Stage sollicitatie, kleding..?
dinsdag 26 maart 2013 om 16:50
Hoi allemaal!
Ik heb binnenkort twee sollicitatie gesprekken voor een stage plek. Nu heb ik normaal niet zoveel moeite met wat ik aan moet doen, maar ik kan het nu even niet zo goed verzinnen - dus ik vraag jullie om een beetje advies!
Het gaat om een stageplek bij twee logopedisten, één in het ziekenhuis, en één in een vrij gevestigde praktijk.
Ik wil niet heel netjes, maar ik vind ook niet dat ik in een spijkerbroek aan kan komen. Dit is mijn dilemma, het mag best een beetje casual (denk ik?), maar niet te!
Nou, brand los
Ik heb binnenkort twee sollicitatie gesprekken voor een stage plek. Nu heb ik normaal niet zoveel moeite met wat ik aan moet doen, maar ik kan het nu even niet zo goed verzinnen - dus ik vraag jullie om een beetje advies!
Het gaat om een stageplek bij twee logopedisten, één in het ziekenhuis, en één in een vrij gevestigde praktijk.
Ik wil niet heel netjes, maar ik vind ook niet dat ik in een spijkerbroek aan kan komen. Dit is mijn dilemma, het mag best een beetje casual (denk ik?), maar niet te!
Nou, brand los
dinsdag 26 maart 2013 om 16:57
Zou je niet een nette spijkerbroek (dus een zonder gaten of heel veel verkleuringen) aan kunnen doen met een colbertje erop?
Een colbertje staat sowieso wel netjes, ook op van die beige-achtige broeken van 'gewoon stof'.
Maar het staat toch ook wel weer casual in allerlei leuke kleurtjes.
Enkellaarsjes of iets erbij i.p.v. gympen en klaar.
Een colbertje staat sowieso wel netjes, ook op van die beige-achtige broeken van 'gewoon stof'.
Maar het staat toch ook wel weer casual in allerlei leuke kleurtjes.
Enkellaarsjes of iets erbij i.p.v. gympen en klaar.
dinsdag 26 maart 2013 om 16:59
voor mijn stageplekken had ik een beetje een skinny spijkerbroek aan (zo'n hele donker blauwe) met nette half hoge laarsjes en een colbertje.
bij de ene had ik er een blouseje onder, bij de ander gewoon een vrij neutraal topje.
Verder had ik mn haar gewoon netjes gedaan, make up heel rustig en kleine oorbellen in.
leek mij de meest veilige keuze..
bij de ene had ik er een blouseje onder, bij de ander gewoon een vrij neutraal topje.
Verder had ik mn haar gewoon netjes gedaan, make up heel rustig en kleine oorbellen in.
leek mij de meest veilige keuze..
dinsdag 26 maart 2013 om 17:10
Ja precies, dat wil ik voorkomen.. afstandelijk overkomen. Het is dus een kwestie van de goede balans vinden. Maar ik vind mooie spijkerbroek met colbertje en hakken/enkel laarsjes een goed idee van jullie! Ik had laatst leuke enkel laarsjes gezien, mooi suède.. goede reden om ze aan te schaffen hahaha
dinsdag 26 maart 2013 om 17:32
Zo te zien ben je er al uit! Ik ben zelf rechtenstudent en voor mijn bachelorstage heb ik ook een sollicitatiegesprek gehad. Toen heb ik een zwart jurkje aangedaan dat net boven de knie kwam en een colletje had, een getailleerd blazertje en zwarte pumps. Mijn haar heb ik gewoon lekker los gelaten en mijn make-up niet on- of opvallender dan normaal. Maar ik kan me voorstellen dat sollicitatiegesprekken bij advocatenkantoren wat formeler zijn; een spijkerbroek zou echt niet kunnen!
dinsdag 26 maart 2013 om 21:00