Keuze uit 2 kamers.

04-04-2013 23:18 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Heb je je kosten straks al op een rijtje gezet, incl boodschappen, reserve, cadeautjes etc?
Jaa, dat heb ik gedaan en om eerlijk te zijn zou ik die 35,- euro goed kunnen gebruiken. Maarja die kamer en locatie.. Lastig is dit!
Ik zou zeggen... Ga vooral ook af op je gevoel dat je bij je huisgenoten had. Je kunt nog zo'n fijne grote kamer hebben in hartje centrum, maar als je continu met je huisgenoten in de clinch ligt, word je daar niet gelukkiger van. Dan liever een kleinere kamer in een wijk iets verder van het centrum maar met mensen die je meer liggen.

Wij kunnen geen objectieve meningen (lekker tegenstrijdig..) geven, want wij hebben de kamers niet gezien. Bovendien weet je, als je eenmaal in je kamer zit, toch niet meer goed wat er nou wel of juist niet goed was aan de kamer die je niet hebt gekozen. Dus ga gewoon lekker op je gevoel af en doe waar jij je het lekkerst bij voelt.
35 euro is best wel wat voor een student inderdaad, maar ik zou toch echt gaan voor kamer 1. Zoals je nu schrijft lijkt jouw voorkeur daar ook sterk naar uit te gaan en zou je alleen voor kamer 2 gaan omdat die goedkoper is. Maar je moet er wel heel wat jaar (neem ik aan?) zitten! Dan is het wel heel fijn dat je je daar echt thuis voelt en het naar je zin hebt. En wat ik ook sterk zou laten meewegen zijn je huisgenoten. Je moet daar een deel van je huis mee delen, dus moet er ook wel een klik zijn.
Ik zou voor kamer 1 gaan. Centrum, douche en toilet dichtbij plus een gezelliger kamer.
Kamer 1.

Bij kamer 2 heb je wel je eigen douche, maar geen toilet...vreemd... Een toilet waarvoor je naar 'n andere verdieping moet lijkt me compleet waardeloos.
Kamer 1

Aks je die niet neemt blijf je vermoedelijk denken aan de ruimte en aan de locatie waar in had kunnen wonen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En die 35 euro kan je extra gaan bijverdienen als het moet,
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Beide kamers plussen en minnen geven en dan kijken welke kamer de meeste plussen krijgt.

Of beide kamers op onderdelen een cijfer geven en kijken welke kamer bij elkaar opgeteld het hoogste cijfer krijgt.

Daarbij alles in overweging nemend. Welke kamer wordt het dan voor jou, TO?
Kamer 1! Ik zou het niet fijn vinden als toilet op een andere etage zit. In het centrum is ook leuk, en een L-vormige kamer is ook fijn, dan kun je wat meer "hoekjes" maken dan in een rechthoekige kamer
En 'n keukenblok in dezelfde kamer waarin je ook moet slapen lijkt me ook niet zo fijn ivm de geurtjes. Dat je bij kamer 1 het keukenblok gescheiden hebt is dus ook 'n voordeel.

Zou het zeker niet van 'n paar tientjes laten afhangen. Betalen je ouders niet mee?
Heb je ook een ruimte waar je lekker kan buiten zitten? Is ook veel waard. Heb ik enorm gemis in mijn studentenijd.

Die 35 euro ga je overheen komen.

Al de kop of munt test gedaan? Werkt bij mij altijd prima.

Gooi een muntje op. Roep 'kop' of 'munt'. Als je bij de uitkomst vind dat het prima is, dan heb je je keus gemaakt. Wil je nog een keer gooien omdat het eigenlijk niet goed is, dan is het ook helder wat je wil.
Groot nadeel van kamer 2 vind ik dat je wc op een andere verdieping is en dat je die moet delen met 3 andere gebruikers en hoe meer gebruikers hoe groter de kans op een vies of stinkende wc.

Ik ken een voorbeeld van een studentenhuis waar 4 vrienden woonden maar die wel een heftige ruzie hadden over het schoonhouden van het huis.

Douche en wc met een ander meisje delen op dezelfde verdieping lijkt mij beter te overzien, tenzij je wel vreselijk pech hebt met je huisgenote.
heb je ook huisgenoten gezien? Wat is je gevoel daarbij?

Een wc op een andere verdieping lijkt me zeer onhandig...zeker als je snachts naar de wc moet...ik zou ook liever bij een studio een kamer met hoekjes hebben en dus ook voor kamer 1 gaan
Misschien nog vergeten erbij te vermelden :

Bij kamer 1 zit ik er zeker een jaar aan vast. En kamer 2 is maandelijks opzegbaar , en dit is fijn aangezien ik momenteel

Volop reageer op woningen via de woningstichting en deze kamer puur uit overbrugging is.

Maar tot nu zie zie ik eigenlijk wel 1 duidelijke mening vanuit iedereen, dus wordt het alsnog best lastig haha!
Tsja dat verandert de zaak, die laatste info. Dan zou ik voor 2 gaan als er snel kans is op een andere kamer/woning.
1
Ik zou ook voor 2 gaan als er een grote kans was dat je snel woonruimte kan vinden!

Zelf had ik keuze uit 3 kamers, mijn besluit stond vast toen ik t laatste huis in liep. Ik voelde gewoon 'dit is mijn huis, dit past bij mij'. T voelde gelijk goed, goede sfeer, had al 2 huisgenoten gezien die mij erg aardig leken.

Dus hoe voelde t huis aan voor jou? De sfeer? Zag het er schoon uit?

Ik denk dat dat uiteindelijk erg belangrijk is, je moet je er thuis voelen.

Het maakt niet uit hoe je die kamer inricht, uiteindelijk wordt die kamer 'jouw' kamer. Met jouw spulletjes, kleding, inrichting voelt dat snel goed.

En als student zeg ik je: die 35euro kan je echt goed gebruiken af en toe! Of missen dus ..
In eerste instantie zou ik kamer 1 zeggen, maar met die laatste info erbij zou ik gaan voor kamer 2, mits er (snel) zicht is op andere woonruimte.
Kamer 1: die 35 euro overleef je wel. Ik zou het vreselijk vinden om s'nachts over de gang te dolen..
Oh TO, ga lekker voor kamer 1! Een jaar is zo voorbij en dat wachten op een huurhuis duurt meestal toch lang.

Ik woon nu in het centrum van het centrum van Amsterdam (zeg maar echt heel erg middenin de stad) samen met vriend in een piepklein (maar heeeeeeeel erg fijn!!!!!!) klein huisje (wel álles voor onszelf) en eerlijk gezegd zou voor mij de enige reden om die andere kamer aan te nemen zijn dat het centrum van het centrum van Amsterdam betekent dat je met oordoppen in moet slapen (niet omdat ik nou zo'n pietlut ben, als geboren en getogen Amsterdamse, maar omdat het écht veel lawaai is). Dus dat zou ik nog wel even checken.

Als er geen lawaai is is er geen enkel voordeel van kamer 2.
Maar TO, je wilt dus eigenlijk dat we zeggen dat je beter kamer 2 kunt nemen? Of heb ik het mis?
Heb je je toekomstige huisgenoten al ontmoet? Voelde dat goed?

Dat het toilet een verdieping lager is zou ik de kamer niet om laten. In mijn huurwoning moet ik ook een trap af om te plassen 's nachts. Dat is niet vreemd.
Kamer 1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven