Geld & Recht alle pijlers

Buurman

16-04-2013 10:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buurman en die zorgt voor nogal wat overlast voor mij. Ik woon in een kleine studio en we hebben een gezamenlijke gang en gehorige kamers.

Bijvoorbeeld gisteren: ik ben laatste tijd erg moe en slaap slecht dus ik wou om kwart voor 10 naar bed. Ik heb tot half 12 wakker gelegen van zijn TV en het "gooien" van de deuren. Dit gebeurd vaker als ik eerder naar bed ga als hij naar bed gaat. Ik weet bijna zeker dat hij dit expres doet. Ik hoor hem namelijk vaak zat praten over mij.

Zelf hou ik altijd rekening met hem als ik thuiskom en hij al op bed ligt. Hij geeft ook vaak genoeg aan dat hij mij nooit hoort en nooit hoort thuiskomen.

Van het weekend heb ik bij mijn ouders geslapen om wat slaap in te halen. Dit was redelijk gelukt maar ik ben nu straks weer terug bij af. (reden is dat ik in het weekend in de horeca werk tot laat als extra bijbaan buiten mijn kantoorbaan om en hij er nogal een handje van heeft om de wasmachine om half 10 aan te zetten en de muziek keihard aan te zetten om half 11 en ik dan het hele weekend 6 uurtjes per nacht slaap en ook niet echt uitrust in het weekend)

Ik weet ook dat hij al 6 eerdere bewoners heeft "weggepest" en hij de laatste waarschuwing heeft gekregen voordat ik erin kwam. Nu heb ik zitten zoeken op internet en er is eigenlijk geen enige mogelijkheid dat de verhuurder hem eruit kan gooien.

Het is trouwens een rare vent want hij praat in zichzelf en over mij in zijn eigen kamer. Best eng als je hoort waar hij het allemaal over heeft. Daarom weet ik bijna zeker dat hij zoveel herrie maakt om te "zieken".

Ik wil het best tegen hem zeggen, maar ik mag zijn wasmachine lenen en hij heeft vaker gedreigd dat ik die niet meer mag gebruiken. Tevens gaat hij dan s'morgens met de deuren gooien als hij weggaat. Wat dus ook niet helemaal bevorderend

Optie tot andere huurkamer of appartement is geen optie. Ik zit nu goedkoop en iets anders is er in de omgeving niet te vinden en wil ook niet naar de stad toe.

Heeft er iemand ervaring of tips voor me?
quote:Louba schreef op 16 april 2013 @ 11:42:

Kijk, je kan blijven hangen in je rot situatie, of je kan iets doen met alle adviezen die je hier gegeven worden.

Het punt is dat je volkomen machteloos staat. De enigste oplossing is nogal drastisch: verhuizen. Ik zelf ben erg blij met mijn huis en woonplaats en wil hier eigenlijk niet weg.

En wat als ze zijn wasmachine niet meer gebruikt? Dan is er toch nog niks opgelost?

Als ze wat tegen hem zegt, is nog verder van huis. Als dat soort mensen weten dat je er last van hebt, zijn ze juist tevreden want dat is hun doel en doen ze er uit irritatie nog een schepje bovenop (mijn buurman iig wel).

De verhuurder kan volgens mij ook niks doen. Een huurder wordt erg beschermd.
quote:dolly81 schreef op 16 april 2013 @ 12:26:

[...]

Het punt is dat je volkomen machteloos staat. De enigste oplossing is nogal drastisch: verhuizen. Ik zelf ben erg blij met mijn huis en woonplaats en wil hier eigenlijk niet weg.

De verhuurder kan volgens mij ook niks doen. Een huurder wordt erg beschermd.

Tja.. en in het vorige topic heeft TO al uitgebreid getoond dat ze daarbij een hoeveelheid beren op de weg ziet waar een dierentuin jaloers op is.

Je gaat je buurman niet veranderen. Sterker nog.. ik vind een buurman die om 9:30 op zaterdagochtend de was doet helemaal niet gek of asociaal. Sterker nog.. dan zou je onze buren ook niet willen zijn want wij doen de was ook op zaterdagochtend en vervolgens ga ik poetsen (ja, met de radio hard aan) terwijl mijn vriend de boodschappen doet. Vrij normaal volgens mij, op zaterdagochtend. Dat je nu ineens geruchten hoort dat hij geweldadig zou zijn en in zichzelf kletst is volgens mij gewoon onzin dat je er allemaal bijhaalt om te laten zien hoe gek je buurman wel niet is en hoe zwaar jij het wel niet hebt.

Koop oordopjes, leer leven met de situatie of zoek een andere oplossing, maar ga in godsnaam eens in oplossingen denken in plaats van continue de 'ja maar..'- modus in te springen.
laylalala wijzigde dit bericht op 16-04-2013 12:32
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Dolly, ze staat helemaal niet machteloos!

Ze wil niet verhuizen vanwege verkeer, drukte en allerhande omstandigheden die blijkbaar zwaarder wegen dat de situatie waar ze nu in zit.

Ze wil niet wassen bij haar ouders want ze wil niet met haar was zeulen. Weegt blijkbaar zwaarder dan wassen bij een gestoorde en wellicht agressieve buurman.

Oordopjes, voor een paar euro te koop, doet ze niet, ook al is ze oververmoeid.

Kortom ze serveert elke oplossing af. En dan zeg ik: je kan blijven hangen in de situatie of je kan iets doen met alle adviezen die je hier gegeven worden.
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 10:37:

@BAMmetjebamie Ik heb hier nooit een topic over gehad? Wel dat ik opzoek was naar een andere woonruimte maar dat gaat hem echt niet worden.

Toch wel hoor

Opzoek naar een andere woonplek
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 10:37:

Ik zit er ook steeds meer aan te denken om als ik in de weekenden bij m'n ouders slaap daar mijn was te doen maar ik heb door de weeks ook altijd 1 of 2 wassen met kleren. (ik rook dus ik draag nooit 2x dezelfde kleren)

@Daydream Er zit helaas maar 1 wasmachine aansluiting bij de studio'sEn daarbij... misschien moet je eens stoppen met roken. Dan hoef je én niet zo gruwelijk vaak te wassen omdat je kleren langer dan een paar uur aan kan houden. En bovendien hou je dan zomaar eens 150-200 euro per maand meer over om misschien WEL een duurder appartement te kunnen betalen..
TO: het is heel simpel je kan elk advies wel afwijzen en overal een probleem van maken maar daar schiet je niets mee op. Want wat jij wilt (buurman weg) gaat toch niet gebeuren. Dus deal with it.

Koop oordoppen, neem je was mee naar je ouders of een wasserette en koop een goede koptelefoon voor bij de tv/radio etc.

Je kunt je blijven ergeren maar daar heb je alleen jezelf mee. Ik woon in een zeer gehorige gebouw en ik hoor mijn buurman tandenpoetsen. Geluid kan heel storend zijn maar je kunt ook zelf een oplossing zoeken. Ik heb geïnteresseerd in een goede koptelefoon die ik opzet als ik aan het werk ben of tv kijk. Ik kan mijn bovenbuur namelijk niet verbieden door de kamer te lopen, zijn was te doen etc, maar zo heb ik er tenminste geen last van. Dus stop met zeuren en kom in actie. Er is maar een iemand verantwoordelijk voor het leefgenot en dat ben jezelf..
Och naar aanleiding van je topic van vorige week: de reacties zijn exact gelijk. En er is zelfs letterlijk gezegd: wat kan jij het jezelf moeilijk maken.

Wat wil je nu nog meer horen?
Verhuizen, wie wilt nou naast zo'n griezel wonen.

Dadelijk draait hij door en doet die jou wat aan.
quote:laylalala schreef op 16 april 2013 @ 12:35:

[...]

En daarbij... misschien moet je eens stoppen met roken. Dan hoef je én niet zo gruwelijk vaak te wassen omdat je kleren langer dan een paar uur aan kan houden. En bovendien hou je dan zomaar eens 150-200 euro per maand meer over om misschien WEL een duurder appartement te kunnen betalen..
laylalala Je hebt met sommige dingen volledig g elijk. Ga jij verhuizen uit je vertrouwde omgeving? Ik ga ook niet naar Den Haag toe om daar in een flatje te zitten omdat ik dat kan betalen. Ik heb helemaal niemand daar. Ik ben sowieso niet gemakkelijk in contacten leggen een weet je wat het ergste is? Ik ben eenzaam!! (dat ben ik nu al) Hier woon ik in mijn vertrouwde omgeving, kan ik ten allertijde ergens naar toe zonder eerst een kwartier tot een halfuur te hoeven rijden. Met dit verhaal heb ik het niet over het weekend, maar over de avonden dat ik op bed lig en wakker lig omdat hij nog niet gaat slapen.

Jouw wasmachine staat waarschijnlijk niet tegen iemand zijn slaapkamer aan? Jij hebt waarschijnlijk niet een woonruimte van 20 m²? Jij hebt waarschijnlijk niet een gedeelte gang?

Oordoppen zou ik graag willen doen, maar de dokter ziet me al elke week aankomen om me oren te laten uitspuiten. Mijn oren maken te veel oorsmeer aan en die moet ik al eens in de 2 maanden laten uitspuiten.

Louba, ik verhuis graag ja! Maar wel naar iets wat naar mijn zin is. In de stad heb ik het niet naar mijn zin.

Bij mijn ouders wassen wil ik wel hoor, maar als het niet anders kan. Ik heb niet voor een week kleren dus was het liefst om de dag of 1 keer in de 3 dagen. Mijn ouders hebben iets meer was als ik heb en die gaan ook niet iedere dag rekening houden met ojee misschien komt ze wel wassen laat ik de was morgen maar doen.

Oplossingen bedenken? Ik vind het al heel wat dat ik het hele weekend bij mijn ouders mag slapen om mijn slaap van de hele week kan inhalen. Wat al niet lukt!

Geweldadig heb ik van horen zeggen, ik heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Met die vent praten durf ik niet, omdat ik bang ben voor van alles. Ik wil niet dat ik iedere ochtend om 6 uur wakker wordt van de deur die hij dan expres hard dichtgooit. Hij doet het alleen maar om te zieken, dat er weer iemand weggaat. Dat hij de volgende kan gaan treiteren, net zo lang tot er niemand meer in komt om te huren. Maar ik wil me niet laten wegjagen.

Dolly81, ik ben blij dat er iemand is die het probleem herkent. Ik vind het zo moeilijk om de beslissing te nemen of ik het ga aankaarten bij hem of niet. Het is zo'n rare vent het is niet te omschrijven. Mijn buurman zit inderdaad het hele weekend thuis, amper sociale contacten en waarmee die contact heeft zijn zijn collega's.
Jonge jonge, wat zit jij in de slachtofferrol. Ga dan terug bij je ouders wonen en zoek vandaar uit een betaalbare woning of kamer. Je legt elk probleem neer bij een ander of bij een situatie en zelf overkomt het je allemaal. je hebt er 0 aandeel in.

Ik wens je veel succes in je zelfgekozen gevangenis.
Louba ik kan niet terug naar mijn ouders. Ik heb het al overlegd met mijn ouders en mijn vader wil het echt niet.
Ik vind al die aanpassingen die hier als tips worden gegeven om je eigen leven te veranderen wel wat ver gaan...

Jij zit 'op die griezel na' lekker in je appartement, laat je niet weg jagen door iemand waar je niet mee door 1 deur kan!

Wel vind ik dat je je afhankelijkheid van hem doordat je zijn wasmachine gebruikt stop moet zetten.

Koop je eigen wasmachine en bel de verhuurder dat hij er een aansluiting bij laat maken, je huurt het toch van hem als zijnde appartement? Dan zorgt ie ook maar dat je daar in je behoeftes kan voorzien! Wel lekker makkelijk anders...

Ik weet niet of je een mogelijkheid hebt om buiten te roken? Dat scheelt veel stank aan je kleren, dus was...

Daarnaast oordoppen is een hele goeie oplossing, ti's even wennen misschien maar daarna wil je niet meer anders...

Je moet er zelf ook wat voor over hebben hoor...

Zolang je maar niks meer met die buurman te maken hoeft te hebben, daar laat je je leven toch niet door beïnvloeden?
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 12:49:

laylalala Je hebt met sommige dingen volledig g elijk. Ga jij verhuizen uit je vertrouwde omgeving? Ik ga ook niet naar Den Haag toe om daar in een flatje te zitten omdat ik dat kan betalen. Ik heb helemaal niemand daar. Ik ben sowieso niet gemakkelijk in contacten leggen een weet je wat het ergste is? Ik ben eenzaam!! (dat ben ik nu al) Hier woon ik in mijn vertrouwde omgeving, kan ik ten allertijde ergens naar toe zonder eerst een kwartier tot een halfuur te hoeven rijden. Met dit verhaal heb ik het niet over het weekend, maar over de avonden dat ik op bed lig en wakker lig omdat hij nog niet gaat slapen.

Jouw wasmachine staat waarschijnlijk niet tegen iemand zijn slaapkamer aan? Jij hebt waarschijnlijk niet een woonruimte van 20 m²? Jij hebt waarschijnlijk niet een gedeelte gang?

Ik ben ook niet iemand die makkelijk nieuwe vrienden maakt, maar daardoor laat ik me niet tegenhouden om kansen te pakken op een leuker leven Voor mijn studie ben ik op mijn 17e 170 km verhuisd om op kamers te gaan en opnieuw te beginnen. En op mijn 23e heb ik voor een baan besloten om 3 dagen per week in Amsterdam te wonen en werken en 4 dagen per week in Enschede (waar ik op dat moment al samenwoonde). Niet romantisch, maar het leek op dat moment een ontzettend grote kans voor een fantastische baan.

Als je kansen ziet moet je die soms pakken. natuurlijk is iets eng dat niet vertrouwd is, maar zie je jezelf nou werkelijk je hele leven op dezelfde plek blijven?

Je kunt overal een leuk leven opbouwen hoor. Echt!

En je wil geen kwartier rijden voor vrienden? Ten eerste: een kwartier is echt helemaal niets (ik fiets al drie kwartier naar mn werk) en ten tweede, dat zegt ook wel wat over je vriendschap dan.

En ja, onze wasmachine staat ook tegen een muur aan en ja wij hebben ook buren. Maar zaterdagochtend is een volstrekt normaal moment om de was te doen.

Jouw dag-nacht ritme is hier het afwijkende,niet dat van de buurman! En met betrekking tot slaap: dan ga je toch 's middags nog even op bed liggen?
tot half 12 TV en het "gooien" van de deuren.

--> TV s avonds tot half 12 is heel acceptabel. Gooien van deuren... Tja.. learn to live with it.

wasmachine om half 10 's ochtends

--> heel normaal

muziek keihard aan te zetten om half 11

--> in het weekend vind ik dat ook vrij acceptabel

Zelf hou ik altijd rekening met hem als ik thuiskom en hij al op bed ligt.

--> heel lief dat je dat doet hoor... maar wat hij doet (TV s avonds, wasmachine, leefgeluiden..) dat is niet heel raar. In deze context ben jij de overgevoelige zeur-buurvrouw. Jij gaat vrij vroeg naar bed door de week, en hebt avonddiensten in het weekend, waardoor je overdag last hebt van leefgeluiden. Maar dat is jouw probleem, je kan echt niet van je buurman vragen om zijn huishouden aan te passen op jouw late diensten. Dus koop een stel oordoppen..
quote]laylalala schreef op 16 april 2013 @ 12:35:

[...]

En daarbij... misschien moet je eens stoppen met roken. Dan hoef je én niet zo gruwelijk vaak te wassen omdat je kleren langer dan een paar uur aan kan houden. En bovendien hou je dan zomaar eens 150-200 euro per maand meer over om misschien WEL een duurder appartement te kunnen betalen..[/quote]

quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 12:49:

laylalala Je hebt met sommige dingen volledig g elijk. Ga jij verhuizen uit je vertrouwde omgeving? Ik ga ook niet naar Den Haag toe om daar in een flatje te zitten omdat ik dat kan betalen. Ik heb helemaal niemand daar. Ik ben sowieso niet gemakkelijk in contacten leggen een weet je wat het ergste is? Ik ben eenzaam!! (dat ben ik nu al) Hier woon ik in mijn vertrouwde omgeving, kan ik ten allertijde ergens naar toe zonder eerst een kwartier tot een halfuur te hoeven rijden. Met dit verhaal heb ik het niet over het weekend, maar over de avonden dat ik op bed lig en wakker lig omdat hij nog niet gaat slapen. Een kwartier of een half uur is echt verwerpbaar. Ik woon minimaal twintig minuten met de auto van mijn vriend, verder van mijn ouders.. Er is hier niemand die zegt dat je als je in de randstad woont naar Oost-Groningen moet verhuizen omdat daar betaalbare woningen zijn.

De keuken van mijn buren ligt tegen mijn slaapkamer. Mijn buurman vindt het leuk om midden in de nacht zijn hele vaat van het aanrecht te maaien als hij dronken is. Daarbij speelt hij ook nog trompet. En timmeren doet hij ook graag. Maar ja, ik kan het hem niet verbieden hooguit het mijzelf makkelijker maken..

Oordoppen zou ik graag willen doen, maar de dokter ziet me al elke week aankomen om me oren te laten uitspuiten. Mijn oren maken te veel oorsmeer aan en die moet ik al eens in de 2 maanden laten uitspuiten.

Louba, ik verhuis graag ja! Maar wel naar iets wat naar mijn zin is. In de stad heb ik het niet naar mijn zin.

Bij mijn ouders wassen wil ik wel hoor, maar als het niet anders kan. Ik heb niet voor een week kleren dus was het liefst om de dag of 1 keer in de 3 dagen. Mijn ouders hebben iets meer was als ik heb en die gaan ook niet iedere dag rekening houden met ojee misschien komt ze wel wassen laat ik de was morgen maar doen. Wasserette? Zelf wassen bij je ouders?

Oplossingen bedenken? Ik vind het al heel wat dat ik het hele weekend bij mijn ouders mag slapen om mijn slaap van de hele week kan inhalen. Wat al niet lukt! Nee dat doe je dus niet. Je vindt alles een probleem en geen enkele oplossing is goed genoeg. Je laat jezelf wegjagen..

Geweldadig heb ik van horen zeggen, ik heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Met die vent praten durf ik niet, omdat ik bang ben voor van alles. Ik wil niet dat ik iedere ochtend om 6 uur wakker wordt van de deur die hij dan expres hard dichtgooit. Hij doet het alleen maar om te zieken, dat er weer iemand weggaat. Dat hij de volgende kan gaan treiteren, net zo lang tot er niemand meer in komt om te huren. Maar ik wil me niet laten wegjagen. Juist ja van horen zeggen...

Dolly81, ik ben blij dat er iemand is die het probleem herkent. Ik vind het zo moeilijk om de beslissing te nemen of ik het ga aankaarten bij hem of niet. Het is zo'n rare vent het is niet te omschrijven. Mijn buurman zit inderdaad het hele weekend thuis, amper sociale contacten en waarmee die contact heeft zijn zijn collega's.TO: de enige die het zichzelf moeilijk maakt ben jij. Jij vindt niets goed genoeg. Je huis is te klein, de buurman is vervelend, oordoppen kunnen niet. Kortom: je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En ik zal je wat vertellen, dat kan niet!
dubbel
quote:laaraa schreef op 16 april 2013 @ 13:28:

[...]

Ook ik heb nare herinneringen met een benedenbuurman, compleet met doodsbedreigingen. Ik weet dus hoe het is om je niet thuis/veilig t voelen in je eigen huis. En ja, ik had veel tijd moeite en geld gestoken in dat huis, om er een mooi plekje van te maken. Helaas was dit figuur niet voor rede vatbaar, niet van mij, niet van de woningbouwstichting etc. Het enige wat ik had kunnen doen is lang genoeg blijven om een dossier op te bouwen, maar daar had ik echt geen zin in. Ik had kunnen blijven, omdat ik van het huisje hield en van de wijk/buurt. Maar ik heb ook een stap terug gedaan naar een buurt waar ik minder mee heb, maar me wel veilig voel. En ik zal -mocht ik weer verhuizen- vanaf nu altijd even checken wat er naast /onder me woont. Je kunt het nooit helemaal voorkomen natuurlijk, maar wel het risico zo veel mogelijk verkleinen. Ik lees dat je je verhuurder nog niet hebt gecontact omdat je denkt dat hij niks doet. Ik snap echt niet waarom je het niet in ieder geval probeert? Kun je me dat uitleggen?
eingenzinnig bedankt voor het vertellen van de info die ik al wist ondertussen! Top! Mijn huis vind ik inderdaad te klein, dat moet ik maar voor lief nemen want ik kan niets anders. Ben bij de hypotheekadviseur geweest kom niet boven de 120.000 euro uit. Dus moet ik sparen. Ik laat mezelf wegjagen ja omdat ik toch wel iets meer als max. 6 uurtjes per nacht in het weekend wou kunnen slapen. Ik ben door de weeks kapot omdat ik in het weekend en door de weeks te weinig slaap. Dit was een redelijk goede oplossing die ik samen met mijn ouders besloten heb.

Er hebben totaal sinds hij daar woont (6 jaar) 8 verschillende mensen gezeten, jij denkt allemaal dat ze uit hun lol en omdat hij zo chill was weggegaan zijn.

laaraa de reden dat ik de verhuurder nog niet gebeld heb is dat het voornamelijk onder normale tijden gebeurd. Je kan er niets mee. Hoewel ik net gevonden heb:

Uw verhuurder mag de huur opzeggen als er sprake is van wanbetaling, onbehoorlijk gebruik, (psychische) overlast, het niet zelf bewonen of overbewoning. Als de opzegging aan de rechter voorgelegd wordt, zal deze toetsen of uw gedraging ernstig genoeg is om de huur te beëindigen.

Kan alleen niet duidelijk vinden wat psychische overlast is.

Doodsbedreigingen heb ik gelukkig nog niet gehad! Als ik wel eens in gesprek ben met hem dan maakt hij ook allerlei mensen af etc. gelukkig heeft die zoiets tegen mij nog niet gezegd.

Iedereen die aangeeft stoppen met roken. Ik wil stoppen met roken maar nu nog niet. Heeft zo zijn persoonlijke redenen. En bovendien heeft het stoppen met roken niet met het aantrekken van schone kleren te maken. Ik neem aan dat de meeste mensen wel iedere dag schone kleren aantrekken? Ik vind het anders gewoon niet fris en die luchtjes die er dan eventueel aanzitten hou ik niet van. Ook al zou ik niet roken, trek ik toch elke dag schone kleren aan ivm frisheid.
...
anoniem_162864 wijzigde dit bericht op 16-04-2013 15:04
Reden: bij nader inzien, ook weer het probleem afschuiven op een ander.
% gewijzigd
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 14:41:

Iedereen die aangeeft stoppen met roken. Ik wil stoppen met roken maar nu nog niet. Heeft zo zijn persoonlijke redenen. En bovendien heeft het stoppen met roken niet met het aantrekken van schone kleren te maken. Ik neem aan dat de meeste mensen wel iedere dag schone kleren aantrekken? Ik vind het anders gewoon niet fris en die luchtjes die er dan eventueel aanzitten hou ik niet van. Ook al zou ik niet roken, trek ik toch elke dag schone kleren aan ivm frisheid.

Dit snap ik wel, je wilt niet 'muffig' zijn. Misschien een tip zoals ik het doe:

- onderkleding (hemdje/shirtje) gaat na een dag in de was

- het jurkje/broek/tuniekje dat ik er over aan draag gaat 's avonds een uurtje in het raam om te luchten. (terwijl ik kook of douche)

Doordat ik er altijd een hemdje onder draag, gaat de meeste muffigheid en eventuele zweetlucht in het hemdje zitten en kan ik het jurkje twee dagen dragen voordat ik het hoef te wassen. Schoon hemdje eronder en klaar.

Een spijkerbroek draag ik op die manier soms wel 3 dagen, elke avond even in het raam (of in de winter in de droger op koud met een frisheids-lekkerruik-doekje, maar ik begrijp dat dat geen optie is).

Scheelt bergen was en houdt je kleding ook langer mooi.
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 14:41:

eingenzinnig bedankt voor het vertellen van de info die ik al wist ondertussen! Top! Mijn huis vind ik inderdaad te klein, dat moet ik maar voor lief nemen want ik kan niets anders. Ben bij de hypotheekadviseur geweest kom niet boven de 120.000 euro uit. Dus moet ik sparen. Ik laat mezelf wegjagen ja omdat ik toch wel iets meer als max. 6 uurtjes per nacht in het weekend wou kunnen slapen. Ik ben door de weeks kapot omdat ik in het weekend en door de weeks te weinig slaap. Dit was een redelijk goede oplossing die ik samen met mijn ouders besloten heb.Graag gedaan hoor! Als je geen adviezen wil die je niet wilt, vraag dan ook niet om advies.. Succes verder...
maar ehhm sorrie hoor.. psychische overlast? Om het even samen te vatten, die psychische overlast zou bestaan uit het feit dat je hem hoort praten in zijn kamer? Dat is het toch? En je hebt via anderen gehoord dat hij wel eens agressief zou kunnen zijn.. Maar daar nooit zelf iets van gemerkt..
quote:laylalala schreef op 16 april 2013 @ 14:47:

[...]

Dit snap ik wel, je wilt niet 'muffig' zijn. Misschien een tip zoals ik het doe:

- onderkleding (hemdje/shirtje) gaat na een dag in de was

- het jurkje/broek/tuniekje dat ik er over aan draag gaat 's avonds een uurtje in het raam om te luchten. (terwijl ik kook of douche)

Doordat ik er altijd een hemdje onder draag, gaat de meeste muffigheid en eventuele zweetlucht in het hemdje zitten en kan ik het jurkje twee dagen dragen voordat ik het hoef te wassen. Schoon hemdje eronder en klaar.

Een spijkerbroek draag ik op die manier soms wel 3 dagen, elke avond even in het raam (of in de winter in de droger op koud met een frisheids-lekkerruik-doekje, maar ik begrijp dat dat geen optie is).

Scheelt bergen was en houdt je kleding ook langer mooi.

Hoe doe je dan de broeken die uitrekken zeg maar? Ik heb heel vaak dat als ik in de ochtend een broek aandoe dat die goed zit, en aan het einde van de dag lubbert die. (ik ben bezig met lijnen dus mijn broeken zitten wel wat ruimer dan dat ze horen zitten.)

Ik draag inderdaad ook altijd onder kleding maar ik ben altijd gewend om al mijn kleding maar 1 dag aan te doen. Colbertjes, vestjes en overdingetjes zeg maar die spuit ik altijd in met frebrese zodat de rooklucht/muffe lucht weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven