Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
oke, mooi!

en dan ga ik nu naar bed, anders kan ik nooit bijslapen!!
...
Hoi meiden,

Eén van jullie noemde alles waar je zo lang van tevoren al over kon kletsen. In dat rijtje stond ook "nu al stoppen met drinken." Stel, jullie willen eind dit jaar zwanger worden, stoppen jullie dan nu ook al met alcoholische drankjes?

Ik vraag het omdat een eventuele zwangerschap mij ook bezig houdt, maar ja...ben al wel rond de 40!
...
Ik drink niet Helmy, dus dat is makkelijk...

& T en G: ik kan me jou reactie inderdaad voorstellen. Hetzelfde heb ik met een cursus en een eventuele sollicitatie! Je voelt je lullig, maar ja. Nergens voor nodig!

bestelling jullie het boek? Hoe zit dat precies met de ncrv, weet iemand dat?
@Mogalie, raar hè die naam. Is een samentreksel van zijn en mijn naam

Vind t niet zo erg als meiden hier weten hoe ik normaal heet op forum, maar wil niet dat meiden die ik ken op die naam zoeken en dit forum omhoog zien komen..

We hebben besloten om na ónze zomervakantie te beginnen. We komen 2 september terug in NL, dus 3 september een afspraak bij HA?? Moet eerst spiraaltje eruit laten halen, dus naakt rondhupsen heeft weinig zin.

Ik kom ook uit Brabant! Nou ja ik woon er sinds een paar maanden..

Ik ga op vakantie trouwens niet op mijn alcoholgebruik letten, niet dat ik onwijs veel drink hoor, maar een wijntje bij t eten doe ik gewoon. Daar is ook niks mis mee vind ik. Maar ik wil wel in augustus foliumzuur gaan slikken, als ik afwijkingen kan voorkomen dan doe ik dat natuurlijk. En vanaf september drink ik geen alcohol meer op het moment dat ik nog zwanger kan worden.

Vind t echt helemaal spannend!! Had een paar dagen geleden totaal niet verwacht dat hij het ineens ook zou willen!!

Beste vriendinnetje en haar man zijn mogelijk nog zenuwachtiger Die hebben zelf kids en zij hoopte dat ik ook snel kids zou krijgen..
Dames,

Stiekem berichtje in de baas z´n tijd.

@Lisa, had hiervoor ook een afbeelding (koe), maar dit is van een kunstproject waar ik eens aan mee heb gedaan. Ik ben één van die fluoriserende (?) mannetjes ;)

Zet gewoon een o in mijn agenda. Lijkt een rondje. Of moet ik meer dingen opschrijven dan 1ste cyclusdag? Volgens mij heb ik nog een paar dagen ongesteldheid te gaan, bah!

@Helmy, stop pas alsi k zwanger ben.

@Roadster, gisteren boek besteld. Volgens mij moeten ze 50000/100000 leden krijgen om in de lucht te mogen blijven. Goed lokmiddel

@Romi, nou begrijp ik je naam. Maarre, waar heb je hiervoor gewoond dan, omdat je pas in NB woont? En bevalt het bourgondische leven een beetje?

Snap het dat je het helemaal spannend vindt, is het ook!

En nu ga ik maar eens beginnen :(
quote:Lisa1977 schreef op 27 mei 2008 @ 22:16:

Hoi Helmy, mijn huisarts zei dat pas vanaf het moment dat je 4 weken zwanger bent, je bloedcontact maakt met het embryo. Die 4 weken is het moment dat je kan constateren dat je zwanger bent doordat je menstruatie uitblijft. Voor die tijd mag je zaken als rauwmelkse kaas enz gewoon eten. Lijkt me dat dat ook zo geldt voor een glaasje wijn. Natuurlijk vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent: stoppen!

Dat je pas na 4 weken "bloedcontact" maakt wist ik niet. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik opeens heel veel trek in brie, leverkaas en dat soort zaken...terwijl ik daar normaal gesproken niet eens naar taal!

Met foliumzuur ben ik al wel begonnen, kan nooit geen kwaad.
Hallo

@ Lisa: De andere 2 ex- collega's werken nu bij de andere directeur die toen is weg gegaan en zijn 2 maanden later dan ik weggegaan. Zij werken maar 500 m. verder en doen ongeveer hetzelfde werk.

Ik wacht nog verder op de rechtsbijstand wat zij nog nodig hebben om een brief terug te sturen maar die nemen de tijd.

Ze hebben in ieder geval al gezegd dat als hun de advocaat van de oude baas waren zij hier niet mee door zouden gaan in mijn geval. en volgens mij is dat een goed teken. Maar er zit niks anders op om af te wachten.

@ Roadster ik zal dadelijk eens kijken naar dat boek denk dat ik het ook ga bestellen. Is altijd handig.

Ja ik heb inmiddels even gegoogled en cranberrietabletjes zijn inderdaad goed om blaasproblemen enz. te voorkoemn tuijdens de zwangerschap. Gelukkig;-)

We komen inderdaad uit het hele land haha, maar dat maakt het alleen maar gezelliger.

@ Helmy: Welkom! Ik drink eigenlijk nooit dus ik hoef er niet echt op te letten.

@ tammie: Maak je geen zorgen om je werkgever. Hij zal heus wel begrijpen dat je misschien zwanger wilt worden je bent tenslotte een vrouw. Maar ik begrijp je wel hoor. Ik werk hier nu ook net en heb het bedrijf mee opgezet dus mijn baas zou het misschien ook minder vinden maar aangezien hij zelf papa is snapt hij het wel denk ik.

En ik zeg inderdaad tegen iedereen wat mijn oude baas probeert. Laat hem maar lekker failliet gaan...
Ik heb net ook het boek besteld!
Ons ff een beetje uppen.We stonden onderaan het rijtje. Wat een broei weer vandaag zeg!! Heb de hele dag al koppijn en ben mega verkouden. Ongetwijfeld omdat de airco in het cursuslokaal op windkracht 10 stond. Zucht..

Morgen weer aan het werk. Half dagje. Mijn praktijkopdracht moet over 3 weken af zijn. Dan terug-kom-dag van cursus. En dan 's nachts lekker op vakantie naar Frankrijk..maar goed,das pas 19 juni..Gelukkig belden ze net van het reisbureau dat de papieren klaar liggen. Zijn we alweer een stukje dichterbij...

@Romi, hardstikke welkom. Wij beginnen ook in september!!Dus ben benieuwd of we misschien gelijk opgaan!!
Hoii! Beetje druk gehad, tijdje niet gepost, maar jee wat is er veel geschreven zeg! Is er geen handigerd op de pc die zich wil opofferen om een schemaatje te maken ;)

Echt balen, ik had net dat babyboom boek via MP besteld voor 15 euries nu lees ik hier dat het via ncrv had gekund! Ben al begonnen te lezen, echt informatief en leuk geschreven. Krijg er nu nog meer zin in! Heb de foliumzuur ook al klaar liggen, begin ik over 2 weken mee denk ik.

Hebben julie ook het idee alsof iedereen om je heen door heeft dat je binnenkort gaat beginnen? Mijn stiefdochter begint opeens uit het niets 'zou wel grappig zijn als ik een broertje of zusje krijg' en als ik nu ergens geen alcohol drink zegt niemand er wat van terwijl ik eerst meteen hoorde 'jaaaa zeker zwanger!'.

Is er nog iemand die vanaf juli gaat beginnen? (vind klussen zo'n stom woord )

Nog 1 dagje werken en dan lekker lang weekend zeeland, zin in!
Ik drink ook nooit, dus das lekker makkelijk en het valt niet op!!!

Tot hoe lang loopt de actie van dat boek? Ik wil hem graag hebben, maar vind het nu nog erg vroeg, en een hele grote stap! Natuurlijk betaal ik liever 5 euri dan 15!!! Staan er ook dingen in over het zwanger worden? dingen waar je rekening mee moet houden? of gaat het alleen over zwanger zijn?

Ik heb al meerdere keren geprobeerd een tabelletje te maken, staat ook bij de veelgestelde vragen van viva.nl, maar ik kom er niet uit... Misschien dat iemand anders het wel proberen? Dan is het mooi overzichtelijk, wie begint wanneer, welke provincie, misschien leeftijd? en andere bijzonderheden! leuk, maar het lukte mij dus niet.
Ik wil het wel proberen Roadster vanavond..

Heb het alleen ook nog nooit gedaan.
Dames,

Werkdag zit er weer op!

@Koffieboontje, weet niet wanneer wij beginnen. Denk over 3 maanden, moman denkt over een jaar

Er zijn wel wat mensen die vissen of wij nog niet aan kids beginnen, maar ja, kan ook gewoon de leeftijd zijn.

Ik heb ook weleens zo'n tabel proberen te maken, maar ik kwam er ook echt niet uit! Sommige dingen op dit forum zijn wel verrekte lastig!

@T&G, beterschap! K.U.T. airco's!

Ben trouwens wel nog (3de dag) ongesteld, maar het is maar heel minimaal. Enig idee hoe dit kan? Heb net bij de Appie alles gekocht waar ik zin in had, van sushi tot chips en chocola... Vanaf volgende week alleen nog maar gezond eten. Ga nu even een bak chips met dipsaus naar binnen werken... \\:-)//

Stond straks in de etos bij de foliumzuur, maar toch maar niet gekocht. Misschien toch te echt of bang dat collega's het zouden zien.

Moman komt zo thuis! Ga dus even verder!
Ja foliumzuur kopen.... Ik denk dat ik dat in een ander dorp doe, of in het dorp van mijn werk, anders ben ik idd ook ban dat ik gezien wordt.
Kun je het dan niet beter bij de apotheek halen? Toch minder vaak bekenden...
Of bestellen op internet? Helemaal lekker anoniem ;)
NaamLeeftijdStartKindBijzonderhedenRoadster99Eind 20081eTopicstarterxxx99Eind 20081exxx
Ik weet niet of dat kan Mogalie

En ik weet ook niet of ik dat vertrouw...
...
Heej, dat ziet er goed uit romi. Misschien extra kolommetje erbij?

Roadster, gezien dat je al best oud bent ;)

Kijk maar eens in de spiegel, Lisa ;)

Foliumzuur, AH XL? Of Femnatal van Davitamon/dagravit. Dat valt ook niet echt op.

Sorry, beetje melige bui. Ga maar stoppen met internetten voor vandaag! En ik laat het weten van dat boek!

En bij moman gok ik nog altijd op aug/sept....
...
Het is echt een superboek! Ook voor nu al, er staat in waar je allemaal op moet letten vóór je zwangerschap, hoe je de beslissing kan maken om ervoor te gaan of niet (ik citeer: bij twijfel, ga ervoor!) en verder alles wat je tijdens en na de zwangerschap moet weten. Ook wel grappig, de dagen na de geboorte staan dag voor dag beschreven (dag 1: je krijgt een huilbui, dag twee: blablaetcetc). Ook worden de stellen uit dat programma geinterviewt, ik vond dat toen echt een leuk programma trouwens!

Dus ik zou zeggen; allemaal aanschaffen die hap!

Leuk Lisa, dat we tegelijk beginnen! Hopelijk lukt het bij allebei snel en krijgen we in 2009 een heeeele lange zomer
En die tabel ziet er inderdaad goed uit romi! Inderdaad misschien nog een kolommetje met bijz, heden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven