:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
@Disc, Teep en Juf… hmm.. ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog helemaal niet over nagedacht heb (tot ik jullie berichtjes las) om een verwijzing voor de KNO arts te vragen.. ondanks dat ik weet dat een aantal kids hier buisjes hebben. Mijn eerste idee was om de kinderarts af te wachten en als daaruit blijkt dat Bas niet datgene heeft wat man vroeger heeft gehad, om dan naar een homeopaat te gaan… Ik weet het nu ook even niet zo goed wat nou wijsheid is. Want stel nou dat Bas inderdaad datgene heeft wat man heeft gehad, zouden buisjes of homeopaat dan überhaupt wel zin hebben?

Daarnaast wil ik ook weer niet in 3 trajecten tegelijk zitten, omdat dat dan wat veel word voor Bas. Moeilijk! Ik denk dat we dit weekend eerst even op Bas zijn feestjes richten en dan na het weekend even gaan nadenken wat nou slim is… bah.. waarom heeft hij nou niet een mega geweldige weerstand!

@Joda, nou, wat geweldig van Jodaatje!! Zat ze gewoon rustig op een stoel tussen de andere kindjes te drinken!! Wat nou verlegen! Haha, grappig…vind het wel heel stoer van Jodaatje!

@Meadl, jeetje, wat een schrik zeg van die glasplaat! Ik had het denk ik ook zo opgelost hoor, belangrijkste is dat Meadlzoon geen glas ergens kon krijgen.

@Teep, vervelend van je bezorgdheid, maar denk dat het er wel bij (je) hoort. Goed dat je het in ieder geval gaat bespreken, wie weet kan je inderdaad elke week langs komen, zodat je iets minder bezorgd ben.

@Raar, spannend, begint nu wel echt dichterbij te komen he. Denk gelijk weer terug aan mijn zwangerschap, want jaja vorig jaar op deze dag is het bij mij begonnen :-)

Had je bij rare zoon achteraf gezien dingen gemerkt waarop je wist dat de bevalling (bijna) ging beginnen?

Ik zit er trouwens aan te denken om binnenkort een keer naar ballorig te gaan… is dat wat voor 1 jarigen? Of is Bas daar nog te klein voor?
Zou je een betere weerstand kunnen afdwingen mads? Volgens mij hoort het er ook een beetje bij in het eerste jaar voor de meesten. Drie trajecten klinktidd onhandig. Weet ook niet wat madsman heeft/had, misschien toch de minst onschuldige eerst doen en idd die afspraak afwachten.

Nou ja, achteraf hadik de nacht van te voren serieuze voorweeen die s ochtends weer minderden, dus ik had het zelf nog niet gekoppeld. En de slijmprop was ik die middag kwijt, maar ook dankan het nog duren. Dus die aanwijzingen zal ik dit keer ook niet direct aan het begin koppelen, want hetan heel anders gaan. We zien het wel!
Niet teveel stressen hè mads? Ik denk dat de stap naar de kinderarts sowieso goed is omdat die toch het breedst kijkt en omdat daar mogelijk een bron gevonden kan worden van mogelijk verminderde weerstand. Oorontstekingen zijn natuurlijk een gevolg van allerlei verschillende virussen en buisjes helpen bij het afvoeren van het vocht. Is dus puur bestrijding van de pijn die het ophopen van het vocht in het oor oplevert. Ik denk dat het dus niet zo gek is om niet al die trajecten te doen maar een afspraak maken bij kno arts kan natuurlijk wel alvast zodat je niet te lang weer hoeft te wachten. Kun je ook weer afzeggen natuurlijk.

Ik ben niet zo goed in middagslaapjes raar maar ga wel elke middag even liggen hoor!

Balorig is leuk voor kinderen van 1 jaar denk ik als je kind van klimmen enzo houdt. Vraag het maar aan Marloes! Ik vond het wel leuker worden toen teepzoon ging lopen.
Verdraaid. Ik heb drie uur in bed gelegen maar weer niet kunnen slapen. Wordt er alleen maar chagerijnig van dat het niet lukt. En gek genoeg nog moeier. Zo toch maar rare zoon ophalen, die in mijn eentje in bed proberen te krijgen en morgen de hele dag met hem. Ik hou zielsveel van dat jochie, maar zie er ook zooo tegenop...

Ik vond ballorig met een eenjarige niet zo grappig. Rare zoon kon nog niet lopen, wilde alleen maar bij mij op schoot blijven (gezellig hoor, maar dat kan thuis ook ) en degene waar wij toen waren was zooo druk. Maar het ligt idd maar net aan wat voor kind je hebt!

Goed, ik ga even stoer doen. Tot morgen!
Sterkte raar met de komende avondspits! Ik begrijp je gevoelens heel goed hoor, ik vind mamadagen momenteel ook best zwaar. Kun je nog iets regelen met wat hulp ofzo?

Maar je bent vast stoer genoeg!
@Raar en Teep, bedankt voor jullie reacties. Ik ga het eens bespreken met man als hij thuis is. En Teep.. alvast afspraak maken bij KNO arts zou inderdaad misschien wel een goede optie zijn. Ik dacht trouwens dat die buisjes ervoor zorgen dat oorontsteking minder snel om de hoek komt kijken, maar het is dus puur bestrijding van de pijn? Ik ga er eens op Googlen voor verdere informatie!

Ik denk dat we dan binnenkort maar eens Ballorig gaan proberen. Bas is echt een klim en klauter mannetje. Niks is meer veilig hier in huis!

Ik meld me even af voor de komende dagen! Morgen Bas zijn verjaardag en zaterdag en zondag dus beide dagen feest i.v.m. ons kleine huisje!

Hebben jullie trouwens opgemerkt dat ik de afgelopen dagen opeens veel aanwezig was? :-) Nu mijn Ipod kapot is en ik dus niet kan meelezen, staat de laptop dus nu standaard aan.. voor ‘even snel’ en dat werkt best wel goed! Kan nu heel makkelijk ‘even snel’ reageren. Normaal gesproken staat de laptop altijd uit, omdat ik er toch niet aan toe kom… dacht ik, maar valt dus reuze mee.

Nou fijne avond en fijn weekend!

Oh nog even @Lily en Disc, jullie een heel leuk geweldige verjaardag voor Discoboy en Lilydr gewenst! Ik denk niet dat ik zaterdag en zondag tijd heb om even te buurten, dus wil jullie nu alvast een hele fijne verjaardag wensen! Feliciteren doe ik naderhand pas… brengt ongeluk vooraf!
Houden zo mads die laptop! en toch alvast gefeliciteerd, uh... een fijne dag, ook lilypeutertobe en discpeutertobe!

Hulp? Wasdah? Mijn ouders konden niet en in schoonmoeder hebik geen zin. Bovendien komen ze allemaal zaterdag en zondag al. Sowieso een druk weekend voor de boeg. Eigenlijk geen zin in, maar goed, laatste keer socaal doen, daarna geen afspraken meer. Zo ging het vorige keer ook, meteen na de laatste afspraak bevallen Vriendinnen werken of zijn niet erg zwangerbewust als in helpen, maar komen wel gezelligop de lunch hoor

Hehe, eten zit er in, nu even moed opbrengen voor het bedritueel. Ik weet het, het is wat aan de late kant, maar hij is nu eindelijk even mindinghis own business dus ik laat het even zo.
Ah. Ik ruik poep. Vnadaar dat hij zo rustig was haha! Dolletjes...
Mads alvast een hele fijne verjaardag met Bas! We zijn met de meet ook bij Ballorig geweest, Marloeszoon is ook zo'n klautermannetje dus die vond t reuze interessant! Wel eens met dat t leuker wordt als je kindje ook kan lopen en ook van de glijbaan kan en op de trampoline. Maar op t randje van t springkussen ging al wel hoor. Je moet alleen niet de illusie hebben dat je ook nog met andere meiden kan praten geniet van de eerste verjaardag, ik vond t een geweldig feestje!

Wat sneu dat Bas weer oorontsteking heeft! Hopelijk mag je ook door naar de kno met hem!

Fijn dat jodaatje t zo goed deed! Volgende keer wordt wegbrengen vast al makkelijker. Over 3 keer kijkt ze je nog amper aan als je weggaat

Raar en Teep, respect voor de laatste loodjes meiden! En die nare onzekerheid die er weer bij komt kijken! Nog even volhouden! Over een paar weekjes hebben jullie je lieve meisjes in jullie armen!

Maedl wat schrikken van die glasplaat! Goeie oplossing idd dan maar in draagzak.

Disc en Lil alvast fijne verjaardagen met jullie mannetjes!

Ik ga een weekendje weg met vriendinnen morgen. Moet nog even zin maken. Zie er gewoon tegenop, ben nog nooit 3 dagen zonder hem geweest. En vriendinnen hebben geen kids, die snappen daar helemaal niks van
Ego-post:

-Verven ia klaar hier in huis,poetsen doe ik grondig per ruimte

-Johtje lijkt allemaal wel prima te vinden,zwaait dag papa of dag mama bij afscheid. Vandaag heel vrolijk,hele tijd thuis roepen hihi. Lekker naar speeltuin geweest.

@joda jeej! Fijn dat het goed is gegaan!!

@maedl oef dat is schrikken! Hoe ging het inslapen vandaag?

@teep rustig aan meid,als het helpt desnoods kijken of je meer hulp met Teepzoon kan krijgen nu?

@raar altijd fijn zo'n poepbroek haha ging hij goed slapen?

@mads Ballorig denk ik nog iets te vroeg,Johtje vond op die leeftijd de ballenbak eigenlijk alleen leuk en zij is toch best speels en ondernemend.

@marloes lekker weekendje weg! Bij terugkomst heerlijk Marloeszoon weer knuffelen, en ondertussen missen maar vooral genieten!

Fijne avond dames! Nog 1 dagje werken en dan weekend! (of werken jullie wel Joda en Disc?)
Dubbel
Mads, een heel gezellig weekend! Is Bas wel al een beetje opgeknapt?

Jeetje maedl, dat was schrikken, viel vast in duizenden stukjes?

Raar en is hij Knock out?

Marloes, veel plezier dit weekend, wordt vast heel leuk en lekker uitslapen!

Hier staat de traktatie klaar voor morgen ( a la emy eierkoeken gedaan heb er alleen een gezichtje op gemaakt met glazuur en discodip). Taart is besteld vandaag. Morgen even slingers kopen en nog een kado die schoonouders gaan geven (mochten we zelf uitzoeken) en misschien nog even winkelen voor mezelf. Moet het wat shirts hebben en een zomerdag, misschien is het wel pracht weer in NY. Heb de auto, dus alle vrijheid.
Ik ben al twee dagen vrij. Heb 1,5 week vakantie en het kost me maar een week, helemaal niet erg.

Balorig zou ik zelf ook nog niet voor kiezen als hij nog niet loopt, tuurlijk is het anders als je met een groep gaat, zoals marloes met ons afgelopen week. Anderzijds als je op een dinsdag- of donderochtend gaat is het misschien wel rustig en kan hij lekker rondkruipen en kan je hem ook wat meer laten gaan.

Marloes , ik vond het geweldig om te zien hoe marloeszoon genoot op het randje van het luchtkussen, hoe harder we sprongen op leuker hij het vond.

Joh, dat betekent foto's he! Fijn dat het mooi is geworden, voelt het ook als jullie plekje?
Discodip, hoe toepasselijk

Ja, binnen een minuut KO! Hoop dat ik niet te hard heb geslagen nu zelf nog wat eten want alweer honger en dan ook lekker naar bed. Echt, respect voor alleenstaande moeders of oeders die het vaak alleen moeten rooien. Hij was wel heel lief hoor, maar ik vind het met rare man er bij een stuk makkelijker. Ook fijner om af en toe nog iets zinnigs te kunnen discussieren anders dan "waar is het bakje nou?"

Alvast truste!
Dat springen op het luchtkussen heeft trouwens prima geholpen bij de indaling
Pff ben weer begonnen aan t nieuwe seizoen van babyboom, nu alweer tranen... Je weet t van tevoren en toch kijken he..
Vorige keer Heb ik tijdens de bevalling van aee zoon een stuk of vijf afleveringen zitten kijken als afleiding
Raar

fijn dat rare man even kon helpen bij het na bed brengen. ik vloof maedlman ook op zn nek vannavond, heb weer een uur nodig gehad

oh dat is lekker zo lang vrij, en helemaal als je niet zo veel dagen hoeft in te leveren.

maedlzoon vond de indoor speelplaats ook pas echt leuk toen hij tenminste aan het handje kon lopen.

Disc, leuk die trakaties. en winkelen is zowieso altijd super. wanneer gaan jullie ook alweer naar NYC?

ja, duizenden stukjes, echt een ongelooflijke schrik.

oh Johanna, wat fijn dat Johannameid het zo goed opneemt nu. ben benieuwd naar jullie plekje, wel foto's maken he?

inslapen was kak.

Marloes, je gaat vast veel plezier hebben met je vriendinnen Marloes, probeer er een beetje van te genieten.

Mads, als hij zo'n klimaapje is, dan is het vast wel leuk dat ballorig.

En een afspraak maken bij de kno arts is zeker geen slechte actie.

meiden, mijn accu van de laptop is leeg, dus snel posten
Pfff nou raar ik zou deze eerste aflevering echt even overslaan tijdens je bevalling
Heb net de eerste 13 mnuten zonder tranen gekeken.

Toen lieptie vast. Dus nu echt naar bed retteketet!
Heavy dag op werk gehad...komt nog wel op H.......

Lilydr heeft vorige week zijn verjaardag en afscheid al op het kdv gevierd. Hij ging per 1/4 over naar de peutergroep. Vandaag zijn eerste echte dag daar en dat ging goed, al was het wel even huilen toen ik wegging......We vieren zaterdag lilydr zijn verjaardag, dan is ie ook echt jarig. We doen het alleen minder uitgebreid als anders, alleen de middag nu en alleen voor naasten. Ik vind het anders even te druk.......

Babyboom is weer begonnen vanavond....wel heel zielig!
Pfff schrikken Maedl!! Wel slim opgelost ondanks dat Meadlzoon het er natuurlijk niet mee eens was..

Kon je hem nog dragen in draagzak?

Moet er niet aan denken om Emygirl (bijna 15 kilo) te dragen haha...

Leuk Disc. en moest ook lachen om je disco dip!

Veel plezier morgen voor Discboy. en jij shopze...

Respect Raar, dan allemaal maar wat later en op een lager tempo hoor!

Wel top dat hij gelijk ging slapen, lekker voor jou...

Veel plezier Marloes en ook succes zonder Marloeszoon...

Wist niet dat babyboom weer begonnen was..

Morgen maar eens ff terugkijken, maar is heavy begrijp ik al uit jullie verhalen..

Truste!
Haha, ik had het niet eens door de discodip, fijn dat ik jullie een lach heb mogen bezorgen

Heb babyboom ook gekeken, krijg wel een beetje de kriebels van het programma, met 'wij zijn zwanger' etc (hoop dat ik niemand hier voor het been schop hiermee), maar zitten ook mooie en verdrietige verhalen tussen. Dit was heftig, maar toch denk ik ook weer hoe kan je zo stom zijn om vervolgens weer ongepland zwanger te raken. Maar fijn voor ze dat het goed lijkt af te lopen.

Maar wat een types zitten er tussen zeg
Ik heb ook zitten kijken, maar kon toch ook slecht begrijpen dat je na zoiets verschrikkelijks gewoon ongepland zwanger raakt. Dat doe je jezelf en je kind toch niet aan?
Teep, zo voelde ik het dus net zo. Ik kan er met mijn volle verstand niet bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven