Gezondheid alle pijlers

Spanning voor uitstrijkje

16-04-2013 20:46 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdag moet ik voor m'n uitstrijkje, ben onlangs 30 geworden. Zie er tegenop. Heb geen klachten maar vindt het heel spannend... Als alles maar goed is! Ik heb een dochter van 2 en sinds ik moeder ben, ben ik veel angstiger geworden.

Vrouwen ervaringen, tips etc?

Gr. donja
Nah Saaaar van mij mag iedereen weten dat ik geen donor ben hoor.
Wat fijn dat iedereen goede ervaringen heeft met een uitstrijkje. Ik wil je absoluut niet bangmaken, maar ik vond het ook niet erg tot de eendenbek werd opengedaan. Daarna nog 2 weken krom gelegen van pijn. Dit is gewoon eerlijk: het kan zeker pijn doen. Als je je dat niet realiseerd is het alleen maar erger als het wel zeer doet.
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 21:48:

Nah Saaaar van mij mag iedereen weten dat ik geen donor ben hoor.

Tuurlijk.

Is ook een vrije keuze.

Maar om van een pro-donor site te verwachten dat je kunt adverteren dat je geen donor bent vind ik vreemd.

Er zullen trouwens zeker banners te vinden zijn, alleen niet op die site.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 21:05:

Ik vind het onwijs dom als je niet gaat en snap je opmerking niet zo goed. Stel, TO is ontzettend aan het twijfelen om al dan niet te gaan en wordt misschien door jouw opmerking over de streep getrokken toch niet te gaan.

M.i. ben je aan je kind(eren) verplicht mee te doen aan een bevolkingsonderzoek. Deze zijn er niet voor niks.Onzin. Iedereen moet zijn eigen afweging maken. Afhankelijk van de risico's die je loopt en/of de mate waarin je last hebt van de spanning, maak je zelf een keuze. Natuurlijk is het niet verplicht. Lang niet iedereen doet er aan mee, om uiteenlopende redenen: bewust niet kiezen voor de kans op een vals positieve uitslag en de gevolgen daarvan, afwachten van het nieuwe advies binnenkort om wel of niet door te gaan met dit bevolkingsonderzoek, geen risico hebben gelopen etc. En daar tegenover staan net zo goed de argumenten om wel mee te doen. Zelf kiezen dus.
quote:witch_dv schreef op 16 april 2013 @ 21:49:

Wat fijn dat iedereen goede ervaringen heeft met een uitstrijkje. Ik wil je absoluut niet bangmaken, maar ik vond het ook niet erg tot de eendenbek werd opengedaan. Daarna nog 2 weken krom gelegen van pijn. Dit is gewoon eerlijk: het kan zeker pijn doen. Als je je dat niet realiseerd is het alleen maar erger als het wel zeer doet.

.....

Serieus?

Hier trouwens vaker een uitstrijkje gehad, nooit last van die eendenbek gehad.
Melissa, 'ik vind' en 'mijns inziens' staat er een aantal keer in mijn tekst.
Een paardenbek, dat doet pas zeer.
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 21:54:

Wil ik het weten?

Krijg nu trouwens The Godfather achtige taferelen voor mijn netvlies

Sorry, het onderwerp leent zich misschien niet zo voor maar hiervan moest ik toch even
ik vraag me altijd af of zo,n gyn thuis nog zin in seks heeft.
wij slapen nooit.
Ik wou zeggen mijne deed het zonder handen, maar bedoelde zonder te kijken
de mijne kijkt gelijk bij binnenkomst al recht in mijn doos.

want ik lig al verdoofd en wel klaar. dan geeft ie mij een hand,zo tussen mijn gespreide benen in.....
wij slapen nooit.
Lekker gemakkelijk wel.
lopende bandwerk.
wij slapen nooit.
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 21:50:

Maar om van een pro-donor site te verwachten dat je kunt adverteren dat je geen donor bent vind ik vreemd. jaofnee.nl is inderdaad een pro-donorsite. Ik had dit alleen door de naam niet verwacht. Ik verwachtte zowel ja- als nee-informatie. De site zou beter jaofja.nl kunnen heten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Melissa, 'ik vind' en 'mijns inziens' staat er een aantal keer in mijn tekst.

En dat laat zien dat het jouw mening is? Ja, logisch toch, en dat wat ik daaronder zeg is mijn mening. Maar daarvoor zitten we op een forum.

Jij zegt onder andere dat je het "onwijs dom" vindt als iemand niet gaat en dat je vindt dat je aan je kinderen verplicht bent om te gaan. Dat vind ik verbazingwekkend, aangezien mijn huisarts mij heeft afgeraden er aan mee te doen. Voor mij staat dat advies nogal in contrast met de extreme bewering dat het ook nog in het belang van mijn kinderen geweest zou zijn. Vandaar mijn verbazing over jouw mening. Ik vind het juist logisch dat iedereen een andere keuze maakt: we verschillen allemaal in de afwegingen die we maken, de risico's die we lopen, de manier waarop we het ervaren etc. Ik denk dat mijn huisarts dat niet zomaar zegt en dat niet gaan dus niet per se dom is (net als dat wel gaan ook heel verstandig kan zijn).
quote:tonkje schreef op 16 april 2013 @ 22:04:

[...]

jaofnee.nl is inderdaad een pro-donorsite. Ik had dit alleen door de naam niet verwacht. Ik verwachtte zowel ja- als nee-informatie. De site zou beter jaofja.nl kunnen heten.

Het gaat er ook om dat je gewoon een keuze maakt.

Maar liever hebben ze een ja. Heel begrijpelijk, er is een schrijnend tekort aan donoren.
quote:melissa-x schreef op 16 april 2013 @ 22:05:

[...]

En dat laat zien dat het jouw mening is? Ja, logisch toch, en dat wat ik daaronder zeg is mijn mening. Maar daarvoor zitten we op een forum.

Jij zegt onder andere dat je het "onwijs dom" vindt als iemand niet gaat en dat je vindt dat je aan je kinderen verplicht bent om te gaan. Dat vind ik verbazingwekkend, aangezien mijn huisarts mij heeft afgeraden er aan mee te doen. Voor mij staat dat advies nogal in contrast met de extreme bewering dat het ook nog in het belang van mijn kinderen geweest zou zijn. Vandaar mijn verbazing over jouw mening. Ik vind het juist logisch dat iedereen een andere keuze maakt: we verschillen allemaal in de afwegingen die we maken, de risico's die we lopen, de manier waarop we het ervaren etc. Ik denk dat mijn huisarts dat niet zomaar zegt en dat niet gaan dus niet per se dom is (net als dat wel gaan ook heel verstandig kan zijn).Wat voor huisarts is dat in hemelsnaam? En waarom zei hij dat?
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 21:23:

[...]

Zolang het correcte info is is er niks mis mee. Het probleem is dat er zoveel bullshit info te vinden is.Klopt, heel irritant. Gewoon google kom je echt niet ver mee.
Ik moest trouwens mijn spiraaltje laten plaatsen tijdens mijn menstruatie, en dus kon er niet gelijk een uitstrijkje worden gemaakt, dan kan niet als je ongesteld bent. Best jammer, 2x binnen twee weken inwendig gedoe vond ik wel wat veel.
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 22:08:

[...]

Wat voor huisarts is dat in hemelsnaam? En waarom zei hij dat?Heb je de factoren die je mee kunt nemen in die afweging nooit gehoord van iemand (of een huisarts?) Wij hebben "afwegingsfolders" liggen in een van de apotheken hier in de buurt. Mijn huisarts heeft er later met mij naar gekeken en die zei dat ik beter kon stoppen met het meedoen aan het uitstrijkje. Ik had zo goed als nooit risico gelopen, dus het zou meer schade dan goed kunnen doen.
Ik word niet meer ongesteld sinds mijn spiraal, dus laten plaatsen tijdens een menstruatie is dan best lastig

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten. Ik zou met 25 niet meegedaan hebben als de kans op onnodige behandeling dan veel groter is. Of misschien ook wel als ik er toch al lag voor het spiraal.

Ik ga het trouwens dan weer niet aan iemand vertellen dat ik /wanneer ik mee ga doen aan en wacht op een uitslag. Dat vind ik iets helemaal voor mezelf.
Het Viva forum is papaja.
quote:melissa-x schreef op 16 april 2013 @ 22:20:

[...]

Heb je de factoren die je mee kunt nemen in die afweging nooit gehoord van iemand (of een huisarts?) Wij hebben "afwegingsfolders" liggen in een van de apotheken hier in de buurt. En mijn huisarts heeft er later met mij naar gekeken en die zei dat ik beter kon stoppen met het meedoen aan het uitstrijkje. Ik had zo goed als nooit risico gelopen, dus het zou meer schade dan goed kunnen doen.Meine gute....
Ik lees hier dat mensen een uitstrijkje spannend vinden terwijl ze al een spiraal hebben. Dat laatste is toch veel uitgebreider en pijnlijker dan een uitstrijkje?

Ik ben vanmiddag voor het eerst geweest. Viel erg mee, hoefde niet met benen in de beugels ofzo. Gewoon op de onderzoekstafel met mijn knieen wat opgetrokken. Bloedde wel wat maar dat is nu al gestopt.
TO (ik negeer de discussie verder maar even) misschien ook wel fijn om te weten dat er ook nog 100 vormen van 'niet helemaal goed' zijn qua uitslag uitstrijkje die ook helemaal niet het einde van de wereld betekenen. Ik had onrustige cellen, moest toen een tijdje regelmatiger een uitstrijkje en toen een keer een behandeling (lysexcisie) en nu is het weer beter (nog steeds wel verhoogde controle). Dat je dus weet dat er tussen helemaal goed en kanker nog een enorme afstand ligt waarin vanalles gerepareerd kan worden, wat ook precies is waarom dat bevolkingsonderzoek bestaat. De kans dat je zonder klachten door het uitstrijkje ontdekt dat je vreselijk ziek bent is zover ik weet bijna nihil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven