Praktische tips gevraagd

07-04-2013 11:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog twee en een halve week en dan ga ik verhuizen...

De verhuizer is geregeld, genoeg dozen in huis en genoeg hulp om ons heen, gelukkig!

En toch word ik nu al vier dagen achter elkaar zwetend wakker midden in de nacht om me opeens zorgen te gaan maken over hele stomme kleine dingetjes. Eigenlijk niet belangrijk, maar wel praktisch.

Kleinigheden zoals: wanneer nou het kattenluikje zagen in de nieuwe deur, zonder dat we een deur met gat hebben in nieuwe of oude huis (we nemen onze eigen mee)

Of: wanneer moet ik nou het koffiezetapparaat inpakken, aangezien ik mijn helpers hier en daar koffie gun?

En hoe lang van tevoren vriezer/koelkast leegmaken?

En wat hebben we de dag voor de verhuizing hier nog echt nodig?

Ik heb echt al veel grote en goede adviezen gekregen, maar ik ben op zoek naar wat praktische kleine tips, uit eigen ervaringen wellicht. Wie kan mij een kleine, praktische tip geven over de ramp die verhuizen heet?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Adem in, adem uit.

En: doe alsof je op vakantie gaat, pak een koffer voor twee weken, dan kan de rest gewoon ingepakt. Verder zo min mogelijk in het oude huis achterlaten. Borden kunnen tijdelijk ook wel van plastic zijn, net als bestek en je kunt ook een pot oploskoffie kopen voor het oude huis. Als je een waterkoker hebt kom je met alles een heel eind.
Ik heb 2 koffiezetapparaten haha! Zo los ik dat op verder...adem in....adem uit. Dat kattenluikje zou ik echt als laatste doen. De kat kan je in het nieuwe huis toch beter eerst even binnen houden, dus heb je het luikje nog niet nodig.

Koelkast/vriezer beetje opruimen tot het hoognodige. Dan op de dag zelf alles in een koelbox mikken, tegelijk verhuizen met de koelkast (als je die meeneemt) en daar weer meteen inruimen.

Verder zou ik veel plastic servies doen. Dus voor de koffie bekertjes enzo en plastic borden. Dan heb je iig niet ook nog vuile vaat.
Loslaten dat je al die spullen per se nodig hebt..zonder red je het ook wel zolang je je gezin maar meeneem:P... (ben in 2 jaar 4 keer verhuisd)
quote:miszlady schreef op 07 april 2013 @ 11:15:

Loslaten dat je al die spullen per se nodig hebt..zonder red je het ook Heel erg waar Verhuizen is gelukkig maar heel even, dat moet je mantra worden
Ik ga in elk geval die koffer inpakken, heel goed idee.

Ook maar een koelbox aanschaffen of lenen dan.

Zie je, dat soort dingen, daar ben ik gewoon NIET praktisch in. Bedenk ik altijd pas achteraf, of ik doe heel ingewikkeld.

@Mizlady, 4 keer in 2 jaar, goede help zeg, jij bent echt een expert!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alles wat je niet direct nodig hebt, inpakken.

Inderdaad: desnoods op plastic bordjes, bestek, bekers etc. Heb je geen zin in die echte witte plastic dingen, koop dan van die melaninedingen. Kosten geen drol bij de Action of Big Bazar.

Oploskoffie, gewone theezakjes, suiker/creamerstaafjes en van die plastic roerstaafjes.

Qua kleding: het wordt mooi weer, dus geen winterkleren. Paar spijkerbroeken, shirtjes, een warme trui of vest binnen handbereik.

Je laatste boek wat je aan het lezen bent.

Rol biscuitjes voor de helpers/verhuizers etc. Of broodjes met kaas en ham. Als je een koelbox/tas heb, kan dat daarin, tenzij er al een ijskast staat in je nieuwe huis.

Verder; dingen desnoods opschrijven in een schriftje: wat er moet gebeuren, wie, wanneer.

BIjv. Kattenluik, doet vriend, zodra de boel aan kant is en de kat een beetje gewend is.

Ik roep maar iets.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wijs die dag iemand aan die de catering doet, dus koffie, broodjes en snacks. Diegene gaat daar de hele dag over, jou hoofd loopt toch al over van andere dingen. Gebruik lekker wegwerp servies, dan hoef je niet moeilijk te doen over een doos ket keukenspullen die juist achterin de verhuiswagen ligt.
Wat ook handig is, is een toilettasje met de nodige spullen..

Denk aan doekjes om handen/gezichten schoon te maken; toiletrol, pleisters dat soort spul.. Zelf had ik ook altijd en tandenborstel/pasta bij de hand..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven