December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Oh ja ik moest vanmorgen zo vreselijk lachen: ik was in de slaapkamer ons beddegoed aan het afhalen en Manuel scharrelde een beetje rond. Hij had mijn kledingkast opengedaan en ik liet hem een beetje in mijn sokkenmandje rommelen. Ineens hoor ik gegrinnik, heeft hij bandjes van mijn badpak over zijn hoofd getrokken zodat het net leek alsof hij hem aanhad en verder had hij een panty in zijn nek gelegd als een soort sjaaltje... Echt ik kwam niet meer bij!! Toch geen travestiet in de dop, hoop ik!!? Wel onwijs jammer dat mijn fototoestel niet in de buurt lag, want echt meiden... dat bekkie met die grijns, wat een figuur is het toch....
hoi yora,

ik ben een meelezer met ook een decemberkindje. Ik lees wel eens over de moeilijkheden die je met yora hebt. Ik vind het hartstikke knap (en lief) dat je zo bewust met de opvoeding van je dochter bezig bent en ik wil je een website meegeven: positiefopvoeden .nl.je kunt daar tips vragen en andere vormen van hulp voor opvoedvragen (driftbuien, niet slapen, enz). pittige kindjes vragen om duidelijke grenzen (daar weet ik alles van) en wie weet heb je er wel iets aan als iemand (een zgn prof) met je meedenkt.

oh ja en ik denk dat heel veel mensen hun kind af en toe wegbrengen om even tijd voor zichzelf te hebben, dat lijkt me eerlijk gezegd heel gezond en normaal, zeker als je er verder alleen voor staat, daar zou ik me niet schuldig over voelen.

-doei allemaal! sorry voor het inbreken

ik ben weer weg
A1mee; wat afschuwelijk, oneerlijk, gemeen, laag !!!!!! Ik zit met tranen in mijn ogen je stukje te lezen en er komen heel wat gevoelens boven. Ik kan nog steeds boos/verdrietig met name gefrustreerd zijn als ik aan mijn kat denk en mt name de manier waarop. Ik zie die mensen elke dag. Rij in elk geval elke dag langs hun huis. Soms zou ik wel eens willen dat ik niet wist dat zij dat op hun geweten hebben. Heb gewoon zin om gas te geven als ze voor de auto zouden lopen. Alleen de pest is dat je niks kan/mag en zo alleen staat. Ik hoop echt dat de andere hond snel went aan het leven zonder haar maatje. Je ziet haar ook nog eens zo verdrietig rondlopen.

Soms ben ik wel eens heel erg bang op wat voor 'n wereld ik mijn kindjes heb gezet.......

Heeeeeeeeeele dikke knuffel en heeeeel veel succes !!!!!!
Oef; wat een rotnieuws !! Extra spannende dag maandag. Ik zal aan jullie denken. Mocht ik hier niet meer komen; heeeeeeeeel veel succes en sterkte !!!!
Oh en Joni; weet niet of je al weg bent maar heeeeeeeele fijne vakantie !!!!
He meiden, even gauw, ik moet zo nog boodschappen halen.

Yora; dikke knuf meis, voor alle moeilijke momenten!

Joni; fijne vakantie!!

Voor Nova's afscheid van de opvang maandag heb ik net de traktaties gemaakt;

Yoghurtrozijnen, met een reuzepapieren paraplu, vouwblaadje over het doosje rozijntjes, daar heb ik opgezet; Aju Paraplu, dikke x Nova.

En voor de juf (voor op de groep) een Jip&Janneke bloempot met een zakje 'vergeet-me-nietjes- zaadjes', en een lief kaartje.

Ik ga nu even boodschappen doen,

x
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 24-05-2008 15:33
Reden: Huh, zomaar een zin weg??
% gewijzigd
Enjee: Heel erg bedankt voor je reactie. Vind het wel erg leuk om te lezen. Ik heb even snel gekeken op je site en ga er nog wel even wat uitgebreider op kijken.

Verder gisteravond ben ik er maar bij blijven liggen en vandaag tussen de middag heeft ze zeker een uur zelf geslapen. Ik denk niet dat Yora een supermoeilijk kindje is ofzo maar even afreageren soms is erg fijn. Vriendin met kind even flink telefonisch lastig gevallen gisteravond.

Yora is nu met mijn moeder mee een ijsje halen en ik ga zo even de stad in

Ik had vanmiddag trouwens wel iets waarbij ik duidelijk beter moet opletten met haar. Ze trekt weleens de stekker van de tv of de radio uit het stopcontact en soms komt dan dat beveiligingsding mee. Vanmiddag zat ze op de bank met haar vingers in datzelfde stopcontact (gelukkig met beveiliging erin) had er toch niet aan moeten denken dat dat ding er niet in had gezeten.

Mette: Wat een leuke traktaties maak je elke keer!! Ik ga deze ook onthouden net zoals die koekiemonsters van ee ntijdje geleden. Of waren die nou van Flodder??

Floddertje: Ja jij hebt toen ook zoiets soortgelijks meegemaakt maar dan met je kat. Echt dat zulke mensen bestaan!!! Zo stom

Tinus: Moet er vast heel grappig hebben uitgezien. Yora trekt ook wel eens mijn schoenen aan ofzo. Of loopt met iets anders van mij te slepen.
He Yora; ik heb de koekiemonster al een aantal jaar terug gemaakt (toen ik zelf nog op een kdv werkte), maar volgens mij was het Flodder of Sannie die de koekiemonsters voor je de 1e verjaardag hadden gemaakt.

Ik heb ook van die irritante beveiligers op de stopcontacten. Van de Prenatal. Als ik ga stofzuigen, moet ik echt met beleid de stekker eruit halen, anders blijft ie eraan hangen.

Fijne avond, en ik hoop dat Yora wat eerder gaat slapen!
Helaas het is Amber niet bespaart gebleven, ze is ook ziek...

Vanmorgen een keer overgegeven en een paar keer diarree.

Verder huilerig en koortsig en ze was ook steeds wat aan het kreunen ofzo vanavond...last van haar buik??

Ik hoop dat ze morgen weer wat beter is.

Ik had nachtdienst gehad (en moet er nu nog 1) maar door dat Amber van slag wass en omdat er nog een man wat klusjes aan het doen was hier (wat voegen bijwerken en badkamer kitten) heb ik niet echt super geslapen helaas...

Oef, klinkt gezellig die picknick!

Justin was ook altijd zo vertrokken op de fiets, Amber heeft er nog niet op geslapen...

leuk dat de kijekrs positief waren, ik hoop dat jullie snel een bod krijgen!

lang leve de verduisteringsluiken die we hebben, dat kind denkt echt om 19:00 dat het hartje nacht is! Justin trapt er niet meer in, want die zegt het is toch nog licht, maar hij gaat toch wel slapen!

Mette, zonde van die ¤500....

Donderdag gaat Amber voor het laatst naar deze groep van het kdv, ze gaat naar een andere verstiging, naast de school en bso van Justin, is makkelijker met brengen en halen anders blijven we rijden ookal is het op 1 dorp.

Moet dus ook nog wat verzinnen....(als ik nou niks kan verzinnen mag ik jouw idee dan jatten??)

maincoon, hoe is het vandaag met je heupen?

Tinus, ik hoop dat jullie een leuke badkamer vinden morgen!

Jeetje, dat is nog eens leuk shoppen!!

Jammer dat je geen foto hebt van Manuel zijn verkleedpartij! lekkere boeffies worden het toch he!

Yora, kan me voorstellen dat je er af en toe even goed door heen zit op die manier....misschien scheelt het inderdaad wel dat als ze geen bv meer krijgt ze zich ook iets minder fahankelijk op gaat stellen....

Anissa, ik denk dat Amber ongeveer het zelfde weegt, misschien iets meer.

Ze eet 's ochtens 1 of 2 boterhammen (zonder korst) en melk.

tussendoor sap/ water en fruit

tussen de middag 1 a 2 boterhammen en melk

tussendoor sap/ water en soms koekje/ rozijnen oid

en 's avonds warm eten en dan lijkt het vaak net een bouwvakker!! D'r prakkie is haar heilig! en voor het slapen nog een beetje melk.
Marloes die verduisterings luiken hebben wij ook. Maar dat lijkt niet uit te maken. Vanavond lag Brian wel om 8 uur in bed. Hij had vanmiddag wat korter geslapen want weer 2 kijkers en dus moesten we verplicht fietsen ;). Dus misschien is dat t wel dat we m smiddags gewoon eerder uit bed moeten halen.

sneu voor Amber dat ze ook ziek is.

Beterschap

Mette wat een leuke tractatie! schattig en ook humor.

Yora eng he met die stopcontacten. Brian speelt altijd met de sleutels als we binnenkomen (hij duikt gewoon mn tas in om ze te pakken) en van de week stond ie daar ook mee op het stopcontact te mikken.

Over veiligheid. Bij mijn schoonmoeder in de straat is een kindje van 2 van de 2e verdieping uit t raam gevallen... wat een drama he? Kind is er nog goed vanaf gekomen heb ik begrepen zware hersenschudding en nog iets maar... jezus let dan ook op je kind!

Tinus wat lachen dat Manuel zich zo verkleed had! Brian loopt regelmatig met de theedoek om zn nek. Volgens mij hebben ze dat over gehouden aan de wintersjaals of zo.

Morgen gaan Brian en ik voor t eerst met de trein ik ben benieuwd hoe hij t vind.
Marloes vandaag ging alweer iets beter met mijn heupen. Heb alleen best veel gelopen dus dat voelde ik wel hihihi.

Oef nou inderdaad das wel erg dom zeg. Wij hebben juist een ander slot op Davina's raam gezet toen ik zwanger was. Eentje waar je een knopje in moet drukken en dan tegelijkertijd de hendel om moet halen. Niet dat ze er voorlopig bij kan maar toch. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat onze stopcontacten nog niet beveiligd zijn maar die zitten halverwege de muur dus voorlopig kan ze daar nog niet bij.
Nou mainecoon onze stopcontacten zitten ook halverwege maar let op ze kunnen er opeens bij. Zeker met iets in hun hand, theelepeltje of zo
Dan nog niet Oef gelukkig want er staat over al wat voor zoals een bank enzo hihihihi dus geen vrije stopcontacten hier. Maar we letten wel altijd (voor zo ver je dat kan zeggen) op. We hebben wel die veiligheids dingen liggen en zeker bij de ene bij de bank wil ik ze wel op hebben voor als ze op de bank klimt.
Hey meiden!

Eventjes snel over die stopcontact dingen.

Wij hebben ze werkelijk overal in gedaan behalve op onze slaapkamer (maar die doen we ook nog)

Lage, hoge, achter de banken enz. zelf in de keuken op het aanrecht.

Ze zullen ons niet hebben!

Kleine moeite, grote geruststelling

We hebben ze trouwens van de bouwmarkt, blijven wel heel goed zitten!

Ga nu Yasmine voeden.

Morgenvroeg bij mn vriendin op de koffie die in maart een kleine heeft gekregen, het mannetje is nu 10 wkn en huilt nog steeds zoveel, gillen, niet slapen, niet weg te leggen.. ze zijn nu aan het dokteren in het zkh.

's nachts is ie ook wakker, pas had ze met hem opgezeten van 1:30 tot 6:00

Daarbij hebben ze nog een knaap van 2,5 jaar rondlopen (was trouwens ook een huilbaby), zwaar hoor... heb t echt met ze te doen.

Wat ik wel heel knap van dr vind is dat ze vastbesloten is bv te blijven geven....kolven lukt niet dus is ze aan dr kleintje gebonden en kan hem niet een gehele dag wegbrengen ofzo.

Goed, ik ga Yasmine voeden en dan te bed.

Houdoe!

xx
Dag Meiden!

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Het is best verschillend allemaal hoe die kindjes allemaal met eten omgaan he.

Lina was beste een goeie eter alleen gaat het de laatste tijd niet echt helemaal goed of tenminste niet zoals ik dat van haar gewend ben. Haar confectie maat is 80/86, niet echt groot dus maar goed. Ze is denk ik te druk om wat reserves op te slaan;)

Wat is momenteel eet/dringt:

7:30 sinds kort wil mevr haar fles niet dus gelijk aan de pap zo vroeg in de ochtend daar eet ze 7 eetlepels pap (bambix)gemaakt met opvolgmelk nutrilon 3.

9:30 fruit: druiven/stukjes peer zo niet een potje fruit.

Soms ontbijt ze ook met ons mee maar dat stelt vaak niet heel veel voor een ei, en een half plakje kaas en wat fruitsap.

11:30 slaapt Lina meestal 2 a 3 uurtjes.

15:00 Meestal ga ik kijken of ze wakker is blijkt ze wakker te zijn en is vol fantasie met haar knuffel aan het spelen. Heerlijk vind ik dit omdat ze vroeger (na 5 mnd)nogal moeilijk was met inslapen en wanneer ze wakker werd en verder niemand aantrof in haar kamer.

Ze krijgt meestal een maaltijd soep met brood. Een boteram met kaas of ander beleg wil ze niet. Verder drinkt ze ook geen melk. Ze drinkt meestal een sapje.

Tussendoortjes probeer ik echt tot het minimale te beperken. Behalve dan een doosje rozijntjes/stukjes komkommer of fruit.

18:15 Lina eet meestal mee met ons, wat de pot schaft lus ze meestal niet allemaal. Maar probeer haar wel wat groente, vlees te laten eten. 3 a 4 eetlepels groente en 3 hapjes vlees. + kwarktoetje.

Dat was het zo'n beetje. Wat ik wel nog doe is wanneer ze het avond eten niet heeft meegegeten dan geef ik haar nog pap bereid t met opvolgmelk.

Lina gaat 19:30 naar bed en slaapt lekker door.

Omdat ze best weinig melk drinkt geven we haar rond 1:00 nog een flesje. dit is niet de beste oplossing maar goed.

Waar ik het meeste van baal is net wanneer alles goed gaat met eten en slapen wordt ze weer ziek. Met alle gevolgen van dien...

Mijn volgende vraag aan jullie is.....hoe gaat het met de taal ontwikkeling.

Lina is half Marokkaans/Turks, ik spreek bijna alleen Marokkaans met haar en haar paps bijna alleen Turks. En omdat wij onderling alleen Nederlands met elkaar spreken pikt ze dat ook weer op.

Haar taal ontwikkeling is nu zo ver dat ze overzichzelf praat in 3e pers enkelvoud;) Lina dit dat. Maakt korte zinnetjes 2 a 3 woordjes. Maar spreekt soms ook nog babytaal. Haar eerste woordjes waren elhaya: speen 3 a 4 mnd jaa zo vroeg al.

rond haar 6 mnd verstond ze al aardig wat woorden en gebruikte enkele woordjes soms met gebaren erbij om dingen duidelijk te maken. Met 10 mnd had ze haar Nee-fase alles was nee...echt grappig hoor.

Lina heeft een woordenschat van 70/85 alle talen bij elkaar. Geen enkele baby is te vergelijken met de ander. Ik deed dat in het begin met Norelayn die nu 4 mnd is nou dat is een totaal andere baby dan Lina was. Norelayn is echt een baby-baby terwijl Lina al heel vroeg( vanaf de geboorte;)) zo bewust overkwam.

Ik ratel maar door he;)) tiss al zo laat maar goed beide dames hebben een verhoging. Lina was net nog wakker en ondanks haar koorts is ze zo hyper: ze praat en praat.

Nou ga ik ook maar eens naar bed;)
Jeetje, ik lees dat we een echte wonderbaby in ons midden hebben! Al woordjes zeggen met drie/vier maanden? Knap hoor.

Ik had even naar het schema van Lina gekeken, maar misschien is het een idee om haar voor het slapen de maaltijdsoep met brood te geven ipv na haar slaapje. Nu heeft ze relatief veel eten in een paar uurtjes, en 's morgens tot 15.00 's middags eigenlijk alleen maar een papfles en wat stukjes fruit.

Misschien dat ze dan ook wel wat beter gaat eten 's avonds.

Nursie;

Hmm dan ga ik van de week even richting de bouwmarkt. Ik merkte ook al dat de hoekbeschermers voor de tafel veel beter waren van de bouwmarkt. Die krengen van prenatal had ze er meteen af.

Mainecoon; wij hebben ook de stopcontacten halverwege (en achter de bank enz) zitten, maar die beveiligers zitten erop.
O ja, en Tinus; ik heb smakelijk gelachen om het verkleedverhaal van Manu,whahaha ik zag het helemaal voor me!

Nurse; veel plezier bij je vriendin. Wat erg dat de baby zo huilt zeg.. Ze begint nu ook zeker weer met werken, dan zal het wel helemaal zwaar worden. Of is ze ook thuis?

Oef; Gieren de zenuwen al door je lijf? Ik denk aan je hoor!!

x
He Dames er staat een nieuw filmpje op mijn site
Floddertje: Wat zijn sommige mensen toch respectloos hè... ik snap dat gewoon echt niet. Ik heb zelf zoveel respect voor alles wat leeft, en ik kan er gewoon niet bij dat mensen zo met een ander of met dieren omgaan. Ik kan me zo goed voorstellen dat je die mensen in je hoofd al vanalles wreeds hebt aangedaan, maar dat is het grote verschil tussen hen en ons... bij ons blijft het in ons hoofd.

Allemaal: dankjewel voor jullie lieve reakties. 1 Ding weet ik zeker, er is nog nooit zo'n lief hondenengeltje geweest...

Anissa: Wow.. 75-80 woorden! ongelofelijk! Kaya houdt het echt maar bij mama, pa(pa), woef, bah, dzjie en ze kan fluiten *trots*.

Kaya weegt tegen de 11 kilo en meet denk ik zo'n 85cm, misschien zelfs nog wel meer. Ze is best lang en slank (heeft ze absloluut van haar vader, niet van mij hoor

Wat betreft je eetvraag:

Kaya begint de dag met 125cc volle melk

8:00 boterham

10:00 fruit ( soms gemengd met volle kwark en muesli)

11:30 volkoren soepstengel, koekje ofzoiets

12:30 125 cc volle melk

16:00 boterham

17:00 rozijntjes of nog wat fruit

18:15: avondeten, meestal wat de pot schaft. We eten vegetarisch en ze eet vrijwel alles. Geen probleem met groenten gelukkig.

19:00 125 cc volle melk en dan naar bed

Daarbij drinkt ze de dag door nog slappe diksap, lauwe thee of water, soms maar 150 soms ruim 350 cc

Oef: Ik hoop dat je vader goed nieuws krijgt morgen.

Tinus: hier ook verkleedpartijen... heb een foto van Kaya gemaakt toen ze zich aan het behangen was met de schone was. Mijn (schone!) onderbroek over haar hoofd getrokken en een shirt over haar schouders gelegd.

Beveiliging: In Belgie zijn alle stopcontacten die je koopt al beveiligd. We hoeven er dus niets aan te doen, wel zo rustig. Gisteren heb ik een beveiliger voor onze kookplaat gekocht. Meestal zijn we alleen met haar thuis als er gekookt wordt en ik heb liever zo'n lelijk ding om mn fornuis dan een lelijke brandplek op mn dochter. Verder is mevrouw enorm aan het uitproberen... mag iets niet, dan wordt het des te interessanter. Ja hoor, de opvoeding is helemaal begonnen hiero!

Yora: Ik kan me indenken dat je soms twijfelt aan je aanpak, maar sommige kinderen hebben gewoon vanaf de geboorte al een heel pittig en sterk karakter, daar doe je niks "fout" aan. Ik denk juist dat het heel goed is als je tijd voor jezelf inplant. Dan laadt jouw batterij weer wat op en kun je meer geduld opbrengen als je weer in een bed-strijd ofzo belandt. Misschien een ideetje om hele goede oordopjes aan te schaffen???

Marloes: ik hoop dat Amber weer snel beter is.

Indian Rose Hoe gaat het met jou? Laatste loodjes... Lukt het allemaal een beetje met Stijn? Moet toch geregeld aan je denken, ik wens je iig een bevalling waar je met plezier op terugkijkt!
Anissa: Nou dat is wel heel bijzonder hoor, al zoveel woordjes! Manuel zegt nu papa, mama, die (dat ongeveer 600x per dag...) auto, kijk, bal, bo (boterham) en ogel (vogel). Verder kletst hij de oren van je kop en komt hij vaak met een heel serieus hoofd een heel verhaal vertellen waar je echt niks van kan bakken. Erg grappig en erg schatti, maar onbegrijpelijk haha!

Grappig dat Lina ook komkommer eet! Ik dacht dat de meeste kindjes rauwkost heel vies vinden. Manuel eet eigenlijk niks wat groen is, behalve spinazie, broccoli en soms boontjes maar dan moet ik het wel verstoppen in een stamppotje of een hartige taart ofzo. Ach, je wordt er wel creatief van...

Mainecoon: Wat een schattig filmpje, haha! Als de leeuw niks zegt, dan doet Davina het zelf wel.

Oef: Heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken! En ook sterkte voor je vader. Laat je weten hoe het is gegaan als je weer een beetje bent opgeknapt?

Tis trouwens niet te hopen dat er kijkers komen als je net ligt te herstellen... of kun je desnoods uitwijken naar een buurvrouw of je moeder ofzo?

Wat vreselijk van dat kindje wat uit het raam is gevallen!! Oh, ik ben nog ieder dag zo bang dat Manuel hier nog eens van de trap valt... Ben wat dat betreft echt blij dat we gaan verhuizen. Ondanks alle traphekjes en onze voorzichtigheid is het al een keertje gebeurd natuurlijk. Volgens mij is het verder veilig in huis, maar dat dachten we de eerste keer dat hij van de trap donderde ook... Sindsdien dubbeldubbeldubbelcheck ik altijd of de hekjes goed dicht zijn.

A1mee: Hoe gaat het nu met jullie en met je andere hondje? Mist ze haar vriendje nog steeds zo vreselijk? Het lijkt me zo zielig om te zien dat ze haar maatje loopt te zoeken.

Marloes: Arme Amber, zij was dus ook nog aan de beurt! Hoe gaat het nu met haar?

Fijn dat ze altijd zo goed eet 's avonds.

Zwaait nog eventjes naar Mette!

Vanavond komt mijn paps eten. Mams is met een vriendin een paar dagen naar Barcelona. Mijn stoofvlees-potje staat al lekker te sudderen!

Nu even naar de website van Wehkamp om het eea te bestellen voor de naderende vakantie.

En als Manuel wakker wordt vanmiddag dan gaan we nog even langs een badkamerwinkel.
Mette Ja het lijkt inderdaad een wonderkindje;)Ik dacht dat haar taalontw. vrij normaal was maar khad niet echt vergelijkingsmateriaal;)

En kzal je suggestie eens proberen. Maar dat zou betekenen dat ze vroeger of later haar slaapje moet doen.

A1mee: ik heb een soortgelijk iets mee gemaakt met onze poes. Het is vreselijk en wat ik toen heel erg vond zijn toch de minder apathische mensen die met goedbedoelde opmerkingen van ehh neem een nieuw huisdier, ik zag laatst van die leuke kittens bladie bla...ongelovelijk.

Ik moet je zeggen sinds dien hebben we geen huisdier genomen....n beetje uit zelfbescherming, want je gaat toch van zo'n beestje houden.... sterkte met het gemis.

Kan je kindje fluiten...wauw en jullie noemen mijn lina wonderchild.

Ik zie dat de meeste kids toch melk drinken en Lina vertikt het gewoon. Ik heb haar vandaag gewone melk gegeven en dat vond ze ook niet lekker. Oeffffffffffffffff
Tinus

Ogel en Bo hahaha leuk joh,Mijn nichtje zei toen ze van deze leeftijd was Kogeltje (vogeltje) Lina spreekt ook niet alle (goed)woordjes uit.

cem-creme

kaa: kaas

ta: tas

rozij: rozijntjes (inmiddels spreeks ze dit wel goed uit)

danno: danoontje

baloon/m: balon

bam:bang ( ze weet ook wat dit beteken, heeft ze van haar nichtje van 3)

Wanneer ze de boormachine hoort van de buren dan komt ze rennend met zo'n angstig gezichtsuitdrukking van mama, nina(lina) bam

Als ze valt zei ze altijd au...nu zegt ze mama nina peen(pijn)

Zo schattig;)
Marloes23

Thanx voor je verwelkoming;))

Yora: Ik heb met Lina ook problems gehad met inslapen, eigen bed. Met alles geld niet opgeven en zeker niet toegeven anders gaat het nog heel lang duren. Lina sliep op een gegeven moment pas rond 3 snachts; huilen, krijsen, jammeren alles liet ze de revu paseren. Ik heb in het begin toegegeven omdat ik het zo zielig vond nou NOT. Het was echt een marteling want ik was ook nog zwanger en extreem vermoeied. Maar guess what het gaat echt over zodra ze door heeft dat ze haar zin hierin niet(nooit) krijgt dan was het klaar. Wat was dat heerlijk de eerste nachten....ik was zo gelukkig en vol ongeloof ;). Wat betreft borstvoeding: Borstvoeding is voor het kindje meer dan alleen haar buikje vol drinken, het is emotionele band (voor beiden maar jij bent natuurlijk de volwassene hier). Praat veel met je kindje ookal denkje dat ze het niet begrijpt, ze begrijpen meer dan we denken.;)) Als je iets besluit wees consequent hoe moeilijk het ook is. Sterkte!!
3 berichten achtereen wauw....;)
Anissa: Wel makkelijk dat Lina zich al zo goed kan uiten. Ik vind het soms wel lastig als Manuel iets duidelijk wil maken en hij raakt helemaal gefrustreerd. Dan zou ik ook willen dat hij gewoon kon zeggen wat hij nou wil.

Het verschilt zo hoe kindjes hun spraakontwikkeling doormaken. Het zoontje van mijn vriendin wordt over 2 weekjes twee jaar maar die zegt helemaal nog niets! Ze maakt zich ook wel een beetje zorgen, maar je doet er helemaal niks aan. Als ze er nog geen zin in hebben dan praten ze gewoon nog niet, hetzelfde met lopen. Het kindje is verder hartstikke snugger hoor en hij begrijpt alles wat je zegt, alleen kan hij zelf nog geen woordjes zeggen.

Ik heb net bij Wehkamp een tankini bestelt. Geen idee of het wat is, want eigenlijk vond ik het maar stomme dingen... Maar sinds de bevalling voel ik me niet zo zeker over mijn blubberbuik en ik durf niet zo goed in bikini. Een badpak vind ik ook weer stom voor bij het zwembad/het strand.

Ben benieuwd, als het niks is stuur ik het gewoon weer retour.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven