Gezondheid alle pijlers

Boxspring wennen?

02-04-2013 12:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben zojuist gaan samenwonen en we hebben aaaallerlei bedden en matrassen geprobeerd. Van pijn in schouder/heup.. en nu eindelijk 2 losse matrassen genomen (vriend hard, ik zacht) en een boxspring van Pullman (bedbodems). En nu lijkt het weer alsof we in een hangmat liggen.. Echt een zeurende pijn in mn rug en vaak wakker worden. Herkennen jullie dit? Matras op de grond lag prima maar het kan nie toch alweeeeer verkeerd zijn?
Klinkt alsof jij 'n te zacht matras hebt gekozen. Een boxspring zelf moet trouwens ook stevig zijn.
Waarom heb je trouwens niet 'n combinatie uitgeprobeerd? Je moet het matras toch voelen op de juiste boxspring, maar als je het een hier koopt en 't ander daar, dan is het niet op elkaar afgestemd.
Hoi Minimous!

Mijn persoonlijke ervaring is, dat je aan een nieuw matras altijd erg moet wennen. Dat je in het begin denkt, waar bén ik aan begonnen. Ik heb dit o.a. met een Tempur matras gehad, dat vind ik ondertussen heeeeerlijk liggen.

Ik neem aan dat je je wel goed hebt laten adviseren? Ik heb geen idee of het verstandig is een zachte matras te nemen bij klachten.

En als jij nou eens een nachtje op het matras van je partner gaat slapen, om te zien hoe dat bevalt?
Hoi!

Mijn vriend vind het ook erg wennen. Maar ik wilde juist een zachter matras. Hij is ook super dik (28 cm). Misschien komt het daardoor? Het kan wel zijn dat zo'n zacht matras inderdaad een stevigere ondergrond nodig heeft. Combinatie kon ik niet uitproberen helaas. Matrassen zijn weer van andere zaak. Moesten jullie wennen aan een boxspring?
Hoi!

Bedankt voor je reactie. Die van hem is zooo stevig dat ik daar niet eens aan wil beginnen haha. Ze lagen eerst op de grond (sliep heerlijk, heel dik matras). Toen dacht ik: aah een bedbodem van pullman in de aanbieding. klaaaar.. En nu heb ik echt zo'n vervelend zeurende pijn tussen schouderbladen en wordt ik er constant wakker van. Ben t wel echt zat die zoektocht :( Nu hoop ik dus heel erg dat t een kwestie van wennen is een boxspring!!

quote:Beter.Laat schreef op 02 april 2013 @ 12:49:

Hoi Minimous!

Mijn persoonlijke ervaring is, dat je aan een nieuw matras altijd erg moet wennen. Dat je in het begin denkt, waar bén ik aan begonnen. Ik heb dit o.a. met een Tempur matras gehad, dat vind ik ondertussen heeeeerlijk liggen.

Ik neem aan dat je je wel goed hebt laten adviseren? Ik heb geen idee of het verstandig is een zachte matras te nemen bij klachten.

En als jij nou eens een nachtje op het matras van je partner gaat slapen, om te zien hoe dat bevalt?
Ik heb vanaf dag 1 lekker geslapen op mijn boxspring.

Heel rot voor je maar zo te horen heb je een miskoop gedaan.
heb je wel een goed kussen?

Wij hebben de combinatie boxspring/matras/en kussen in de winkel proefgelegen.

Kwam tot de ontdekking dat een kussen het verschil maakt! Misschien dat je met een ander kussen geen of minder klachten hebt.

Wij hebben niet hoeven wennen aan het de boxspring, lag vanaf het begin heerlijk (ik zacht matras, man hard matras, gezamelijke topper erover), hadden er eigenlijk spijt van dat we al niet jaren eerder opzoek waren gegaan naar een ander bed.
quote:Beter.Laat schreef op 02 april 2013 @ 12:49:

Hoi Minimous!

[...] Heb jij moeten wennen aan een boxspring?
Wij hebben nog nooit hoeven te wennen aan een boxspring bed.
Op wat voor matras sliep je hiervoor? Heb je een topper erop?

Ik dan geen boxspring maar wel nieuwe bed met matras en heb geen moment moeten wennen.
Je hebt gewoon geen goede combinatie. Ik vind het ook vrij typisch om bij A matrassen te kopen en bij B de boxspring. Matras en boxspring samen moet gewoon een goede combinatie zijn, anders wordt het helemaal niks.

Overigens moeten veel mensen wennen aan een nieuw bed. Ik ga altijd maar uit van een week of 6 tot een maand of 3. Die termijn houden veel fabrikanten ook aan als er iets geruild moet worden.
Wij hebben ook heel wat ellende gehad met een nieuwe boxspring en ik kan inmiddels beamen; als het niet binnen een paar nachten lekker ligt, dan ligt het nooit meer lekker.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven