:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Emy; volgens mij zitten we in hetzelfde level....wat een k.u.t level zeg! Nr 65
Geen ab emy, maar dexa-huppeldepup-ine. Dat hoeft maar een keer en neemt dan meteen de zwelling weg op het hoogtepunt. Is geen kuur. Heb je ook stoten en vallen creme of hoe het ook heet? Schijnt ook goed te zijn. Heeft ze er nog last annof is ze haar wigen vrolijke ik weer?
pseudokrupp is echt kak. maedlzoon had het vorig jaar ook. Noemde ze toen strottenhoofdontsteking, maar is eigenlijk hetzelfde. is beanstigend de eerste keer, maar gelukkig gaat het meestal wel snel weg.

Ik heb daar nu ook korreltjes voor, als er zo'n aanval van zwelling opkomt. Heb het nog niet nodig gehad gelukkig.

Hoop dat rare zoon snel weer fit is.

maedlzoon heeft ook een exceem plekje bij zijn knie. heb een zalf van de dermatoloog gegekregen, helpt super goed. Nu het weg is, wil ik het ook proberen goed vet te houden.

het is inderdaad lastig te ahcterhalen waar het vandaan komt.

oef, dat is even schrikken Emy, gelukkig kunnen ze idnerdaad wel tegen een stootje..

gelukkig niet ziek maar dus 'enkel' kiezen, maar daar kunnen ze wel een tijdje last van hebben. hoeveel moet ze er nog? hier schiet het echt niet op met tanden en kiezen.

pfff mads, dat is echt vermoeiend zeg, en dan ook nog zulke wilde drukke kinderen.

hopelijk vannacht gee spookje,zodat je kunt bijslapen.

de 24 uur zijn om Joda, hoe voel je je nu?

vandaag ging het in bed leggen redelijk goed en snel. heb ontdekt als ik de deur op een kier laat en het licht aan dan kan ik binnen een paar minuten weg kruipen

probleem is alleen dat ik de deur niet open kan laten, iv mijn extreem irritante katten, maar als hij diep slaapt dan doe ik de deur dicht.
Nou succes Joda, zeker een kaaa uuuu tee level ik zit er echt al heul lang in vast!

En gooi die app van m'n telefoon af binnenkort haha!

Ja dat is Arniflor, Raar.. Dat heb ik er indd opgesmeerd.

Na flink gehuild te hebben was ze weer vrolijk en ging ze lekker eten, waar ze ook nog bijna van haar stoel kletterde pfff!

Oh fijn dat het gelijk de zwelling weg neemt!

Is hij wel lekker gaan slapen?

Hopelijk blijft dit werken Meadl! Zo wel lekker zijn toch?
Hello!

Mads, dat klinkt super druk. Gewoon even evalueren voor volgend jaar .

Joda, wat kak weer...Maar jij kent je lichaam als de beste. Ik moet zo lachen om je douche-sex!

Raar, pffff wat een onderneming. Fijn dat je weer thuis bent . Mijn gevoel zegt dat je de 39 weken niet gaat halen...

Emy, jeetje wat schrikken. Hier ook stoten en val crème.

Hier ook eczeem op schouder en ik smeer doodleuk met een lichte hormoonzalf. Ga inderdaad maar over op vette zalf. De vette creme c..... heb ik ook.

Meadl, fijn dat je nu na een aantal minuten weg kunt sneaken!

HIer een lekkere vrije dag gehad. Huis is weer schoon en mijn mond ook. Ben naar de mondhygiënist geweest. Bij de etos hebben ze nu ook een toffe spaaractie met al je aankopen en jufzoon kreeg 2 kleine Nijntje boekjes die je normaal bij de Pampers krijgt. Heel erg happy!
Een zoon!
Nee hij ligt nog te huilen... Zijn ademhaling is ok, lichtjes benauwd, dus geen medicijn gegeven. Die gehuil is de standaard "ik wil niet slapen". Vermoeiend hoor, zo'n kind, eigenlijk gaat er geen enkele dag voorbij dat ALLES geruisloos en probleemloos gaat. Er is altijd wel iets met een driftbui, moeilijk doen, huilend naarbed of s nachts huilen. Maar dat hebben jullie ook he? Ja he? Toch?

Eigenlijk vind ik het toeleven naar deze bevalling exht heel anders dan de vorige keer. Los van dat ik het nu een keer gedaan heb en rare zoon er als complicerende factor bij heb, voelt het niet als stilte voor de (onbekende) storm, een laatste moment van met jezelf zijn, maar als een continue drukke achtbaan waarin alles toch al niet meer om jezelf draait. Ofzo.

Komt wel goed hoor, allemaal :-) Schenk mezelf og maar een glaasje roosvicee in en... Rare zoon heeft het net opgegeven.

Morgen weer naar de vk. Rare griet heeft weer de hik. Al een vroeg drankprobleem
ja, tuurlijk herken ik dat raar. geeft me soms ook echt te denken, waarom ik persé kinderen wilde. Klingt heel stom, want ik hou zielsveel van dat ventje, maar elke dag opnieuwd driftaanvallen, gehuil bij het opstaan, bij het eten, naar bed brengen etc etc.

maar dan zijn we weer super leuke grappige momenten en je vergeet gewoon alles.

kan me indenken dat het nu toch anders voelt als bij Rare Zoon.

waarschijnlijk is dat bij een derde weer anders, Lilly?

haha, rare groet al aan de drank

dat is nog eens leuk Juf, 2 nijntjes boekjes.

hoop ook zeer dat dit blijft werken. zou wel graag weer normaal willen slapen zonder dat maedlzoon in het campeerbedje moet, en katten die lopen te schreeuwen om 6 uur sochtens, maar goed, het is te doen zoals het nu is.

vandaag hadden we ook weer een driftaanval omdat hij persé nuuuuuuu een boterham wilde (net thuis, hadden onze schoenen nog niet uit) en hij nuuuuuuu TOTO (zandkasteel) wilde kijken.

Kijk nu met hem elke avond via youtube zandkasteel. Hij vindt het geweldig :-)
Ik zit al dagen in 147......bluh!

@meadl, ja 3e is heel anders, begin me nu toch wel af te vragen hoe ik het straks allemaal moet organiseren......vergeet nu vaak dat ik zwanger ben.....
@Neefjes, we hebben onze neefjes er zeker op aangesproken, maar weet je wat het is.. thuis en bij opa en oma etc. mogen ze eigenlijk alles. Schoonzus en man weten wel hoe wij er in staan en dat wij dat gedrag bij ons thuis gewoon niet tolereren, dus ze zijn wel streng gewenst, maar omdat ze thuis en verder overal altijd alles mogen doen, luisteren ze er natuurlijk niet naar, want waarom mag het nu opeens niet? Ik heb ze er ook paar keer op aangesproken ‘je hoeft niet met dat speelgoed te gooien he, het hoeft niet kapot’ en dan krijg ik een reactie terug als ‘waarom niet dan?’.. ouders hebben toen ook wel ingesprongen van ‘niet waarom niet, gewoon luisteren naar je tante’… maar ja... zij snappen er natuurlijk geen drol van dat dat gedrag bij ons niet mag en voor de rest overal wel, dus gingen ze elke keer weer vrolijk verder.

We hebben er ook wel echt van geleerd hoor! Mochten we volgend jaar nog steeds in dit huis zitten, dan vieren we het gewoon op 1 dag. Mocht het niet passen qua visite, dan schrappen we maar een paar mensen of iets dergelijks en houden we het klein(er).

@Choc, hahaha, nou.. ik was van tevoren ook wel tegen man een strenge heks hoor.. “als ze dat gaan doen nou hoor” en “we gaan dat op onze kamer neerzetten, want als ze daar aan komen wordt ik echt boos” etc. Ik vond het ook echt niet kick wat ze allemaal uitgevreten hebben, maar ik was zo druk met de visite voorzien van drinken, taart, lekkers, praatje maken, Bas.. dat ik me er op het moment zelf gelukkig niet zo heel druk om kon maken, meer vooraf en achteraf. Was wel allang blij dat schoonzus en man er ook heel erg op hebben gelet en man ook heel erg. Helaas luisteren ze er alleen niet naar.

Cadeau op F heeft Bas van zijn opa en oma gekregen. Is wel heel leuk! We gebruiken hem alleen nog niet, omdat hij er nog wel iets te klein voor is.. we ‘fietsen’ (lees: ik rij hem) nu alleen nog proefrondjes in huis en dat vind ie wel echt heel leuk!

@Emy, ik wist serieus voordat ik Bas al had dat ik het niet zo wilde doen!! Waren wel hele leuke gesprekken toen ik zwanger was. Kwam er weer een heel leuk voorbeeld aan van neefjes en dan ging ik weer tekeer hoor “zo gaan wij dat dus echt niet doen hoor” hahaha.. en met hormonen erbij kan je je vast wel een voorstelling geven van hoe dat dan ongeveer gaat

Ach jeetje.. Emygirl tegen hoek van de muur gevallen! Dat had Bas een vorige keer ook, alleen dan tegen de salontafel, was inderdaad een hele blauwe streep geworden…. Had alleen nog niet gehoord van Arniflor, dus dat ga ik op mijn boodschappenlijstje zetten! Fijn dat ze in ieder geval weer vrolijk is!

@Raar, oh bah pseudokroep. Gelukkig niet zo erg als de vorige keer, maar blijft wel vervelend. En ook al ben ik niet zwanger, ik denk dat ik hetzelfde gevoel zou hebben hoor, snap het helemaal.. die continue drukte.. ik heb er niet-zwanger zelfs last van. Maar komt wel goed schatje.. *schenkt nog een glaasje in* Ik zou het gewoon per dag bekijken en je rust pakken waar het kan, nu, maar ook straks!

@Angie, inderdaad ‘gelukkig’ maar kiezen en verder niets. Pff.. als ik dit zo lees hou ik echt mijn hart vast als bij Bas zijn kiezen doorkomen. Hij heeft bij zijn tandjes al mega last....

Slaap lekker dames! Ik ga Bas wakker maken voor z’n papfles, want ik wil slaaaapen!!! Hopelijk wordt het een goede nacht voor ons allemaal!
Raartje, hier idem met terrorpeuter! Ik vind het daarom zo fijn om ook jullie verhalen hier te lezen...

De WC methode werkt hier nu heel goed. Bij de tweede keer dreinen/driftbui/niet willen eten gaat hij even nadenken op de WC. Deur dicht, 1 minuut laten staan en meneer loopt weer vrolijk naar buiten!?! Beetje gek de WC maar onze gang is niet handig met een open trapgat.

Ik snap heel goed dat je je zwangerschap heel anders beleeft... misschien toch rare zoon ook nog de laatste weken wat vaker uit besteden en ook de eerste weken! Dan kun je je echt even voorbereiden met die rustige periode. Ik denk daar nog steeds vol melancholie aan terug. Toen nog alleen en daarna samen. Maar je leven is zo anders geworden!

Candy crush, level 1 gespeeld en meteen opgehouden....

Mada, pedagogische tip. Dit soort figuren moet je commanderen. Dus: Piet, stop met rennen! Een vraag vraagt bij brutale snuiters om antwoord. Concreet beschrijven wat je niet wilt.

Gewoon lekker rustig houden volgend jaar

Ik ga nog even naar de speeltuin. Ik heb vanmiddag studiedag, volledig nutteloos... ik leer er niks...en NIKS betaald!
Een zoon!
Studiedag.....vraag me altijd af wat de juffen dan doen. En waarom verdien je niets? Moet je in je vrije tijd komen....gratis?! Wauw.....ik vind dat gek.

Bij ons gaven ze uren voor de nieuwjaarsbijeenkomst....vorig jaar was het 'verplicht vrijwillig' en toen kwam er niemand
dat is stom Juf, studiedagen waar je niks voor krijgt en niks van leert.

eens met pedagogische tip. ik vraag eerst met strenge toon of ze op willen houden, heeft dat geen effect dan wordt er niet meer gevraagd maar gecommandeerd.

gaat Jufzoon dan niet in de wc roeren??
Hahahaha jodaatje heeft ooit alle wc rollen in de wc gegooid *voor straf op de gang....wc deur dicht*

Streng toespreken en aankijken. Vreemde ogen dwingen.

Moet werken, geen zin..

O, ik begin me wat beter te voelen. Vanmorgen geen kotsneigingen en minder misselijk. Buikpijn is weg, rugpijn nog vaag aanwezig. Gaat de goeie kant op! Gelukkig was mijn collega zo lief om de dienst de ruilen. Zij nu tot 20:00 en ik tot 17:30. *gaat even een zakje drop voor haar kopen*
Yes, controle overleefd! Verslag op h. Later vandaag of morgen weer minder ego!
Goed zo dweep!

Rare zoon kan alle deuren open en dicht doen, dus op de wc zwtten heeft geen enkele zin. Hooguit als we de deur barricaderen

Vanochtend weer vanaf 5 uur wakker. Geprobeerd tussen ons in te laten slapen, maar hij was totaal over de toeren. Toch weer terug in bed, heeft hij op een of andere manier zijn mdf boom van de muur weten te slopen en zichzelf een tand door zijn tandvlees weten te bonken. Zucht. Uiteindelijk nog drie keartier in onmogelijke houding geslapen bij ons op het voetenend (bed op klossen, dus dat is een diepe val als je valt, dus wij sliepen niet lekker) en daarna zijn de mannen maar naar beneden gegaan en was het reuzegezellig en heb ik nog twee en een half uur geslapen. Ha!

Wil best minder ego zijn, maar de mannen zijn nu boodschappen doen, dus ga ik effe lekker douchen. Schoonmama komt natuurlijk weer langs, maar ze komt se afwas doen (van drie dagen, de machine is stuk) dus vooruit
aaai Raar, ook zo'n lekkere agressieve peuter als die van mij dus. fijn *not*

groot gelijk, lekker douchen, ontspannen, bijkomen.

haha Joda, alle wc rollen in de wc, oeps!

terrorzoon heeft weer eens zijn halve bord eten door de keuken gegooid, aaaaargh! nu slaapt hij gelukkig.
Was gisteren een lovend stuk over de goede eigenschappen van terrorzoon aan het schrijven toen ipad op bleek en ik het dus niet kon plaatsen Net bij het boodschappen doen was hij naar iedereeaan het zwaaien en hij is met een halve krentenbol nog in zijn knuistje in de wagen in slaap gevallen. Te zoet!

Pf... Wat kun je moe worden van zwanger zijn zeg. Zombie-esk!

Wat vinden jullie? Mag ik de komende weken lekker alleen ego zijn?
Voor de afwas mag ze langskomen raar en jij gaat ondertussen gewoon überlang douchen heb je nu ook weer dat dagelijkse gebel van iedereen? Daar werd ik zo dol van op t laatst. kan me voorstellen dat t niet voelt als een periode van uitrusten, het is keidruk met een peuter erbij. Hoe gaat t nu met rarezoon? Hopelijk goede controle vanmiddag bij vk. Ben benieuwd.

Emy schrikken van t vallen! Hier staat de arniflor naast de telefoon, erg he haha, gebruik t erg vaak momenteel. Constant klimmen en je probeert er wel de hele dag bovenop te zitten maar soms ben je toch te laat..

Dweep fijn dat alles goed was! Ga zo even lezen op h.

Joda ook weer aan de beterende hand gelukkig. Hopelijk snel alle kwaaltjes weg.

Wc vind meneer erg interessant, het liefst voelt hij even in de pot... Zorg daarom maar dat de deur naar de wc altijd dicht is.

Wij doen ook kleine rondjes met t fietsje Mads. Niet te lang anders is t nog te vermoeiend. Bij mij ziten er ook gordeltjes op, bij jou ook? Maar hij zit erop als de koningin, naar iedereen te zwaaien, zo grappig!

Verjaardag klinkt druk! Was hier ook zo'n invasie hoor. Ik had wel alle visite tegelijk maar was gesloopt s avonds. Heb je dat vaker duizelig en overgeven? Ik heb t nu elke keer als ik ongesteld moet worden, zo raar. Had ik eerst nooit last van. Nog niet gedacht aan vermoeidheid maar zou zomaar de oorzaak kunnen zijn

Gelukkig alleen maar kiezen bij angiegirl, maar daar kunnen ze behoorlijk ziek van zijn. Hopelijk knapt ze snel op.

Weer opgebleven tot half 12. Wel met moeite hoor, om half 11 gilde hij de hele supermarkt bij elkaar maar ach
Ben toch maar uit de douche gekomen, was al ettelijke cm gekrompen dacht nog even dat de bevalling begonnen was, maar het bleek mijn onhandige geklooi tov voor mij onzichtbare bikinilijn te zijn

Belletjes, nee, nog niet. Gelukkig maar!

Kan nog komen over twee weken natuurlijk...
Rare griet is weer uit mijn bekken gekropen :-S en dat terwijl ze vorige week nog helemaal vast lag... Als nu mijn vruchtwater breekt moet ik meteen gaan liggen en bellen. Mal kind, verder alles goed. Ze schatten haar bij 40 weken nu op 3800 gram. Flink he, voor zo'n voormalig kleintje
ja, dat is een flinke dame inderdaad. ze doet haar naam eer aan, rare meid!

en tuurlijk mag je lekker ego zijn meid!

half 12 is heel netjes Marloes, langer houdt maedlzoon het vaak ook niet vol hoor.

wat is dat arniflor? helpt dat? ik ken het niet, ik doe er een beetje bepanthen op en klaar.

vanmiddag was mijn terrorzoon weer zo schattig ana het dansen (zie FB) dat vergeet je zijn driftaanvallen weer gelijk.

Raar, zal het filmpje ook wel op H plaatsen extra voor jou.
Nouja zeg die rare griet, wil ze even heel snel terug gaan?

En lekker ego zijn hoor, vind ik leuk!

@marloes

Hoe laat is marloesbeeb wakker 's morgens?

Nu doet hij maar 1 slaapje toch?

Dat lukt bij chocboy bijna nooit, behalve als hij om half 10 pas wakker is maar dat komt de laatste tijd bijna nooit meer voor.

@juffertje

Haha op de wc, ach ja als het helpt?!

Denk je niet dat hij het als een strafplek gaat zien wanneer hij straks zindelijk moet worden?

Of denk ik nu weer veel te moeilijk en denken ze daar niet bij na?

@maedl

Kan het filmpje niet bekijken maar zulke momenten zijn fijn he?!

Ff lekker zijn buien vergeten, tja het hoort er allemaal bij he :-)

Wie weet wat mij allemaal te wachten staat..

Hebben jullie de temperaturen gezien voor aankomende zondag??

Rond de 20 graden, whoehoe!
Oh Rare zoon moet niet zo gaan spoken hoor! Pfff.....

En die Rare griet is ook een mooie, ze lag toch vast en jij dacht dat ze nog meer was gezakt!

Mooi gewicht indd voor een "kleintje" zo zie je maar.....

Ego berichten schrijven mag en moet!

Was het te doen met "rare" schone moeder?

@Maedl, Arniflor is van VSM voor kneuzingen en blauwe plekken een zalf/crème.

Hij heet tegenwoordig vallen en stoten crème

Ach ja onze monsters zijn ook soms héél lief natuurlijk haha! *als ze slapen*

Geen blauwe plek/streep te zien op haar wang trouwens.. Of de zalf heeft goed geholpen of het viel allemaal wel mee hihi!

Pfff m'n buik gaat in de weg zitten (nu al!!) met schoenen/gympen aandoen...

Tijd voor slippers haha!

Indd Choc. kom maar op met die 20 graden, lekker

Emygirl is trouwens echt een klein spookje, maar dat wisten jullie natuurlijk al...

Fluistert ze vanmiddag rond half vijf, ze was aan het spelen met Ernie (die elke x een schone luier moet), in m'n oor; Ernie wil ook sjippies!

Wat een draak haha...
Tweep, heerlijk dat het goed gaat!

Choc, tsja strafplek... de deksel van het toilet zit dicht en zolang het werkt gaat het goed. Eerst doet hij z'n behoefte toch op het potje.

Raar, je bent een rare . Lekker schoonloeder aan de poets zetten.

@studiedag, als leerkracht heb ik naast je lesgeefuren ook taakuren. HIerin heb je verschillende taken, de studiedagen worden hier ook in ondergebracht. Idee is dat je hierdoor zoveel vakantie hebt. Maar een fulltimer heeft met een fulltime aanstelling geen terugkomdag en parttimer wel.... het is dus enorm scheef...

Ik heb net mijn snelste rondje ooit gerend.... Nu lekker douchen en naar bed. Ovenschotel voor morgen staat al klaar, alleen nog even het tasje inpakken!
Een zoon!
Wordt een drieling geboren op kleine babys grote zorgen!!!!

Teep goed nieuws!

Rare meid is nu al eigenwijs!

Ik ga even candy crushen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven