je geen oog dicht doet. Kun je misschien een hond lenen bij iemand? Dat schrikt vaak nog meer af dan bewakers. En misschien kun je iets in huis halen wat heel veel lawaai maakt zoals deze dingen:
http://www.spywebshop.nl/alarmsystemen/ ... irene.html
http://www.spywebshop.nl/alarmsystemen/ ... irene.html
dinsdag 26 maart 2013 om 16:15
Het alarm is net van de week kapot gegaan, maar morgen rust ik niet voordat dat het weer doet (het is hier nogal: jaja we komen, maar dan toch stiekum niet nu...)
Hond heb ik ook al aan gedacht. Ben bang voor honden, maar nog banger voor inbrekers . Enige is dat we best veel reizen en wie zorgt er dan voor de hond?
Hond heb ik ook al aan gedacht. Ben bang voor honden, maar nog banger voor inbrekers . Enige is dat we best veel reizen en wie zorgt er dan voor de hond?
dinsdag 26 maart 2013 om 16:17
dinsdag 26 maart 2013 om 16:21
dinsdag 26 maart 2013 om 16:22
Als je geen verhalen kent van inbraken in hotels, dan zou ik zeker gaan! Better safe than sorry, toch? En dan maar hopen dat ze die inbrekers snel pakken, zodat je weer naar huis kan.
Denk aan al je belangrijke papieren, laptops, foto's. En maak eventueel foto's van hoe alle er nu uit ziet, stel je voor dat er ingebroken wordt terwijl je weg bent en er zijn dingen stuk, dan kan je aan de verzekering laten zien hoe het was.
Sterkte!
Denk aan al je belangrijke papieren, laptops, foto's. En maak eventueel foto's van hoe alle er nu uit ziet, stel je voor dat er ingebroken wordt terwijl je weg bent en er zijn dingen stuk, dan kan je aan de verzekering laten zien hoe het was.
Sterkte!
dinsdag 26 maart 2013 om 16:31
Foto's maken, dat is een goede!
Ik moet slapen, over zes uur moet ik alweer op, maar no way dat ik nu kan slapen. Al is het alleen maar vanwege de brommertjes van de bewaking die hier nu constant om het huis rijden
Lief heeft net met de politie staan praten. De mensen van twee huizen verderop waren op vakantie, de tuinman kwam langs en die zag kaarsen binnen en heeft de bewaking gebeld. Heterdaadje, helaas hebben ze kunnen vluchten. En gelukkig waas er niemand thuis...
Ik moet slapen, over zes uur moet ik alweer op, maar no way dat ik nu kan slapen. Al is het alleen maar vanwege de brommertjes van de bewaking die hier nu constant om het huis rijden
Lief heeft net met de politie staan praten. De mensen van twee huizen verderop waren op vakantie, de tuinman kwam langs en die zag kaarsen binnen en heeft de bewaking gebeld. Heterdaadje, helaas hebben ze kunnen vluchten. En gelukkig waas er niemand thuis...
dinsdag 26 maart 2013 om 16:44
dinsdag 26 maart 2013 om 17:03
Weet je Boarn, bij ons valt zo goed als niets te halen. Een laptop, een iPad, apple tv en paspoorten. Die kunnen we meenemen. We hebben geen waardevolle spullen mee naar Azie genomen. Dat ze inbreken zal vervelend zijn, maar dat ze de kinderen en/of mij iets aan doen lijkt me verschrikkelijk. Vannacht slapen we thuis (het is hier nu over twaalven, ga de kinders echt niet eer verslepen) maar aleen met de kinders zonder man lijkt me doodeng.. (alsof man iets kan doen tegen een wapen of mes, maar toch...)
En ze breken ook in als er mensen zijn.
En ze breken ook in als er mensen zijn.
woensdag 27 maart 2013 om 11:03
Lief dat je het vraagt! Vanavond is er wen bijeenkomst voor de bewoners hier en morgen gaan de kinders en ik mee met man. Hotel was er niet erg blij mee, want ze laten normaal geen kinderen toe, maar hebben toch ingestemd.
Vannacht is er wen alarm afgegaan in een ander deel van het park. Hoop echt dat ze de dieven snel te pakken hebben...
Vannacht is er wen alarm afgegaan in een ander deel van het park. Hoop echt dat ze de dieven snel te pakken hebben...
woensdag 27 maart 2013 om 11:10
O bah wat eng! Ik zou inderdaad naar een hotel gaan. Zeker als je spullen mee kunt nemen. Inbraak is vervelend maar vastgebonden worden en met wapens bedreigd is traumatisch!
Hond zou ik echt alleen doen als je ze leuk vindt. Het is veel werk, een hond, denk alleen al aan 4x per dag uitlaten waarvan minstens 1x een uur voor voldoende beweging voor het beestje. Als je bang bent klinkt dat niet als een solide basis. Zeker niet als je echt een afschrikwekkende hond wilt, want aan alleen een blaffende hond heb je niets bij dit soort mensen. Maar je moet wel weten hoe je die goed opvoedt, dat is niet iets wat je even tussendoor doet.
Hopelijk is het alarm snel gefixt! Sterkte!
Hond zou ik echt alleen doen als je ze leuk vindt. Het is veel werk, een hond, denk alleen al aan 4x per dag uitlaten waarvan minstens 1x een uur voor voldoende beweging voor het beestje. Als je bang bent klinkt dat niet als een solide basis. Zeker niet als je echt een afschrikwekkende hond wilt, want aan alleen een blaffende hond heb je niets bij dit soort mensen. Maar je moet wel weten hoe je die goed opvoedt, dat is niet iets wat je even tussendoor doet.
Hopelijk is het alarm snel gefixt! Sterkte!
woensdag 27 maart 2013 om 12:54
Geen idee boarn. Ik heb niet het gevoel dat het een inside job is, maar zeker weten doe je dat niet. Hier blijft man in elk geval thuis bij de kinderen. De meeste hier hebben wel een inwonende schoonmaakster of nanny, maar ik heb hetzelfde gedacht als jij: perfecte gelegenheid...
Man ik zeiden net dat de politie eigenlijk met infraroodcamera's zou moeten werken...
Man ik zeiden net dat de politie eigenlijk met infraroodcamera's zou moeten werken...