Ervaring met VP3?
vrijdag 7 augustus 2009 om 16:13
Welkom bij het topic voor gebruikers van het VP3 voedingssysteem. De plek om ervaringen uit te wisselen en elkaar een hart onder de riem te steken.
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano
champiognsoep: verse peterselie
kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie
aardappelsoep: peper
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje
thee brandnetel (zonnatura)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
Verzamelde recepten en tips voor het bereiden van de voeding:
tomsoep: marjoraan/verse basilicum/italiaanse kruidenmix/oregano
champiognsoep: verse peterselie
kerriesoep: koriander/ sambel+kerrie
aardappelsoep: peper
Of doe er gewoon tuinkruidenbouillon bij.
broodmeel 24 ipv 12 broodjes maken (kortere baktijd), bakken en in vriezer, want dan kan je een halve portie soep nemen en zo'n broodje; evt. kaneel of kruiden door broodmeel doen
crepe van de vanille frape en de sojazemelen (recept staat op de site van vp3 http://www.vp3.nl/wat-is-vp3/recepten/)
shake in de diepvries gezet; regelmatig even roeren en toen had ik een ijsje
thee brandnetel (zonnatura)
elke kruidenthee
verse munt
rooibos
groene thee (pickwick)
donderdag 4 april 2013 om 19:48
@krk. ik ben nu 4,5 kilo kwijt in 10 dagen, morgen weer wegen. ik voel me super, heb geen honger en voel me : licht". het lijkt me heerlijk om over 2 weken 's avonds wat gestoomde groente door de soep te doen. Ik ben heel trouw aan mijn arts en volg heel trouw de richtlijnen. al hoewel ik twijfel of ik aan 4 liter vocht kom, kan soms geen drinken meer zien ppffff. Moet in totaal 20 kilo zien kwijt te raken, ik denk wel dat ik na 4 weken vp3 en 2 weken afbouw een gewoonte bij mezelf heb ontwikkeld om goed te luisteren naar mijn voel van het voldaan zijn, en nu kost het soms best wel wat tijd om het eten klaar te maken, een boterham is zo gemaakt. ( was eerder vaak 1 ( lees 5) koek) hebben jullie al wel eens het brood gebakken?
zondag 7 april 2013 om 18:17
Nou, twee dagen verder en een kilo kwijt. Nu nog volhouden. Ik merk dat het overdag heel goed gaat maar zo rond een uur of vier/vijf tot een uur of tien dan heb ik zin in vanalles behalve vp3. Voorheen dronk ik in de ochtend iedere dag 1 kopje afslankkoffie van dr.Sense, daarmee heb je minder honger en je trek in zoet is weg. Werkt echt! en nee, ik heb geen aandelen :-)Ik lust geen koffie maar dat kleine beetje (15 ml) krijg ik wel weg. Ik zie het als medicijn, dat is ook niet lekker. Ik heb een uur geleden een zakje genomen, hopelijk kom ik zo door de moeilijke uurtjes heen zonder te snaaien. Hoe is het met iedereen?
Groetjes!
Groetjes!
zondag 7 april 2013 om 20:06
maandag 8 april 2013 om 07:44
Hallo allemaal, weer een paar nieuwe op de site , leuk en gezellig,welkom namens mij. al ben ik al ruim een week niet op de site geweest.
Nou het wegen was goed gegaan 5 kilo er af in 4 weken , ik ben er blij mee.
Er is inmiddels wel nu een kilotje meer af denk ik.
Het gaat bij mij niet zo als de eerste keer maar kan er goed mee om gaan eten en vp3 en toch afvallen.
Voor het mooie moet ik ook nog 9 kilo dus deze week hou ik me ook strak aan de vp3 , de weekeinde neem ik altijd wat avond eten wel wat lichts vis of schelpdieren en dan wacht ik 2 uur en ga weer aan de vp3.
Brood bakken is echt een aanrader ik doe er altijd 1 ui in en zongedroogde tomaten en wat peper door heen een dan maak ik 24 kleine bolletjes op de bakplaat en dan de helf van de tijd als aangegeven in de oven echt super blijven ze ook zacht
En dan bewaar ik ze in de vriezer , eet er bijna elke dag 2 bij de soep ( wel een halve maaaltijd soep dan hè ) en dan 1 broodje er bij .
Nou s6 weer iedereen ik heb er weer zijn in vooral als de zon begint te schijnen.
Nou het wegen was goed gegaan 5 kilo er af in 4 weken , ik ben er blij mee.
Er is inmiddels wel nu een kilotje meer af denk ik.
Het gaat bij mij niet zo als de eerste keer maar kan er goed mee om gaan eten en vp3 en toch afvallen.
Voor het mooie moet ik ook nog 9 kilo dus deze week hou ik me ook strak aan de vp3 , de weekeinde neem ik altijd wat avond eten wel wat lichts vis of schelpdieren en dan wacht ik 2 uur en ga weer aan de vp3.
Brood bakken is echt een aanrader ik doe er altijd 1 ui in en zongedroogde tomaten en wat peper door heen een dan maak ik 24 kleine bolletjes op de bakplaat en dan de helf van de tijd als aangegeven in de oven echt super blijven ze ook zacht
En dan bewaar ik ze in de vriezer , eet er bijna elke dag 2 bij de soep ( wel een halve maaaltijd soep dan hè ) en dan 1 broodje er bij .
Nou s6 weer iedereen ik heb er weer zijn in vooral als de zon begint te schijnen.

dinsdag 9 april 2013 om 20:42
Pfff ben er helemaal klaar mee, 4 weken bezig geweest 3,5 kilo afgevallen (vind ik al niet zo veel....) nu 2 dagen redelijk gewoon eten ('s avonds tartaartje en wokgroenten) en vandaag alweer 1,5 kilo aangekomen. Ik word er ontzettend chagerijnig van!! Ik wilde een week " gewoon" eten en dan de volgende 2 weken weer volledig VP3 maar misschien werkt het gewoon niet meer voor me.
Sporten jullie er ook veel bij, want dat doe ik niet. Probeer wel 4 x per week 45 min. te lopen maar daar houdt het bij op.
Nou hopelijk volgende keer weer een wat meer optimistische post...
Sporten jullie er ook veel bij, want dat doe ik niet. Probeer wel 4 x per week 45 min. te lopen maar daar houdt het bij op.
Nou hopelijk volgende keer weer een wat meer optimistische post...
donderdag 11 april 2013 om 21:49
Hallo Allemaal,
Ben nieuw hier en ga a.s zaterdag beginnen met Vp3
Heb veelal info gevraagd wat de beste methode is om af te vallen en hoop van harte dat ik de goede keuze maak
Ben een sportief vrouwtje en wil 10 kilo kwijt dat maar niet wil lukken.
Hoop van harte dat het lukt met Vp3
In de tussen tijd lijkt het me leuk om samen met jullie de stand van zaken te delen
Groetjes Maatje
Ben nieuw hier en ga a.s zaterdag beginnen met Vp3
Heb veelal info gevraagd wat de beste methode is om af te vallen en hoop van harte dat ik de goede keuze maak
Ben een sportief vrouwtje en wil 10 kilo kwijt dat maar niet wil lukken.
Hoop van harte dat het lukt met Vp3
In de tussen tijd lijkt het me leuk om samen met jullie de stand van zaken te delen
Groetjes Maatje
zondag 14 april 2013 om 09:35
Zo hallo beste vp3 ers, helaas is het niet zonnig bij ons jammer, haha maar ook weer positief hoef ik nog niet in een bikini heb ik weer wat tijd toch
.
Als we morgen nou allemaal eens strak met de vp3 beginnen van 8 tot 10 à 11 (10 vloeibaren maaltijden ) en we bewegen allemaal 1 uur per dag wandelen fietsen vul het zelf maar in en dan die maandag daarop wegen we ons allemaal en vertellen we hoeveel we kwijt zijn leuke uitdaging en tussen door houden we contact .
Positief toch ik wil wel lekker in mijn vel zitten als de zomer komt dus meiden s6 en hoor graag jullie reacties

Als we morgen nou allemaal eens strak met de vp3 beginnen van 8 tot 10 à 11 (10 vloeibaren maaltijden ) en we bewegen allemaal 1 uur per dag wandelen fietsen vul het zelf maar in en dan die maandag daarop wegen we ons allemaal en vertellen we hoeveel we kwijt zijn leuke uitdaging en tussen door houden we contact .
Positief toch ik wil wel lekker in mijn vel zitten als de zomer komt dus meiden s6 en hoor graag jullie reacties

zondag 14 april 2013 om 11:47
dinsdag 16 april 2013 om 11:00
Hoi hoi,
Ik ben vrijdag 5 april begonnen en op maandag 8 april ook (weer) begonnen met sporten, ik heb 4 dagen 45 minuten gefietst op de sportschool met "better belly". Resultaat: vrijdag 12 april -2 kilo, weinig voor een eerste week waarin ik ook weer ben gaan sporten vind ik. Dit weekend vp3 gedaan maar ook 2 etentjes gehad. Gisteren had ik enorme vreetbuien grrrr! Resultaat vanmorgen +3 ons wat eigenlijk meevalt gezien de hoeveelheden die ik naar binnen gewerkt heb. Wel zonde! Vandaag weer vol goede moed begonnen, water drinken haal ik misschien 1.5 liter.
Ik ben ervan overtuigd als je fulltime ALLEEN vp3 neemt en 4 liter water drinkt je veel afvalt. Maar ik mis die discipline!
Goed voorstel nicoleo maar ik weet al dat ik dat niet vol ga houden. Ik weet het, verkeerde instelling.....
Waarom benadruk jij vloeibare maaltijden? heb jij het idee dat die beter werken voor je?
Ik ga over 1.5 week op vakantie. Ik dacht dat dat voldoende motivatie was voor alleen vp3 maar helaas........vaak ben ik TE zwak.
Succes allemaal!
Ik ben vrijdag 5 april begonnen en op maandag 8 april ook (weer) begonnen met sporten, ik heb 4 dagen 45 minuten gefietst op de sportschool met "better belly". Resultaat: vrijdag 12 april -2 kilo, weinig voor een eerste week waarin ik ook weer ben gaan sporten vind ik. Dit weekend vp3 gedaan maar ook 2 etentjes gehad. Gisteren had ik enorme vreetbuien grrrr! Resultaat vanmorgen +3 ons wat eigenlijk meevalt gezien de hoeveelheden die ik naar binnen gewerkt heb. Wel zonde! Vandaag weer vol goede moed begonnen, water drinken haal ik misschien 1.5 liter.
Ik ben ervan overtuigd als je fulltime ALLEEN vp3 neemt en 4 liter water drinkt je veel afvalt. Maar ik mis die discipline!
Goed voorstel nicoleo maar ik weet al dat ik dat niet vol ga houden. Ik weet het, verkeerde instelling.....

Waarom benadruk jij vloeibare maaltijden? heb jij het idee dat die beter werken voor je?
Ik ga over 1.5 week op vakantie. Ik dacht dat dat voldoende motivatie was voor alleen vp3 maar helaas........vaak ben ik TE zwak.
Succes allemaal!
woensdag 17 april 2013 om 22:19
zo ben ik weer, na een dipje gaat het nu weer goed. 8,5 kilo in 3,5 week. super dus. zit ook nog met mijn mentruatie dus zal nog wel meer zijn. Ga vrijdag weer terug naar mijn arts. Wil wel langzaam gaan afbouwen en dan rustiger met vooral gewone voeding verder afvallen. uiteindelijk kun je niet je hele leven blijven vp3. Maar ik ga wel bewuster kijken naar wat ik eet en veel meer dingen zelf maken.
donderdag 18 april 2013 om 10:46
@Nicoleo..zeker weten we gaan voor de 10 kilo en dat gaat ons beslist lukken
Heb me vandaag gewogen en gemeten,ben heel blij,heb me met ongeloof nog maar eens gewogen.
Met 5 dagen 2,5 kilo kwijt..Is een heel mooi begin!!
Weet natuurlijk niet of dat slecht is of vocht verlies,maar het voelt zich heerlijk aan en voel me ook Heerlijk Fit!!
Moet wel zeggen ik ben veel in beweging en sport veel.
Merk wel dat ik met spinning rustig aan moet doen..maar dat neem ik voor lief..
Voor iedereen hier heel veel succes met vp3.
Wees serieus met vp3.Wees streng voor jezelf de 1 ste paar weken want je wordt straks beloond!!!!!
Heb me vandaag gewogen en gemeten,ben heel blij,heb me met ongeloof nog maar eens gewogen.
Met 5 dagen 2,5 kilo kwijt..Is een heel mooi begin!!
Weet natuurlijk niet of dat slecht is of vocht verlies,maar het voelt zich heerlijk aan en voel me ook Heerlijk Fit!!
Moet wel zeggen ik ben veel in beweging en sport veel.
Merk wel dat ik met spinning rustig aan moet doen..maar dat neem ik voor lief..
Voor iedereen hier heel veel succes met vp3.
Wees serieus met vp3.Wees streng voor jezelf de 1 ste paar weken want je wordt straks beloond!!!!!
donderdag 18 april 2013 om 11:51
@krk1964..Geef de moed niet op.Als ik jou was zal ik beginnen na jouw vakantie.Heb je lekker kunnen genieten van je vakantie dan steeds aan het lekker eten denken..
Het gaat je dan beslist lukken..
Ik ben pas bezig,het geeft me nu al zo''n goed gevoel
Voel me niet zo vermoeid meer en heb veel meer energie.
Succes en sterkte ermee
Het gaat je dan beslist lukken..
Ik ben pas bezig,het geeft me nu al zo''n goed gevoel
Voel me niet zo vermoeid meer en heb veel meer energie.
Succes en sterkte ermee
zondag 21 april 2013 om 00:43
Vrijdag weer gewogen. Helemaal niets eraf!
Het gekke is dat iedereen vraagt of ik zo veel afgevallen ben!
Heb zelf ook het idee dat mijn gezicht smaller is. Aan mijn kleding kan ik het niet echt merken, maar dat kan ook zijn omdat ik altijd stretch dingen draag.
Wellicht toch meer spieren gekregen doordat ik opeens 4x per week ben gaat sporten? En spieren wegen zwaarder dan vet. Volgende week vrijdag gaan ze op de sportschool kijken wat ik in gewicht en in cm's ben afgevallen dus wie weet....
Succes weer allemaal!
Het gekke is dat iedereen vraagt of ik zo veel afgevallen ben!
Heb zelf ook het idee dat mijn gezicht smaller is. Aan mijn kleding kan ik het niet echt merken, maar dat kan ook zijn omdat ik altijd stretch dingen draag.
Wellicht toch meer spieren gekregen doordat ik opeens 4x per week ben gaat sporten? En spieren wegen zwaarder dan vet. Volgende week vrijdag gaan ze op de sportschool kijken wat ik in gewicht en in cm's ben afgevallen dus wie weet....
Succes weer allemaal!
maandag 22 april 2013 om 17:01
Beste VP3-ers,
Ik wil ook heel graag beginnen met VP3 maar mijn zorgverzekering vergoed helemaal niks. Ik vind 15 euro per dag best wel veel geld.
15 x 30 = 450 euro per maand. Krijgen jullie het wel vergoed van de zorgverzekering en zijn jullie echt ongeveer 450 euro per maand kwijt? Ik hoor graag van jullie!
groetjes,
Irene
Ik wil ook heel graag beginnen met VP3 maar mijn zorgverzekering vergoed helemaal niks. Ik vind 15 euro per dag best wel veel geld.
15 x 30 = 450 euro per maand. Krijgen jullie het wel vergoed van de zorgverzekering en zijn jullie echt ongeveer 450 euro per maand kwijt? Ik hoor graag van jullie!
groetjes,
Irene
dinsdag 23 april 2013 om 07:44
Hoi allemaal,
Zo straks wegen ben benieuwd volgens mij gelijk heb er eigenlijk een zootje van gemaakt en ik was zo gemotiveerd, maar vanwege de verbouwing ben ik zo bezig en. Ergert ik de tijd wat als resultaat geeft SNAAIEN.
Maar goed elke dag op nieuw beginnen net zo als vandaag.
Krk 1964 mijn consulent zegt tegen mij als ik 15 maaltijden per dag eet neem je 10 vloeibaar en 5 vaste gaat dan echt super goed val je veel meer af, ik ken iemand die nam dat alleen en viel 5 kilo af in 1 week, maar dat was wel de start week dan hè.
S6 maar weer
Zo straks wegen ben benieuwd volgens mij gelijk heb er eigenlijk een zootje van gemaakt en ik was zo gemotiveerd, maar vanwege de verbouwing ben ik zo bezig en. Ergert ik de tijd wat als resultaat geeft SNAAIEN.
Maar goed elke dag op nieuw beginnen net zo als vandaag.
Krk 1964 mijn consulent zegt tegen mij als ik 15 maaltijden per dag eet neem je 10 vloeibaar en 5 vaste gaat dan echt super goed val je veel meer af, ik ken iemand die nam dat alleen en viel 5 kilo af in 1 week, maar dat was wel de start week dan hè.
S6 maar weer
woensdag 24 april 2013 om 13:05
Hoi hoi,
Ik krijg ook niets vergoed. De controles kreeg ik voorheen wel altijd vergoed (50%) maar de producten niet. Nu doe ik het op eigen houtje dus geen controle kosten. Ik heb voor 550 euro aan producten in huis en ben er nu 2.5 week mee bezig. Ik denk dat ik nog voor 1.5 week in huis heb..
Een paar jaar geleden gebruikte ik veel de mocca shake, daar ging ik steeds giga van aan de diarree dus dat schoot wel op maar dat is nu niet meer helaas. Door mijn werk ben ik veel onderweg waardoor ik meer aangewezen ben op de koekjes. Misschien dat ik daarom minder snel afval?! Goede tip dus voor de vrije dagen.
Ik wens jullie weer allemaal heel veel succes.
Ik krijg ook niets vergoed. De controles kreeg ik voorheen wel altijd vergoed (50%) maar de producten niet. Nu doe ik het op eigen houtje dus geen controle kosten. Ik heb voor 550 euro aan producten in huis en ben er nu 2.5 week mee bezig. Ik denk dat ik nog voor 1.5 week in huis heb..
Een paar jaar geleden gebruikte ik veel de mocca shake, daar ging ik steeds giga van aan de diarree dus dat schoot wel op maar dat is nu niet meer helaas. Door mijn werk ben ik veel onderweg waardoor ik meer aangewezen ben op de koekjes. Misschien dat ik daarom minder snel afval?! Goede tip dus voor de vrije dagen.
Ik wens jullie weer allemaal heel veel succes.
maandag 5 augustus 2013 om 13:43
Hallo, Ik doe weer mee hoor ik had de afgelopen weken zoveel dat vp3 eventjes op een laag pitje was komen te staan, zonde natuurlijk want daar doe je het niet voor dan is het te kostbaar.
Dus vandaag ben ik weer volle moed begonnen met vp3 en ga dat zeker 2 weken vol houden dan een weekje met vakantie en dan gaan we vrolijk verder s6 allemaal
Dus vandaag ben ik weer volle moed begonnen met vp3 en ga dat zeker 2 weken vol houden dan een weekje met vakantie en dan gaan we vrolijk verder s6 allemaal
vrijdag 22 november 2013 om 13:44
Wat jammer dat het forum niet meer actief gebruikt lijkt te worden!
Ik ben vorige week begonnen. Wil 15 kilo kwijt en na een week staat de teller al op ruim 3. Erg tevreden dus en ik hoop over een week of 6 kwijt te zijn. Nu nog even fulltime vp3, maar ik denk dat ik over een week of 2 naar een wat rustiger regime overschakel. Ik vind het niet erg als het langzaam gaat en wil de tijd nemen om af te bouwen. Daar is het bij eerdere dieetpogingen namelijk steeds op stukgelopen. Elk dieet werkt immers als je je eraan houdt, maar je kunt pas een half jaar of een jaar na afloop echt zien of het stand houdt. Nou: voor wie ook nog aan de slag is of gaat: toi toi toi!
Ik ben vorige week begonnen. Wil 15 kilo kwijt en na een week staat de teller al op ruim 3. Erg tevreden dus en ik hoop over een week of 6 kwijt te zijn. Nu nog even fulltime vp3, maar ik denk dat ik over een week of 2 naar een wat rustiger regime overschakel. Ik vind het niet erg als het langzaam gaat en wil de tijd nemen om af te bouwen. Daar is het bij eerdere dieetpogingen namelijk steeds op stukgelopen. Elk dieet werkt immers als je je eraan houdt, maar je kunt pas een half jaar of een jaar na afloop echt zien of het stand houdt. Nou: voor wie ook nog aan de slag is of gaat: toi toi toi!
zondag 23 maart 2014 om 11:20
Hallo Vp3 gebruikers, is er niemand die het jaar 2014 begonnen is met Vp3? Dat is jammer het is een goed product om af te vallen en deze site werd altijd toch actief gebruikt door mede afvallers. Laat eens iets horen zou ik zeggen. Zelf ben ik weer begonnen en nu 3 weken bezig en ongeveer 3 kilo affgevallen. Het gaat bij mij helaas nooit zo snel maar altijd nog sneller als bij een gewoon dieet.Ik hoor het wel of er nog meer mede afvallers zijn, doei